Страница 1 от 2

странно поведение на маслото

Публикувано: 22 яну 2009, 15:18
от dragnev1
ха да видим след смяна на маслото минерално 15w40 /тъпанара дето го сменя наля 2,5 литра / минах около 900 км. и вчера при първото палене на колата ми прави впечатление че лампата за маслото не угасна веднага а след 2 3 сек. въпреки това минах 100 км без проблем след спиране на колата и престкой 2, 3 часа проверявам нивото на щеката и о ужас няма никой. доливам веднага 1л и нивото си отиде посредата между горна и долна граница/ както си и беше през цялото време след смяната редовно го проверявах/ минавам още 40км. като при спиране на колата лампата пресветна тази сутрин със свито сърце проверявам пак нивото и кво да видя под долната черта и се почна консултации с двама стари фордаджии мнения огледи каквили не предположения от гумички до издухан двигател макар че колата си тича и няма олято никъде то не беше палене и форсиране и псувни. след достаспорове наляхме още 0,5 л и след 30 мин проверка маслото почти нагорна граница пак псувни минавам 40 км. и след 1ч. маслото на горна граница че и малко отгоре кво става не ми го събира главата. :shock:

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 22 яну 2009, 15:29
от samsung_bg
Само да питам, откога я имаш колата, това първа смяна на маслото ли е? 2,5литра ми се виждат доста малко :roll:

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 22 яну 2009, 15:32
от cruise
Маслото е 3.25 литра за моя двигател с нов маслен филтър. Аз наливам 3.00. Колата ти е била наклонена. Но сигурно ти и харчи масло.

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 22 яну 2009, 15:37
от dragnev1
колата я имам от един месец маслото го смених веднага щото незнам с какво е карана и наколко е км а колкото до наклона не е така в равнище беше това го имам в предвид а и майстори имаше при мен :D

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 22 яну 2009, 15:44
от HACKO
Първоначално е налято малко, после с добавянето на още 1 л си оправил нещата, после според мен неправилно мерене и излишно доливане. Ако за 100км губиш 0.5-1лмасло имаш голям проблем, обаче тогава или ще пуши много или ще прави голяма локва където спреш.

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 22 яну 2009, 16:41
от dragnev1
локви няма никакви припушва при форсиране на студено като е загрял не съм гледал но и това ще проверя

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 23 яну 2009, 08:18
от ivailo rachev
то в студеното няма кола която да не припушва.

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 23 яну 2009, 10:53
от eekset
HACKO написа:Ако за 100км губиш 0.5-1лмасло имаш голям проблем, обаче тогава или ще пуши много...
1л масло на 100км ? би пушило доста повече от "много"
ако мериш маслото сутрин на едно и също място преди да запалиш, май ще решиш проблема...

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 23 яну 2009, 16:46
от dragnev1
днес пак я покарах малко и за сега няма промяна от последния път мнения най различни чух от различни хора от рода на форд ко да праиш, задържа се във филтъра ,трудно слиза в картера демек запушени канали в блока и др подобни компетентни мнения

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 23 яну 2009, 18:31
от vargala81
dragnev1 написа:днес пак я покарах малко и за сега няма промяна от последния път мнения най различни чух от различни хора от рода на форд ко да праиш, задържа се във филтъра ,трудно слиза в картера демек запушени канали в блока и др подобни компетентни мнения
колега ,хич не се чуди , наско ти е дал правилния отговор

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 28 яну 2009, 14:28
от bobolin4o
Здравейте! И аз имам същия проблем с доливането на маслото и незнам какво да правя-главата ме боли на 8000км съм долял 3л,а нито го гори нито капе и се държи прилично на пътя! Сега съм решил да сменя маслото по-рано и ще съм благодарен да дадете някакъв съвет,защото аз стигам до извода,че не ми е сложено правилното марка и модел масло-,а то е АРАл 15w40

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 28 яну 2009, 15:14
от paci
Проблема май не е същия.

