Страница 1 от 3
Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 17 юли 2010, 00:00
от Вейдър

Колеги, от известно време се появи странен проблем. Колата гасне в движение.Обикновено при смяна на по-ниска предавка. Забелязах го при каране на газ, но се оказва, че и на бензин го прави. Имах проблем с клемите на акумулатора, но след поправка проблема пак се появи.Карам основно в планински район и е доста кофти , ако не успея да рестартирам...оставам само с ръчна спирачка.Значи това се случва при по-ниски обороти, обикновено при смяна от 3та , на втора предавка, но може и да няма връзка.Последните дни имах голям теч на антифриз. Оправих спукания маркуч и карах колата на сервиз, да видят дали има друг проблем, примерно водна помпа. Вдигат рамене и казват, че всичко е о.к. Тук сервизите са трагедия....от Шекспир

. Но това сигурно няма връзка. Значи двигатела е 1.6 CVH-EFI.Има от скоро АГУ BRC, абсолютно безпроблемна до сега( около 5500км).. Та така, както си се спускам в някое дефиле или намалявам към светофар....и цък и мотора спира. По.често на газ, но се случва и на бензин. Апропо, с относително нови кабели и свещи съм- около 13-14 000 км. Горивен филтър на около 10000. Някой ако има предположения, съвети и идеи ще съм много благодарен.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 17 юли 2010, 00:24
от nikolov_k
Вейдър написа:
Колеги, от известно време се появи странен проблем. Колата гасне в движение.Обикновено при смяна на по-ниска предавка. Забелязах го при каране на газ, но се оказва, че и на бензин го прави. Имах проблем с клемите на акумулатора, но след поправка проблема пак се появи.Карам основно в планински район и е доста кофти , ако не успея да рестартирам...оставам само с ръчна спирачка.Значи това се случва при по-ниски обороти, обикновено при смяна от 3та , на втора предавка, но може и да няма връзка.Последните дни имах голям теч на антифриз. Оправих спукания маркуч и карах колата на сервиз, да видят дали има друг проблем, примерно водна помпа. Вдигат рамене и казват, че всичко е о.к. Тук сервизите са трагедия....от Шекспир

. Но това сигурно няма връзка. Значи двигатела е 1.6 CVH-EFI.Има от скоро АГУ BRC, абсолютно безпроблемна до сега( около 5500км).. Та така, както си се спускам в някое дефиле или намалявам към светофар....и цък и мотора спира. По.често на газ, но се случва и на бензин. Апропо, с относително нови кабели и свещи съм- около 13-14 000 км. Горивен филтър на около 10000. Някой ако има предположения, съвети и идеи ще съм много благодарен.
На мен ми гаснеше на газ, само когато се движа, и просто завъртях тръбата през която влиза въздух навътре.
Проблемът се реши.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 17 юли 2010, 01:07
от paci
След като загасне трудно ли пали?
Я пробвай на студен мотор в рамките на 2-3 км след стартиране на мотора дали пак е така.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 17 юли 2010, 10:35
от Вейдър

Значи тръбата за въздух е обърната на вътре още при монтажа на АГУ. Иначе, когато мотора е доста загрял пали трудничко. В София на градско на два пъти се случва да не запали изобщо докато не изстине.Тогава купих от един колега от форума стъпково моторче с клапана и се оправиха ниските обороти. Обаче проблема с гасненето се появи съвсем наскоро. , а трудното палене на горещ мотор си остана нерешен проблем.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 18 юли 2010, 12:30
от Вейдър

Така... Вчера смених въздушния филтър. После врътнах 30км. високопланинско.Колата вървеше много добре. Два пъти мина сама от газ на бензин, но двигатела не угасна. Всъщност угасна веднъж, но след крайно груби действия от моя страна(за проба).Ще сменя и и бензиностанцията-газостанцията от Петрол на Лукойл и Аванти. Да видя има ли разлика. За сега друго не ми идва на ум.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 12 авг 2010, 16:00
от orlin4ooo
Същият проблем само дето си пала без проблем като угансе. Сменил сум стъпково моторче но нещата не се оправят ( има подобрение) , кабели за свещите нямаше в магазина но и тях ще ги сменя тези дни и ще пиша пак ( самите свещи също смених) сега гасне рядко иначе губи обороти според мен няма хубава искра от кабелите единя като го пипна директно ме бие ток за това и ще ги сменя. До скоро пак ще пиша тези дни
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 13 авг 2010, 10:14
от venom4o
Датчици за температура има ли тоя мотор? Ако има към карбуратора,инжекциона,моното каквито и да са ви моторите вижте да ги смените...На вероятно са аут
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 13 авг 2010, 12:27
от Revell
На мен ми прилича на датчик на коляновия вал. Това обаче при положение че изгасва изведнъж, а не да падат постепенно оборотите и тогава да изгасва. Въпреки че много хора ми казваха че при повреда на този датчик колата трябва да не запали повече след като угасне, при мен този датчик просто даваше съвсем леко отклонение при загрят мотор и бъркаше предварението, от където колата губеше мощност и гърмеше в ауспуха.Лошото е че е на много гадо място, а диагностиката е лесна с измерване на съпротивлението. В аутодата има стойности за сръвнение.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 15 авг 2010, 11:19
от Вейдър

Ами сигурно не наред нещо този датчик при мен.Последните десетина дни врътнах около 1000км и сега и на бензин и газ върви добре , НО.....Два пъти закъсах в София от непалене при горещ двигател. Ей богу, сякаш въобще не стига ток до стартера. Единият път беше при КАТ, на паркинг.Като преседя и поизтина след около 3 часа, запали безпроблемно и се прибрах във Велинград. В петък, обаче ядох голямо дърво...След преход Стара Загора-Чирпан-София , пак закъсах на Гара Искър. Добре, че едно момче ми помогна да я бутнем на сянка. Пак чакане(почти час и половина), запали и си довърших работата и се прибрах обратно без проблеми, ама все пак на тръни

спра за пиш-пауза, а колата си стои с работещ двигател. Къде всъщност е този датчик и каква е ролята му.

(двигатела е 1.6 VCH-EFI)
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 15 авг 2010, 14:07
от Edinuser
А стартера чуквали шалтара на стартера като подадеш контакт или нищо?
Да не би шалтера да ти прави проблеми?
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 15 авг 2010, 15:53
от Вейдър
Значи нищичко не се чува. Светват само лампите на таблото-,т.е. ток и акумулатор има, но като чели не стига до стартера. Щом двигатела изстине, пали от раз, абсолютно безпроблемно. Апропо, зимата пали и в най-адския студ. Този датчик къде се намира и мога ли да го сменя сам. След като си имах вече работа с местните тенекеджии и монтьори не искам и да чуя за сервиз във Велинград.(ако се наложи ще търся в Стара Загора при някое пътуване)Та, въпросът е този проблем от въпросния датчик ли е и мога ли сам да го сменя(сръчен съм и не ме е страх да пипам и да се поизцапам ).
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 15 авг 2010, 21:14
от evg2
Ако си сигорен в контактен ключ (пластините му или т.н. паяк) реле и стартер (втулки) тогава търси датчик на кол.вал.
Ако на бутане пали и топла, причините са в компонентите посочени горе,но не и датчика на "ХОЛ" на кол.вал ако е дефектирал няма да запалиш вобще, следва горивна помпа,щом си на газ и ако си с пълен инжекцион определено са запекли дюзи..
Малко пиша с много .........Ако,не ти знам къв е мотора и в момента не мога да проверя.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 16 авг 2010, 10:29
от Вейдър

Благодаря за инфото. Значи при следващ случай(който едва ли ще закъснее)ще видя дали пали с бутане. Всъщност дюзите са добре. сега колата работи хубаво и на бензин и на газ. Може би все пак е датчика на "ХОЛ".Някой знае ли къде точно е той и как се сменя? Двигатела е CVH- EFI, 1,6л.-105 кс.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 16 авг 2010, 16:11
от Revell
Колега това е друго! В темата пишеше за гаснене в движение, а не за непалене след като я изгасиш! 100% давам гаранция че ще запали на бутане и после като я изгасиш веднага даже и загряла ще запали от рас. Имам го още този проблем макар и по - слабо изразен от миналата година ето и тема какво може да пробваш:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=31587" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
А иначе датчика се намира на блока, точно зад стартера и не се вижда докато не се махне стартера. Присъствието му се издава от 2 кабелчета които палаво минават над стартера и изчезват зад него.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 16 авг 2010, 23:06
от Вейдър

Благодаря за инфото, мисля, че ще ми е много полезно.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 17 авг 2010, 16:41
от Revell
Пак заповядай колега

и ако откриеш от какво точно се получава прословутия проблем моля те да драснеш един ред тук или в другата тема, че най накрая да отървем собствениците на ескорти от мъките!
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 17 авг 2010, 21:52
от Вейдър

Така, значи, договорих се с един познат монтьор да поръча въпросния датчик и да го сменим, че пак ще пътувам към доста жежката Стара загора и искам да си спестя някои приключения. Ведага ще пиша какъв е резултата. Дано да е пова

Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 18 авг 2010, 09:28
от HACKO
Не вярвам да стане, може би първия проблем, този със гасненето (въпреки че симптома е характерен за газ), но не и отказа на стартера.
П.П. Като угасне, не оставаш без спирачки, само педала става "тежък" и иска по-голямо усилие за натискането му, проблема е повече психологически. Ще свикнеш, да ти е честита газовата уредба.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 18 авг 2010, 09:44
от Вейдър
Наско, проблема с гасненето се реши с малък реглаж на АГУ. Сега колата върви много добре и на таз, и на бензин.Пиша тук за непаленето , за да не отварям нова тема(не знаех, че вече има такава). Относно газта....ами не ме кефи изобщо, но... от 1-ви август, до недеята на тази седмица ще съм навъртял около 1500км. С бензин щеше да ми дойде нанагорно. А се налага да пътувам.
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Публикувано: 18 авг 2010, 09:52
от HACKO
Датчика на Хол няма нищо ама абсолютно нищо общо със стартера. По добре развий болтовете които го държат и ги почисти от масла, почисти и контактната повърхност на стартера с д-ля, това не оправя проблема, но намаля (или така си мисля).