Страница 1 от 1
					
				Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 09:04
				от kapabapa
				Здравейте колеги !
Понякога ( апериодично ) при моята машинка се проявява следния проблем - независимо дали е топла или студена по време на движение оборотите на двигателя остават като "блокирани" при отнемане на газта, а при повторно подаване на газ се увеличават, но отново се проявява задръжка при отнемане на газта. Проблема се решава с моментно изключване на контакта. При последващото включване всичко е наред. Няма признаци на пробити маркучи. Някакви идеи ?
			 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 09:37
				от Peshe
				1.Почисти си дроселовата клапа и провери дали не задържа жилото на газта.
2.Задържане на високи обороти  се получава и от дефектирал ТПС сензор,т.е потенциометъра на дроселовата клапа.
			 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 10:08
				от samsung_bg
				Почисти и клапана за празен ход.
			 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 10:31
				от urgan
				Най вече наблегни на ТПС-а сигурно той ти задържа така
			 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 10:50
				от kapabapa
				Интересното е , че моментното изключване на двигателя отстранява проблема т.е. или проблема може би не е механичен или след повторно запалване ECU-то приема ненулевите стойности за нулеви, т.нар. комплексна нула. За TPS ,доколкото прочетох в други теми този сеннзор е неразглобяем, т.е. само със смазващ спрей може да се реши проблема?
			 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 10:55
				от samsung_bg
				TPS-а е неразглобяем. Свали го и напръскай с контактен спрей.
След всичо, каквото правиш направи ресет и обучение на ECU-то.
			 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 14:30
				от urgan
				Интересното е , че моментното изключване на двигателя отстранява проблема
същото нещо ми се случи на старата ми кола опел астра. Вдига оборотите задържа и като изключиш двг се оправя до след малко. Проблемен беше ТПС-а там както можеш да се сетиш.
 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 16:29
				от by_cec
				kapabapa написа:Здравейте колеги !
Понякога ( апериодично ) при моята машинка се проявява следния проблем - независимо дали е топла или студена по време на движение оборотите на двигателя остават като "блокирани" при отнемане на газта, а при повторно подаване на газ се увеличават, но отново се проявява задръжка при отнемане на газта. Проблема се решава с моментно изключване на контакта. При последващото включване всичко е наред. Няма признаци на пробити маркучи. Някакви идеи ?
               Нямам този проблем ,но съм мислил над ефекта и смятам че се дължи на некоректна работа на байпасният клапан или на грешка в управлението му. Съображението ми е ,че  ТПСа определя грубо казано количеството бензин за впръскване,но  при затворен дросел(отпуснат педал на газта) няма въздух и е нужно малко количество бензин,ако той е много би трябвало двг да се дави не да се форсира. Друг е въпроса ако клапана е блокирал(задържал) в отворено положение или дросела не е затворил, то тогава ЕКУто според МАФ сензора ще дозира бензин и оборотите биха могли да бъдат над нормалните. Това разбира се е моя теория и не е задължително да е правилна.
 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 28 авг 2009, 18:30
				от samsung_bg
				by_cec написа:Нямам този проблем ,но съм мислил над ефекта и смятам че се дължи на некоректна работа на байпасният клапан или на грешка в управлението му. Съображението ми е ,че  ТПСа определя грубо казано количеството бензин за впръскване,но  при затворен дросел(отпуснат педал на газта) няма въздух и е нужно малко количество бензин,ако той е много би трябвало двг да се дави не да се форсира. Друг е въпроса ако клапана е блокирал(задържал) в отворено положение или дросела не е затворил, то тогава ЕКУто според МАФ сензора ще дозира бензин и оборотите биха могли да бъдат над нормалните. Това разбира се е моя теория и не е задължително да е правилна.
И от клапана за пр. ход и от TPS-а може да е.
Дросела хубаво е затворен, обаче TPS-а не го отчита правилно и лъже комп-а.
 
			
					
				Re: Задържане на високи обороти zetec 1.6 16v
				Публикувано: 31 авг 2009, 10:20
				от by_cec
				И от клапана за пр. ход и от TPS-а може да е.
Дросела хубаво е затворен, обаче TPS-а не го отчита правилно и лъже комп-а.[/quote]
          Мисля (сигурен съм),че при затворен дросел и клапан ТПСа в каквото и положение да е двигатела няма да работи.