Страница 1 от 3
Високи обороти постоянно
Публикувано: 22 апр 2009, 20:15
от tihomir_tgg
Здравейте колеги.
Имам форд ескорт 97г зетек 1.6 90 коня и държи високи обороти от 1800 до 3500 на място а на скорост около 2000 оборота и си превключвам скоростите без да подавам газ от какво може да е . Мерси предварително
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 22 апр 2009, 21:41
от Peshe
TPS датчика провери,колега.Изключи му буксата и виж дали ще паднат оборотите.Ако не-стъпковият мотор за празния ход не е в ред по всяка вероятност.
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 24 апр 2009, 19:22
от MasterG
tihomir_tgg написа:Здравейте колеги.
Имам форд ескорт 97г зетек 1.6 90 коня и държи високи обороти от 1800 до 3500 на място а на скорост около 2000 оборота и си превключвам скоростите без да подавам газ от какво може да е . Мерси предварително
Имам същият автомобил с абсолютно същият проблем

.
Peshe,ако може да обясниш къде се намира този
TPS датчик,че не съм много наясно и скъпо ли излиза ремонта(подмяната) на стъпковият мотор за празнен ход?
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 25 апр 2009, 17:17
от tihomir_tgg
MasterG написа:tihomir_tgg написа:Здравейте колеги.
Имам форд ескорт 97г зетек 1.6 90 коня и държи високи обороти от 1800 до 3500 на място а на скорост около 2000 оборота и си превключвам скоростите без да подавам газ от какво може да е . Мерси предварително
Имам същият автомобил с абсолютно същият проблем

.
Peshe,ако може да обясниш къде се намира този
TPS датчик,че не съм много наясно и скъпо ли излиза ремонта(подмяната) на стъпковият мотор за празнен ход?
намира се кадето ти е жилото за газта само че от другата страна на пластмасовата тръба по която идва въздуха
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 25 апр 2009, 19:08
от Peshe
Като погледнеш отпред двигателя,там където ти е дроселовата клапа с жилото за газта - отдясно на клапата има един черен на цвят пластмасов датчик с 3 извода на буксата му.Това ти е ТПС-а.Хванат е с 2 болта тип "звезда". И той и моторчето за празния ход са скъпи детайли за съжаление

Може да пробваш да разхлабиш датчика и да го завъртиш максимално възможно обратно на часовниката стрелка,така ако има износена зона шанса да я елиминираш за момента е голям и ще започнат да си падат оборотите,но това ще е знак,че ТПС-а си е тръгнал....Отделно бих те посъветвал да си почистиш дроселовата клапа,ако никога до сега не си я чистил.Ще се изненадаш какво има под нея-)Това е за сега,ако има някакъв резултат- пиши да знаят колегите какво е станало.Успех,колега!
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 25 апр 2009, 19:25
от VEGA
Най-вероятно е моторчето за празен ход. И аз имам такъв проблем, но моторчето ми е на адски факано място и няма стигане. Трябва да се смени в сервиз, защото сам е почти невъзможно. Много колеги викат да се чисти, но като гледам няма голям ефект и след известно време пак почва мизериите. Най-добре го смени с ново цената е около 150-180лв.
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 29 апр 2009, 13:48
от tihomir_tgg
да ама и на скорост като е пак вдига обороти около 2000 самнявам се да е моторчето за празния ход
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 29 апр 2009, 14:41
от VEGA
И на Ескорта ми прави така, на скорост си върви сама на 2000 оборота.
Карал съм я на майстор и на диагностика и излиза, че е моторчето.
Сто на сто съм сигурен, че е то!
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 29 апр 2009, 14:44
от tihomir_tgg
а то каде се намира и колко струва долу горе колега мерси много за отделеното ти време кам моите проблеми
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 29 апр 2009, 14:45
от VEGA
VEGA написа:Най-вероятно е моторчето за празен ход. И аз имам такъв проблем, но моторчето ми е на адски факано място и няма стигане. Трябва да се смени в сервиз, защото сам е почти невъзможно. Много колеги викат да се чисти, но като гледам няма голям ефект и след известно време пак почва мизериите. Най-добре го смени с ново цената е около 150-180лв.
Май не четеш...
Намира се под пластмасовите колектори, като застанеш с лице пред колата. Почти не невъзможно да го смениш сам.
На твоя двигател е на абсолютно същото място. На външен вид 1.8 и 1.6 нямат разлика.
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 29 апр 2009, 14:50
от tihomir_tgg
аха разбрах ама не разбрах за факаното място каде по точно се намира моторчето
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 29 апр 2009, 14:52
от VEGA
VEGA написа:VEGA написа:Най-вероятно е моторчето за празен ход. И аз имам такъв проблем, но моторчето ми е на адски факано място и няма стигане. Трябва да се смени в сервиз, защото сам е почти невъзможно. Много колеги викат да се чисти, но като гледам няма голям ефект и след известно време пак почва мизериите. Най-добре го смени с ново цената е около 150-180лв.
Май не четеш...
Намира се под пластмасовите колектори, като застанеш с лице пред колата. Почти не невъзможно да го смениш сам.
На твоя двигател е на абсолютно същото място. На външен вид 1.8 и 1.6 нямат разлика.
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 29 апр 2009, 15:09
от tihomir_tgg
мерси много за инфото колега
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 03 май 2009, 11:30
от MasterG
Днес си направих труда да пробвам номера с TPS датчика.Има известна разлика дали е с или без датчик.Разлика е,че когато е откачен датчика при запалване,оборотите стигат до около 2200-2300 и след това започват да падат бавно,но плавно до около 1300-1400(900-1000 при загрял двигател),докато при закачен датчик при запалване стигат до 2300-2400(зимата до 2500-3000,че и до 3500),падат до 700-800,после пак скачат до 2300 и пак падат до 800 и така докато не загрее колата и оборотите се стабилизират.Т.е. без датчик няма големи колебания в оборотите,докато със датчика оборотите варират в голям диапазон.Пробвах как върви колата с откачен TPS датчик,ми нямаше разлика.Някой,ако може да ми обясни и как се чисти дроселовата клапа,защото аз махнах тръбата от въздушния филтър,но не видях някакви боклуци.Не можах да пробвам да развия самия датчик и да го завъртя,но 2-та болта звезда трябва само да се разхлабят или трябва напълно да се развият,за да се завърти датчика?Въпросът ми е,мога ли да карам с откачен датчик,за да не ми варират така оборотите и колко би трябвало да са нормалните обороти при запалването на студена кола?
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 03 май 2009, 13:21
от Peshe
1200 -1300 оборота на студено сутрин,без значение от околната темпераура!Вече в зависимост от това колко е студено навън оборотите на празен ход - 900 твърдо се достигат от 1 до 3-5 мин.С откачен ТПС разхода е огромен ,колата минава в сервизен режим и това е състояние колкото да се прибереш или да идеш до сервиз.Понеже ТПС-а е доста скъпа част,ако можеш да пробваш с изправен такъв преди да предприемеш каквото и да е няма да е зле.Ако ТПС-а е изправен и го откачиш от буксата,колата си върви, но става много мудна и гори като Зил. Относно ремонта на ТПС-а с разпробиване с много малко свредло ( 1мм например) и после пълнене вътре със шпрей за контакти аз съм скептично настроен,защото това е временно решение,а може и да уцелиш там където не трябва при разпробиването

Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 03 май 2009, 18:47
от MasterG
Да разбирам ли,че проблема е само в TPS-a,а моторчето за празния ход е наред?И имам един страничен въпрос,пластмасови ли са всмукателните тръби на форда,че мисля да му слагам обикновена газова и тука ме плашат,че ако са,може да се пръснат,ако гръмне?
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 03 май 2009, 19:43
от Peshe
Да-пластмасови са колекторите.Аз съм с газов инжекцион вече 2-ра година и нямам никакви ядове.Относно обикновена газова уредба не зная как е положението.Може би се слагат някакви клапи против гърмене..
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 03 май 2009, 21:11
от vargala81
Peshe написа:1200 -1300 оборота на студено сутрин,без значение от околната темпераура!Вече в зависимост от това колко е студено навън оборотите на празен ход - 900 твърдо се достигат от 1 до 3-5 мин.С откачен ТПС разхода е огромен ,колата минава в сервизен режим и това е състояние колкото да се прибереш или да идеш до сервиз.Понеже ТПС-а е доста скъпа част,ако можеш да пробваш с изправен такъв преди да предприемеш каквото и да е няма да е зле.Ако ТПС-а е изправен и го откачиш от буксата,колата си върви, но става много мудна и гори като Зил. Относно ремонта на ТПС-а с разпробиване с много малко свредло ( 1мм например) и после пълнене вътре със шпрей за контакти аз съм скептично настроен,защото това е временно решение,а може и да уцелиш там където не трябва при разпробиването

незнам на зетека как е ТПС датчика, но на моя има две метални втулки където влизат болтчетата.Избиват се втулките и се разглобява,вътре има две пластини,аз ги искривих леко на горе за да дават по хубав контакт.Във момента нямах контактен спрей да го напръскам,но въпреки това има голямо подубрение.Като го монтирах го настроих с мултицет на 0,85 волта на празен ход и 4,5 волта при опънато жило за гаста до край,след това затегнах болтчетата здраво.Резолтата от това е че при палене оборотите се вдигат най-много до 1200 ,а не както преди до 1500-1600,когато съм на скорост и си махна крака от гаста не предърпва както преди и оборотите вече са стабилни.
Resized-5E8SP.jpg
Resized-7G1P1.jpg
Resized-9G5MV.jpg
Resized-DV239.jpg
Resized-IMYTN.jpg
Resized-JB2N7.jpg
Resized-K3572.jpg
Resized-KFMG4.jpg
Resized-M6TBW.jpg
Resized-RGP8C.jpg
Resized-TLEYH.jpg
Resized-WGRUN.jpg
Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 04 май 2009, 16:41
от essex
Колеги понеже незнам с какво да почистим, МАФ, стъпковото моторче, ТПС датчика, и дроселовата клапа молим за съвет

благодаря предварително

Re: Високи обороти постоянно
Публикувано: 05 май 2009, 11:23
от VEGA
essex написа:Колеги понеже незнам с какво да почистим, МАФ, стъпковото моторче, ТПС датчика, и дроселовата клапа молим за съвет

благодаря предварително

WD40 или Meglio, второто го има във всеки магазин за домакински потреби.
