Страница 1 от 1
Моторче за празен ход
Публикувано: 22 юни 2008, 11:02
от viktor_smk
Здравейте, колеги,
И при мен се появи напоследък доста често срещания проблем (така като разглеждам темите тук) с нестабилните обороти на празен ход. Четох че частите, които трябва да се погледнат в тази ситуация, са моторчето за празен ход, MAF-сензора и дроселовата клапа. Последните две ги почистихме, но МПХ-то не успях да открия къде е. Става дума за Фиеста 97 г. Zetec 1.25 16v. Ако някой има идея къде се намира то, ще съм благодарен да сподели (не успях да намеря и книжки за този модел на Фиеста).
Между другото си погледнах и свещите, те бяха в трагично състояние и в понеделник ще гледам да ги сменя. Има ли възможност те да оказват влияние върху оборотите на празен ход?
Мерси предварително на тези които ще си загубят няколко минутки да отговорят

Re: Моторче за празен ход
Публикувано: 22 юни 2008, 11:57
от paci
Ба той ще ти извади очите.
Под всмукателните колектори и леко у дясно ... тия пластмасовите.
Две болтчета с ключе 8 мисля че беше ключето.
Сваляш, пълниш с обезмаслител, чекаш да поразкисне, точиш и след това пак пълниш.
Така докъто спрат да излизат мизерии.
Плакнеш с вода, чекаш да изсъхне, евентуално го прафюмираш от вътре с WD40 или някаква подобна финна смазка и монтираш

Оборотите на празен ход може да са ти нестабилни заради пробиви във вакуумните маркучета които са точно под всмукателните колектори.
Re: Моторче за празен ход
Публикувано: 22 юни 2008, 19:30
от cocoff
viktor_smk написа:
... свещите, те бяха в трагично състояние ... Има ли възможност те да оказват влияние върху оборотите на празен ход?
Има и то голяма

Ей го IAC-a на картинка. Ако можеш му смени гарнитурката, че ако дърпа въздух-лошо. Изчисти добре конекторите(червеното на долната картинка).
Re: Моторче за празен ход
Публикувано: 22 юни 2008, 21:08
от viktor_smk
Благодарско!
Ще видим утре какво ще излезе.
Re: Моторче за празен ход
Публикувано: 24 юни 2008, 13:42
от viktor_smk
С майстор shaby сменихме свещите (от МП си взех Motorcraft - струваха 7.20 лв. едната) и смъкнахме моторчето за празен ход. Наистина се беше зацапало доста и с обезмаслител падна бая мизерия от него. Ето долу снимки как изглежда свалено (с обезмаслител вътре) и мястото му на двигателя.
Междувременно според съвета на paci погледнахме и вакуумното маркуче под колекторите и ... що да видим. Долу на снимките се вижда колко е красиво

Направо си е за чудене как съм карал така стотици километри.
След като сменихме и това маркуче, нещата с оборотите коренно се промениха. Стрелката заспива на 900 и не мърда.
Благодаря още веднъж за помощта!
Re: Моторче за празен ход
Публикувано: 27 юни 2008, 15:11
от kpacu
А на Мондео като моето къде да намеря това моторче за празен ход ? Скици, снимки и всичко останало би свършило работа.
Re: Моторче за празен ход
Публикувано: 27 юни 2008, 16:55
от tankovbg
А тези красиви маркучета дето са на снимката (демек под колекторните тръби) за какво са ?
При мен са 3 броя съединени с един пластмасов тройник, едното дето сочи надолу е надянато на някаква пластмасова джаджа към блока ли е към картера ли не знам.
Да не би да са някъкъв отдушник на картера ?
Re: Моторче за празен ход
Публикувано: 27 юни 2008, 17:24
от samsung_bg
Вакуум

Re: Моторче за празен ход
Публикувано: 11 мар 2012, 18:37
от sedefcha
Здравейте! На темата попаднах през Гугъл и се оказа много полезна: иначе изобщо нямаше да видя маркучите за картерна вентилация...
Пиша тук, защото при мен проблема се оказа на друго място и ми "съсипа живота" докато го открия. Жиците, които отиват към датчика за наличие на налягане в тръбата на сервото на волана към кормилната рейка, се бяха протрили в шлауха и прекъснали. Датчика е ключе, което се отваря, когато се върти волана на място. Компютъра вдига леко оборотите, за да не изгасне колата. Прекъсването на жиците симулира това и оборотите седят около 1150
На този двигател се намира под компресора на климатика, ниско долу, директно капселован в тръбата. Бял куплунг с две жици
Поздрави