Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 03 фев 2009, 16:34
- Модел на автомобила: Scorpio 2.4I
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Здравейте,
Първо искам да се извиня ако темата ми е в грешен раздял, но съм нов във форума, простете ми
Имам форд скорпио 2.4и от 2-3 години , но сега за първи път ми прави номера, които не мога да разбера.Колата , като се изключат по-едрите и губи неща, поддържам сам.Преди съм се занимавал с мотори, правил съм си сам мотора 2 години (беше иж) а след това се занимавах с един вартбург към 2 години, така че имам обща представа от устройство и принципи на ремонт.Занимавам се и с електроника в свободното си време.
Та ето и проблема на форда.Двигателя е на газ. В момента не иска да пали нито на газ, нито на бензин.Одисеята започна преди месец и половина.Бчх настроил добре колата (газовата система) и не ми беше правила проблеми 4 или 5 месеца(доста си е
.Нали съм глупав един ден я запалих и тръгнах без да я изчакам да загрее(на газ директно запали).Вървя километър и гръмна(нормални като бях с лятната си настройка на газовата уредба, а навън беше около нулата).При гърменето се откача по-предния гумен маркуч свързващ инжекционната система с въздушния филтър., като при откачането се удря в перката на радиатора и се отъсва малко парченце.Първоначално не забелчзвам това и само закачам маркуча, ноколата продължава да гърми и не върви добре.Смъквам цялата система от двата маркуча и двата обемни датчика и я ремонтирам вкъщи, докато накрая не ми направи впечатление малкото скъсване.Отремонтирах и него и поставих обратно чарколаците.Да ама колата не искаше да пали... зор зор 2 дена зор и едно 14 часовбо зареждане на акумолатор и едвам едвам запали - първо на един, 2 ,3 цилиндъра и след това се отпуши.Палех на бензин само.След като двигателя проработи добре, преминах на газ - всичко бе ок както преди.Обогатих малко сместа на газ.Карах 2 дена така без проблеми.Палеше от раз дори и когато е оставяна повече от 14-15 часа без каране.В края на втория ден реших да я запаля.Беше студена.Завъртях ключа и запали от раз(на газ).Отново не я изчаках и тръгнах - мина 5 метра и загасна.Въртя стартерапосле - не иска да пали.Паркирах я на бутане и започнах да търся причината.И така вече седмица.Чистих свещите и проверявах разстоянията им( на 0.7 съм ги направил).Свещите поначало са нови.Август месец съм ги сменял всичките и са купувани по каталог.Бош са.Еднополюсни.Със свещите съм сменил и въздушния филтър, разпределителната капачка, палеца, кабелите.От смяната до сега съм минал към 1500-2000км без проблеми.Та, прегледах свещите, проверих кабелите, отворих разпределителната капачка - ток е!Проверих дали бензиновата помпа подава бензин - подава.Пробвам да паля - ту се обажда 1 2 цилиндъра, ту не.Не пали.На газ - въобще не пали.Акумолатора ми свърши от въртене - заредих го и на следващия ден нови опити, но все така - 1/2 цилиндъра и не пали.Какво да проверявам се чудя вече.Моля за съвет!
Дали са прецакани клапъни.... или е нещо по запалителната система, или датчик бърка компютъра?Как да тествам? всяко мнение би било полезно, благодаря ви предварително.
Първо искам да се извиня ако темата ми е в грешен раздял, но съм нов във форума, простете ми

Имам форд скорпио 2.4и от 2-3 години , но сега за първи път ми прави номера, които не мога да разбера.Колата , като се изключат по-едрите и губи неща, поддържам сам.Преди съм се занимавал с мотори, правил съм си сам мотора 2 години (беше иж) а след това се занимавах с един вартбург към 2 години, така че имам обща представа от устройство и принципи на ремонт.Занимавам се и с електроника в свободното си време.
Та ето и проблема на форда.Двигателя е на газ. В момента не иска да пали нито на газ, нито на бензин.Одисеята започна преди месец и половина.Бчх настроил добре колата (газовата система) и не ми беше правила проблеми 4 или 5 месеца(доста си е

Дали са прецакани клапъни.... или е нещо по запалителната система, или датчик бърка компютъра?Как да тествам? всяко мнение би било полезно, благодаря ви предварително.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Провери центровките, датчици, тоци, комутатор, бобина не може да е от клапани. Виж да не е прескочил зъб на агренажа, не знам дали е с верига или ремък.
Във общи линии говоря по принцип тоя мотор даже не съм го виждал.
Във общи линии говоря по принцип тоя мотор даже не съм го виждал.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 03 фев 2009, 16:34
- Модел на автомобила: Scorpio 2.4I
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Като обмислих малко се навеждам към варианат с датчик най-вероятно.Все пак докато беше топло нямаше никакъв проблем.но пък от друга страна защо изгасна като тръгнах?без гърмежи без нищо....просто угасна.Бобина не вярвам да е - все пак един цилиндър се появява.....
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
На тия V6 мотори май разпределителния вал е долу в картера при коляновия
Колега до колкото си спомням моторо е същя на вид като 2.9 ,ако е така си с 2 дебитомера.Има вероятност да смуче въздух от там,защото от няколко гърмежа се получават тия работи.Имал съм приключения със сиера 2 год. Смених 3 дебитомера и много са ми познати симптомите.Може да не е дебитомер а въздуховода след дебитомера дето влиза в дросела, и тогава няма шанс да запали защото прекалено много неконтролируем въздух влиза.

Колега до колкото си спомням моторо е същя на вид като 2.9 ,ако е така си с 2 дебитомера.Има вероятност да смуче въздух от там,защото от няколко гърмежа се получават тия работи.Имал съм приключения със сиера 2 год. Смених 3 дебитомера и много са ми познати симптомите.Може да не е дебитомер а въздуховода след дебитомера дето влиза в дросела, и тогава няма шанс да запали защото прекалено много неконтролируем въздух влиза.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
и аз те съветвам да погледнеш тръбопровода за въздух за пробив ,вследствие на детонацията.Проблема може да е и в дебитомера.Но не знам от кой тип са твоите 2 дебитомере.Дали с клапан който е свързан със съпротивление или е от типа MAP.Не би трябвало да е друг датчик.След като колата тръгва и сама загасва .Другите останали датчици са :датчик за температурата на охладителната течност,датчик за позицията на дроселовата клапа ,Но едва ли проблема е в тях.

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 03 фев 2009, 16:34
- Модел на автомобила: Scorpio 2.4I
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
дам...не съм описал добре, за което се извинявам.Дебитомерите са 2 броя.Тях ги подържам в идеална изправност.След гърмежа се спука алуминиевата капачка на единия ,но съм я оправил с подсилване и силикон.Сигурен съм че не дърпа въздух от там.А другия превантивно отново отворих и затворих със силикон.Причината за гърмежа е била малкото скъсване на гумената връзка след дебитомерите.И този проблем отстраних, така че не би трябвало проблема да е там.Иначе мотора е като на В6 2.9.
Интересно е че когато беше скъсана гументата тръба (едната , скъсване 5мм) колата палеше идеално на бензин и вървеше даже по-добре отколкото когато е добре затворена системата...
Днес ще търся проблема по датчици.Разпределителен вал.
Интересно е че когато беше скъсана гументата тръба (едната , скъсване 5мм) колата палеше идеално на бензин и вървеше даже по-добре отколкото когато е добре затворена системата...
Днес ще търся проблема по датчици.Разпределителен вал.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 03 фев 2009, 16:34
- Модел на автомобила: Scorpio 2.4I
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Новини!
Днес дойде майстор.Не направи почти нищо освен да ме увери че трчбва да се направи диагностика на елкон, но в Шумен не знам кой ще го направи и дали някой въобще може.
Друго което направих днес.Преглегах всичките датчици.Единствените, които може да са дали проблем са клапите за обема влизащ въздух в инжекционната система.Едната клапа беше сапекла на малксимално отворено положение.Другата част от въздухопроводите е ок.побутнах клапата и се върна в изходно положение.От въртенето преди да открия този проблем свещите бяха мокри.Свалих ги и ги почистих и оставих на радиатора в къщи за час два.Като изсъхнаха ги премерих с мултицет и 3 нямат съпротивление между активния край и масата, но другите 3 имат - 20Кома, 50Кома и 70кома.И 6-те свещи са от един и същ вид и модел, купувани по едно и също време и работили едни и същи часове.После топли топли ги сложих на форда и като завъртях отначало запали за 4-5 секунди.при повторно въртяне не поиска да запали отново.Свещите бяха отново мокри като ги извадих.Какво да направя?да сменя свещите ли?Кои са прецаканите свещи - с или без съпротивление?
Т.е. като загрея свещите - пали замалко.Преди 3 дена само ги почистих - не палеше.
Днес дойде майстор.Не направи почти нищо освен да ме увери че трчбва да се направи диагностика на елкон, но в Шумен не знам кой ще го направи и дали някой въобще може.
Друго което направих днес.Преглегах всичките датчици.Единствените, които може да са дали проблем са клапите за обема влизащ въздух в инжекционната система.Едната клапа беше сапекла на малксимално отворено положение.Другата част от въздухопроводите е ок.побутнах клапата и се върна в изходно положение.От въртенето преди да открия този проблем свещите бяха мокри.Свалих ги и ги почистих и оставих на радиатора в къщи за час два.Като изсъхнаха ги премерих с мултицет и 3 нямат съпротивление между активния край и масата, но другите 3 имат - 20Кома, 50Кома и 70кома.И 6-те свещи са от един и същ вид и модел, купувани по едно и също време и работили едни и същи часове.После топли топли ги сложих на форда и като завъртях отначало запали за 4-5 секунди.при повторно въртяне не поиска да запали отново.Свещите бяха отново мокри като ги извадих.Какво да направя?да сменя свещите ли?Кои са прецаканите свещи - с или без съпротивление?
Т.е. като загрея свещите - пали замалко.Преди 3 дена само ги почистих - не палеше.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Така като чета мисля че имаш предвид клапите,които са в дебитомерите.Те трябва да не заяждат и да се движат плавно.Плавното движение на клапата определя плавната промяна на съпротивлението и правилното сработване на компа(ЕЕС 4).Според мен смени си свещите и провери пак дебитомерите.
п.п.При неправилно палене или опити за многократно палене свещите се "омазняват" и не работат добре.Провери и междуелектродното разтояние!
п.п.При неправилно палене или опити за многократно палене свещите се "омазняват" и не работат добре.Провери и междуелектродното разтояние!

-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Според мен нормално не трябва да има съпротивление между активния край и масата на свеща, т.е уреда трябва да показва безкрайно голямо съпротивление - ама внимавай като мериш да не държиш металните части на сондите на мултицета, дръж ги за пластмасата - защото човешката кожа също има съпротивление и може да се подведеш.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 03 фев 2009, 16:34
- Модел на автомобила: Scorpio 2.4I
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Форд Скорпио 2.4 - запалване
Дойде и време да опиша как се справих с проблема.Свещите се оказаха ок.Оказа се че проблема бе в дебитомерните клапи - МАР.Едната е била вързана наопаки(въре има 2 клейми с кабелни обувки и майстора, който ги е оправял ги е обърнал по невнимание) така че компютъра е взимал информация само от едната клапа(тази която е била ок).При запалване съм подал газ и клапата е задържала в отворено положение.Така копютъра подава обогатена горивна смес при падане на оборотите и двигателя се задавя.Свещите се намокрят.Ако външната температура беше над 10 градуса, то те биха изсъхнали за 10-тина минути, но тъй като температурата беше около 0-та, те са останали мокри и колата не искаше да запали.Реших си проблема, като отремонтирах клапата, като изпилих платната на 2-те клапи, така те не биха могли да "запичат" вече.След това свалих свещите и ги занесох вкъщи.Сложих ги на радиатора и на "6", като ги обдухах с духалка за 10-тина минути.След като видях че са изсъхнали и добре стоплени, ги монтирах на колата, акумолатора зареден, завъртях ключа и веднага запали , като има и положителна промяна в работата на бензин.Преди работеше неравномерно(поради неправилно сгобения един МАР датчик), а сега работи перфектно.Пали без проблем и при студен двигател и на газ и на бензин.Ток е.
Този пост го пиша с цел да помогна , ако някой има такива проблеми като мен в бъдеще.Искам и да благодаря на всички писали в темата ми!Благодаря ви!
Този пост го пиша с цел да помогна , ако някой има такива проблеми като мен в бъдеще.Искам и да благодаря на всички писали в темата ми!Благодаря ви!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта