Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
sweet
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 дек 2008, 22:36
Модел на автомобила: ford escort
Status: Извън линия

Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от sweet » 19 дек 2008, 22:57

Здравейте!Искам да ви помоля за някакъв съвет как да се справя с проблемите,които ми създава колата и от къде идват тези проблеми.
Ето и проблемите:
1.Турбото ми се е изместило от 2500 на 3500 оборота.
2.Когато колата не е загряла още нямам проблем с пушенето,НО когато загрее просото немога да ви обесня с думи за какво става въпрос.Облаци от черен пушек :(
3.Разходът на горивото е много повече от колкото трябва да бъде.
4.Когато карам известно време и после спра за момент и след това потеглянето е отвратително(т.е по-бавно набира и отново облаци от пушек)
Много Ви моля за вашите съвети как да се справя с проблема.

ПС: Извинявам се ако темата не е на правилното място,ако може някой Модератор да я премести където трябва.
Благодаря предварително!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от diesel1.6 » 20 дек 2008, 10:31

Бих казал, че нещо се е повредило в тази кола!

Има ли рециркулация на изгорелите газове? А случайно да има дебитомер? Гълта ли въздух с горивото или всичко ти е добре по горивопровода? Може пък помпата да се е повредила. Или да се задръсти филтър.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от Трол » 20 дек 2008, 10:36

от някъде губиш налягането от турбото, провери си маркучите.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

sweet
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 дек 2008, 22:36
Модел на автомобила: ford escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от sweet » 20 дек 2008, 12:33

diesel1.6 Всички филтри са сменени(преди 1 или 2 месеца).А колкото до останалото което каза- нищо не разбрах.Би ли ми дал съвет какво трябва да се оправи като ида на майстор

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от noface » 20 дек 2008, 12:54

Според мен ако губи налягане от турбото това ще е постоянно,а не като загрее само. На твоя мотор ако помпата се върти от ангренажа и той е сменяван скоро може да не центровата помпата.Нещо да е пипано в двигателня отсек скоро?
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

dimitarr
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 07 ное 2008, 17:42
Модел на автомобила: Ford escort 1,8 tdi 95-ta 100magareta escort 1,8tdi 99-ta 90 magareta
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от dimitarr » 20 дек 2008, 15:57

Бих казал че имаш проблем с дюзите иди и ги провери когато почнат да отварят на по малко налягане пикаят а не праят мъгла както трябва да е и може като са студени оште да стягат по добре а после да се отпускат провериги и ще разбереш.може да имаш проблем с помпата да хварля повече гориво и че чак да е дави и за това да пуши толкова много.а относно турбото и мощтноста иди да ти видят баипаса може да не ти затваря а да ти седи отворен до 3500 или нещо такова....

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от bobsan81 » 20 дек 2008, 18:48

Имах подобен проблем с пушенето и то точно като загрееше колата иначе като беше студен двигателя работеше перфектно, та проблема при мен се оправи като дадох малко предварение на помпата и сега всичко е ок. А относно турбото виж хубаво дали не смуче въздух от някой маркуч.

escorttd
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от escorttd » 20 дек 2008, 22:12

bobsan81 написа:... А относно турбото виж хубаво дали не смуче въздух от някой маркуч.
Определено смуче въздух от един дебел маркуч който идва от въздушния филтър :D
Искаш да кажеш да не изпуска въздух от някъде, предполагам?

sweet
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 дек 2008, 22:36
Модел на автомобила: ford escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от sweet » 20 дек 2008, 23:00

Много съм ви благодарна за бързото отзоваване и за съветите,които дадохте. >:D<:

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от Nikola Iordanov » 21 дек 2008, 09:19

Колега как разбра че турбото ти се е изместило от 2500 на 3500 оборота . Това няма как да стане при здрав турбо компресор. Недей да си блъскаш главата да търсиш други повреди , а търси някъде да ти отремонтират твоето турбо или го замени със друго . Твоето се е повредило не нагнетява достатъчно въздух във двигатела одтом се получава богата горивна смес и затова много пуши,и одтова няма мощност и разхода се е увеличил на малки обороти дюзите впръскват минимално количество гориво въздуха който постъпва му е достатъчен за изгарянето и затова няма пушек.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от diesel1.6 » 21 дек 2008, 09:38

Нафтата се подава според налягането на въздуха - няма как да стане богата смес от това.
Вече и казаха, че смуче въздух по горивопроводите и/или има проблем с рециркулациата на изгорелите газове или е избягала центровката.

