Страница 1 от 1

Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 26 юли 2009, 15:12
от Cheater_blg
Вчера пътувах от Созопол за Благоевград през деня по най-голямата жега с фиестичката с 4човека и пълен багажник на климатик и ми се случи нещо необичайно,може би :shock: Карам си значи по магистралата и всичко си е нормално про скорост от 130-140км/ч колата държи норм.температура.Обаче реших да натъпа малко и "газ у баиро" 150-160 за 5-10мин и гледам по едно време климатика спира да работи започна да изкарва пара,а като погледна темп. на водата тя вдигнала над нормалното(за 2ри път ми се случва) върнах и газта и точно за 10сек охлади на нормалното и климатика се пусна сам.А радиатора нито ми е запушен нито нищо,досега не съм имал 4години проблеми с жеги и загрявания и така.Дали това не си е защита на двигателя да изключи климатика сам за да охлади по бързо,как мислите?Иначе така ми прави само на изкачвания като я нагаза на 5-та над 3000оборота,дали е нормално при температури от 40 и два три градуса и каране цял ден(6часа)?

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 26 юли 2009, 16:08
от DTM
Абсолютно, това го прави компютъра на колата, за да може да се охлади по-бързо радиатора който е за охлаждане на мотора. Изключва муфата на компресора с цел да се намали отделяната топлина от кондензатора на климатика.
Виж си питите на радиаторите отпред през маската, вероятно са се затлачили с боклуци и не могат да се охлаждат добре.
Едно измиване с водоструйката ще отрази много добре на охлаждането.

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 26 юли 2009, 20:55
от Cheater_blg
Няма ли да се изкривят питите с водоструйката?

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 26 юли 2009, 21:02
от Cheater_blg
И още нещо което разбрах днес.Видях че половината двигател на колата отляво и подкалника на предна дясна гума са обляти в масло.Махнах акумулатора за да се гледа по добре като си мислех че се е откачил маркуча на картерните газове,но уви не беше така.Има точно над скоростите,до тампона на двигателя,една пластмасова капачка с дупка на нея,махнах я и забелязах че маслото е от там,Установих че тази дупка е да може като има по-голямо налягане при дълго каране,много зор и висока температура,като се загрее маслото повече от нормалното и се разшири,от там да изпуска а не да гърми евентуално.Вие как мислите?Прав ли съм >:D<:
Само остава да си проверя маслото в скоростите че като гледам сигурно е изтекло около 50-100гр

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 27 юли 2009, 06:59
от DTM
С водоструйката по-отдалече, не от 2-3 см. Е, то си зависи и от водоструйката.
Маслото е от ск.кутия най-вероятно, обаче ме съмнява да е от отдушника и.
Ако, количеството на трансмисионното масло е колкото трябва е невъзможно да излезе през отдушника.
Погледни ако можеш де, там където влизат лостовете или жилата за управление на скоростите в ск.кутия. На моята от там избива леко, когато карам извън града с по-високи обороти. Има гарнитурка и от нея изпуска по малко. Мястото е доста недостъпно, пада се под кутията на въздушния филтър.
Между другото тоя двигател 75к.с. ли е, само с турбина без intercooler?

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 27 юли 2009, 11:54
от Cheater_blg
Ами да 1.8 Ендура(TCI пише нещто си) 75к.с. без интеркулер,тия жила ще ги погледна и ще пиша.

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 28 юли 2009, 07:45
от vvasilev
Колега, струва ми се, че ако продължаваш да я напъваш по този начин няма да я имаш дълго. 150-160 с пълна кола в баир??????? Тази кола е 75 к.с. а не 175!!! Следващия път може да й окривиш главата направо.

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 28 юли 2009, 14:00
от Cheater_blg
Аз не ти говоря за постоянна скорост а за някакъв момент от 5мин и плюс това ако си държи нормална температура не виждам проблем по принцип

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 28 юли 2009, 15:49
от vvasilev
Ами всъщност охлаждането не е критерий дали мотора работи при пределно натоварване. По-скоро оборотите са по-определящи. Щом е хвърлила масло, значи бая зор е видяла, но колата си е твоя ти си решаваш. Моя съвет е с повече от 120-130 да не я напъваш ако искаш да си я караш дълго време без да инвестираш в нея за скъпи ремонти, а да не говорим за твоята сигурност и тази на хората които возиш.

Успех

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 28 юли 2009, 15:58
от naftova pechka
Пич слушай колегата какво ти говори, за да не бъде следващата ти тема от типа. Харчи много масло, 1л. масло за 1000 км. и т.н
чудя се какво сравнение да дам за репликата ти то само за 5 мин. - а видя ли си оборотомера какво показва през тези 5 минути. един простичък пример - не случайно колите във формула едно сменят двигателите като носни кърпи през 1-2 състезания защо ли - щото ги джиткат с луди обороти - верно много по-дълго време от твоите 5 минути, но все пак....фиестичката ти е измислена да се возиш с нормална скорост иначе би била доста по-мощна и с доста по-големи килограми. но както ти е казал колегата всеки си знае.
сетих се за пример - ако да речем тичаш с нормална скорост 20-30 км/ч и изведнъж те накарат пък макар и за 5 минути да потичаш с 40-50...как мислиш

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 28 юли 2009, 18:17
от Cheater_blg
vvasilev написа: Моя съвет е с повече от 120-130 да не я напъваш ако искаш да си я караш дълго време без да инвестираш в нея за скъпи ремонти
Това е че дълго време вече я карам ;;):
А сега сериозно обикновено я карам много спокойно даже повече от 90 не й вдигам,ама нали знаеш като ти дойде факса...

Re: Интересно за двигателя при жегата

Публикувано: 28 юли 2009, 19:28
от vvasilev
Ти ма преби:
"като ти дойде факса..." :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D