Страница 1 от 1

Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 28 апр 2010, 22:42
от jvspasov
Здравейте колеги,
Въпросът ми е за моделите на двигателя на мондео 2.0 от 98 г. до 2000 г. Zetek-S тези с пластмасовите капаци - и по скоро за пуловете на повдигачите - както знаете при нас е с механични такива - та останал бях с впечатление че те се грижат за правилния луфт м/у разпределителния вал - повдигача - клапан.
То си е и така, но смятах че те се износват и една смяна както си е описано в книжките би решила проблема със сутрешното 3-4 секундно притракване. Да но днес в мотопфо ме попитаха - кой размер пулове са ви необходими - оказа се че не било така както съм го чел ами и те си имали размери - аджеба, като си заведеш колата на доктор той ти казва колко дебелички трябва да са според износването на валовете. Къде е уловката и защо никъде не срещнах това понятие измерете и сложете според ....... колата ми е на 180К според километража съмнително но така да е - колко са ми се износили тези валове та да се налага да взимам пулове един размер по големи от заводски сложените. :?: :shock: :? :?:
И още нещо според днес те не били съвсем механични ми имали си били хидравличност - продавача в магазина - не този в мотопфое него не го издържах ..

Re: Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 29 апр 2010, 11:30
от by_cec
Пуловете се произвеждат с различни дебелини през 0.05мм и според хлабината се подбира съответния пул. Размера е гравиран на едната страна на пула.
Сигурно ли е ,че притракването е от клапаните, пък и ако млъкват след 3-4 сек какво те притеснява ?

Re: Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 29 апр 2010, 11:54
от bateto_toshko
jvspasov написа:Здравейте колеги,
Въпросът ми е за моделите на двигателя на мондео 2.0 от 98 г. до 2000 г. Zetek-S тези с пластмасовите капаци ..
Ето тук макар че е за фиеста е дадено за двигателя Zetec-S.До колкото успях да си го преведа , има механична компенсация чрез пуловете и хидравлична от налягането на маслото.Някъде по другите страници пишеше , че на всеки 150 хил.км трябва да се проверяват хлабините и евентуално да се сменят пуловете , но аз лично не съм го правил , тъй като си мисля , че са малко хората в БГ които могат да направят кадърно такъв ремонт.
http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 29 апр 2010, 12:44
от cockyhotty
То и при хидравличните повдигачи има едно 1-2 сек. претракване дори при изправен двигател, особено при палене след продължителен престой. Регулировката според сервизните книги се прави наистина на 150 хил. км. Нормалните хлабини при студен двигател за Zetec-E са както следва:
-всмукателни: 0,11...0,18 мм.
-изпускателни: 0,27...0,34 мм.
При голямо отклонение от тези величини вече се прилага подмяната на пуловете като се търси постигането на тези хлабини:
-всмукателни: 0,15 мм.
-изпускателни: 0,30 мм.
Ето пример за подбор на пул:
Необходима хлабина: А=0,15 мм
Измерена хлабина: B=0,09 мм
Дебелина на поставеният пул: C=2,55 мм.
Дебелина на необходимият пул: D=C+B-A=2,49 мм.
Написаното от мен е взето от Хайнес.
Според мен трябва да си замериш хлабините, ако са ок няма от какво да се притесняваш. И проблема не е в липсата на хора, които да ти сменят пуловете, а намирането на такива с необходимата според случая дебелина.

Re: Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 29 апр 2010, 20:38
от didon80
Въпреки, че моя мотор е от предното поколение,т.е. с алуминиев капак и хидравлични повдигачи искам да кажа следното. В Хайнес съм чел че действително е нормално при студен мотор след като запалиш да се чува тракане за 10 секунди, ако остане тогава вече има проблем. Другото е че много зависи от състоянието на маслото, при мен до скоро двигателя не се чуваше, но напоследък при палене за 3-4 секунди се обаждаха. Предстоеше смяна на маслото тъй като му навъртях 15000 км и 15 месеца..... Сега с новото масло тракането изчезна. Така че да не би да е време да сменяш масло и филтър?

Re: Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 30 апр 2010, 19:52
от jvspasov
Да, време му е но все пак си мислех че те се износват а не валовете и останах очуден като ми казаха в магазина кой размер - незнаех че има различни :oops: Благодаря ви за отговорите, явно ако реша да ги сменям ще е в сервиза и ще сменят според необходимия размер. *00106* :drink:

Re: Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 30 апр 2010, 20:39
от didon80
В такъв случай смени си първо маслото и ако тракането изчезне не дей да си отваряш мотора! _friends_

Re: Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 30 апр 2010, 21:32
от vargala81
Имам колега който имаше Орион мк 1 а преди 3 год. сиъ купи Мондео мк 1, 1.8 DOHC.Той не е чувал за нашия форум :D . Един ден ми се оплака, че притраквали клапаните на студен двигател за 10тина сек.Той не стига, че 10000 км.ги прави за 3 год.и сменя маслото на 3 год. веднъж, а ми сипвал минерално 15 в 40 :lol: Казах му, че тази кола се кара с 5 в 30 но да сложи 10 в 40 и филтър с възвратен клапън.На другия ден ме почерпи и каза, че вече не тракала въобще :D:

Re: Пуловете на повдичгачите на Зетек мотора

Публикувано: 29 сеп 2011, 16:30
от nigell
Здравейте,
Извинявам се че повдигам стара тема, но няма смисъл да създавам нова. Тъй като нямам възможност да обикалям по магазините (а и не знам къде има точно такива за Форд), искам да попитам нещо точно за тези пулове. На моя мотор (Ямаха XJR1200) пуловете са 25мм и са доста скъпи (и трудно се намират). Попаднах в интернет на информация че стават пулове от Форд Мондео 2.0 зетек след 98-ма (за каквито става въпрос в тази тема). Та, 25мм ли са пуловете на въпросния двигател и на каква цена (ориентировъчно) може да се намерят. Ако ми посочите и магазин в София където се предлагат, черпя бири веднага :)