Страница 1 от 1

Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Публикувано: 07 окт 2010, 11:08
от StefCh
Здравейте, колеги,
Проблемът ми е следния: При по-рязко натискане на педала на газта, ускоряването не става равномерно, а се усещат придърпвания. Проблемът се проявява само при загрята кола, примерно след половин час каране, а при студена кола поведението е съвсем нормално.
Колата е Focus 1.6i, производство 11.2004г., двигател ZetecSE, бензин.
На компютърна диагностика откриха, че втората ланда-сонда (след катализатора) не дава показания (грешка обаче не дава - открива напрежение върху нея, но на показанието стои "----%").
Не съм обаче сигурен, че моделът на двигателя е уцелен - този модел, с който работиха, имаше две еднакви сонди, а по VIN излизат различни. Възможно ли е, при друг тип на двигателя, да се осъществи връзка към компютъра на колата, а да не могат да се разтълкуват данните от него?

Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Публикувано: 07 окт 2010, 11:52
от Любо
Възможно е. Освен читава диагностична апартура, за да се разбере какъв е проблема трябва и читав диагностик!!!
Ако се с две ламбди, то сигнала за управление на гориво-въздушната смес би трябвало идва от втората (която е след катализатора).
При пиложение, че "стои" на некви проценти, както казваш, значи, че не отчита вярно. Стойностите от датчика трябва да се променят по синусоида - сам разбираш, че "стоящ" датчик лъже компа. Това може да е причина да ти забива като загрее.
Като е студен двигателя принципно постъпва повече гориво и освен това мисля, че сигнала от ламда сондата не участва в алгоритъма за определяне на сместта.
Тоя сигнал май се байпасира и при високи обороти :)

Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Публикувано: 07 окт 2010, 12:03
от paci
Любо написа:Ако се с две ламбди, то сигнала за управление на гориво-въздушната смес би трябвало идва от втората (която е след катализатора).
Обратното е.
1вата преди катализатора е за инфо за състоянието на изгорелите газове.
2рата е просто контролна за наличието на катализатор.

Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Публикувано: 07 окт 2010, 13:36
от Любо
ммда, прав си

Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Публикувано: 11 окт 2010, 13:55
от StefCh
paci написа: Обратното е.
1вата преди катализатора е за инфо за състоянието на изгорелите газове.
2рата е просто контролна за наличието на катализатор.
Това означава ли, че ако втората не работи, това няма да се отрази на работата на двигателя?