Страница 1 от 1

Дали е гарнитура или нещо друго ? Оправено :)

Публикувано: 12 май 2008, 08:10
от kpacu
След дълъг път забелязах че температурата много се беше качила (над нормалното) спирам аз да видя какво се случва под капака и тогава беше най-голямото приключение. Да спомена че не съм карал до степен такава че да се е разширила от прегряване. В казанчето за водата буквално вреше(не от топлина) - излизаше въздух от маркуча който отива към радиатора. След изсипани 5 л. вода и един случаен минувач стигнахме до заключение че е гарнитурата на главата. Също по-късно като изстина колата и извадих щеката за маслото имаше балончета. Имам съмнение че е вода защото въздух няма да е ... Дали е така ? Някой по-вещ в тия неща нека да пише, защото аз не разбирам толкова ама ......... все пак друго си е разбирач да се обади по темата :P btw колата остана на място във Враца ако някой колега е от там и има и знае добър сервиз нека да каже къде какво за да не се налага да я прибирам с пътна помощ. Благодаря предварително.

Re: Дали е гарнитура или нещо друго ?

Публикувано: 12 май 2008, 20:13
от HACKO
Ако е гарнитура не е задължително да има вода в маслото. Може прегарянето да е между ризата и цилиндъра без да прави контакт със маслена магистрала и тогава няма вода в маслото. Инак симптомите са такива както ги описваш. Подобно завиране може да се наблюдава също и при повреда на паро-въздушния клапан в капачката. Вентилатора работи ли, може той, датчика за включване или бушона му да е изгорял, вследствие е на което колата да прегрява. Разликата при прегоряла гарнитура е че мехурчетата въздух в системата се получават още като се запали д-ля, без да е загрял, и от ауспуха пръска много вода. Също така свеща на съответния цилиндър е мокра от вода.
Така че както казах симптомите са такива, но първо се увери че не са другите причини преди да сваляш главата.

Re: Дали е гарнитура или нещо друго ?

Публикувано: 13 май 2008, 00:15
от kpacu
Интересното е че вентилатора работи, върти през известно време и после спира - като на нормална кола след като загрее. През ауспуха хвърля вода обаче не е много в смисъл в границите на нормалното е. Лошото само е че колата е във Враца и нямам възможността да експериментирам иначе свалянето на главата ще е последното нещо което ще правя. Знам също че след като е свалена главата е добре да се шлайфа така че има-няма един ден трябва да си загубя във Враца. :cry: Също така балончетата не са малки а си е направо духане от тръбата и става в момента в който запали двигателя не е само като загрее. На място нямах инструмент за да погледна свещите за вода там ама ... след като ще се ходи в сервиз там хората ще си кажат мнението. Надявам се само да не попадна на пишман майстори защото отиде колицата :((: а никак не искам да се разделям с нея по тоя начин направо съм влюбен и в марката и в колата >:D<: Блгодаря колега за мнението ако се видим на някоя сбирка бирата не ти мърда !!

Re: Дали е гарнитура или нещо друго ?

Публикувано: 14 юни 2008, 21:56
от kpacu
След известно време дето не съм се мяркал из форума, оправих колицата. Смених гарнитурите на главата, капака на клапаните и на двуцевката. Главата я шлайфах и всичките работи по нея са сменени и направени както си му е реда. Цялото удоволствие излезе 430 лева. 230 за главата и всичките обновления и шлайфания и 200 лв труд тъй като се налагаше да сменя предни биалетки и 4 тампона на носачите. Хората от сервиза на Субару (в Горубляне) направиха ремонта и мисля че заслужават похвала.