симптоми за избила гарнитура на главата?!
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
симптоми за избила гарнитура на главата?!
Привет колеги,
днес имах глупоста да спра перката на радиатора на ескорта от буксата. Карах така около 20 км и нямаше проблем с индикатора за температурата-стоеше си в средата. В един момен обаче го забелязах, че е стигнал ГМТ (горна мъртва точка) -доста след червената зона. Карал съм така около 2 км. при 2000 оборота. След като спрях включих перката от буксата пуснах парното на максимум, вентилатора на купето на макс, отворих капака, вартите и багажника и оставих двигателя да работи около 20 мин на празен ход. Индикатора за температурата изобщо не се помръдна-стоеше си на прегряло и толкова. искам да ви попитам каква е вероятноста да е прегрял двигателя до толкова че да се е посрало нещо, какви са симптомите?
днес имах глупоста да спра перката на радиатора на ескорта от буксата. Карах така около 20 км и нямаше проблем с индикатора за температурата-стоеше си в средата. В един момен обаче го забелязах, че е стигнал ГМТ (горна мъртва точка) -доста след червената зона. Карал съм така около 2 км. при 2000 оборота. След като спрях включих перката от буксата пуснах парното на максимум, вентилатора на купето на макс, отворих капака, вартите и багажника и оставих двигателя да работи около 20 мин на празен ход. Индикатора за температурата изобщо не се помръдна-стоеше си на прегряло и толкова. искам да ви попитам каква е вероятноста да е прегрял двигателя до толкова че да се е посрало нещо, какви са симптомите?
- GeMGeorgiev
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 07 мар 2010, 00:17
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Mk 3.5 Si 1995г. Двигател 1.8i 16V DOHC. АГУ - ГИ - MegaJet.
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Отвори капачката на разширителния съд при запален двигател и виж дали антифриза ти "кипи", ако има този симптом на 99% е издухала гарнитурата. Също може да разбереш и по радиатора, ако на входящия маркуч е топло а на изходящия студина значи има въздушна възглавница, което е в следствие на издухания антифриз. Същи трябва да започне да ти губи антифриз. Проверявай я през 1-2 дни и виж дали има загуби на охлаждащата течност.
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
не бълбука от разширителния съд и двата маркуча са топли. Стрелката за температурата обаче отива на максимум веднага след подаване на контакт. Възможно ли е да е изпукал инструмента на таблото или датчика от който той взема сигнал. Всъщност той от кой датчик взема сигнал?
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Най-вероятно се е повредил датчика за показанията на температурата.Трябва да е завит на блока и от него с малка гайчица и тънко кабелче(едно) отива към таблото.При откачено положение показанията на тепмературата е на минимум, а при замасяване отива на максимум.
-
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 01 дек 2009, 23:17
- Модел на автомобила: Преди-FORD Orion 1.4mi
Сега-RENAULT Laguna 1.9dTi - Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
На 1.4 CVH датчика за стрелката на таблото е завит на главата,точно до корпуса на термостата от страната на изпускателните колектори.Кабела е един.Датчика се развива с ключ номер 13.
Мек съединител...Друг плюс няма.
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Колко мъка има по този сваят!!! Ако си се разминал само с датчика си отличник. Съветвам те да си купиш оригинален, с ментаците не винаги се получава от първия път. Сменяш 1-2 и накрая намираш читав, а ти е излязло по-скъпо от оригинален.slaf4u написа:Привет колеги,
днес имах глупоста да спра перката на радиатора на ескорта от буксата. Карах така около 20 км и нямаше проблем
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
ОЛЕЛЕ!!!GeMGeorgiev написа:Отвори капачката на разширителния съд при запален двигател и виж дали антифриза ти "кипи", ако има този симптом на 99% е издухала гарнитурата.


-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 юни 2010, 20:46
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Здравейте Eskort 1,6 бензин 91г, При мен вероятно е издухала гарнитурата на главата защото през ауспуха излиза вода и сажди. Мисля да се пробвам да я сменя сам. Ако някой го е правил, моля за съвети.
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Това едва ли е симптом за издухала гарнитура....водата вероятно е от конденз, а сажди там си има по принцип 

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 юни 2010, 20:46
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Абе конденз, конденз. Отзад фърля като пароструйка. Отначало като запалиш добре, ама като поработи малко и изгасиш и след малко пак запалиш почва да фърля и прави петно на асфалта.
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
А пада ли ти нивото на охладителната течност?
Според обясненията ти за 10-15 минути работа на двигателя трябва да долееш към литър
П.С.С газова ли е двигателя?
Според обясненията ти за 10-15 минути работа на двигателя трябва да долееш към литър

П.С.С газова ли е двигателя?
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 юни 2010, 20:46
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
С газова е да. Има ли значение?
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Да има, при газови инсталации в изпускателната система се събира много по-вече конденз, особенно при градско каране.
При по-продължителен преход извън-градско тия симптоми изчезват изпускателната система загрява и водата от конденза се изпарява, ако не се губи охлаждащата течност няма място за претиснение.При захлаждане на времето тоя конденз става още по-голям.Предната кола я карах с разпробито последно гърне 3мм. и самонарязваща видия в дупката, переодично на седмица я развивах, събирал съм по 300 м.л. вода, иначе гърнето не изкарваше 1 година.
При по-продължителен преход извън-градско тия симптоми изчезват изпускателната система загрява и водата от конденза се изпарява, ако не се губи охлаждащата течност няма място за претиснение.При захлаждане на времето тоя конденз става още по-голям.Предната кола я карах с разпробито последно гърне 3мм. и самонарязваща видия в дупката, переодично на седмица я развивах, събирал съм по 300 м.л. вода, иначе гърнето не изкарваше 1 година.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
---------------------osiata написа:Абе конденз, конденз. Отзад фърля като пароструйка. Отначало като запалиш добре, ама като поработи малко и изгасиш и след малко пак запалиш почва да фърля и прави петно на асфалта.
Ето ти начин да разбереш дали ти "изтича" антифриза през ауспуха .Сложи си пръста отзад където ти хвърля толкова много антифриз и после като го докоснеш с език ще разбереш дали е антифриз.
Това е най-стария и изпитан метод.Прави се само при студен мотор. Най-сигурно е да идеш в сервиз,там има една "джаджа" със синя течност която се слага в разширителния съд и за 5 секунди ще ти кажат дали имаш
изгорели газове в охладителната с-ма.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- vanko
- потребител
- Мнения: 315
- Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
- Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
- Местоположение: pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Ако автомобила губи антифриз прекъсва като работи и изкарва много пара през аспуха -то това са показатели за проблем с гарнитурата на главата.Провери също колега дали стават по-твърди маркучите на охлаждащата система като запалиш двигателя, ако е така работата е на разглабяне.Дано да е само гарнитура на главата,може също и самата глава да се е пукнала.Успех и да пишеш какво е станало.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 юни 2010, 20:46
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
свалил съм главата. Гарнитурата на места е потъмняла между цилиндрите и охл. течност. Дадох главата за шлайфане. 65лв. за работа, 40лв. за клапани и гумички 10лв. Това е сега ще я слагам и ....... ще видим 

- vanko
- потребител
- Мнения: 315
- Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
- Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
- Местоположение: pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Да беше я надул таз глава към 20лв. е ,така щеше да си 100% сигурен че не се е спукала
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Привет,
днес сложих новия датчик за температурата и показанията на инструмента на таблото ме накараха да отворя предния капак - сложих датчика при топъл мотор и след десетина минути каране влезе в червената зона. Разширителното казанче беше под много сериозно налягане. Оставих мотора да работи и малко по-малко развих капачката- то беше съскане, то беше чудо. Равносметката ми е че загубата на охладителна течност е около 300-400 мл. за около 700 км., отзад не пуше , освен като карам на бензин, но тогава пушека е черен (но това се получава от това, че съм увеличил леко налягането на горивото). Когато форсирам двигателя течността в разширителния съд почва да кипи, при нормални обороти си е ок. Това ме води на мисълта, че от някъде надува охладителната система. Оставих двигателя да работи за 10-ина минути с отворено казанче за да се обезвъздуши (нямам клапа на капачката) но не видях промяна.
днес сложих новия датчик за температурата и показанията на инструмента на таблото ме накараха да отворя предния капак - сложих датчика при топъл мотор и след десетина минути каране влезе в червената зона. Разширителното казанче беше под много сериозно налягане. Оставих мотора да работи и малко по-малко развих капачката- то беше съскане, то беше чудо. Равносметката ми е че загубата на охладителна течност е около 300-400 мл. за около 700 км., отзад не пуше , освен като карам на бензин, но тогава пушека е черен (но това се получава от това, че съм увеличил леко налягането на горивото). Когато форсирам двигателя течността в разширителния съд почва да кипи, при нормални обороти си е ок. Това ме води на мисълта, че от някъде надува охладителната система. Оставих двигателя да работи за 10-ина минути с отворено казанче за да се обезвъздуши (нямам клапа на капачката) но не видях промяна.
-
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 01 дек 2009, 23:17
- Модел на автомобила: Преди-FORD Orion 1.4mi
Сега-RENAULT Laguna 1.9dTi - Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Първата стъпка е направена.Датчика е сменен,но защо след една година?
Колега,купи си капачка с клапанче,за да изпуска налягането от разширителния съд.
При мен бе пукната главата,но карах колата 3-4 месеца докато я поправя.
Пукнатината бе на втори цилиндър,между клапаните.
Маркучите ги надуваше и от капачката изпускаше налягането.
Главата се спука през зимата и симптомите бяха:
-загуба на антифриз-около половин литър на 20 км.(до работата и обратно)От ауспуха буквално течеше антифриз.Всеки ден доливах.
-периодично изчезваше парното.Както си карам и го има и за секунди започва да духа студено.Освобождавах от скорост и с неколкократно форсиране на двигателя се появяваше парното беглец.
-при първия опит за ремонт(несполучлив)само шлайфаха главата и още при въртене на стартера бълбукаше в казанчето.Втори опит за ремонт не последва(взех нещата в свои ръце)и смених двигателя.
Когато отвориха двигателя във втори цилиндър имаше 5 милиметра вода
над буталото,но никога през това време не ми е прекъсвал двигателя,нито е работил на 3 цилиндъра.
Обяснявам си го с това,че след запалване антифриза е изкарван през ауспуха и после докато двигателя работи няма проблеми,но след спиране от налягането в охладителната система отново се пълни цилиндъра с течност.

Колега,купи си капачка с клапанче,за да изпуска налягането от разширителния съд.
При мен бе пукната главата,но карах колата 3-4 месеца докато я поправя.
Пукнатината бе на втори цилиндър,между клапаните.
Маркучите ги надуваше и от капачката изпускаше налягането.
Главата се спука през зимата и симптомите бяха:
-загуба на антифриз-около половин литър на 20 км.(до работата и обратно)От ауспуха буквално течеше антифриз.Всеки ден доливах.
-периодично изчезваше парното.Както си карам и го има и за секунди започва да духа студено.Освобождавах от скорост и с неколкократно форсиране на двигателя се появяваше парното беглец.
-при първия опит за ремонт(несполучлив)само шлайфаха главата и още при въртене на стартера бълбукаше в казанчето.Втори опит за ремонт не последва(взех нещата в свои ръце)и смених двигателя.

Когато отвориха двигателя във втори цилиндър имаше 5 милиметра вода

Обяснявам си го с това,че след запалване антифриза е изкарван през ауспуха и после докато двигателя работи няма проблеми,но след спиране от налягането в охладителната система отново се пълни цилиндъра с течност.
Мек съединител...Друг плюс няма.
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
Re: симптоми за избила гарнитура на главата?!
Смених го едва сега защото до скоро колата се караше съвсем рядко и на къси разстояния. Днес ми се наложи да отида до Стара Загора. По пътя забелязах че ако карам с до 2300 оборота двигателя държи около 100-110 градуса - стрелката е на буквата N и малко над нея, на границата с червения сектор. Ако обаче тръгна да изпреварвам и вдигна 4-5000 оборота стрелката се изстрелва в червеното... Целия проблем няма никакво отражение на вървенето на колата-дърпа си доста добре и няма пушеци и пари от ауспуха. Парното също си работи много добре.ivel написа:Първата стъпка е направена.Датчика е сменен,но защо след една година?![]()
Колега,купи си капачка с клапанче,за да изпуска налягането от разширителния съд.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта