Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
Публикувано: 05 авг 2009, 16:24
Здравейте,
Обръщам се за съвет и помощ от всички четящи тази тема. Колата ми е Форд Фиеста 1.4 16v Zetec от 1997г. Купих я точно преди година. Веднага я вкарах в сервиз за обичайната смяна на консумативи - ремък, ролки, масла и филтри. Два три дена след това ме извикаха в сервиза и започнаха да ми обясняват как всичко е сменено и нещеш ли за беда се е появило много неприятно чукане идващо откъм клапаните на двигателя. Първата ми мисъл беше, че са ми объркали центровката на ангренажния ремък и са ми ударили клапаните, но в сервиза ме убедиха, че такова нещо няма как да се е случило и въпросното чукане нямало откъде да идва освен от биелните лагери. Тъй като не съм много наясно с двигателите се съгласих да ги подменят с надеждата, че така проблема ще се реши. След още два три дни собственика на сервиза ми се обади и ми обясни, че проблема с колата е много по сложен отколкото се е предполагало. Въпросните биелни лагери наистина са били деформирани (поне според хората в сервиза), но проблема бил в това, че буталото в първи цилиндър няма правилен ход (нещо било деформирано) и двигателя трябвало да се разглобява, сваля и носи на някаква машина, на която да се шлайфа супер финно. В противен случай казаха, че колата ще издържи 3-4 хил.км и ще се изпочупи целия двигател едва ли не. Да чукна на дърво до сега съм минал 7 хил.км и всичко върви що годе добре. Колата работи перфектно - пали веднага, държи си оборотите, ускорява супер и няма някакъв друг проблем.
Преди около месец много ми похвалиха един майстор, казаха ми че бил едва ли не "Бог" по ремонтите на двигатели и реших все пак да си закарам колата при него, за да си каже човека вещото мнение. Още като отворихме капака и запалих двигателя майстора каза - това е само от центровката на ангренажния ремък. И се разбрахме да направи центровка наново с надеждата и досадното чукане да изчезне. След 3-4 дни си взех колата но промяна нямаше никаква. Човека беше изместил ремъка с едно зъбче и си мислеше, че всичко вече е ОК. Тук обаче се появи и следващия проблем - сега при всяко подаване и отнемане на педала на газта се появява едно придърпване(хълцане) на колата (все едно я подкарваш на първа и в момента в който колата захапва и потегля си махаш крака от газта). Това се появява без значение на коя скорост привключвам и без значение от оборотите на двигателя или скороста на колата.
Ако някой се сеща откъде може да идва проблема и как да се оправи моля нека да пише. А също и ако можете да ми препоръчате майстор, който наистина разбира от двигатели като моя (Пловдив,Хасково и околността). Благодаря на всички предварително !!!
ПП: Благодаря на всички, които имаха търпение да изчетат тази дълга тема и отделиха от своето време
Обръщам се за съвет и помощ от всички четящи тази тема. Колата ми е Форд Фиеста 1.4 16v Zetec от 1997г. Купих я точно преди година. Веднага я вкарах в сервиз за обичайната смяна на консумативи - ремък, ролки, масла и филтри. Два три дена след това ме извикаха в сервиза и започнаха да ми обясняват как всичко е сменено и нещеш ли за беда се е появило много неприятно чукане идващо откъм клапаните на двигателя. Първата ми мисъл беше, че са ми объркали центровката на ангренажния ремък и са ми ударили клапаните, но в сервиза ме убедиха, че такова нещо няма как да се е случило и въпросното чукане нямало откъде да идва освен от биелните лагери. Тъй като не съм много наясно с двигателите се съгласих да ги подменят с надеждата, че така проблема ще се реши. След още два три дни собственика на сервиза ми се обади и ми обясни, че проблема с колата е много по сложен отколкото се е предполагало. Въпросните биелни лагери наистина са били деформирани (поне според хората в сервиза), но проблема бил в това, че буталото в първи цилиндър няма правилен ход (нещо било деформирано) и двигателя трябвало да се разглобява, сваля и носи на някаква машина, на която да се шлайфа супер финно. В противен случай казаха, че колата ще издържи 3-4 хил.км и ще се изпочупи целия двигател едва ли не. Да чукна на дърво до сега съм минал 7 хил.км и всичко върви що годе добре. Колата работи перфектно - пали веднага, държи си оборотите, ускорява супер и няма някакъв друг проблем.
Преди около месец много ми похвалиха един майстор, казаха ми че бил едва ли не "Бог" по ремонтите на двигатели и реших все пак да си закарам колата при него, за да си каже човека вещото мнение. Още като отворихме капака и запалих двигателя майстора каза - това е само от центровката на ангренажния ремък. И се разбрахме да направи центровка наново с надеждата и досадното чукане да изчезне. След 3-4 дни си взех колата но промяна нямаше никаква. Човека беше изместил ремъка с едно зъбче и си мислеше, че всичко вече е ОК. Тук обаче се появи и следващия проблем - сега при всяко подаване и отнемане на педала на газта се появява едно придърпване(хълцане) на колата (все едно я подкарваш на първа и в момента в който колата захапва и потегля си махаш крака от газта). Това се появява без значение на коя скорост привключвам и без значение от оборотите на двигателя или скороста на колата.
Ако някой се сеща откъде може да идва проблема и как да се оправи моля нека да пише. А също и ако можете да ми препоръчате майстор, който наистина разбира от двигатели като моя (Пловдив,Хасково и околността). Благодаря на всички предварително !!!
ПП: Благодаря на всички, които имаха търпение да изчетат тази дълга тема и отделиха от своето време