Масло във въздушния филтър и бял пушек от ауспуха
Публикувано: 15 апр 2010, 02:10
Здравейте,
Имам следния проблем. При студено време (особено зимата) колата пуши яко първата 1-2 мин. докато загрее малко. Установих, че маслото намалява и лампичката се задържа малко при палене. Това означава, че белия пушек е от маслото - демек гори масло. Другия проблем е, че хвърля масло във въздушния филтър. Според мене има два възможни случая:
1. Двигателя да е за основен ремонт.
2. Има луфт някъде и от студеното време се отваря повече. Като загрее малко колата се затваря от температурните разширения и спира да гори масло. Не разбирам много от ДВГ, но според мене има две места от където може да попадне масло в двигателя. През сегментите (вариант 1 - основен ремонт) и през клапаните (вариант 2 ). Само съм чувал (не знам какво представляват) гумичките на клапаните и си мисля, че може да е от тях.
Въпроса ми е дали на диагностика мога да разбера дали колата е за основен ремонт? Всякакви съвети ще са от полза.
Защото ако не е значи най-вероятно са тези гумички (поне аз така предполагам).
Благодаря!
Имам следния проблем. При студено време (особено зимата) колата пуши яко първата 1-2 мин. докато загрее малко. Установих, че маслото намалява и лампичката се задържа малко при палене. Това означава, че белия пушек е от маслото - демек гори масло. Другия проблем е, че хвърля масло във въздушния филтър. Според мене има два възможни случая:
1. Двигателя да е за основен ремонт.
2. Има луфт някъде и от студеното време се отваря повече. Като загрее малко колата се затваря от температурните разширения и спира да гори масло. Не разбирам много от ДВГ, но според мене има две места от където може да попадне масло в двигателя. През сегментите (вариант 1 - основен ремонт) и през клапаните (вариант 2 ). Само съм чувал (не знам какво представляват) гумичките на клапаните и си мисля, че може да е от тях.
Въпроса ми е дали на диагностика мога да разбера дали колата е за основен ремонт? Всякакви съвети ще са от полза.

Благодаря!