Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
След проблема в тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=36400" onclick="window.open(this.href);return false;
който уж беше разрешен, не карах на дълги разстояния и с големи скорости една седмица. Вчера ми се наложи да карам 100км, по магистрала, по средата ми светна вече сменения датчик, че нямам масло, как го е изял мотора 2-2.5 литра , не знам.
Имах масло, спрях за 10 мин, налях 1 литър, стигнах, пак светна...Спрях, колата от 1 седмица правеи шум, тракане като дизел, само при определени обороти. Докараха ми я пред нас, без масло пак, не мога да разбера как е станало, гледам отдолу, не виждам омасляване или теч, откъде тече не знам...
Няма начин мисля да се оправи, решението или друг, същия двигател от друга кола за 500 или за скрап да ми дадат 300-350 евро и да си събирам пари за друга Фиеста...Пълна простотия и некомпетентност от тия механици...Уж оправиха всичко, то какво стана...
който уж беше разрешен, не карах на дълги разстояния и с големи скорости една седмица. Вчера ми се наложи да карам 100км, по магистрала, по средата ми светна вече сменения датчик, че нямам масло, как го е изял мотора 2-2.5 литра , не знам.
Имах масло, спрях за 10 мин, налях 1 литър, стигнах, пак светна...Спрях, колата от 1 седмица правеи шум, тракане като дизел, само при определени обороти. Докараха ми я пред нас, без масло пак, не мога да разбера как е станало, гледам отдолу, не виждам омасляване или теч, откъде тече не знам...
Няма начин мисля да се оправи, решението или друг, същия двигател от друга кола за 500 или за скрап да ми дадат 300-350 евро и да си събирам пари за друга Фиеста...Пълна простотия и некомпетентност от тия механици...Уж оправиха всичко, то какво стана...
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
ДАйте някой съвет, да оправям някакси поетапно двигателя, или да го сменям целия, да отива за скрап...?
Не знам какво да я правя така, колата, май ще си ходи завинаги...
Не знам какво да я правя така, колата, май ще си ходи завинаги...
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Да нямаш спукан блок или глава, че изчезва така брутално маслото? Вече е твърде късно да се оправя тоя мотор, заминал е. Отпиши го.
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Гледахме, няма нито една капка на мястото, където съм спрял...
Според най-експертното мнение- закривена геометрия на коляновия вал, оттам биела, сегмент, клапани, всичко по дяволите...
Гледам тия дни един Ескорт 1.3 металик, ако е добър, дано да се споразумея за прилична цена, или ще чакам за друга.
Според най-експертното мнение- закривена геометрия на коляновия вал, оттам биела, сегмент, клапани, всичко по дяволите...
Гледам тия дни един Ескорт 1.3 металик, ако е добър, дано да се споразумея за прилична цена, или ще чакам за друга.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Мда, ясно. Имах в предвид да няма пукнатина вътре някъде в блока около маслени магистрали и да смуче маслото от там. Странна работа. Ама всичко си е на късмет. Успех с търсенето на нова кола. Гледай тоя път да и замериш компресия+пълна диагностика, че мамата си е е....! Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 15 авг 2009, 06:43
- Модел на автомобила: galaxy
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Ако си я прегрявал може и да си здухала гарнитурата и да изтича в някои цилиндар щом няма теч значе хвърля маслото когато е под налягане демек като работи двигателя, все едно отвори и главата и гледаи там е проблема.
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Не съм я прегрявал, проблемът стана заради датчика, който не сработи и карах известно време без масло, може би 5-10км...Все пак, за да стане това, би трябвало да се е случило нещо...
След като смениха леглата на коляновия вал, тези които са от специална сплав, смениха маслото с по-гъсто, филтъра с нов, 1 седмица вдигаше шум, малко, но се чуваше. Нито една капка масло, всеки път като спирах после проверявях там където съм спрял за петна/капки масло, нищо...Всяка сутрин, преди тръгване, студен двигател, на равно място проверявах за нивото на маслото, всичко беше наред 1 седмица. Проверявах нивото и ако спирах примерно за работа, по 5-6-7 часа, пак никакъв проблем...
Като тръгнах обаче извънградско, с по-големи обороти, съответно натоварвания, и двигателя "изяде маслото" за по-малко от 70 изминати км. Нито е пушеше отзад, гледах го двигателя няколко пъти за евентуален теч- отдолу, отгоре, от почти всички възможни страни. Не видях нищо...
Като отворих капачката за маслото, не ме е лъхало на бензин, да е смесило с маслото не...Пръчката на маслото си беше точно както я бях оставил, просто като светна вече сменения с нов датчик, че няма масло, като извадих пръчката, обикновено има малко масло, беше суха...
Добавих масло, 1.5 литраи така още 5-10 км, и спрях, защото се уплаших...Това е...След това ми я докараха пред нас...
Май отива за скрап...
След като смениха леглата на коляновия вал, тези които са от специална сплав, смениха маслото с по-гъсто, филтъра с нов, 1 седмица вдигаше шум, малко, но се чуваше. Нито една капка масло, всеки път като спирах после проверявях там където съм спрял за петна/капки масло, нищо...Всяка сутрин, преди тръгване, студен двигател, на равно място проверявах за нивото на маслото, всичко беше наред 1 седмица. Проверявах нивото и ако спирах примерно за работа, по 5-6-7 часа, пак никакъв проблем...
Като тръгнах обаче извънградско, с по-големи обороти, съответно натоварвания, и двигателя "изяде маслото" за по-малко от 70 изминати км. Нито е пушеше отзад, гледах го двигателя няколко пъти за евентуален теч- отдолу, отгоре, от почти всички възможни страни. Не видях нищо...
Като отворих капачката за маслото, не ме е лъхало на бензин, да е смесило с маслото не...Пръчката на маслото си беше точно както я бях оставил, просто като светна вече сменения с нов датчик, че няма масло, като извадих пръчката, обикновено има малко масло, беше суха...
Добавих масло, 1.5 литраи така още 5-10 км, и спрях, защото се уплаших...Това е...След това ми я докараха пред нас...
Май отива за скрап...
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
- Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Можеше да премерите поне налягането на маслената помпа
.Ако не пуши отзад и не тече то няма как да харчи масло!!!!Нещо са те уплашили май!!! 


Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Какво общо има налягането на помпата, маслото го няма а двигателя не е олят с масло, единствения път навън е през ауспуха. При 80-100км/ч не може да видиш дали пуши.xtremeracer написа:Можеше да премерите поне налягането на маслената помпа.Ако не пуши отзад и не тече то няма как да харчи масло!!!!Нещо са те уплашили май!!!
Идеята с прегорялата гарнитура е интересна. Проблема е че колата не е във България.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
За плашене, яко съм се стреснал явно, беше през нощта, на яко риск може би тръгнах...
Днес сутринта я видях, маслото си е там, просто аз като съм спирал, колата е била със загрят двигател и маслото се е разкарало яко из него...
Добре, че налях не много масло, та сега си е точно на мах линията...Но го яде, пробвах да запаля, облаче бял дим, като подам повече газ, към 1500 оборота, се изпуска по малко бял дим...Явно го гори маслото така...Иначе шумът е сериозен, дере нещо вътре, не ми се иска да го отварят, защото после може да не мога да платя за всичката работа...Само при поддържане под 2000 оборота, към 1500, не вдига никакъв шум...Става явно за каране на къси разстояния до 5-6 км, преди да загрее и да почне да бучи...Я бутало е задрало, я някакви сегменти, клапани без масло останали преди...
Това с датчика дето е присветвал, освен за нивото на маслото е и за налягането му, може би като съм вдигнал повече обороти, заради карането по магистралата, явно налягането на маслото из двигателя е било твърде голямо...
Приемам всичко за моя грешка, недоглеждане, незнание, уж гледах по колата всичко да е що-годе наред...Сега гледам напред, един Ескорт 1.3 набор на мойта Мазда/Фиеста е, дано да излезе добър като отида да го гледам...Поне има повече неща от сегашната ми кола, ще трябва яко да се пазаря, искат поне 70-80% повече от цените в БГ...
Днес сутринта я видях, маслото си е там, просто аз като съм спирал, колата е била със загрят двигател и маслото се е разкарало яко из него...
Добре, че налях не много масло, та сега си е точно на мах линията...Но го яде, пробвах да запаля, облаче бял дим, като подам повече газ, към 1500 оборота, се изпуска по малко бял дим...Явно го гори маслото така...Иначе шумът е сериозен, дере нещо вътре, не ми се иска да го отварят, защото после може да не мога да платя за всичката работа...Само при поддържане под 2000 оборота, към 1500, не вдига никакъв шум...Става явно за каране на къси разстояния до 5-6 км, преди да загрее и да почне да бучи...Я бутало е задрало, я някакви сегменти, клапани без масло останали преди...
Това с датчика дето е присветвал, освен за нивото на маслото е и за налягането му, може би като съм вдигнал повече обороти, заради карането по магистралата, явно налягането на маслото из двигателя е било твърде голямо...
Приемам всичко за моя грешка, недоглеждане, незнание, уж гледах по колата всичко да е що-годе наред...Сега гледам напред, един Ескорт 1.3 набор на мойта Мазда/Фиеста е, дано да излезе добър като отида да го гледам...Поне има повече неща от сегашната ми кола, ще трябва яко да се пазаря, искат поне 70-80% повече от цените в БГ...
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
според мен е издухала гарнитура или спукана глава.по-вероятно първото.
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Днес ще ходя за "смъртния акт" да я видят отгоре как е при клапаните...Поне ще ми кажат без да плащам този път...
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Добре де а водата как е ?fiestazetec написа:Днес ще ходя за "смъртния акт" да я видят отгоре как е при клапаните...Поне ще ми кажат без да плащам този път...
Маслото на боза ли е ?

2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Не е задължителноviksata написа:......
Маслото на боза ли е ?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Антифриза е Ок, парното спря обаче, проблемът е в прословутото моторче, което достатъчно много хора се оплакват...
За каране на колата до 5-6км из града, докато загрее, става, но върви трудно...Пуши бяло отзад, поне 1 клапан задира, нарушена е цялата геометрия на биели, бутала, на коляновия вал...Гори масло...през сегмент или сегменти...
Иначе тия дни ще ходя на последния възможен майстор тука в града, обиколих всички, искат безумно много пари...
Дано да стане.
За каране на колата до 5-6км из града, докато загрее, става, но върви трудно...Пуши бяло отзад, поне 1 клапан задира, нарушена е цялата геометрия на биели, бутала, на коляновия вал...Гори масло...през сегмент или сегменти...
Иначе тия дни ще ходя на последния възможен майстор тука в града, обиколих всички, искат безумно много пари...
Дано да стане.
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Ще сменят двигателя, решено е вече...Добре че тука нямат такъв закон за пререгистрация да ходя, да четат разни номера по двигателя, само отивам и сменят...Дори новият двигател е по-нов, 1998-а, на 96 хил.км, значи се връщам обратно в изходно положение, както я купих...дават ми и някаква гаранция дори, ще сменят ролки, ремък, термостат, свещи, кабели, сензори...
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
това със гаранцията звучи добре , само че ги питай какво по точно в детайли покрива тя и при какви условия важи , че инак знае ли човек на какви играчи попада.....fiestazetec написа:Ще сменят двигателя, решено е вече...Добре че тука нямат такъв закон за пререгистрация да ходя, да четат разни номера по двигателя, само отивам и сменят...Дори новият двигател е по-нов, 1998-а, на 96 хил.км, значи се връщам обратно в изходно положение, както я купих...дават ми и някаква гаранция дори, ще сменят ролки, ремък, термостат, свещи, кабели, сензори...
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Вземи фактура, на която е написан номера на двигателя който слагат. Със нея после ще можеш ако искаш да я регистрираш в Б-я. Задължително е фактурата да е на името на собственика на колата по талон (ако не се води на тебе).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Двигателят ще е от морга...Няма да я докарвам в България, не ми се кара 3500 км...
В България- друга Фиеста, по-нова, на по-нормална цена...
В България- друга Фиеста, по-нова, на по-нормална цена...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121
Тогава няма да ти трябва, освен ако законодателството в съответната страна не го изисква.
Това което казваш за по-нова на по-сносна цена е много относително. Вярно при кола втора употреба няма нищо сигурно, обаче като знам какви коли (във какво състояние) се внасят в Б-я и как се ремонтират за да могат да се продадат на тези "сносни" цени, че и печалба за джамбазина да има (като им слушаш приказките на пазара, направо излиза че ги продават под цената на която са я купили
).
Това което казваш за по-нова на по-сносна цена е много относително. Вярно при кола втора употреба няма нищо сигурно, обаче като знам какви коли (във какво състояние) се внасят в Б-я и как се ремонтират за да могат да се продадат на тези "сносни" цени, че и печалба за джамбазина да има (като им слушаш приказките на пазара, направо излиза че ги продават под цената на която са я купили

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта