Страница 1 от 2
Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 25 ное 2008, 21:55
от pifivo1
Колата е фиеста моноинжекция 91г. и е конвертирана и на газ. Губи токове при движение и след изгасване.След време при сваляне на клемите на акумулатора пали и върви нормално на газ и бензин. Проверен и сменен датчик на Хол /и стария си работеше - имаше много полезна тема за това/. Проверена и измерена запалителна бубина.Сменен комутатор - проблема продължава, но няма някаква периодичност, а само понякога.Изключително неприятен проблем, защото като тръгнеш на път не знаеш дали проблема няма да се появи.Някакви идеи, че мойте се изчерпаха

. Ще съм блегодарен, ако някой със същия или подобен проблем сподели.
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 25 ное 2008, 23:26
от Sasho85
Това изречение не го разбрах много "Губи токове при движение и след изгасване". След като загасиш двигателя ли си губи токовете? При двигател работещ на празен ход има ли някакъв проблем?
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 26 ное 2008, 17:16
от pifivo1
По време на движение гасне - на скорост или празен ход, а някой път след като нормално е изгасена не пали.Сори, че не съм се изразил много ясно.
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 27 ное 2008, 00:55
от Sasho85
Запалването какво е? Провери дали няма прекъснат някой кабел от тънките, не за високо напрежение.
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 27 ное 2008, 06:12
от pifivo1
Sasho85 написа:Запалването какво е? Провери дали няма прекъснат някой кабел от тънките, не за високо напрежение.
Запалването е електронно, а кабелите излизат от бубината и влизат в комутатора.В сноп са и завършват на клема, която се в ключва вкомутатора.Няма как да се проверят без да се разбрида всичко, защото са в шлаух.
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 28 ное 2008, 12:53
от licho
pifivo1 написа:Sasho85 написа:Запалването какво е? Провери дали няма прекъснат някой кабел от тънките, не за високо напрежение.
Запалването е електронно, а кабелите излизат от бубината и влизат в комутатора.В сноп са и завършват на клема, която се в ключва вкомутатора.Няма как да се проверят без да се разбрида всичко, защото са в шлаух.
кабели на свещите гледа ли, свещите?
като тръгне да гасне какво става директно спира?
ако натиснеш съединителя и дадеш газ успява ли да се задържи.
бензинов филтър?
да нямаш пробит маркуч за вакуум?
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 28 ное 2008, 18:16
от pifivo1
licho написа:pifivo1 написа:Sasho85 написа:Запалването какво е? Провери дали няма прекъснат някой кабел от тънките, не за високо напрежение.
Запалването е електронно, а кабелите излизат от бубината и влизат в комутатора.В сноп са и завършват на клема, която се в ключва вкомутатора.Няма как да се проверят без да се разбрида всичко, защото са в шлаух.
кабели на свещите гледа ли, свещите?
като тръгне да гасне какво става директно спира?
ако натиснеш съединителя и дадеш газ успява ли да се задържи.
бензинов филтър?
да нямаш пробит маркуч за вакуум?
Колеги, благодаря за отговорите, но или аз не обяснявам добре или вие не ме разбирате. Когато казвам, че губи ток имам на предвид, че не дава искра на всички свещи.В този случай смятам, че е безсмислено да проверявам кабели и свещи.Мисълта ме навежда към компютъра, но нека по знаещите да се произнесат.
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 28 ное 2008, 19:08
от pav4o
Здравей, клега щом няма напрежение само, към някох кабели провери дистрибуторната капачка, палеца, лабелите може да са омаслени и замарсени, и поради тази пречина да не редуват постоянно напрежени към цилиндрите, почисти ги с WD-40 или нещо от сорта.Дано съм бил полезен.
Поздрави

Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 28 ное 2008, 20:45
от pifivo1
pav4o написа:Здравей, клега щом няма напрежение само, към някох кабели провери дистрибуторната капачка, палеца, лабелите може да са омаслени и замарсени, и поради тази пречина да не редуват постоянно напрежени към цилиндрите, почисти ги с WD-40 или нещо от сорта.Дано съм бил полезен.
Поздрави

Колега с електронно запалване съм - нямам капачки и тем подобни.

Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 29 ное 2008, 00:06
от licho
опитай на тази свещ дето не дава искра да смениш кабела с някой от другите. внимавай да не ги омешаш като сваляш повече от един.
а след като сваляш клемите на акумулатора, ти се рества компютъра и затова върви докато не се натрупа грешка от някъде.
ако можеш да я закараш на диагностика където да я прочетат тази грешка. макар че то може да излиза от един датчик а проблема да е другаде.
а всъщност гасне като я караш на газ или и на бензин?
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 29 ное 2008, 09:13
от pifivo1
licho написа:опитай на тази свещ дето не дава искра да смениш кабела с някой от другите. внимавай да не ги омешаш като сваляш повече от един.
а след като сваляш клемите на акумулатора, ти се рества компютъра и затова върви докато не се натрупа грешка от някъде.
ако можеш да я закараш на диагностика където да я прочетат тази грешка. макар че то може да излиза от един датчик а проблема да е другаде.
а всъщност гасне като я караш на газ или и на бензин?
При положение , че има газова уредба - логично е да се кара на газ. Уредбата е обикновена, превключва на обороти, но може да се пали и на газ.Колата може да работи на 3 или дори 2 цилиндъра, но аз казвам че не може да запали, независимо на газ или бензин.Така, че изключвам
бензинова помпа, клапани за газ и бензин, а в първия пост описах, че са проверени
бубина, сменен комутатор и датчик на Хол. Когато не пали -
няма искра на нито една свещ, проверено е. Или проблема е в компютъра или някаква лоша връзка, но не мога да бъда сигурен, а най-близкия сервиз, където могат да прочетат грешките на компютъра е на 80 км.

Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 29 ное 2008, 10:30
от licho
имаше описано как се проверява с диод или с мултицет. аз съм пробвал но е малко кофти с броенето.
http://store1.data.bg/tco/ford/Haynes%2 ... a%2089-95/" onclick="window.open(this.href);return false;
гледаш ел схемата и проверяваш кабели.
успех.
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 10 дек 2008, 18:38
от pifivo1
Здравейте, майсторът ми се отказа - е не направо, но започна да отлага във времето /след като подменя ЕКУ, комутатор, бобина и датчик на Хол/ и фиестата е в къщи.Да дам още малко пояснения - няма никаква искра на свещите, при стартиране по думите на "майстора" само веднъж прескача искра и това е.В горните мнения съ писал какво е мерено.Ще опитам да прочета кода на грешките със светодиод. Като се свали клемата на акумулатора за няколко часа, колата пали, но вече не винаги, а сега след поредната интервенция не зная.Въпроса ми е - кой датчик може да подава някакъв сигнал на ЕКУ-то и то да не подава сигнал към комутатора? Ако е визможно който знае да напише без кои датчици двигателя може да работи и без кои - не може и по метода на изключването да намеря датчика, ако не успея да прочета кода на грешките.
Много Ви моля за компетентни мнения, работата е на зор - помагайте

Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 10 дек 2008, 20:19
от cocoff
Сензорите за скорост и положение информират ЕКУ-то за наличието на движение, скоростта на движение или промяна в скоростта на движение.G-sensor=>на разпределит. вал/ове; NE-sensor=> на коляновия вал; VSS=> в скоростната кутия.
Според мен на теб ти трябва G-сензора за положение на разпределителните валове (вероятно и NE, ако го имаш на коляновия вал). Той(те) е който "казва" на ЕКУ-то дали колата е само на контакт или "казва": "Има движение на разпределит. валове, някой иска да запали колата, определи кога и на кой цилиндър да се подаде искра и кога да отвориш инжекторите".
П.П.Многократно е споменавано, но да припомня, че грешките, натрупани в ЕКУ-то не могат да бъдат причина за некоректна работа на двигателя. Те(грешките) са следствие от нея.
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 10 дек 2008, 20:29
от pifivo1
cocoff написа:Сензорите за скорост и положение информират ЕКУ-то за наличието на движение, скоростта на движение или промяна в скоростта на движение.G-sensor=>на разпределит. вал/ове; NE-sensor=> на коляновия вал; VSS=> в скоростната кутия.
Според мен на теб ти трябва G-сензора, за положение на разпределителните валове(може да е и на коляновия вал). Той е който "казва" на ЕКУ-то дали колата е само на контакт или "казва": "Има движение на разпределит. валове, някой иска да запали колата, определи кога и на кой цилиндър да се подаде искра и кога да отвориш инжекторите".
П.П.Многократно е споменавано, но да припомня, че грешките, натрупани в ЕКУ-то не могат да бъдат причина за некоректна работа на двигателя. Те(грешките) са следствие от нея.
Мерси колега, но какво е G-сензор, ако може малко по-подробно и ако има друго наименование. А за грешките си прав, че са следствие, но насочват към проблема.
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 10 дек 2008, 20:37
от cocoff
G e сензор за положението на разпределителния вал. Той, обикновено в комбинация с NE сензора (за положение на коляновия вал) дава инфо на ЕКУ-то кой цилиндър в каква позиция е и дали и къде да се подаде искра. Май се повтарям, но не знам как да го кажа по друг начин... Не знам дали ги имаш и двата или само един от тях, но е някаква възможност там да е заровено кучето

Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 10 дек 2008, 21:06
от pifivo1
cocoff написа:G e сензор за положението на разпределителния вал. Той, обикновено в комбинация с NE сензора (за положение на коляновия вал) дава инфо на ЕКУ-то кой цилиндър в каква позиция е и дали и къде да се подаде искра. Май се повтарям, но не знам как да го кажа по друг начин... Не знам дали ги имаш и двата или само един от тях, но е някаква възможност там да е заровено кучето

Май имам само NE сензор и VSS сензор /NE - наречен датчик на Хол от гаражните майстори/, а според мен е индукционен датчик. А бубината подава искра на по два цилиндъра едновременно 1-4 и 2-3, така мисля че бяха. Мммм Дааааа, явно ще се прозвъняват кабели, ама от къде да започна....

Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 10 дек 2008, 22:06
от cocoff
Вариант #1.
Приемаме, че ЕКУ-то е изправно. (Аз лично бих приел, че майсторът не е проверил нищо)
За да нямаш тоци при изправна бобина, най-вероятно ЕКУ-то не получава инфо от някой (или и от двата, а защо не и трите) обсъждани сензора. Според мен започни от тях самите и тяхното окабеляване. По кабелите им ходят нисковолтови сигнали и дори и най-малките прекъсвания и недобро контактуване може да прецаква всичко. Не е зле да имаш подръка някой разбиращ от електроника (какъвто аз не съм и не мога да ти бъда от полза).
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 11 дек 2008, 06:47
от pifivo1
cocoff написа:Вариант #1.
Приемаме, че ЕКУ-то е изправно. (Аз лично бих приел, че майсторът не е проверил нищо)
За да нямаш тоци при изправна бобина, най-вероятно ЕКУ-то не получава инфо от някой (или и от двата, а защо не и трите) обсъждани сензора. Според мен започни от тях самите и тяхното окабеляване. По кабелите им ходят нисковолтови сигнали и дори и най-малките прекъсвания и недобро контактуване може да прецаква всичко. Не е зле да имаш подръка някой разбиращ от електроника (какъвто аз не съм и не мога да ти бъда от полза).
Мерси колега, всяко мнение е от полза, а твоите са доста компетентни. Четох някъде, че VSS сензора подава инфо на ЕКУ-то кога да включи принудителен празен ход и може като се откачи двигателя пак да работи или се лъжа?
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Публикувано: 11 дек 2008, 08:14
от cocoff
Горе-долу е така, но освен да е в движение, за ППХ е нужно и оборотите да са над ~2000 да речем. Санким, за да е в режим на ППХ е нужна информация от поне 2 сензора.
Без VSS що да не може да работи колата...? Според мен би трябвало да работи или най-малкото да запали. НО! Този начин с разкачането на сензори е най-лесния, но не и най-точния начин за тестването им. Понякога с откачването на сензора колата си влиза в някакъв авариен режим на работа и я си уесетил разлика в работата на двигателя, я не. Това не важи за сензорите за положение на коляновия/разпределителния вал-без тях колата умира. Тях можеш да ги тестваш с мултицет (още по-добре с осцилоскоп). Холовите датчици имат три кабела. Захранващ(по него до датчика отиват 12 V) , масов и за сигнала (подава напревение до 5 V) към ЕКУ-то. Магнитните датчици са с 2 кабела-масов и за сигнала(пак до 5 V). Както стана на въпрос и най-малкото зацапване на датчика с метален прах или окиси по окабеляването могат да оакат работата.