Страница 1 от 1
Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 03 фев 2009, 17:08
от liquid_death
Здравейте,
Първо искам да се извиня ако темата ми е в грешен раздял, но съм нов във форума, простете ми

Имам форд скорпио 2.4и от 2-3 години , но сега за първи път ми прави номера, които не мога да разбера.Колата , като се изключат по-едрите и губи неща, поддържам сам.Преди съм се занимавал с мотори, правил съм си сам мотора 2 години (беше иж) а след това се занимавах с един вартбург към 2 години, така че имам обща представа от устройство и принципи на ремонт.Занимавам се и с електроника в свободното си време.
Та ето и проблема на форда.Двигателя е на газ. В момента не иска да пали нито на газ, нито на бензин.Одисеята започна преди месец и половина.Бчх настроил добре колата (газовата система) и не ми беше правила проблеми 4 или 5 месеца(доста си е

.Нали съм глупав един ден я запалих и тръгнах без да я изчакам да загрее(на газ директно запали).Вървя километър и гръмна(нормални като бях с лятната си настройка на газовата уредба, а навън беше около нулата).При гърменето се откача по-предния гумен маркуч свързващ инжекционната система с въздушния филтър., като при откачането се удря в перката на радиатора и се отъсва малко парченце.Първоначално не забелчзвам това и само закачам маркуча, ноколата продължава да гърми и не върви добре.Смъквам цялата система от двата маркуча и двата обемни датчика и я ремонтирам вкъщи, докато накрая не ми направи впечатление малкото скъсване.Отремонтирах и него и поставих обратно чарколаците.Да ама колата не искаше да пали... зор зор 2 дена зор и едно 14 часовбо зареждане на акумолатор и едвам едвам запали - първо на един, 2 ,3 цилиндъра и след това се отпуши.Палех на бензин само.След като двигателя проработи добре, преминах на газ - всичко бе ок както преди.Обогатих малко сместа на газ.Карах 2 дена така без проблеми.Палеше от раз дори и когато е оставяна повече от 14-15 часа без каране.В края на втория ден реших да я запаля.Беше студена.Завъртях ключа и запали от раз(на газ).Отново не я изчаках и тръгнах - мина 5 метра и загасна.Въртя стартерапосле - не иска да пали.Паркирах я на бутане и започнах да търся причината.И така вече седмица.Чистих свещите и проверявах разстоянията им( на 0.7 съм ги направил).Свещите поначало са нови.Август месец съм ги сменял всичките и са купувани по каталог.Бош са.Еднополюсни.Със свещите съм сменил и въздушния филтър, разпределителната капачка, палеца, кабелите.От смяната до сега съм минал към 1500-2000км без проблеми.Та, прегледах свещите, проверих кабелите, отворих разпределителната капачка - ток е!Проверих дали бензиновата помпа подава бензин - подава.Пробвам да паля - ту се обажда 1 2 цилиндъра, ту не.Не пали.На газ - въобще не пали.Акумолатора ми свърши от въртене - заредих го и на следващия ден нови опити, но все така - 1/2 цилиндъра и не пали.Какво да проверявам се чудя вече.Моля за съвет!
Дали са прецакани клапъни.... или е нещо по запалителната система, или датчик бърка компютъра?Как да тествам? всяко мнение би било полезно, благодаря ви предварително.
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 03 фев 2009, 19:49
от HACKO
Провери центровките, датчици, тоци, комутатор, бобина не може да е от клапани. Виж да не е прескочил зъб на агренажа, не знам дали е с верига или ремък.
Във общи линии говоря по принцип тоя мотор даже не съм го виждал.
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 04 фев 2009, 13:12
от liquid_death
Като обмислих малко се навеждам към варианат с датчик най-вероятно.Все пак докато беше топло нямаше никакъв проблем.но пък от друга страна защо изгасна като тръгнах?без гърмежи без нищо....просто угасна.Бобина не вярвам да е - все пак един цилиндър се появява.....
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 04 фев 2009, 15:56
от noface
На тия V6 мотори май разпределителния вал е долу в картера при коляновия
Колега до колкото си спомням моторо е същя на вид като 2.9 ,ако е така си с 2 дебитомера.Има вероятност да смуче въздух от там,защото от няколко гърмежа се получават тия работи.Имал съм приключения със сиера 2 год. Смених 3 дебитомера и много са ми познати симптомите.Може да не е дебитомер а въздуховода след дебитомера дето влиза в дросела, и тогава няма шанс да запали защото прекалено много неконтролируем въздух влиза.
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 04 фев 2009, 19:47
от mladen1984
и аз те съветвам да погледнеш тръбопровода за въздух за пробив ,вследствие на детонацията.Проблема може да е и в дебитомера.Но не знам от кой тип са твоите 2 дебитомере.Дали с клапан който е свързан със съпротивление или е от типа MAP.Не би трябвало да е друг датчик.След като колата тръгва и сама загасва .Другите останали датчици са :датчик за температурата на охладителната течност,датчик за позицията на дроселовата клапа ,Но едва ли проблема е в тях.
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 06 фев 2009, 11:58
от liquid_death
дам...не съм описал добре, за което се извинявам.Дебитомерите са 2 броя.Тях ги подържам в идеална изправност.След гърмежа се спука алуминиевата капачка на единия ,но съм я оправил с подсилване и силикон.Сигурен съм че не дърпа въздух от там.А другия превантивно отново отворих и затворих със силикон.Причината за гърмежа е била малкото скъсване на гумената връзка след дебитомерите.И този проблем отстраних, така че не би трябвало проблема да е там.Иначе мотора е като на В6 2.9.
Интересно е че когато беше скъсана гументата тръба (едната , скъсване 5мм) колата палеше идеално на бензин и вървеше даже по-добре отколкото когато е добре затворена системата...
Днес ще търся проблема по датчици.Разпределителен вал.
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 10 фев 2009, 19:45
от liquid_death
Новини!
Днес дойде майстор.Не направи почти нищо освен да ме увери че трчбва да се направи диагностика на елкон, но в Шумен не знам кой ще го направи и дали някой въобще може.
Друго което направих днес.Преглегах всичките датчици.Единствените, които може да са дали проблем са клапите за обема влизащ въздух в инжекционната система.Едната клапа беше сапекла на малксимално отворено положение.Другата част от въздухопроводите е ок.побутнах клапата и се върна в изходно положение.От въртенето преди да открия този проблем свещите бяха мокри.Свалих ги и ги почистих и оставих на радиатора в къщи за час два.Като изсъхнаха ги премерих с мултицет и 3 нямат съпротивление между активния край и масата, но другите 3 имат - 20Кома, 50Кома и 70кома.И 6-те свещи са от един и същ вид и модел, купувани по едно и също време и работили едни и същи часове.После топли топли ги сложих на форда и като завъртях отначало запали за 4-5 секунди.при повторно въртяне не поиска да запали отново.Свещите бяха отново мокри като ги извадих.Какво да направя?да сменя свещите ли?Кои са прецаканите свещи - с или без съпротивление?
Т.е. като загрея свещите - пали замалко.Преди 3 дена само ги почистих - не палеше.
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 10 фев 2009, 20:09
от mladen1984
Така като чета мисля че имаш предвид клапите,които са в дебитомерите.Те трябва да не заяждат и да се движат плавно.Плавното движение на клапата определя плавната промяна на съпротивлението и правилното сработване на компа(ЕЕС 4).Според мен смени си свещите и провери пак дебитомерите.
п.п.При неправилно палене или опити за многократно палене свещите се "омазняват" и не работат добре.Провери и междуелектродното разтояние!
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 10 фев 2009, 23:20
от Edinuser
Според мен нормално не трябва да има съпротивление между активния край и масата на свеща, т.е уреда трябва да показва безкрайно голямо съпротивление - ама внимавай като мериш да не държиш металните части на сондите на мултицета, дръж ги за пластмасата - защото човешката кожа също има съпротивление и може да се подведеш.
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Публикувано: 09 мар 2009, 20:39
от liquid_death
Дойде и време да опиша как се справих с проблема.Свещите се оказаха ок.Оказа се че проблема бе в дебитомерните клапи - МАР.Едната е била вързана наопаки(въре има 2 клейми с кабелни обувки и майстора, който ги е оправял ги е обърнал по невнимание) така че компютъра е взимал информация само от едната клапа(тази която е била ок).При запалване съм подал газ и клапата е задържала в отворено положение.Така копютъра подава обогатена горивна смес при падане на оборотите и двигателя се задавя.Свещите се намокрят.Ако външната температура беше над 10 градуса, то те биха изсъхнали за 10-тина минути, но тъй като температурата беше около 0-та, те са останали мокри и колата не искаше да запали.Реших си проблема, като отремонтирах клапата, като изпилих платната на 2-те клапи, така те не биха могли да "запичат" вече.След това свалих свещите и ги занесох вкъщи.Сложих ги на радиатора и на "6", като ги обдухах с духалка за 10-тина минути.След като видях че са изсъхнали и добре стоплени, ги монтирах на колата, акумолатора зареден, завъртях ключа и веднага запали , като има и положителна промяна в работата на бензин.Преди работеше неравномерно(поради неправилно сгобения един МАР датчик), а сега работи перфектно.Пали без проблем и при студен двигател и на газ и на бензин.Ток е.
Този пост го пиша с цел да помогна , ако някой има такива проблеми като мен в бъдеще.Искам и да благодаря на всички писали в темата ми!Благодаря ви!