Страница 1 от 1
Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 12 юни 2010, 20:10
от AlexP
Преди време сменях съединителя на Мондеото (2.0 16V 1995г.) и сега пак се налага да го сменям. Първият път беше в гараж с канал. Двигателя висеше на лебедка закачена на една греда. Скоростната кутия я сваляхме двама човека и ми се стори доста тежка. Този път съм си подготвил специален инструмент да държи двигателя - нещо такова
http://www.ntxtools.com/Merchant/graphi ... c-1725.gif" onclick="window.open(this.href);return false; и мисля да го правя на пътя (без канал) като вдигна предницата на трупчета високо във въздуха. Дали ще стане така или по-добре да ходя пак на канал?
Re: Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 15 юни 2010, 00:20
от aniaeg
преди 2 дни смених съединител-на канал.мога да кажа че без канал е голям зор.ти си прецени.успех.

Re: Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 15 юни 2010, 14:40
от S_C
Казвали са ми,че най-бързият начин за смяна на съединител на Мондео е със сваляне на магарето-както си е в пакет с двигател,скорости и т.н.Но трябва подемник.
Re: Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 15 юни 2010, 21:35
от AlexP
Да, така е. В идеалният случай ако има подемник не е проблем да се свали двигателя и кутията заедно и после на спокойствие да се разделят. Магарето се сваля така или иначе. Обаче двигателя остава без опора и за това трябва да се хване или с лебедка или с такъв engine support rod, какъвто съм си направил. Хубаво е да има и някакъв крик тип ножица за трансмисии -
http://www.thetoolboxshop.com/ekmps/sho ... ekm%5D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Много би ми улеснил живота, обаче нямам такъв и смятам просто да подложа една външна гума с една ПДЧ плоскост под ск. кутия и в същото време да направя и едно магаре от дърво на което с лебедка да придържам скоростната кутия отгоре при свалянето и слагането, за да не изкривя феродовият диск или ламелите на притискателя. Очертава се да го правя този уикенд и ще го правя на пътя без канал.
Re: Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 16 юни 2010, 23:32
от aniaeg
давай.пиши ако има усложнения,може да е полезно за колегите.
Re: Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 17 юни 2010, 11:08
от dtodorov
Сменя се и без канал - аз така го направих
вдигаш високо да може да мине кутията от долу като я смъкнеш. Подпри със стабилни трупчета (дънери) на гредите на купето зад магарето и действай по описанието в хайнес ръководството. Аз си направих и стойка която стъпва на двата калника (подкалниците всъщност) и на предната греда. С две дълги шпилки се смъква мотора колкото е необходимо.
Re: Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 18 юни 2010, 13:26
от suantito
Здравейте. Наскоро сменях съединителя на моето мондео, смяната извърших на канал. Не беше мн лесно маха се аккумолатора, после кутията на въздушния филтър , откачат се всички куплонзи от скоростната котия. развиват се всички лапи на скоростната котия . Колата трябва да е вдигната на стойки и от двете страни (така по лесно слиза магарето) Развива се рейката от магарето. Ние напречно на канала сложихме една дъска и подпряхме двигателя с един чукан да не слиза надоло. Развива се стартера и болтовете на котията крепящи я за блока , развива се магарето да падне надоло , махаш лапата на скоростната котия която е отгоре и я изсулваш от към левия макферсон (който преди това трябва да е откачен от шарнирния болт , както и биалетките) трябва преди да започните да сложите две парчета тел на радиатора в ушите който стърчат понеже при падане на магарето радиатора пада надоло. Доло горе това е процедурата.
Re: Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 19 юни 2010, 22:48
от aniaeg
ми горе долу същата работа като при ескорта.затова казвам на канал
Re: Мондео - смяна на съединител
Публикувано: 20 юни 2010, 21:04
от AlexP
Съединителя е сменен. В гараж на канал. Въобще не използвах engine support rod-а дето си бях направил. Просто под двигателя сложих един крик и не свалих единият тампон (тампона откъм ангренажният ремък), а само го разхлабих. А кутията се държеше на лебедка закачена на една тръба стъпила на метални масички от двете страни на колата, така че тежестта и беше поета от лебедката, а аз само трябваше да я извадя и после да я наместя. Сменях го сам. Само за свалянето и качването на магарето и на гърнетата извиках друг човек. Не е сложно, но има много разкачане. Няма много общо с Ескорт. Преди имах Ескорт и при него е много по-лесно. Причината за смяната беше, че при високи обороти/скорост не искаше да отделя напълно и беше трудно да изключвам и включвам скоростите. Оказа се напукано феродо и крив феродов диск. Иначе износването от както го сменях предният път (преди 2 години и около 40,000км) беше минимално. Марката на стария съединител обяснява нещата - Mecarm от Euro07. Като го слагах въобще не бях чувал за тази марка. После видях, че това всъщност са най-големите боклуци. Сега сложих QH пълен комплект - притискател, феродов, лагер-помпа.