теч на масло от гарнитурата на картера

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
streizar
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
Модел на автомобила: ford focus 1,6
Status: Извън линия

теч на масло от гарнитурата на картера

Мнение от streizar » 11 авг 2010, 23:20

Здравейте на всички.
Вече от един месец съм горд собственик на форд фокус 1,6 зетек произведен през далечната 1998г.
Когато го взех двигателя беше измит в автокъщата и изглеждаше много добре единствено имаше леко омасляване между маховика и двигателя, но не беше с прясно масло. Проблема се появи след обслужването сложих му масло формула 5w 30 и тогава се появи омасляване на картера.
Първия въпроса ми е каква точно е гарнитурата на картера мога ли да я отлепя без да я скъсам и да я намажа от двете страни със силикон.
Втория въпрос е отзад на двигателя на първи цилиндър има нещо като пробка която не знам за какво служи, но и от нея взе да сълзи масло натегнах я един оборот без особено усилие, но ефекта е нулев.
Трети я въпрос е каква е нормалната консумация на този двигател на масло.
http://pics.data.bg/albums/28248/ford_focus" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; за съжаление пробката не се вижда много добре на снимките.
Предварително благодаря на всички които се включат в дискусията.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: теч на масло от гарнитурата на картера

Мнение от nikolovvd » 12 авг 2010, 09:52

Не е от картера. По скоро е от семеринга на коляновия вал.
По някога като се сипе повече масло то избива от някъде.
Тази грешка се получава най-често когато се сипва масло по каталог. Пише, че вместимостта е 4.5 литра и ти сипват толкова, а никой не прави сметка, че не може да се източи цялото налично в двигателя масло.
На Скорпиото само веднъж ги оставих да ми сменят маслото без да ги надзиравам и си бяха оставили ръцете. Масления филтър го бяха сменили с два пъти по-малък и въпреки това сипали 4.5 литра масло и то бе стигнало 4-5 мм над максимума.

streizar
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
Модел на автомобила: ford focus 1,6
Status: Извън линия

Re: теч на масло от гарнитурата на картера

Мнение от streizar » 12 авг 2010, 14:33

Може и от семерингата на коляновия вал да е наистина, но замен има и от гарнитурата и от тази пробка която мисля да развия и да сложа една медна дифтунга. Маслото наистина беше на горна граница, но замен по скоро гори масло отколкото да капе защото само омаслява картера.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: теч на масло от гарнитурата на картера

Мнение от Doin » 12 авг 2010, 15:03

При мен гарнитура липсваше - като свалихме картера се оказа уплътняван със силикон, като го монтирахме също му сложихме силикон. А моя теч се оказа не от семеринга на коляновия вал (макар че майстора бе сигурен), а от шайбата на ГНП и също само омасляваше картера, но ремъците се бяха накиснали обилно. Така че преди да се хвърлиш в ремонти провери добре от къде омаслява, огледай си ремъците, шайбата на коляновия вал или по-нагоре.

streizar
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
Модел на автомобила: ford focus 1,6
Status: Извън линия

Re: теч на масло от гарнитурата на картера

Мнение от streizar » 12 авг 2010, 16:33

Ангренажния ремък е сменен преди месец и по стария ремък няма никакво омасляване.
Вече почвам да се съмнявам с какво масло е карана преди и данеби да е било по гъсто.
Преди да сменя маслото е карах към 100км със старото и имаше леко омасляване от страната на маховика, но небеше нещо сериозно.
Следващата смяна ще е с по-гъсто масло насочилсъм се към 10W40, но на това му дават 20000км пробег така, че не се очертава да е скоро ако не взема да доливам много масло.
Интересува ме http://pics.data.bg/albums/28248/ford_f ... 8b118eaf0/" onclick="window.open(this.href);return false;Изображение0395 тази пробка за каквое.
Намира се от страната на ангранажния ремък и ми се вижда развита. Аз я завих към оборот и нещо но продължи да омаслява от нея.
Сега мисля да и сложа медна дифтунга и да я стегна здраво.

streizar
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
Модел на автомобила: ford focus 1,6
Status: Извън линия

Re: теч на масло от гарнитурата на картера

Мнение от streizar » 13 авг 2010, 16:40

Сега разбрах, че това не е пробка, а технологичен отвор в които се поставя щифт за центроване на ангранажния ремък.
Довечера го стягам и дано да е омаслявало само от него, хо силноме съмява и гарнитурата на картера.
http://pics.data.bg/zoom/albums/5114b59 ... 6f2fcf36e0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; става въпрос за позиция 10.

streizar
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
Модел на автомобила: ford focus 1,6
Status: Извън линия

Re: теч на масло от гарнитурата на картера

Мнение от streizar » 30 авг 2010, 16:08

Развих пропката и останових, че са я завили на криво и с цел да не изпуска са сложило о-пръстен и изобщо не са я стегнали.
Смених о-пръстена намазах с лепило за резби и стегнах.
В заключение мога да кажа, че резбта е развалена и коляновия вал с оригиналния дорник няма да може да се центрова, а специално заради това отидох в сервиз на мотопфое голяма грашка. Сега обмислям да меня гумичките на клапаните, но ще ги сменям аз поне да знам, че е направено както трябва.
Ще помоле някои които има размерите на приспособленията за центроване на двигателя да ги сподели.
Предварително благодаря на всички които ще се включат.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта