Страница 1 от 1
нередовен термостат
Публикувано: 02 фев 2010, 14:05
от кремиловв
мондеото ми е 2.0тдди 115кс 2002г.Смених му термостата с оригинален моторкрафт-60.00лева но колата продължи да ми загрява бавно.
За 10мин. работа на място едва стига първото деление на темп. скала при -2градуса.Интересното е че при достигане на второто деление ако усиля вентилатора на парното температурата на двигателя пада.Извънградско колата не е карана.
Re: нередовен термостат
Публикувано: 02 фев 2010, 20:05
от Conan_1
и аз съм така колега и мисля да сменям термостата ама май пак няма да помогне с тея грамадни радиатори отпред!!Опитай по лесният вариант прозрачно фолио лепнато в/у радиатора или картонче , иначе незнам друго да помага

Re: нередовен термостат
Публикувано: 02 фев 2010, 21:42
от bateto_toshko
кремиловв написа:мондеото ми е 2.0тдди 115кс 2002г.Смених му термостата с оригинален моторкрафт-60.00лева но колата продължи да ми загрява бавно.
За 10мин. работа на място едва стига първото деление на темп. скала при -2градуса.Интересното е че при достигане на второто деление ако усиля вентилатора на парното температурата на двигателя пада.Извънградско колата не е карана.
Не е лошо да провериш разхода на гориво извън града ?Защото ако е нормален може , просто стрелката на таблото да ти прави номера. Друг вариант е датчика за температурата да не е в ред , и да "лъже" компютъра , че ДВГ е студен , но тогава и разхода на гориво ще е голям.
Има много спорове , но преобладават мненията , че на място колата загрява по бавно.Аз лично ако не бързам , паля , бавя се 1 минута до като сложа колан и пусна радиото и тръгвам.В тези студове при мене чак след 1 км излизам от бялата зона и чак след още 2-3 км стигам normal.Вероятно мога и по бързо да я загрея , но избягвам да вдигам 2000 оборота до като не е излязла от бялата зона .А ти си и с по-голям двигател от моя и предполагам , че още по бавно ще ти загрява .Особено ако я караш само сутрин и вечер на къси отсечки хич не я чакай да загрее.
Re: нередовен термостат
Публикувано: 02 фев 2010, 22:01
от escorttd1
Дизелът не загрява на празен ход, още повече при тези ниски температури. Това се дължи на големия обем на охладителната система и високото КПД на двигателя => по-малко отделена топлина. Ако искаш да загрее го настъпи по някой баир.
За да провериш дали няма проблем с термостата пипни маркуча на радиатора докато стрелката е още в белия сектор. Маркучът трябва да е студен.
Re: нередовен термостат
Публикувано: 02 фев 2010, 22:59
от Itskin
Здравейте колеги
Абсотютно е така, на място не загрява много много, даже хич, а пък ако е пуснато парното направо се охлажда двигателя.
Провери маркучите както казва колегата и не се притеснявай, наред си е термостата. Нали като караш (по равно или нагорнище) не пада температурата?
Поздрав
Re: нередовен термостат
Публикувано: 03 фев 2010, 17:14
от кремиловв
Благодаря на всички колеги които се отзоваха на проблема ми!Това с маркуча снощи го проверих.Докато не отвори термостата той си е студен.
Вчера минах 16км градско стрелката на температурата почти стигна средата на скалата навън бе 0градуса .Спрях на място с работещ двигател и след 15 минути термостата отвори маркучу към радиатора се затопли и дори включи вентилатора.Явно този тип двигатели са предназначени за каране на по-дълги разстояния.Впрочем и в това е смисълът на дизела в икономически аспект.