"Аванса чука"-датчик детонации...
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
"Аванса чука"-датчик детонации...
Добро утро!
В последно време аванса ми започна да чука на обороти от 2000 до 2500 обикновено на 4-та и 5-та предавка при подаване на газ по сериозно .
Вчера бях в бош сервиз да ми сменят филтъра на купето и да почистят с тези спрейчета,че се разсмърдя.Проблема не се оправи ,пак си смърди...само да си кажа,че ми взеха 50 кинта.
Та...питах "майстора" що ми чука аванса.
Обясних му,че преди 10 000км са сменени кабели и свещи в Мото Пфое,дебитомера е почистен и колата върви перфектно,но аванса започва да се чува все по отчетливо в тези обороти.Сменям бензините ,карал съм с 95,98 от Лукойл от Еко,от ОМВ,...разлика почти няма.
Почеса се и каза може би датчика за детонациите прави мизерията,вероятно подава грешни стойности към компютъра.
Предложих да я закачим на Елкона,той каза,че елкона не можел да покаже нищо в случая.Единствения според него метод бил "проба-грешка" .Сега трябва да си издиря този датчик къде се намира и да го подменя с някой друг.Едва ли нов,тъй като в мото пфое ще ми отрежат главата за него.
Идеи?
В последно време аванса ми започна да чука на обороти от 2000 до 2500 обикновено на 4-та и 5-та предавка при подаване на газ по сериозно .
Вчера бях в бош сервиз да ми сменят филтъра на купето и да почистят с тези спрейчета,че се разсмърдя.Проблема не се оправи ,пак си смърди...само да си кажа,че ми взеха 50 кинта.
Та...питах "майстора" що ми чука аванса.
Обясних му,че преди 10 000км са сменени кабели и свещи в Мото Пфое,дебитомера е почистен и колата върви перфектно,но аванса започва да се чува все по отчетливо в тези обороти.Сменям бензините ,карал съм с 95,98 от Лукойл от Еко,от ОМВ,...разлика почти няма.
Почеса се и каза може би датчика за детонациите прави мизерията,вероятно подава грешни стойности към компютъра.
Предложих да я закачим на Елкона,той каза,че елкона не можел да покаже нищо в случая.Единствения според него метод бил "проба-грешка" .Сега трябва да си издиря този датчик къде се намира и да го подменя с някой друг.Едва ли нов,тъй като в мото пфое ще ми отрежат главата за него.
Идеи?
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Не знам да имаме такъв датчик. По горния метод пробвай с датчика на кол. вал.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...

Knock Sensor
Това е датчика,всеки пълен ижекцион има такъв датчик,някои двигатели по два дори.
Онова дето е номер 7 е датчика. Той е захванат с болт за блока на двигателят. Пада се точно в областа на стартера. В шестият пост от темата съм писъл за функцията му. С 2 думи това е микрофон който се захваща с болт със сила 20Nm (трябва да е точно толкова силата за да работи датчика точно), когата датчика "чуе" детонации в двигателят ,той праща сигнал до компютара да намали предварението и така двигателят да се предпази от детонации (което е едно от най опасните за него неща).
При голямо предварение на ъгъла на запалването се получават детонации (може да се получат само при определени обороти или натоварвания на двигателят). Датчика ги засича и регулира предварението за да няма детонации. Търси се идеалната среда- колкото е възможно по-голямо предварение ,но без самоубийствените за двигателят детонации. В тази зависимост се включва и октановото число на горивото с което карате и времето за изгарянето му. На газ се позволява по-голямо предварение отколкото при бензин 98 и още по-голямо от бензин 95
Така изглежда повредения.


За съжаление инфото е от VW форума и не съответства с разположението на нашите двигатели.
Последна промяна от mrdds на 08 сеп 2009, 13:55, променено общо 1 път.
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Не съм сигурен дали въобще имаш датчик за детонации... На мондео МК1 нямам, а на кугара имам??? А иначе мондео МК1 и МК2 се четат с евтините кодочетци на АДИЯ, които са много разпространени. Даже МК2 е OBD и би трябвало да е по-лесно. Нека и някой механик да ти я види, че и други неща могат ча "чукат" в един двигател над 200К километра.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Нали все пак говорим за ZETEC от 97 година(engine code NGB).
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Хах,теб пък най малко очаквах да видя.
Тоше,чукането не е постоянно,точно като аванс си е в границата на оборотите при настъпване на педала ако го галя мога да си карам и без да чука.
Тоше,чукането не е постоянно,точно като аванс си е в границата на оборотите при настъпване на педала ако го галя мога да си карам и без да чука.
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Другата седмица съм в Пловдив и ще мина през офиса ти. Ако си с мондеото ще надам едно ухо и аз. Колкото до "чукането" изчезва ли като загрее двигателя или се усилва? За детонационния датчик е най-добре да се провери във Ford TIS, довечера ще погледна и ще ти пиша.
EDIT: Според Ford TIS нямаш такъв датчик, чак МК3 имат.
EDIT: Според Ford TIS нямаш такъв датчик, чак МК3 имат.
Последна промяна от TED на 08 сеп 2009, 22:44, променено общо 1 път.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
С 2 думи това е микрофон който се захваща с болт със сила 20Nm
не знам за твоя мотор толкова ли е , но защо не тръгнеш от там...да не се окаже , че датчика си е в ред само да има нужда от затягане?
не знам за твоя мотор толкова ли е , но защо не тръгнеш от там...да не се окаже , че датчика си е в ред само да има нужда от затягане?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
И на мен ми се струва, че на Фюжъна почна да се чува пак така от 2000 до 2500 и то дори и на 2-3 предавка. Струва ми се, че това се получи откакто карахме 5-6 км по черен път (офроуд) при много силна запрашеност (направо облак). Пред нас караше друга кола и вдигаше пушилка (пръст). Та ми се струва, че се е позапушил въздушният филтър, и не върви така добре както преди - позамисля се между 2000 - 2500 оборота.mrdds написа:В последно време аванса ми започна да чука на обороти от 2000 до 2500 обикновено на 4-та и 5-та предавка при подаване на газ по сериозно .
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
в събота ще извадя филтъра и ще пробвам .... всъщност той е сменян преди 2 месеца 
Щом нямаме knock sensor какво тогава мести предварението за да не се получават детонации

