Подгряване на нафтата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Подгряване на нафтата

Мнение от dany85 » 02 ное 2008, 18:06

Здравейте колеги. Днес се зарових под капака на мондеото. Четох във форума, че някои дизелчета имат подгряване на нафтата. След щателно разучаване на системата видях, че на входа на ръчната помпичка има една кутийка с неясна цел. Можете ли да ми кажете за какво е?
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от Атанас » 02 ное 2008, 20:15

Това е въпросното подгряване :)

dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от dany85 » 03 ное 2008, 09:43

Благодаря за отовора. Дано не се налага подгряването да е водно (с кофата) ;)

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от ivo_63 » 04 ное 2008, 11:38

90 кинта ако се скапе + 2 месеца чакане от МП

dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от dany85 » 05 ное 2008, 08:40

Дано не се скапва :) Иначе ще излезе в неплатен отпуск :lol:

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от ivo_63 » 05 ное 2008, 10:13

може и без нея част ама се разбутват много маркучи - добре си е да си е там .Като вземе да лапа въздух е обикновено от там или подкачващия клапан.

dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от dany85 » 05 ное 2008, 10:31

Относно лапането на въздух - кой маркуч е добре да бъде прозрачен - този от подгряването до филтъра или от филтъра до помпата. Нещо много твърди ми се струват тези маркучи и май са с някакъв странен накрайник. Да се формулирам по-точно - Как точно да сложа прозрачния маркуч ?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от diesel1.6 » 05 ное 2008, 21:28

dany85 написа:Относно лапането на въздух - кой маркуч е добре да бъде прозрачен - този от подгряването до филтъра или от филтъра до помпата. Нещо много твърди ми се струват тези маркучи и май са с някакъв странен накрайник. Да се формулирам по-точно - Как точно да сложа прозрачния маркуч ?
Аз точно това правя в момента - искам да спра лапането. Сложих просрачни маркучи от преди подгрева на нафтата до входа на филтъра (шунтирах подгрева), и от филтъра до гнп. Преди филтъра намя въздух, след него има... за мен проблемът е в ръчната помпичка или в някакво запушване в корпуса на филтъра. Утре ще го правя.

Слагането на прозрачен маркуч правя с еластични скоби, никога с тел или метални обикновени скоби. Само еластично стягане спира въздуха със сигурност.
Ползвам 8мм прозрачен маркуч, или какъвто там се пада. Той е 10 мм отвън. Като се наниже на тръбичките около мотора става 10 и малко още. За ластици (скоби) ползвам парчета 15-20 мм дълги от дебелостенен маркуч за пропан бутан, с вътрешен диаметър около или малко под 10 мм.
Първо нанизвам скобата върху прозранчния, навътре, и после прозрачния върху тръбичката към мотора. След това избутвам парчето дебел маркуч-скоба към съединението, за да си застане на мястото.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от ivo_63 » 06 ное 2008, 08:36

не е добра идея да си кепазите колите - ще дойде зимата и ще задръстите форума с - не ще да пали пущината - оттам тръгват приказките , че форда пали трудно зимата.Прежалете се и сложете каквото трябва, според мен - мондео е все пак висок клас кола не го поддържайте като голф / да ме прощават голфаджиите/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от diesel1.6 » 06 ное 2008, 09:04

Слагането на оригиналните тръби е няма да е ефтино. Или нови, или май може да се сменя едно пръстенче в съединението, ама трябва да е много хубаво и отчен размер.

Това с прозрачния маркуч и скоба от еластичен пръстен (от друг маркуч) дава пълна сигурност срещу въздух от конкретната връзка, достъпно е като цена и наличност и е сравнително универсално.
Основно преимучество на оригиналния тръбопровод е лесния монтаж-демонтаж и сигурното уплътняване върху нови тръбички. То е чудесно за заводски условия и за сервиз, но не и когато се иска сигурност след 10 години износване на какви ли не неща и повърхности.

Аз съм изолирал подгрева на нафтата само за да видя къде смуче въздух, после ще сглобя всичко както е редно, с прозрачен маркуч.

dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от dany85 » 06 ное 2008, 09:22

А прозрачния маркуч някъв специален ли е? Нещо особено покрай това, че ще тече нафта в него? Не знам и налягането след филтъра какво е - трябва ли да е нещо усилено?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от diesel1.6 » 06 ное 2008, 11:07

Прозрачния маркуч обикновено се вдървява след време. Вземи си някакъв за гориво - по 1,5-3 лв на метър са. Ако хвърляш по едно око под капака, може да сложиш какъвто и да е, ластикът само да е задължително хубав маслоустойчив маркуч и да стяга добре.
Преди мотора навсякъде има вакуум, след филтъра е по-ниско налягането (или голям вакуум...??). Проблемът е да не се смачака маркучът, ако е много мек и тънкостенен (под 1мм стена)

petio7727
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 18 окт 2008, 13:36
Модел на автомобила: ford mondeo 18 TD
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от petio7727 » 15 ное 2008, 09:07

Моето мондео е 96г. дали има такова нещо?

dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от dany85 » 16 ное 2008, 09:11

Вдигаш капака, гледаш където минават маркучите дали има това, което е на снимката и ако го нямаш => нямаш подгряване. Елементарно :!:
_friends_

kreizo
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 11 мар 2008, 14:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo '99
Status: Извън линия

Re: Подгряване на нафтата

Мнение от kreizo » 24 ное 2008, 09:02

А как може да се провери това подгряване дали работи ? Т.е. до колкото разбирам там също се подгрява с реотани или нещо подобно или ?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта