Страница 1 от 1

Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 01 ное 2008, 18:34
от Adobe
Здравейте колеги да споделя и моят проблем, но преди да започна само да кажа че изчетох всички теми свързани с него в продължение на 3и дни от когато е и проблема ми.
Колата се форсира когато изключа от скорост - 2500-3500хил. оборота.
Какво направих според съветите във форума:

-почистен МАФ със контактен спрей, слабо зацапан само 1-ят датчик
-почистено стъпково моторче с ВД-40, много малко зацапано
-почистена дроселова клапа, нямаше никъв нагар само омасляване да го кажа така
-почистен потенциометар на дроселова клапа, също супер чист

На лице са няколко фактора - оборотите значително паднаха и колата не се форсира след изключване от скорост но според мен оборотите пак са високи 1800-2000хил. оборота което ми се вижда много, е преди се форсираше до 3000-3800.
Проблем ся появи обаче, че сега ниските обороти малко играят на момент 600-800об. в мин. и то когато подам гас. и пусна педала докато ги стабилизира играят в този порядък.
Също така се заиграх с VSS датчика, който когато е включен оборотите са 1800-2000 а когата го изключа си падат нормално но проблема с ниските остава, някви идей?
Прегледах за спукани маркучи и тем подобни връзки но никаде не виждам такъв, мога да заключа до тук че има някъв ефект от по горе изброеното но но и пълен, така че ако някой има някво предложение на къде да ме насочи ще бъда хипер благодарен щот вече незнам.
И другото което изскам да попитам ако карам с изключен VSS датчик, доколкото знам цената на нов не е много приемлива и се съмнявам че скоро ще заделя тази сума ако разбира се проблема е от него щот вече незнам!

Благодаря на всички във форума за полезната информация и надявам да ми дадете още няколко съвета.

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 01 ное 2008, 19:03
от isoiso
Боже колко мъка има по света. И аз навремето като теб съм си губил времето със всевъзможни интервенции и когато това не помага заделяш 25лв и отиваш на свястна диагностика :wink: това е начина _friends_

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 01 ное 2008, 20:23
от Adobe
Вероятно така ще стане колега но кажи поне каде се оказа твоят проблем при диагностиката, просто в момента нямога да отида на диагностика иначе ще го направя.


isoiso написа:Боже колко мъка има по света. И аз навремето като теб съм си губил времето със всевъзможни интервенции и когато това не помага заделяш 25лв и отиваш на свястна диагностика :wink: това е начина _friends_

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 01 ное 2008, 20:51
от isoiso
При мен проблема се реши с почистване на дросела с едно парцалче за 1мин, но тва е на Аlfa Romeo. Сега някои ще кажат че е тъпо да дадеш 25 лева за тва, ама е много по-тъпо да сменяш наред свещи, дебитомери, ламбди и МПХ които при АR са общо към 1500лв.

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 01 ное 2008, 21:46
от Adobe
Хайде колеги няма ли някой да удари едно рамо с няколоко идеи, колега isoiso не е глупаво да дадеш 25лв. при положение че спестяваш 1500.

Благодаря!

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 01 ное 2008, 21:56
от Murphy
Може стъпковото моторче да е за смяна, въпреки че си го почистил. Отдели 200лв. и го смени и ако тогава проблема не се оправи незнам...Но мисля, че ако го смениш всичко ще е ОК

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 02 ное 2008, 09:27
от cocoff
За чарковете дето си пипал е сигурно, че са чисти, но не и че работят.

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 02 ное 2008, 10:16
от paci
Така нареченото от вас "стъпково моторче", при вас е "КЛАПАН за празен ход".
При опит да го чистя с WD40 нищо не се получи.
Чисти се с обезмаслител.

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 02 ное 2008, 10:36
от samsung_bg
Adobe написа:...
-почистен МАФ със контактен спрей, слабо зацапан само 1-ят датчик
-почистено стъпково моторче с ВД-40, много малко зацапано
...
-почистен потенциометар на дроселова клапа, също супер чист
...
Тези хубаво си ги почистил, но прегледай и куплунзите им.
След всичките тия процедури направи ресет и обучение на комп-а.

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 02 ное 2008, 10:44
от Adobe
samsung_bg написа:
Adobe написа:...
-почистен МАФ със контактен спрей, слабо зацапан само 1-ят датчик
-почистено стъпково моторче с ВД-40, много малко зацапано
...
-почистен потенциометар на дроселова клапа, също супер чист
...
Тези хубаво си ги почистил, но прегледай и куплунзите им.
След всичките тия процедури направи ресет и обучение на комп-а.

Благодаря за мението но немога да ресетна компа засщото този чип е със супер яка памет и не забравя дори след месец, проверено при техник в сервиз, единственият вариант е само да се закачи на комп. и отам се ресетне. Куплонзите са почистени с контактен спрей иначе.

Благодаря на всики отново!

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 02 ное 2008, 10:51
от samsung_bg
Adobe написа: ...
немога да ресетна компа засщото този чип е със супер яка памет и не забравя дори след месец
...
Аз бих пробвал все пак да откача "-" на акумулатора за 15-тина мин.
Все си мисля, че ще има ефект.
Успех!

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 02 ное 2008, 13:21
от cocoff
Adobe написа:... немога да ресетна компа засщото този чип е със супер яка памет ...
Фолклор, колега, фолклор :)

Re: Обороти-Ескорт 1.6 16v zetec 98г.

Публикувано: 02 ное 2008, 15:31
от Adobe
samsung_bg написа:
Adobe написа: ...
немога да ресетна компа засщото този чип е със супер яка памет и не забравя дори след месец
...
Аз бих пробвал все пак да откача "-" на акумулатора за 15-тина мин.
Все си мисля, че ще има ефект.
Успех!

Откачах го колега не помага, първото нещо което опитах беше това не помогна :(