Щом нямаме knock sensor какво тогава мести предварението за да не се получават детонации

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Софтуера съвместно със съответни датчици, MAP, MAF, TPS и др. Въздушния филтър няма нищо общо.mrdds написа:в събота ще извадя филтъра и ще пробвам .... всъщност той е сменян преди 2 месеца
Щом нямаме knock sensor какво тогава мести предварението за да не се получават детонации
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 18 ное 2008, 09:13
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Колеги, аз имам отскоро същият проблем при ниски обороти и висока предавка , (и за помислих че е аванс) и се сетих че когато водих колата преди 5-6 месеца на диагностика в МотоПфое - ми дадоха едно листче което днес изрових и на което черно на бяло пише:
вкл. към WDS и комуникация - грешки:
P0722 - PCM Output Shaft Speed sensor - no signal - този проблем го оправих преди 2 месеца - смених сензора и вече километража работи бях се поизпотил че може да се наложи да сменям табло
P0325 - PCM Knock Sensor 1 circuit malfunction -
въпроса ми е свързан с тази грешка - дали трябва да сменям датчика или да търся накаква прекъсната връзка, към него ако някой е сменял да сподели цена ако му е удобно
. азбелязах че по чужите сайтове върви м/у 35$ до 50$
Колко е вредно да се кара с повреден подобен сензор ? И какво става ?
вкл. към WDS и комуникация - грешки:
P0722 - PCM Output Shaft Speed sensor - no signal - този проблем го оправих преди 2 месеца - смених сензора и вече километража работи бях се поизпотил че може да се наложи да сменям табло
P0325 - PCM Knock Sensor 1 circuit malfunction -
въпроса ми е свързан с тази грешка - дали трябва да сменям датчика или да търся накаква прекъсната връзка, към него ако някой е сменял да сподели цена ако му е удобно

Колко е вредно да се кара с повреден подобен сензор ? И какво става ?
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 05 сеп 2008, 13:44
- Модел на автомобила: Focus
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Темата е секнала!
Имам подобен проблем с Фокус 1.6 2001 ,ако изк. сензора за детонации започва да трака по-сериозно, от което смятам , че може би датчика работи!
Понеже , когато не е загряла колата, няма чукане, реших че може би сензора за темп. на главата не работи .
В автодата пише, че този сензор дава 34000 Ом приблизително при 20 градуса Целзий и 1500 Ом приблизително при 90 градуса Целзий, обаче аз като го меря с ом метър показва все около 500 ом, дали е 20 или 90 все тая. Мерих датчика и на друг фокус, който не трака и той толкова показваше, що за .....!?“!?!?1
Та въпроса ми е някой да е решил проблема с "аванса" ??
Имам подобен проблем с Фокус 1.6 2001 ,ако изк. сензора за детонации започва да трака по-сериозно, от което смятам , че може би датчика работи!
Понеже , когато не е загряла колата, няма чукане, реших че може би сензора за темп. на главата не работи .
В автодата пише, че този сензор дава 34000 Ом приблизително при 20 градуса Целзий и 1500 Ом приблизително при 90 градуса Целзий, обаче аз като го меря с ом метър показва все около 500 ом, дали е 20 или 90 все тая. Мерих датчика и на друг фокус, който не трака и той толкова показваше, що за .....!?“!?!?1
Та въпроса ми е някой да е решил проблема с "аванса" ??
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Не смятам, че съпротивлението на този датчик трябва да се променя с температурата, гледал си данните за температурния датчик.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Нещо май мерите не каквото трябва.Датчикът си е класически шок датчик-пиезолектричен.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ivo_drifting
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 136 hp Ghia Седан
- Status: Извън линия
Re: "Аванса чука"-датчик детонации...
Колеги , някой случайно да е решил проблема с чукането на аванса. Защото и при мен се появи на Мондео мк1,което е на 10000км от основен ремонт.След разработването на двг реших да го понапъна и след рязко подаване на газ се чува чукането 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта