Страница 1 от 1
Аман с тия обороти
Публикувано: 08 май 2008, 21:40
от stonik1969
Значи като съм на скорост без да давам гас и изключа от скорост веднага се опитва да изгасне и оборотите почват ту нагоре ту надолу- е това е. Почистил съм клапана за празен ход и Мафа. Къде другаде да почвам-помагайте
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 08 май 2008, 22:17
от paci
Ако си откачвал скоро акумулатора покарай и би трябвало да се оправи.
Ако не си, го откачи за 10-тина минути, покарай малко и ако не се оправи виж темата за обучение на компа.
Ако пак не стане ела кажи.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 08:19
от cocoff
stonik1969 написа: ...
А на място играят ли или само в движение?
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 09:04
от stonik1969
След почистването акумулатора е откачан и после компютъра е обучен.
А когато съм на място оборотите са стабилни -900.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 09:18
от Любо
А на какво гориво ти прави проблема? Като гледам профила ти си мисля, че го прови на бензин. Ако имаш газова на газ прави ли го?
Провери си MAF сензора и въздушния филтър.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 09:48
от stonik1969
Прави го и на бензин и на газ.Въздузния филтър е на 2-3 хиляди.Кабелите са нови
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 10:06
от Любо
А свещите нови ли са?
За бензина - Налягането на бензина как е?
За газта - на реглаж на изпарителя кога си ходил? Аз имах този проблем на газ и след смяна на мембрани се оправи.
За двете горива - Колата нормално ли се ускорява? или има прекъсвания (може би само на бензин има прекъсвания)?
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 10:14
от stonik1969
Свещите са на 40 х-майстора ги провери - ок.
Реглаж на изпарителя не е равен 3 год., но колата си набира добре -по-добре на газ.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 10:41
от Любо
При мен положенитео беше аналогично. За газта ти казах. За бензина почистване на клапанчето за празния ход.
Ако си сигурен в клапана и в изпарителя, остава да провериш кабелите на датчиците и дюзите да не са с изпечена и олюпена изолация и от това да се лъже управлението на двигателя.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 14:34
от tankovbg
Казваш че когато си на скорост без газ и изключиш от скорост тогава прави този номер, но питаха те и не отговори - като запалиш колата работи ли нормално на празен ход.
Защото когато си на скорост без газ двигателя работи на принудителен празен ход, но гориво не се подава. Когато изключиш от скорост оборотите на двигателя падат и той преминава на нормален празен ход - около 800-900 оборота, тогава се подава гориво и се отваря байпасния клапан за празен ход.
Очевидно проблема ти е в този преход между двете състояния, но уточни за устойчивост на празния ход без колата да е на ход.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 15:12
от stonik1969
По горе казах,че на място оборотите не мърдат-900. Прави го само когато съм казал по горе
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 15:14
от stonik1969
Клапана за празен ход го почистих,но може да се е повредил и да заяжда
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 09 май 2008, 15:53
от Любо
Незнам от какво може да заяжда, ако е чист. Но не пречи малко WD40 да му пръснеш или да пробваш с някой за който си сигурен, че работи.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 10 май 2008, 12:39
от tankovbg
Този клапан за празен ход го пробвай така:
Запали и остави на празен ход, разкачи за момент клапана ако оборотите заглъхнат значи работи
Запали и остави на празен ход, завий волана бързо плътно на едната страна, ако двигателя за момент намали оборотите и пак ги възстанови значи клапана работи.
Повтори същото като включиш климатика (ако имаш) и фаровете едновременно.
Ако оборотите се възстановяват значи клапана си функционира правилно.
По симптомите които пишеш провери следните неща
датчика за положение на дроселовата клапа TP
акселератора за дроселовата клапа (механизма за отваряне и затваряне) дали я затваря добре.
налягането в горивната система, дори и при загасен двигател когато се разкачи маркуче трябва да пръсне
датчика за скорост на скоростната кутия VSS
ламбда сондата на изпускателния колектор
По горе съм писал как и с какво да си напръскаме всички електрически контакти за премахване на окисите. Направи го, понякога стават чудеса от това.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 10 май 2008, 15:30
от cocoff
stonik1969 написа:...
Според мен, щом не си отстранил причината с първия опит-бягай на диагностика. (Има толкова много пловдивчани тук, че все някой ще те светне за читав сервиз). Разкачането и тестването на 5-6 сензора/изпълнителни у-ва в тротоарни условия, от човек с немного опит, увеличава вероятността да прецакаш нещо и единственият резултат да е влошаване работата на ДВГ. Ако на диагностиката не могат да открият причината, тогава от немай къде ще действаш.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 10 май 2008, 15:40
от stonik1969
Благодаря за съветите.
Значи като откачих клапана за празен ход двиг. изгасна.
2.Като навия кормилото докрай оборотите се вдигат малко и после се стабилизират.
Но взе да ми писва.Сигурно ще ходи на маистор.чао
Кат разбера какво е ще пиша.
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 12 май 2008, 16:17
от TIN
tankovbg написа:Този клапан за празен ход го пробвай така:
Запали и остави на празен ход, разкачи за момент клапана ако оборотите заглъхнат значи работи
Запали и остави на празен ход, завий волана бързо плътно на едната страна, ако двигателя за момент намали оборотите и пак ги възстанови значи клапана работи.
Повтори същото като включиш климатика (ако имаш) и фаровете едновременно.
Ако оборотите се възстановяват значи клапана си функционира правилно.
По симптомите които пишеш провери следните неща
датчика за положение на дроселовата клапа TP
акселератора за дроселовата клапа (механизма за отваряне и затваряне) дали я затваря добре.
налягането в горивната система, дори и при загасен двигател когато се разкачи маркуче трябва да пръсне
датчика за скорост на скоростната кутия VSS
ламбда сондата на изпускателния колектор
По горе съм писал как и с какво да си напръскаме всички електрически контакти за премахване на окисите. Направи го, понякога стават чудеса от това.
Колега, когато се навие волана на едната страна както описваш по горе оборотите в първия момент падат поради натоварването на хидравликата в следващия обаче се включва специално монтиран ключ обикновено на нагнетателната страна на помпата ( хидравлична), който "казва" на компютъра да повиши оборотите за да "помогне" на хидравликата ....та.....
Датчика за пол на др клапа ако не е нарeд колата няма да пали....
налягането на гор. система ако не е наред колата ще глъхне.....няма да и стига гориво....
Ламбда сондата е придружена от висок разход и лош мирис на горивните пари..неравномерна работа на двг.....
най вероятната причина е VSS или датчика за положението на разпределителния вал или както форд го водят датчик за положението на първи цилиндър (CKP sensor)
Re: Аман с тия обороти
Публикувано: 12 май 2008, 19:42
от stonik1969
Къде се намират тези датчици