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от Nikola Iordanov » 21 дек 2008, 15:44

Колега нафтата се впръсква от дюзите принудително взависимост колко си натиснал педала на газта колко повече настъпваш толкова повече е впръсканото гориво . За да има добро изгаряне трябва и добро нагнетяване на въздух което явно липсва . А що се отнася до въздуха по гориво- проводите ако има такъв колата или ще прекъсва или след като запали ще изгасне и ще трябва да се обезвъздушава . Ако има изместена центровка на гориво нагнетателната помпа да ще пуши няма да има мощност но няма и да пали .Или ако запали ще е много трудно защото ще има голямо предварение или закъснение на впръсканото гориво Дано не съм прав защото ремонта или смяната с нов е доста скъп .
Последна промяна от Nikola Iordanov на 24 дек 2008, 07:21, променено общо 2 пъти.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от Mondeo18TDI96 » 21 дек 2008, 16:56

Nikola Iordanov написа:Колега нафтата се впръсква от дюзите принудително взависимост колко си натиснал педала на газта колко повече настъпваш толкова повече е впръсканото гориво . За да има добро изгаряне трябва и добро нагнетяване на въздух което явно липсва . А що се отнася до въздуха по гориво- проводите ако има такъв колата или ще прекъсва или след като запали ще изгасне и ще трябва да се обезвъздушава . Ако има изместена центровка на гориво нагнетателната помпа да ще пуши няма да има мощност но няма и да пали .Или ако запали ще е много трудно защото ще има голямо предварение или закъснение на впръсканото гориво. А за да се измести центровка или трябва да прехвърли зъб на ремъка или помпата да се е охлабила сама и да се е извъртяла сама което е твърде невероятно. А що се отнася до рециклиране на изгорелите газове във 35 годишната си практика със дизелови двигатели все още не съм срещал такива да рециклират изгорелите газове за да не пушат. Затова съм сигурен че оста на турбинката на турбо компресора е задрала в следствие на дългата работа не нагнетява въздух и затова пуши много . Дано не съм прав защото ремонта или смяната с нов е доста скъп .
глупости на таркалета :)

вземи малко се ограмоти, преди да пишеш каквото и да било !

помпата (ел/мех ...) подава гориво според оборотите на двигателя, налягането на турбото (има си търбокомпенсатор) и желанието на водача (педала) но НЕ ПУСКА повече от колкото може да изгори (изправен двг и помпа!) ... !

а за EGR що не си чувал за 35г ... и пушещи дизели ! ... не знам какво си карал :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от diesel1.6 » 21 дек 2008, 23:33

Nikola Iordanov написа:Колега нафтата се впръсква от дюзите принудително взависимост колко си натиснал педала на газта колко повече настъпваш толкова повече е впръсканото гориво
Това е само на американските камиони от 60-70 година - сипваш нафта колко щеш. Много приятно е, освен това плътните дебели струи черен дим са впечатляващи.. особено за мацките, дето сега са пораснали дами :). На мене ми е мечта така регулирана помпа - да си знам аз колко нафтичка влиза и да няма никакви елктро-вакуум-центробежни шмекерии между мене и мотора. На практика има поне три, а на турбофорда са 4 регулатора за подаването на горивото... тъжно и сложно.
Nikola Iordanov написа:А що се отнася до въздуха по гориво- проводите ако има такъв колата или ще прекъсва или след като запали ще изгасне и ще трябва да се обезвъздушава
Абе да, ама.... ако смуче мъничко въздух, по 2-3 мехурчета по 1 см дълги на секунда при максимална мощност, това е достатъчно да промени действието на железата у помпата и ще внесе закъснение в отварянето на иглата на разпръсквача - съответно се губи усещането за мощност. Започва да върви когато даваш мъничко газ, а като настъпиш илюзията е, че дръпва назад. Дори не е илюзия - точно така си е, зависи кое и колко се е скапало. Ще пали, но на третия оборот (то кой е чувал за форд да пали на първия де... :) )
Nikola Iordanov написа:Ако има изместена центровка на гориво нагнетателната помпа да ще пуши няма да има мощност но няма и да пали .Или ако запали ще е много трудно защото ще има голямо предварение или закъснение на впръсканото гориво. А за да се измести центровка или трябва да прехвърли зъб на ремъка или помпата да се е охлабила сама и да се е извъртяла сама което е твърде невероятно. А що се отнася до рециклиране на изгорелите газове във 35 годишната си практика със дизелови двигатели все още не съм срещал такива да рециклират изгорелите газове за да не пушат.
Да, ама ако центровката мръдне малко по някаква причина, ще пали почти по същия начин, но няма да върви и като дваш яко газ за да завърви, ще изпушва. Ама аз също мисля, че надали е мръднала статичната центровка - според мене нещо не е в ред динамичната, тази, която искаме по време на работата на мотора. дали е от въздух, износване, счупвания, .... това гадаем.
А газовете не ги рециклират, ами рециркулират - ако си го наречем правилно на нашия си език - превъртат, завъртат и т.н. още веднъж в от ауспуха към всмукателния колектор. Идеята е да намалят изличъкът от кислород и така да понамалят получаването на азотен окис - азотният окис е пречката на дизелите да са най-добрите двигатели. Е тази смотана система прави бели - заради прах, сажди, години каране.... тъпче пушек вместо въздух повече от допустимото и колата се шашка. Освен това понякога запушва с клапата си всмукателния колактор... не съм разбичкал още такава кола, не съм разглеждал. Само я блокираме за икономия и добро вървене.

А може и да е скапана турбинката :). Ама щеше да свисти повечечко, я собственика да каче шумна ли е като се развърти?

sweet
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 дек 2008, 22:36
Модел на автомобила: ford escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96

Мнение от sweet » 23 дек 2008, 19:10

Един приятел ми каза,че шума който издава двигателя не е наред т.е не звучи както би трябвало.Така и не го разбрах какво иска да каже с това пък и не ми даде обяснение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта