1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 24 юли 2010, 23:27
- Модел на автомобила: focus '02 1.8tdci
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Здравейте колеги!
Досега не съм карал форд, но пребързах и капарирах един фокусник 1.8 tdci 2002. Колата се на 230 000 км и с доста външни забележки . Покарах го близо 80км извънградско и ми се стори много спънат при изпреварване,иначе го усетих че е готов да напълни километража. За сръвнение изпревараванията протичаха не по-добре от тези със старата ми кола (сеат толедо'92 1.9D/68PS). Двигателя работи без забележки, пали студена, оборотите са стабилни, изкарва нормално количество черен дим при форсиране и го изчиства при задържане на оборотите, лампите по таблото изгасват при палене. Въобще като изключа проблема с ускорението всичко изглежда добре. Та молбата ми е за съвет как да разбера в какво състояние е турбото?
Досега не съм карал форд, но пребързах и капарирах един фокусник 1.8 tdci 2002. Колата се на 230 000 км и с доста външни забележки . Покарах го близо 80км извънградско и ми се стори много спънат при изпреварване,иначе го усетих че е готов да напълни километража. За сръвнение изпревараванията протичаха не по-добре от тези със старата ми кола (сеат толедо'92 1.9D/68PS). Двигателя работи без забележки, пали студена, оборотите са стабилни, изкарва нормално количество черен дим при форсиране и го изчиства при задържане на оборотите, лампите по таблото изгасват при палене. Въобще като изключа проблема с ускорението всичко изглежда добре. Та молбата ми е за съвет как да разбера в какво състояние е турбото?
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Ако не ти работи турбото тя няма да отлепи.Може да не ти надува достатъчно но това се вижда като се замери налягането,а това става като се вкл. манометър или в МП срещу 60 лв.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 24 юли 2010, 23:27
- Модел на автомобила: focus '02 1.8tdci
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Добре, а какви са възможностите, ако искам турбина с повечко налягане?
и колко е разумния максимум който мога да изцедя като коне?
мод: Изполвай бутона "промени"
и колко е разумния максимум който мога да изцедя като коне?
мод: Изполвай бутона "промени"
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Ако ти е 1.8 кубика значи конете са 115 за ТДСИ д-л. Турбината върви комплект с изпускателния колектор и много трудно се сваля.По форума пишат че след чиптунинг конете отиват към 130 но мен това не ме интересува. Не искам да си мъча двигателя. А ти си провери турбината дали е редовна след като мислиш че няма мощност. Ако можеш направи някое завойче с друга такава кола да се ориентираш къде са нещата.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
има и Фокус 1.8 тдци който е 100 коня .. по принцип би трябвало да е пъргав щом набира като чист дизел 70 коня значи не работи добре мотора
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 24 юли 2010, 23:27
- Модел на автомобила: focus '02 1.8tdci
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Мой човек провери по номера на двигателя, няма спор 1,8 tdci 100PS. Вече се убеждавам че турбото не е вред (дано не е много сериозно). По повод мошноста, нямам намерение да се правя на състезател. Искам като натисна газта да излизам бързо от неприятни ситуации
.

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Прегледай за пробив по системата - я някой маркуч, я интеркулер може да има спукан... някой влиза и дава гас вътре ти стоиш пред двигателя и почваш да се услушваш за съскане и да мяташ с ръце тук-там с надеждата от някъде да те лъхне въздух и да се разминеш само със смяна на маркуч примерно...
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 24 юли 2010, 23:27
- Модел на автомобила: focus '02 1.8tdci
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Добре и ако не е толкожа прост проблема, на каква сума може да възлезе ремонта?
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
ми чакай да извадя кристалното кълбо
- около 2000 лв ще стигнат ...

- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Така е .... ако се окаже турбината приготви поне 1000 лв и то за втора ръка.Но ние ти дадохме сто съвета как да си изясниш проблема а ти не та не. Троши си главата.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 24 юли 2010, 23:27
- Модел на автомобила: focus '02 1.8tdci
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Пич колата ще е пак при мен след 3/4 дни. Благодаря на всички за съветите и дано проблема да не излезе много сложен и скъп! 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Ако можеш да си вземеш капарото, отказвай се от тази кола, ако не, се приготви за много и сериозни проблеми
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Е Наско, ти направо стресира човека. Може да не е от турбото. Ако е от него може да се ремонтира с ремонтен комплект в подходящ сервиз. Може да е запушен катализатор, не работеща геометрия на турбото (ако е с такава), задръстен горивен филтър, не добра нафта, разцентрована нафтова помпа, зацапани дюзи и т.н.
Ако е взел колата най-добре е да направи;
1. Махане на катализатора (ако има).
2. Смяна на масла и филтри (всички) за предпочитане от МФ.
3. Почистване на интеркулера.
4. Диагностика в МФ
5. Ако се установи проблем, тогава отваря нова тема и се опитваме да му помогнем с каквото можем.
Успех.
Ако е взел колата най-добре е да направи;
1. Махане на катализатора (ако има).
2. Смяна на масла и филтри (всички) за предпочитане от МФ.
3. Почистване на интеркулера.
4. Диагностика в МФ
5. Ако се установи проблем, тогава отваря нова тема и се опитваме да му помогнем с каквото можем.
Успех.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 24 юли 2010, 23:27
- Модел на автомобила: focus '02 1.8tdci
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Благодаря зя съветитеи мненията!
Взех фокусничето и се оказа, че не е обслужвана грижливо. Смених маслото и мас. и въздушен филтри и се захванах с окачването. Имаше доста неща: накладки(навсякъде), 1 лагер главина, 1 лагер полуоска, 1 шарнир, реглаж и разбира се гуми! Така парите за първоначалното обслужване свършиха и за следващия етап съм предвидил: анг. ремък и ролка, външен ремък, премахване на катализатора и диагностика (за предпочитане в МФ). Попитах един случаен майстор на ауспуси за катализатора и ми каза, че за този модел не ставало да се премахне, а можел само да го пробие, почисти и пак да го затвори(чрез заварка). Един от майсторите които я гледаха се съмняваше, че куулера е спукан. Чудя се дали има смисъл да слагам спортен въздушен филтър или по-добре с оригиналния. Моля за съвети и мнения, като не ме разбирайте погрешно нямам намерение да се правя на "racer", просто искам да си поодпуша колицата и да си я карам с кеф :]
Не беше много разумно, но преди да я обслужа ходих на море с нея и засякох на магистралата разход 6.5л/100км с 4 човека, багаж до горе и средна скорост между 150 и 160км/h . Веднага след морето в града ми даде 9л/100км и след горе описаните промени падна на 7 до 8л/100км. Преди ремоnта предния мост беше отворен жестоко и гумите които смених бяха износени по вътрешния ръб до теловете :}. Колата кара и мой познат който кара само фордове и на първо око не констатира проблеми.
Извинявам се че не писах дълго, но послената седмица беше голяма лудница и не ми остана време. Моля за съвети относно катализатора, куулера и въздушния филтър. Обешавам за напред да съм по активен!
Взех фокусничето и се оказа, че не е обслужвана грижливо. Смених маслото и мас. и въздушен филтри и се захванах с окачването. Имаше доста неща: накладки(навсякъде), 1 лагер главина, 1 лагер полуоска, 1 шарнир, реглаж и разбира се гуми! Така парите за първоначалното обслужване свършиха и за следващия етап съм предвидил: анг. ремък и ролка, външен ремък, премахване на катализатора и диагностика (за предпочитане в МФ). Попитах един случаен майстор на ауспуси за катализатора и ми каза, че за този модел не ставало да се премахне, а можел само да го пробие, почисти и пак да го затвори(чрез заварка). Един от майсторите които я гледаха се съмняваше, че куулера е спукан. Чудя се дали има смисъл да слагам спортен въздушен филтър или по-добре с оригиналния. Моля за съвети и мнения, като не ме разбирайте погрешно нямам намерение да се правя на "racer", просто искам да си поодпуша колицата и да си я карам с кеф :]
Не беше много разумно, но преди да я обслужа ходих на море с нея и засякох на магистралата разход 6.5л/100км с 4 човека, багаж до горе и средна скорост между 150 и 160км/h . Веднага след морето в града ми даде 9л/100км и след горе описаните промени падна на 7 до 8л/100км. Преди ремоnта предния мост беше отворен жестоко и гумите които смених бяха износени по вътрешния ръб до теловете :}. Колата кара и мой познат който кара само фордове и на първо око не констатира проблеми.
Извинявам се че не писах дълго, но послената седмица беше голяма лудница и не ми остана време. Моля за съвети относно катализатора, куулера и въздушния филтър. Обешавам за напред да съм по активен!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
В това състояние ,което описваш колата като си я взел...май са ти я подарили....защото аз не бих дал повече от 1000лв за такава кола.
Ти си знаеш де,но ми е странно как колата ти е спъната,пък по магистралата върви със 160 пълна догоре...
Катализатора не е проблем да се премахне,"проблема" е ,че ще светне след това check еngine лампата на таблото с грешка във втората ламбда след катализатора.ПРоблема е дискутиран във форума,лично аз приложих експеримента с R-C схемата и до сега повече от 10 000км не е светнала.
Карах 10дни като твоя фокус и го продадох.Ускорението трябва да ти лепва главата за седалката от 3 до 4 000 оборота.Няма ли го -ходи на майстор да ти гледат турбото.Но преди това се ослушай за специалист по дизелови двигатели,щото във всеки сервиз ще те приемат,но не във всеки ще ти оправят проблема.
Пиши си в профила от кой град си за да може някой да те насочи към сервиз.
Спортни и т.н глупости слагай едва след като оправиш основния проблем на колата...ако такъв има...щото малко ми е странно това със скоростта ,но да кжем,че километража ти послъгва малко.
Ти си знаеш де,но ми е странно как колата ти е спъната,пък по магистралата върви със 160 пълна догоре...


Катализатора не е проблем да се премахне,"проблема" е ,че ще светне след това check еngine лампата на таблото с грешка във втората ламбда след катализатора.ПРоблема е дискутиран във форума,лично аз приложих експеримента с R-C схемата и до сега повече от 10 000км не е светнала.
Карах 10дни като твоя фокус и го продадох.Ускорението трябва да ти лепва главата за седалката от 3 до 4 000 оборота.Няма ли го -ходи на майстор да ти гледат турбото.Но преди това се ослушай за специалист по дизелови двигатели,щото във всеки сервиз ще те приемат,но не във всеки ще ти оправят проблема.
Пиши си в профила от кой град си за да може някой да те насочи към сервиз.
Спортни и т.н глупости слагай едва след като оправиш основния проблем на колата...ако такъв има...щото малко ми е странно това със скоростта ,но да кжем,че километража ти послъгва малко.

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 30 яну 2005, 19:29
- Местоположение: ford fiesta curier
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
1 ford 1.8 tdci -100к.с няма ,2- 1.8 тдци си е изцяло форд ДВГ този двигател е на повече от 30 г. и само се модифицира ПСА нямат нищо обшто с него,техен е 2.0 , а 2.2 е съвместен с с тях
,двг са с 5 вида двигатели 75к.с без турбо , 90 ,110 ,115,125 няма версия 100 к.с ,дори за италия кадето има ограничения заради данаците


- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
Без да се заяждам ама сериозно си се объркал, разбира се че има 1.8tdci със 100 (сто) кончетаaisman написа:1 ford 1.8 tdci -100к.с няма ,2- 1.8 тдци си е изцяло форд ДВГ този двигател е на повече от 30 г. и само се модифицира ПСА нямат нищо обшто с него,техен е 2.0 , а 2.2 е съвместен с с тях![]()
,двг са с 5 вида двигатели 75к.с без турбо , 90 ,110 ,115,125 няма версия 100 к.с ,дори за италия кадето има ограничения заради данаците

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
то според него и като моя двг в Кънекта няма 

-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
aisman написа:1 ford 1.8 tdci -100к.с няма ,2- 1.8 тдци си е изцяло форд ДВГ този двигател е на повече от 30 г. и само се модифицира ПСА нямат нищо обшто с него,техен е 2.0 , а 2.2 е съвместен с с тях![]()
,двг са с 5 вида двигатели 75к.с без турбо , 90 ,110 ,115,125 няма версия 100 к.с ,дори за италия кадето има ограничения заради данаците
Ихаааа, много ги разбираш моторите колега

-> чети тук http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-418" onclick="window.open(this.href);return false;"
The Duratorq DLD-418 is a 1.8 L (1753 cc) intercooled common rail diesel engine. It is completely unrelated to the 1.4/1.6 units, and is a development of Ford's 1.8 8v Endura-D engine that saw service through the 1980s and 1990s. However, Ford considers it part of the DLD family, as evidenced by the official "DLD" name.
The Endura-D was heavily revised and updated with a variable-vane turbocharger and a Delphi high-pressure common rail injection system and relaunched in 2001 as the 'DuraTorq TDCi', with the original engine being rebadged 'DuraTorq TDDi'.
The output of the original 2001 unit is 85 kW (113 hp) at 3800 rpm and 250 N·m (184 ft·lbf) at 1850 rpm. In August 2002, a version appeared in the Ford Focus with reduced power, producing 74 kW (98 hp) at 3850 rpm and 240 N·m (177 ft·lbf) at 1750 rpm. Early 2005 saw the more powerful unit's torque boosted to 280 N·m (207 ft·lbf) at 1900 rpm, with power remaining unchanged at 85 kW (113 hp).
The latest versions of the DLD-418 were released with the 2007 Ford Mondeo. One has an output of 74 kW (98 hp) at 3850 rpm and 280 N·m (207 ft·lbf) at 1800 rpm. The more powerful variant has an output of 92 kW (123 hp) at 3700 rpm and 320 N·m (236 ft·lbf) at 1800 rpm.
Ами 1.6 TDCI на кого е разработка? Нещо PSA имат общо май.....
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8tdci/100PS-липсва ускорение на всички скорости!
1.6 e пса, пежо 308 1.6 hdi е същия двигател (с който направи и световния рекорд 2010та в австралия). Има с променлива геомтерия на турбото 109коня и 90коня с фиксирано. Но всичко това сме го говорили някъде. 1.8 си е фордски, 1.8 tdci е модифициран 1.8 tddi, а той модифициран 1.8 td и така нататък. Доста години над 20 един куп подобрения и модификации. Така беше мисля.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта