Страница 1 от 1

Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Публикувано: 15 фев 2006, 11:35
от miromtkz
Имам въпрос някой експериментирал ли е със
активния въглен, бензиновите пари и клапана.
Моя клапан беше отрязан с купуването на колата.
Знам че идеята на това чудо е да задържа на студен двигател бензиновите пари и да ги пуска след като загрее.
Та моята гори 12-13 градско - сравнително нормално за 1.6 Efi.
Но си мисля че би трябвало да падне още, ако се сложи клапана и той е работещ. Не знам как да го тествам?

Публикувано: 15 фев 2006, 11:55
от disc
И защо да ти падне разхода? Да не мислиш, че в казанчето с активен въглен (ако изобщо е такава субстанцията вътре - не съм сигурен) се събира 5 л. гориво?
Иначе клапана е електромагнитен - подаваш 12V и го пробваш с надуване/смукване дали затваря добре.

Публикувано: 15 фев 2006, 12:15
от miromtkz
Не съм сигурен кое е +, -.
Иначе имаше такава тема преди, на racer11 и той обясняваше че му се е вдигнал разхода.
А моите съмнения идват от това, че докато е студена колата , idle oborotite sa na 1500-1600 дълго , и от там усещам че гори повече.
Иначе, този клапан е доста скъпичък мисля, някой има ли представ акоко върви / може и втора ръка.

Публикувано: 15 фев 2006, 12:17
от kEFi
miromtkz написа:А моите съмнения идват от това, че докато е студена колата , idle oborotite sa na 1500-1600 дълго , и от там усещам че гори повече.
Иначе, този клапан е доста скъпичък мисля, някой има ли представ акоко върви / може и втора ръка.
...при мен са около 1100.......

Публикувано: 15 фев 2006, 12:36
от miromtkz
Имам предвид че са 1500 на студен двигател при движение по инерция. Иначе като спра падат на 1100 също.
Иначе, каква е идеята като цяло на тези пари ? Защо е нужно това? Проблем ли е ако на студен двигател си отиват към инжекциона?

Публикувано: 15 фев 2006, 13:29
от disc
miromtkz написа:Иначе, каква е идеята като цяло на тези пари ? Защо е нужно това? Проблем ли е ако на студен двигател си отиват към инжекциона?
Идеята е да се събират във този съд парите, когато двигателя не е работил дълго време и те са се отделили във резервоара. За да стане най-доброто им изгаряне (с най-малко вредни емисии) те се пускат когато двигателя достигне определена температура. Реално не е проблем да се пускат и при студен двигател, но електрониката не е настроена така. Ако искаш ти да ги пускаш (по-точно да ги закачиш постоянно без клапан) незнам какъв ще е крайният резултат! Може да е опасно!

Публикувано: 15 фев 2006, 16:00
от miromtkz
Моя проблем досега беше че карам без клапана, пуснати са постоянно. Просто не знам дали да инвестирам в този клапан, има ли значение за разхода ми . Иначе, защо изобщо са нужни тези пари? Не могат ли да си стоят в резорвара? И идеята, че на студен двигател като постъпват в системата повишават оборотите и разхода, но не съм 100 % сигурен

Re: Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Публикувано: 17 мар 2008, 11:48
от веден
Аз пък имам друг проблем с този въгленов филтър (утаител) - започна да намирисва на бензин. Прояви се за пръв път лятото по топлото, после зимата изчезна и сега като се позатопли - пак се появи. Мирише точно над филтъра (зад десния фар) и ми се струва че по-силно замирисва след изключването на двигателя(когато е заграят). Спукани маркучета не виждам. Някой има ли мнение какво става.

Re:

Публикувано: 17 мар 2008, 15:33
от HACKO
disc написа:
miromtkz написа:Иначе, каква е идеята като цяло на тези пари ? Защо е нужно това? Проблем ли е ако на студен двигател си отиват към инжекциона?
Идеята е да се събират във този съд парите, когато двигателя не е работил дълго време и те са се отделили във резервоара. За да стане най-доброто им изгаряне (с най-малко вредни емисии) те се пускат когато двигателя достигне определена температура. Реално не е проблем да се пускат и при студен двигател, но електрониката не е настроена така. Ако искаш ти да ги пускаш (по-точно да ги закачиш постоянно без клапан) незнам какъв ще е крайният резултат! Може да е опасно!
Нищо не се случва без клапан, освен че като отвориш резервоара не съска. Идеята на тази система тръгва от Хамериканците, при тях количеството на допустимите бензинови пари които се отделят във въздуха от автомобила е 0.00. Тъй като ако затапиш резервоара херметично, при изчерпването му ще се образува вакум и притока на бензин ще спре резервоарите имат отдушник. Когато д-ля работи няма проблем, обаче когато не работи бензиновите пари излизат в атмосферата. Ако просто се сложи възвратен клапан има опасност системата да експлодира, затова е сложен и този филтър, който акумулира бензиновите пари когато д-ля не работи а когато се запусне се подават във колектора за да бъдат изгорени. В Б-я тази с-ма не е от значение.

Re: Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Публикувано: 17 мар 2008, 19:32
от brslv
Абсолютно вярно. Тая джажа е само за еко-меко простотии. С нея без нея се тая.

Re: Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Публикувано: 19 мар 2008, 20:48
от OhljovchO
Добре еко-меко ясно.
Ама тази джаджа както четох бачка с налягане от смукателния колектор, който "дърпа" парите като е отворен клапана. Ако няма клапан това не значи ли, че налягането в смукателния колектор ще е по-малко винаги, а компютъра няма да е наясно с тази работа? Както ще стане, ако се запуши тази система и не е ли това по-добрия вариант?

Някой може ли да каже какъв е ефекта при проблем в тази система и как ще се усети при каране.