Влошаване динамиката на колата! РЕШЕН!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Влошаване динамиката на колата! РЕШЕН!
Здравейте! Преди няколко дни динамиката на колата се влоши на втора и трета ускоряваше мудно и на четвърта при освобождаване от скорост оборотите спадаха до 600 и веднага се вдигат до нормалните 850, колата досега не е гаснела на свободна, а на място обортите съвсем леко се колебаят. Започнах проверка на вакуумите и установих спукано маркуче на картерните газове и го смених, без резултат, проблемите си останаха. След това чух че при помпане на газта се чува свистене на въздух от маркучето под изпускателните колектори, непосредствено преди стъпковото моторче. Проверих го и го изолирах, ако случайно има малка дупка да се запуши, обаче свистенето продължи, динамиката на колата, като че ли се подобри но оборотите пак се колебаят при освобождаване от скорост в движение. Стъпковото моторче е чистено преди3 месеца, също така сменени кабели и свещи. . Помагайте!
Последна промяна от Nebhotep на 22 апр 2009, 15:33, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 28 мар 2009, 20:33
- Модел на автомобила: ford
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
не сам специалист но мисля че пак е от стъпковия мотор.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Почисти MAF сензора.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Здравейте, МАФ- а е чистен преди месец и не смятам, че е от него! Стъпковото моторче се чудя как може толкова бързо пак да се зацапа, интересното в случая е че при работещ двигател като изключа неговата букса, двигателя изгасва. Някои колеги във форума споменават, че в ръководствата пише че двигателят не трябва да гасне след изключване. Според вас какво показва това изгасване!?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
като пуснеш педала на газта това моторче 'натиска' вместо теб, а компютъра го регулира така, че да държи ~850 оборота. И на висички коли като им изключиш буксата гасне.
Това свистене го намери и го махни. Най-вероятно дърпа въздух от там, който не е отчетен от МАФ-а, от там ти скапва горивната смес. От там ти лъже ламбда сондата (ако тя е наред), която отчита по-бедна или по-богата и тя лъже компютъра и т.н.
Въздушния филтър как е?
п.с. от време на време това да падат оборотите до към 600 и да притриса и аха да изгасне няколко пъти и се нормализират и аз го имам въпреки, че всичко ми е наред. Обаче за протокола да кажа, че си бя изкючил буксата за ЕГР-а, по-рядко го правеше това, но като я закачих пак наскоро започна да го прави малко по-често. Но според мен не е такъв проблем.
Закарай я да ти направят една диагностика поне, може да се види някоя грешка.
Това свистене го намери и го махни. Най-вероятно дърпа въздух от там, който не е отчетен от МАФ-а, от там ти скапва горивната смес. От там ти лъже ламбда сондата (ако тя е наред), която отчита по-бедна или по-богата и тя лъже компютъра и т.н.
Въздушния филтър как е?
п.с. от време на време това да падат оборотите до към 600 и да притриса и аха да изгасне няколко пъти и се нормализират и аз го имам въпреки, че всичко ми е наред. Обаче за протокола да кажа, че си бя изкючил буксата за ЕГР-а, по-рядко го правеше това, но като я закачих пак наскоро започна да го прави малко по-често. Но според мен не е такъв проблем.
Закарай я да ти направят една диагностика поне, може да се види някоя грешка.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Ходих на газ анализатор, тъй като при диагностика засега не излизат грешки! Та газанализатора показа остатъчно гориво 3 пъти над нормите (т.е. богата смес). Ясно че при скапана ламбда сонда, динамиката пада, но пък оборотите? Мисля да взимам лабда от магазините на моторкрафт за около 260 лв., че тези универсалните не ми вдъхват доверие. Но пък не мога да разбера, откъде съска. Има ли някое друто маркуче някъде под изпускателните колектори, освен тези за които съм писал...? А може ли гарнитурата на стъпковото моторче да е пробила? Благодаря за отговорите!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Странно положение, ако смуче въздух след МАФ-а то не би трябвало да има богата горивна смес, по скоро бедна.
Сменил си свещи, все пак ги отвий и виж дали изолатора им е сиво-бял или са опушени.
Преглед и проверка на бобината.
Компресията замери.
Прегледай си и клапаните.
Имаш ли ЕГР, че той прави много бели.
Вземи някакво тънко маркуче, мушни единия край в ухото си, с другия край обхождай около двигателя за да уловиш къде приблизително е това съскане.
Сменил си свещи, все пак ги отвий и виж дали изолатора им е сиво-бял или са опушени.
Преглед и проверка на бобината.
Компресията замери.
Прегледай си и клапаните.
Имаш ли ЕГР, че той прави много бели.
Вземи някакво тънко маркуче, мушни единия край в ухото си, с другия край обхождай около двигателя за да уловиш къде приблизително е това съскане.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Благодаря колеги за мненията. Засега още се въздържам от ходене в сервиз, защото няма ясно изразени симптоми и ще ме одрусат голяма сума, доката разберат какъв е проблема. Може ли наистина да е бобина, и какви са симптомите за нейната влошена работа? Разхода се увеличи чувствително, а сместта е доста богата. А също прави впечатление, че на топъл двигател, като стартирам автомобила нещо заглъхва. Точно преди да запали все едно не му достига въздух или ток, но все пак пали. Благодаря!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
бобината има отношение към работата на свещите - ще ти придърпва, някой цилиндър няма да работи, ще гасне... и т.н. а при теб до колкото виждам ги няма тия проблеми.
п.с. виж какво съм писал тук за ЕГР системата http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=27155" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
проследи маркучето както съм обяснил до мястото с буксата.
От там тръгва едно друго маркуче нагоре покрай калника, минава по преградата зад двигателя и влиза във всмукателния колектор. Вземи един болт с резба 8мм или 6мм (ако е 6 му навий малко изолирбанд) и го набий в маркуча който влиза във всмукателния колектор там където преминава от пластмасовата тръбичка в гумената. Теснотия е там, но проследи тоя маркуч до мястото където влиза в колектора и се убеди, че е здрав, и че не смуче от там.
Днеска я направих и аз тая процедура. Хем компютъра отчита, че ЕГР си работи (като си му стои буксата включена), хем не смуче част от отработените газове за доизгаряне, хем не смуче и не-отчетен от MAF-а въздух и ми се струва, че работи по-добре и изтегля по-добре двигателя. И това колебание на оборотите като че ли пак изчезна.
п.с.2. как е почистен МАФ-а? платинените нишки са супер финни и не трябва да се докосват с нищо като се чисти.. Чисти се само с пръскане от много близо с контактен спрей с тръбичка докато не се лъснат. Ако е чистен по друг начин измери съпротивлението между изводите му.
п.с. виж какво съм писал тук за ЕГР системата http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=27155" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
проследи маркучето както съм обяснил до мястото с буксата.
От там тръгва едно друго маркуче нагоре покрай калника, минава по преградата зад двигателя и влиза във всмукателния колектор. Вземи един болт с резба 8мм или 6мм (ако е 6 му навий малко изолирбанд) и го набий в маркуча който влиза във всмукателния колектор там където преминава от пластмасовата тръбичка в гумената. Теснотия е там, но проследи тоя маркуч до мястото където влиза в колектора и се убеди, че е здрав, и че не смуче от там.
Днеска я направих и аз тая процедура. Хем компютъра отчита, че ЕГР си работи (като си му стои буксата включена), хем не смуче част от отработените газове за доизгаряне, хем не смуче и не-отчетен от MAF-а въздух и ми се струва, че работи по-добре и изтегля по-добре двигателя. И това колебание на оборотите като че ли пак изчезна.
п.с.2. как е почистен МАФ-а? платинените нишки са супер финни и не трябва да се докосват с нищо като се чисти.. Чисти се само с пръскане от много близо с контактен спрей с тръбичка докато не се лъснат. Ако е чистен по друг начин измери съпротивлението между изводите му.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Колега opex, това екологично недоразумение наречено ЕГР добре че го нямам, имах една схема много подробно обяснена за това чудо, но беше голяма и не можах да я кача тук. Това което си направил с това затапване не ти решава напълно проблема.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Здравейте, днес бях на диагностика в Мото Пфое и най- накрая получих точна диагноза (срещу скромната сума от 54 лв.)! Ламбда сондата е предала богу дух на положение богата горивна смес и колата буквално се дави от горивото. Всички други датчици са ок. А също така нямам EGR, казаха че моделите от 98 г. нататък имат такова чудо. Сега ми препоръчайте сонда чудя се межде NGK - 170 лв., БОШ - 253 лв. и Motorcraft - 300 лв. Има ли някакъв проблем ако си взема универсална сонда и дали дава някакви отклонения в разхода?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
олеле
тежко ми и горко с тия цени за сонди.. мислех, че са доста по-малко. При мен е спекла на бедна смес това отдавна си го знам, ама се се надявах, че ще са по-малко пари тия пи*ки
С 4 проводника ли е твойта?


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Да с четири проводника с подгряване! Това е то скъп консуматив, като се има предвид, че се сменя на 80-100 к. Страх ме да си взимам Бош да не се окаже турска изработка и ако не събера парички за Motorcraft ще бъда с NGK.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Ако ги откачите на 1-во време до къто съберете стинки за нови дали няма да е по-добре?
Компа знам, че ще направи един вид байпас на лисващото инфо от съответния датчик и ще мине в някакъв сервизен режим който предполагам ще е по-добре от некоректни данни.
Нямам си на идея дали ще се получи.
Някой ако е пробвал нека каже.
А няма ли вероятност просто да са покрити с нагар и затова да не отчитат.
Последно време съм се замислил да свалям моята и да видя дали не подлежи на някакво чистене.
Не съм и срещал инфо из форума някой да е правил такава процедура.
Все се каня да пусна тема и нищо не правя, защото нямам ядове и май май няма и да барам
Компа знам, че ще направи един вид байпас на лисващото инфо от съответния датчик и ще мине в някакъв сервизен режим който предполагам ще е по-добре от некоректни данни.
Нямам си на идея дали ще се получи.
Някой ако е пробвал нека каже.
А няма ли вероятност просто да са покрити с нагар и затова да не отчитат.
Последно време съм се замислил да свалям моята и да видя дали не подлежи на някакво чистене.
Не съм и срещал инфо из форума някой да е правил такава процедура.
Все се каня да пусна тема и нищо не правя, защото нямам ядове и май май няма и да барам

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
рових се из нет-а доста и все пишат, че няма оправяне на това.
Само на 1 място прочетох, че може да се пробва да се нагреят с горелка яко до червено и веднага да се топнат в студена вода. По тоя начин нагара (въглероден ли беше какъв не се сещам) имало шанс да се напука и да падне, но и тогава няма гаранция, че ще 'тръгне'. Трябва да видя в стария Кадет тря да има някаква ламбда ужким негодна ама да я разгледам.
По принцип тези 4 кабела, които влизат в ламбдата са вход + и - за подгряването и, и изход + и - към компютъра.
Принципа на действие на всички за всякакви марки е еднакъв - при достигане на определената температура в зависимост от количеството кислород, което се съдържа в изгорелите газове сондата произвежда напрежение от ~0.2 до ~1.1 волта. И златната среда е около 0.4-0.5 като преминаването на тая граница се отчита като бедна или богата смес (ако е под или над нея) и съответно компютъра регулира подаването на бензин. Ако се изключи сондата компютъра минава точно в авариен вид режим като сам си задава стойност все едно ламдата е отчела ~0.5v което е константа и по таблици си смята горивото.
Ако се елиминират входящите + и - единственото, което ще стане е сондата да 'влезе' по-бавно в работната си температура, особено зимата примерно.
т.е. предполагам, че ако се вземе каквато и да е сонда стига да е с подходящата резба, дори и с 1 или 2 кабела и се върже за съответните изводи в буксата би трябвало да си работи перфе.
Само на 1 място прочетох, че може да се пробва да се нагреят с горелка яко до червено и веднага да се топнат в студена вода. По тоя начин нагара (въглероден ли беше какъв не се сещам) имало шанс да се напука и да падне, но и тогава няма гаранция, че ще 'тръгне'. Трябва да видя в стария Кадет тря да има някаква ламбда ужким негодна ама да я разгледам.
По принцип тези 4 кабела, които влизат в ламбдата са вход + и - за подгряването и, и изход + и - към компютъра.
Принципа на действие на всички за всякакви марки е еднакъв - при достигане на определената температура в зависимост от количеството кислород, което се съдържа в изгорелите газове сондата произвежда напрежение от ~0.2 до ~1.1 волта. И златната среда е около 0.4-0.5 като преминаването на тая граница се отчита като бедна или богата смес (ако е под или над нея) и съответно компютъра регулира подаването на бензин. Ако се изключи сондата компютъра минава точно в авариен вид режим като сам си задава стойност все едно ламдата е отчела ~0.5v което е константа и по таблици си смята горивото.
Ако се елиминират входящите + и - единственото, което ще стане е сондата да 'влезе' по-бавно в работната си температура, особено зимата примерно.
т.е. предполагам, че ако се вземе каквато и да е сонда стига да е с подходящата резба, дори и с 1 или 2 кабела и се върже за съответните изводи в буксата би трябвало да си работи перфе.

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Проверявал ли си катализатора? Може да е запушен, ако имаш го смени с резонаторно гърне, колата ще си подобри динамиката - гаранция! 

- liampy
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 11 мар 2007, 22:16
- Модел на автомобила: ford escort mk 5 1.8:16v;DOHC
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Аз си бах купувал 1 универсална уж германска ама изкара 2-3 месеца и престана да работи!Бях се наканил да взимам Бош от Киров в Люлин но пък си намерих 2 ръка от 1 морга,още съм с нея и си работи...
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
През този период от 3 месеца ако си минавал към 800 км на ден ...liampy написа:Аз си бах купувал 1 универсална уж германска ама изкара 2-3 месеца и престана да работи!
3 месеца ако не се кара автомобила мисля, че няма да й има нищо.
Все едно за салам говорите

Идея си нямам през този период автомобила в движение ли е бил и колко е изминал.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Преди 1 година и моята Ламбда сонда сдаде багажа и си взех "Томко" универсална със 4 извода-само се кирбоват наново изводите - с монтажа ми излезе 90 лева.До сега си работи перфектно!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Влошаване динамиката на колата!
Следващата седмица ще ми пристигне оригиналната сонда Motorcraft, намерих я за 340 лв., в МП е 370 лв. Та въпроса ми е мога ли да си я сменя сам, а не да пръскам пари по майстори. Отвивам старата, слагам новата и готово или има някакъв чалъм. Трябва ли да изключвам минуса на акумулатора докато правя тази процедура или не? Трябва ли да се ресетне компа за да засече новата сонда или не?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта