Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 10 яну 2010, 12:59

Добър ден на всички за първи път пиша на форум,така че се надявам да бъда коректен и ясен в обясненията си :oops:
Имам Мондео 2002 ТДЦи вкарано от Англия.Колата си вървеше и палеше без никакъв проблем до преди 2 дена когато започна да ми мига лампата за подгряващите свещи.Когато сутринта при 0 С температура не можах да запаля.След около 2 часа се опитах отново с постоянно подаване на газ и на 10-15 секунда запали(първите около 20 секунди трябва да и подавам газ иначе гасне).Като цяло в първите няколко минути в купето се усеща странна миризма(за първи път се усеща),като я карам се усеща че няма предишната сила и не мога да достигна 3000 оборота дори и да натисна педала на газта до ламарината.Лампата си мига постоянно.Зареждам обикновенния дизел на ШЕЛ откакто съм се прибрал от Англия.
Проверих някои теми от форума,които са подобни,но мисля че моите симптоми са малко по-различни(поне така мисля) и за това пуснах нова тема.
Много благодаря предварително за помоща и съветите :wink:

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от gazetto » 10 яну 2010, 13:51

При мен тази обикновена нафта на Шел замръзна в движение на -6 градуса.Та виж филтрите като за начало....
Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1326
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от vargala81 » 10 яну 2010, 14:23

колега ,прочети тази тема, и неслагай повече обикновенна нафта ,че да не ти се скапят и дюзите щот са към 3000лв http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B8#p257861" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 10 яну 2010, 15:08

сега приказвах с един служител на МП и той ми каза също да започна със смяна на горивния филтър ;) и да не ползвам услугите на ШЕЛ като цяло(има мн оплаквания от клиенти на ФОРД)ОМВ са за предпочитане ;)
утре мисля да мина на компютърна диагностика да видя какво ще излезе
благодаря,ще пиша за развитието на нещата ;)

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 11 яну 2010, 13:52

Днес бях на диагностика и това което установиха е че имам грешка Р2339(свързана с 4-ти цилиндър) и другото,че цилиндър 4-ри не работи добре!
Погледнахме и се вижда,че около тръбичката и уплътнението има изтичане на дизел.Утре ще я оставям за ремонт,майстора каза че щял да прави някакви настройки и да провери състоянието на дюзата(ремонт до около 100лв)ако било нещо по-сериозно ще ме пита предварително.
Мнения моля :)

FORD___MONDEO
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 01 фев 2009, 17:20
Модел на автомобила: ford mondeo 2.0tdci
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от FORD___MONDEO » 11 яну 2010, 19:21

Тези ремонти е за предпочитане да ги правищ в Мото Пфое. Значи проблема ти е в това че колата засича спад на налягане на нафтата в 4 цилиндър и влиза в авариен режим. Щом ти сълзи нафта трябва да се отстрани теча и ако дюзата е здрава ще се оправи, но най вероятно ще се наложи в МП да ти програмират дюзите наново.

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 11 яну 2010, 20:27

И аз се надявам всичко с дюзата да е ок и само репрограмиране да е необходимо и този теч да баде отстранен.
Майстора каза,че ще я измие и ще провери от каде е теча и да репрограмира тази дюза.
Утре вечер ще се надявам на добро развитие и ще пиша ;)

FORD___MONDEO
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 01 фев 2009, 17:20
Модел на автомобила: ford mondeo 2.0tdci
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от FORD___MONDEO » 11 яну 2010, 20:36

Къде я закара колата?
Защото ако не в мото пфое трудно ще ти я препрограмират, защото на всяка дюза се въвежда код. И да знаеш, че тези дюзи не трябва се стоят далго време откачени от трабите с нафтата.
Ако има нещо питай аз съм ги сменял мойте и също са ги препрограмирали само та знам горе долу някои симптоми(неказвам, че знам всичко, но доста често се интересувам от тази кола, понеже имам същата).

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 12 яну 2010, 00:13

аз съм от Горна Оряховица и тук има един майстор,за който има много добри отзиви.Аз го питах какво ще ремонтира и той ми каза,че щял да въвежда код с който колата да разпознае тази дюза(мился,че това му бяха думите)преди това обаче иска да разбере от каде е този теч и да го отстрани.
Много благодаря за компетентното мнение,утре ще му подскажа за това че не трябва да седи дълго време откачена дюзата ;)
ако може да си дадеш номера,че като ми даде резултата да те питам какво е най-добре да се направи;)

FORD___MONDEO
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 01 фев 2009, 17:20
Модел на автомобила: ford mondeo 2.0tdci
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от FORD___MONDEO » 12 яну 2010, 20:24

Какво стана колега?
Оправи ли се колата?

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 12 яну 2010, 20:32

преди час приказвах с майстора тоава което е направил днес е спрял изтичането на нафта,препрограмирал е дюзите,но има една грешка Р2339 която не е могъл да отстрани.Оставих колата да провери как е със запалването сутрин докато е студена и да се опита да острани тази грешка,лампичката продалжава да мига

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 13 яну 2010, 18:24

Взех колата след като ми смени днес подгревните свещи,лампичката продалжава да премигва.Колата пали без проблем,но утре като е студено ще разбера със сигурност.Не поддържа 900 оборота докато до сега поне това беше ок.Това което ми обясниха е,че дюзите не са добре,но са ДЕЛФИ система и в България няма къде да се изчистят.Да използвам добавка за да може да се поизчистят малко от малко и ще сменя горивния филтър(сложна ли е операцията по смяната му) и дано да се пооправят нещата.

FORD___MONDEO
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 01 фев 2009, 17:20
Модел на автомобила: ford mondeo 2.0tdci
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от FORD___MONDEO » 13 яну 2010, 19:31

Само не слагай добавка за чистене на дюзите, че на мен така от една та всичките ги смених.
Има няколко модела дюзи Delphi някои могат да се ремонтират.
Докато ти мига лампата винаги ще пали трудно колата, когато е студена защото колата е в авариен режим.
И десет пъти да смениш подгряващите свещи пак ще ти пали трудно докато колата не мине в нормален режим.
Незнам как са ти почистили тази дюза, но тези дюзи се чистят като се откачи горивопровода на входящата нафта и колата се оставя да работи малко не с нафта а с една специална добавка, а не само да пръскаш дюзата с разни чистители за дюзи или да я оставиш да кисне в разтвора.
Сега колата в теб ли е?
Пробвай ако е студена да я запалиш и кажи как е?

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 13 яну 2010, 21:54

Колата я взех,но преди това беше палена.Утре сутринта ще видя как е когато е студена,не съм сигурен дали е чистил дюзата май само е препрограмирал всичките,каза ми че тази марка не знае каде в Бг може да бъдат ремонтирани.
Това,което ми каза той е да сложа добавка ВЮРТ(за 50л нафта в 20л) и да видим какво ще се получи.Планувам да си сменя горивния филтър може ли някакъв съвет каква марка и как да го сменя(дали ще се справя сам?).
Благодаря за съветите ;)

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 14 яну 2010, 15:17

Днес я пробвах и запали от парвия път на +2 +3 С,но в началото самата кола се тресеше,което до сега не бях усещал.Пушека е синкав,в началото малко понамирисваше.Има мощност,но не е както преди.Има ли вероятност при смяна на горивния филтър нещата да се подобрят?
Горивният филтър да не би да се намира горе в ляво и от него излизат 3 тръби с различни цветове на накрайниците.Искам да го сменя каква марка да взема и има ли някъкви особеностти при смяната или просто откачам тръбите и закачам новия?
Мерси предварително ;)

FORD___MONDEO
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 01 фев 2009, 17:20
Модел на автомобила: ford mondeo 2.0tdci
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от FORD___MONDEO » 14 яну 2010, 18:41

Това е филтъра сменява се за 2 мин. няма нищо сложно. Тези три тръбички ги откачаш и ги слагаш на новия филтър.Ти ще видиш как се откачат тръбичките първо се избутва едно пласмасово на тръбичката като крачета каде я застопорява.Хубаво е да си вземеш тоя филтър от мото пфое оригинален, защото твойта кола е много чувствителна към боклуци и вода в нафтата. И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕДИ ДА ПОСТАВИШ НОВИЯ ФИЛТЪР ГО НАПЪЛНИ С НАФТА ОТ ВХОДНАТА МУ ЧАСТ.Ще видиш коя е тя на нея има стрелка за вход към филтъра.Ако продължават да мигат лампите е нормално да излиза пушек отзад.Възможно е като смениш филтъра да се оправи. Но може да се наложи да се изчисти грешката или ако не програмирана както трябва да се препрограмира.
Искам да провериш едно нещо
Даваш на контакт да светнат лампите по таблото и като изгасне лампата за подгряването виж дали започва да мига без да палиш колата или започва да мига след като запалиш колата.
Провери това и кажи какво е положението ама се ориентирай да ходиш до софия с нея ако се не оправи.

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 14 яну 2010, 19:20

Лампата за подгряване започва да свети още с даването на контакт.Утре ще взема филтър от Мотопфое и ще го сменя.Дано има резултат защотото не знам какво да правя вече.А за добавката която каза майстора да добавя какво мислиш?

FORD___MONDEO
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 01 фев 2009, 17:20
Модел на автомобила: ford mondeo 2.0tdci
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от FORD___MONDEO » 14 яну 2010, 20:28

Недей да слагаш добавка най много да запуши дюзите.
Ти ходи ли до мото пфое или говори само по телефона с тях?
Ако искаш може да ходиш до мото пфое да ти направат една диагностика ако не ти се разкарва до София може да идеш до Велико Търново там трябва да има мото пфое.
Щом като дадеш на контакт и след като първоначално изгасне лампата за подгряването започва да мига без да си запалил колата може да минеш само с препрограмиране, но не е сигурно де трябва да се види.
Ти кога я взе тая кола и от БГ ли или ходи до Англия.
И един въпрос извън темата ако може - с какви джанти си алуминиеви или не и 16 или 17 цола?

julii
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 14 мар 2009, 15:13
Модел на автомобила: ford focus 1.8TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от julii » 15 яну 2010, 17:26

колега,имах същия проблем като твоя но мойта грешка беше Р2338 т.е. на трети цилиндър на мойто фокусче.не знаех какво става,измислените майстори ми казваха каква е гре6ката но не ми казваха от какво се получава и за това отидох в мото пфое и един пич с лаптоп влезе в колата и след 5 мин излезе каза ми да запаля, да ходя на касата да си платя и да си ходя.разминах се с програмиране на дюзата на 3 цилиндър а иначе симтомите и бяха абсолютно както твоите,пробвай дано да е така и при теб,недей да се доверяваш на незнайни маистори относно мотора щотото са много много капризни тдци-тата,цената на ремонта беше 27 лв. _friends_

beshev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2010, 14:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 ТДЦи 130кс трудно пали и губи мощност

Мнение от beshev » 15 яну 2010, 18:29

Днес си смених и горивният филтър(но не от МФ)мерси за подробното обяснение не беше трудно,като че ли оборотите се смъкнаха на 900,но утре при студена кола искам да видя самото и поведение,как ще запали и дали ще има придърпване след това.Източих филтъра и като че ли не беше много замърсен,но това,което ми направи впечатление бе,че беше Delphi и на него пишеше Ford Part и някакъв номер(зачудих се дали са го сменяли до сега) ;) Джантите са ми 16-ки оригинални на Форд алуминиеви с 10-тина спици(не съм ги броил;) ),а колата си я закупих от Англия преди 2 месеца и половина аз си я докарах и нямах никакви забележки докато не стана тази работа(изминал съм близо 5500км).
ок Julli тогава ще ги посетя и дано да се оправи толкова лесно както казваш ;) сега колата си върви,но я няма тягата на кончетата :) както бйх свикнал,а и примигването на тази лампичка е дразнещо :)
Благодаря ви колеги ;)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 119 госта