Кой ти го набута тва масло на 16 клапанов двигател?
Знаехте ли в какво състояние е мотора за да му сипвате това масло?
Предполагам е минерално?

Ае да предположим, че ти си невежа в тази област, ми там къде са ти го набутали кви са?

виж кво си лафим с mrdds в skype:

[15:04:31] Paci каза: човече, чудим се на тия по сервизите и по "специализираните" магазини за масла. То верно че народа беден и не смеят да предложат масло от 100 лв. Ама поне да кажат на човека, че по-скъпото е по-добро ако двигателя е добре и няма се налага да доливаш много масло до смяната. Винаги обяснението е че двигателя е на много километри и веднага евтина минералка та да го доубият съвсем за още по-кратък период от време
[15:05:05] Pavlin Atanasov каза: :(

Ако си карал автомобила и знаеш, че гори масло.
Мини тогава на по-евтин вариант за да можеш да смогваш финансово с доливане вместо да хвърляш пари за основен ремонт.
Караш с по-евтино масло докъто тотално се гътне.
Обаче ако двигателя си е добре няма нужда да се гаврите с него с евтино масло.

Не ти гарантирам, че ще намали разхода, но опитай с поне 10W40 като изрично гледай на тубата да пише Semi-Synthetic

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 29 яну 2009, 18:47
от bobolin4o
Благодаря за съвета! имали някаква специална марка масло за Форд

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 30 яну 2009, 19:32
от Edinuser
Както и друг път съм писал из форума - за Зетек двигателите маслото е 5W30 ( форд формула - за оригиналното или ford specific за това на другите производители ), особеното на това масло е че се води хидрокрекинг, и е вид полусинтетично или синтетично.
Използването на този вискозитет (5W30) изрично се препоръчва в техническите бюлетини на Форд, особено за 1.8 и 2.0/16V Zetec. И НИКЪДЕ там не се казва след 200К или 400К км. да се кара с 15W40 (това даже не е дадено изобщо като допустимо! )!
Доколкото съм чел книжката на автомобила може и с 10W40.
Особености на тези мотори (1.8 и 2.0/16V Zetec) е че имат маслени разпръсквачи които охлаждат буталата, при каране с по "дебело" масло те не работят добре, и буталата вероятно се прегряват... маслените сегменти предполагам отиват на кино ... и почва да гори масло. Другото е че маслените магистрали на Zetec-a са тесни и "дебелото" масло циркулира по-лошо. Излиза че карането с по-дебело масло омазва съвсем пейзажа и започва да го гори още по-вече.

На кратко, аз карам моето Мондео (това от профила) с FO 5W30 (Форд-specific на Ravenol) и не ми гори масло, и се радвам, че не слушах разбирачи твърдящи, че толкова стар автомобил на тези километри трябвало да се кара поне с 10W40 или даже 15 ...

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 01 фев 2009, 19:30
от ba4o
Абе чувал съм че коза и .......не боледуват.

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 01 фев 2009, 23:00
от paci
ba4o написа:Абе чувал съм че коза и .......не боледуват.
и Форд!

Бе то от мноо учени "майстори" и разбирачи така става.
Обаче имам наблюдения, че Форд се карат от доста неграмотни, стиснати и немърливи хора.
И въпреки всичко машинките в доста голям процент от случайте служат вярно!

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 02 фев 2009, 12:41
от nehi
Научете се да различавате маслата не само по вискозитет, пропускате най важното нещо за едно масло, независимо дали става въпрос за двигател ,скорости или диференциял. Предлагам ви да четете малко повече по етикетите на маслата, а там пише за експлоатационния клас на маслото който то покрива. За двигателитe стандартите са доста, но всеки може да разбере за своя какъв е той според API -Американски петролен институт .Примерно за Ford Fiesta Zetek SE - е API- SH, където S означава бензинов двигател ,а H поредна буква от латинската азбука ,и колкото буквата върви на доло в азбуката, толкова маслото е по качествено и покрива по големи изисквания, а от H нагоре не се препоръчва в никакъв случай .За Ford Sierra '2.3D- масло клас API-CD ,където C означава дизелов двигател ,а годни за употреба са всички масла след буква D от латиницата Вискозитета на маслото за Fiesta Zetek SE е SАЕ 5W-30 ,където W - значи зима , 0W- маслото е течно при -30 градуса , 5W при -25 , 15W при -15 ,а колкото е по голяма втората цифра толкова маслото издържа на по високи температури. За нашия климат по добре на фиестата втората цифра да е 40, тоест лятото да издържа 40 и нагоре градусови жеги .Колкото маслото е по качествено толкова производителя му дава по голям пробег ,а при не изминат такъв ,маслото се сменя един път в годината. Когато започне така нареченото горене на маслото, и то не е по вина на гумичките на клапаните или някакъв теч, може да се увеличи вискозитета на 15W40 ,но всеки трябва да знае че това се дължи на износени части по двигателя ,които се подменят със цялостен ремонт. _friends_

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 07 фев 2009, 02:34
от веден
Понеже темата е за масло, да задам едно въпросче :) - гледам по бензиностанциитте разни прибавки за масло. Пише че почистват, подобряват и т.н. Не мога да разбера обаче "сгъстяват" ли маслото. Например ако налея една доза това може ли образно казано да се сравни все едно че съм си сменил маслото от 10W40 на 15W40 ?

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 11 фев 2009, 09:24
от nehi
За почисване на системата не се набутвай, загрей двигателя на 80С преди смяна на маслото, и налей в него 300ml газ за осветление ,100ml нафта, 100 mlкеросин .Запали го да работи 5 минути на ниски обороти ,гасиш двигателя и точиш всичкото масло от картера ,като изчакваш да се оттече хубаво .Добавките за масла, производителите ги слагат още при самото производство на маслото ,и смесването му с купешки ,не гарантира кой знае какъв ефект ,някои са на петролна основа и може да пресечеш полу или пълната синтетика. Виждал съм и изпробвал добавки за масла, тоест основно при горене на масло и шумове от двигателя, но това е временна работа ,ако двигателя не е наред, иска доктор .Ако имаш разход на масло и си сменил гумичките на клапаните ,може да сложиш 15w 40 с добавка за уплътняване на буталата, но само за лятото ,а зимата 10w 40 без никакви добавки .

Re: странно поведение на маслото

Публикувано: 13 фев 2009, 03:03
от Berilii
Случайно попаднах на тази тема и не мога просто да си обесня защо някой хора пишат глупости , които са "чули" някъде.
Защо го казвам: Инженер съм точно по гориво смазочни материали и съм провел стотици (ако вече не са надхвърлили и хиляда) различни по тип тестове на масла. Предимно моторни и трансмисионни масла, с добавки както и чисти.
Запомнете едно нещо визкозитета на маслото за един двигател се определя от два ключови фактора:
1.Тип на смазочната система на двигателя(това определя и експлоатационния срок);
2.Околна температура;
За двигатели на Форд (16вентила зетек изпълнение) и страна България оптималното масло е 10W-40(полусинтетика), независимо на колко километра е двигателя. Това масло гарантира старт до -25 градуса целзии и работа до около 60 градуса целзии околна температура. А именно интервала на околна температура за България.
Друго важно нещо е че няма двигател, който да не гори масло, като за нормално се приема до 0.8литра за една смяна, но има едно голямо "но". Когато двигателя е студен кондензира гориво по стените на цилиндрите и то попада в маслото като това обикновенно е фракция с температура на кипене 100-190 градуса целзии, която няма как да се изпари при нормална работа на двигателя защото температурата на маслото никога не превишава 110 градуса целзии и съответно маслото се увеличава като обем, но понеже има и изгаряне на масло нещата се уравновесяват и нормалният потребител си казва "бах да го еба тая кола за 15000 км не пипа маслото", което не е точно така.

Но да почна да отговарям на въпроса "какво се случва в двигател с масло различно от предписаното" в случая 15W-40 минерално.
1.В рамките на 1 до 4 смени на маслото се натрупва смолно отлагане с дебелина измервана в милиметри.
2.Двигателя се износва значително повече заради отлаганията, а също така и заради по-малката устоичивост на окисление на минералното масло.
3.Запушване на хидравлични повдигачи на клапаните и започване на симфонията на тракащите клапани до болка позната на много хора.
4.Не дай боже да сте от късметлиите с променливо газоразпределение, защото при форд се управлява от маслото и просто спира да работи и от двигател 125к.с.(Пума 1.7литра) набързо става под 100к.с. и започват лафовете по адрес на форд, че не вървели толкова добре. Е и аз ако вместо вода пиех кал и аз нямаше да работя, а може и да съм умрял.
5.Най-уязвимото място на двигателя при тази ситуация е разпределителният вал, той понася най-голямо износване защото притока на масло към него драстично намалява като последен във веригата на смазочната система. Виждал съм двигатели със запушени над 50% канали за смазване на разпределителният вал. А това след себе си води неравномерно износване, след което неравномерна работа на цилиндрите,и т.н.
И накрая "почивай в мир мои стари двигателю".

Искам също да обесня и какво означава съкращението 10W-40, защото по-горе видях, че "nehi" го бърка с температура на течливост а двете неща нямат нищо общо.
w-означава че маслото става и за зимният период т.е. всесезонно масло.
10-определя визкозитета при 20 градуса целзии спрямо вода, за случая 10 пъти по-визкозно от вода.
40-определя визкозитета при 100 градуса целзии спрямо вода, за случая 40 пъти по-визкозно от вода.

За добавките на бензиностанциите ще отговоря така: НИКОГА ама наистина НИКОГА не слагаите нищо в маслото си ако искате да карате дълго своя автомобил с текущия двигател. Ще си кажете защо?
Защото 100% от съвременните масла се правят по блендинг технология:т.е. една фирма купува базови масла и пакет присадки точно за това масло като изчисленията са наистина километрични, от кое по колко, защото съществува синергизъм и антагонизъм между отделните присадки в пакета. И когато някои идиот сипе нещо случайно с неизвестен състав в маслото гарантирано му скапва свойствата. И пак "почивай в мир мои стари двигателю".
Е да може и да не е веднага, но е поел по пътя към моргата.

За промивка на двигателя си има специално промивно масло последно беше около 4лв/литъра, не се излагайте да си сипвате керосин, нафта и газ за осветление(които също е керосин), и пак колегата "nehi" пуска дезинформация. Но ми е чудно като пише така дали той ще ви поеме разходите по ремонтите на двигателите.

И накрая, че се поувляках малко някъде нагоре срещнах масло равинол, което съм тествал и не си покрива половината от спецификациите, така че не го хвалете. Маслата примерно на ОМВ нямат нищо общо с Австрия или Европа а са ПРИСТА ОИЛ,те като цяло си отговарят на спецификациата както и търговскат марка Приста,Лукоил(също са приста). Тези масла по нищо не отстъпват на Кастрол,Мотул,Елф,Тотал,Фина,ЕССО. Правят се от едни и същи базови масла и пакетни писадки просто вероятноста да си купите менте на Приста клони към нула за разлика от останалите, на които дори официалните представители за България разпространяват ментета или масла с изминал срок на годност. Аз съм направил своя избор след около 30 теста на мотоно масло в лаборатория и стигнах до следният извод за цена/качество, с които карам личното си фордче 10W-40 полусинтетика на Приста. Смяна на 15000км и промивка на двигателя с промивно масло между всяка смяна на маслото.

Надявам се да не съм обидил някого с поста си (за което се извинявам предварително).