Fiesta 1.8D не иска да запали?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vutov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 16 юни 2006, 14:12
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D 2000г
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Fiesta 1.8D не иска да запали?

Мнение от vutov » 27 мар 2008, 22:44

Така проблема е следния:
Минал съм днес към 30км, ходих да играя футбол, паркирам си колата, гася, заключвам, никакви проблеми. Играя към 1 час, качвам се да паля и кво става- к*р.
Въртя, въртя, ама напразно, стартера си се върти, но не ще да зацепи, да запаля.
Колата според датчика, но и според ръката ми е все още топла.
Времето не беше студено.
Има тоци, имам и гориво ( 1/4 от резервоара, отделно резервата), отделно имам клапан, които е разположен след горивния филтър, така че гориво до двигателя със 100% има.

Колата днес си запали без проблеми, но сега вечерта просто не пожела, не знам от какво може да е.
Понеже бях паркирал точно до едно 15-метрово наклонче ( леко), пробвах да я запаля на скорост, ама не стана.
Та паркирах я и я зарязах там, но трябва да я запаля все пак, че колата ми трябва.
Купих някъв спрей, който се пръскал във възд. помпа ( може би във възд. филтър ( по-скоро направо в тръбата), та помагал за запалването, но не съм го пробвал де.

Колата е Форд Фиеста 1.8Д 2000г атмосферен дизел е.
Единственото нещо е, че вчера заредих за 20лв дизел на Еко Кинитрон, а досега съм сипвал винаги на ОМВ, но не вярвам да е от това. Защото вчера минах 30км, днес също толкова, та надали е това.
Ще съм благодарен на всички с идея за това какъв може да е проблема.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D не иска да запали?

Мнение от gogo_21011 » 27 мар 2008, 22:48

Клапана който спира мотора цъка ли когато дадеш на контакт, ако не цъка и от най стръмния баир да я засилиш няма да запали. Т.е. не пуща гориво към помпата, въртиш мотора подскача и не ще и не ще да запали. Провери го нов е някъде 18 - 30 лв.
Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

vutov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 16 юни 2006, 14:12
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D 2000г
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D не иска да запали?

Мнение от vutov » 27 мар 2008, 22:55

Мисля че, не се чува нищо, поне аз не чувам никакви цъкания.
Дали ще мога да го сменя сам?
Тоест дали имаш снимка къде се намира и как изглежда?

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D не иска да запали?

Мнение от gogo_21011 » 28 мар 2008, 11:59

Това е клапана, можеш да го смениш сам, никаква философия не е!
Само....

Да внимаваш след като вземеш новия да не изгубиш пружинката която е вътре в клапана.
Устройството му е много просто, ел. клапан придърпващ една метална тръбичка, от единия и край има гумено тампонче, което спира притока на нафта, а от другия край на тръбичката влиза една пружинка много малка и всичко това влиза в ел. магнитния клапан, когато има напрежение ел. магнита привлича нази тръбичка и нафтата минава свободно към помпата, когато няма напрежение е затворен и нафтата не може да мине.
Съвет свали внимателно стария, ключ 24 мисля беше, най-добре гидория, че за ключ няма място. След като го радвиеш извади го внимателно, като гледаш старата пружинка и тръбичка с гуменото уплътнение да не паднат, внимателно изчистваш боклюците около дупката в ГНП - то за клапана, след това вземаш новия клапан, вадиш тръбичката и внимателно я поставяш в тази дупка(стои малко на една страна) и внимателно поставяш самия клапан като гледаш тръбичката да влезе на мястото си. Завиваш всичко( клапана влиза малко под наклон, да не развалиш резбата) стягаш(не прекалено, за да не превърти резбата). Включваш на контакт и допираш кабела до болтчето отгоре провериш дали цъка клапана, ако цъка значи отваря(не го дръж много отворен без да има нафта в него). Изключваш от контакт, слагаш си кабелната обувка стягаш връзката и си готов. ГНП - то трябва да се обезвъздуши или много ще въртиш докато запали. Потърси как се обезвъздушава системата ако не ти е ясно. Ако все пак дълго не можеш да обезвъздушиш, значи клапана не отваря.
Ако по някаква причина изгубиш пружинката можеш да си приспособиш от стария клапан, но ако са различни клапаните и пружинките са различни, имай в предвид, че ако е по твърда пружината от необходимото може и да не отваря клапана. При мен се случи това, обезвъздушавам до 2 дюза, а на 3-4 не иска да цъка.
Успех, не е толкова страшно колкото звучи :)
Дано съм ти бил полезен.
Прикачени файлове
003.jpg
(93.4 KБ) Свален 84 пъти
Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта