Страница 1 от 2

Разлика между двигатели за фиеста 1,3 92г.

Публикувано: 01 сеп 2005, 12:39
от petkoff_pl
кои ще ми каже защо има такава огромна разлика между двата двигателя и двата са на фиести 1,3 и са произведени през 92г.

Публикувано: 01 сеп 2005, 21:42
от jordj
Твоят двигател е с долен вал тип J6А,а на твоя познате с горен вал и много прилича на ескордов двигател.

Публикувано: 02 сеп 2005, 00:09
от cossy
Вторият CVH ли е? :?

Публикувано: 02 сеп 2005, 09:57
от Brock
:?: А какви са тези тръби, които излизат от главата /до свещите/ - при първия ДВГ *0021*

Такъв двигател виждам за сефте :oops:


:twisted:

Публикувано: 02 сеп 2005, 09:59
от petkoff_pl
jordj написа:Твоят двигател е с долен вал тип J6А,а на твоя познате с горен вал и много прилича на ескордов двигател.
Трябва ли да се внимава когато се купуват резевни части и в кои трябва да внимавам само тези по двигателя или и по окачването и др. има разлики, защото в никой магазин не са ме питали с какъв вал си. Питат само годината и кубатурата.

Публикувано: 02 сеп 2005, 12:17
от jordj
Моделите на двигателите са различни както ти писах твоя е J6А ,външно прилича на J6B но без тръбите

Публикувано: 02 сеп 2005, 12:18
от acj_
jordj написа:Твоят двигател е с долен вал тип J6А,а на твоя познате с горен вал и много прилича на ескордов двигател.
И аз смятам че втория изглежда като ескортов 1.3. Не се притеснявай, твоя е оригиналния, виж снимките на 1.3 в Хайнеса и ще се увериш в това. :)

Публикувано: 02 сеп 2005, 12:57
от petkoff_pl
Brock написа::?: А какви са тези тръби, които излизат от главата /до свещите/ - при първия ДВГ *0021*

Такъв двигател виждам за сефте :oops:


:twisted:
BROCK за тези тръби и аз се интересувам какви са и до сега са ми казвали:
1. Твоята фиеста е изпълнение за Швейцария и това било да подграва нещо на инжекциона
2. Твоята фиеста е изпълнение за Швейцария и това било нещо за екологията, там много държали на това

Съгласи се че това не са много серйозни отговори и не са много точни
Затова моля ако някой има някъкво обяснение логично и точно да го сподели :oops:

Публикувано: 02 сеп 2005, 13:10
от kEFi
Brock написа::?: А какви са тези тръби, които излизат от главата /до свещите/ - при първия ДВГ *0021* Такъв двигател виждам за сефте :oops:
:twisted:
Това е система , която отвежда изгорелите (недоизгорелите) газове обратно в цилиндрите за "повторна употреба" при определени режими във връзка с екологичните изисквания за съдържание на вредни емисии в отработените газове. Осигурява използването на по-старите (технологично) мотори при наличието на нови изисквания към тях.

Публикувано: 05 сеп 2005, 15:21
от jordj
Ето снимка на
(Kit admission direct Ford Fiesta XR2i 1.6L modèle de 1989 à 1992 )

Публикувано: 06 сеп 2005, 01:33
от disc
1. На снимките са двигателите са:

1300сс HCS
1400cc CVH

НЯМА 1300сс CVH!

2. Тръбите са част от така наречената Air Pulse System. Останалите компоненти от нея са: още тръби и маркучи, клапан (вакуумен при карбураторните двигатели или ел. управляем при инжекционните), съдинка в която има филтър (дунапренен). Съществува във 99% от инжекционните автомобили Форд оборудвани със катализатор (както и на карбураторни и на такива без катализатор, но и там се употребява пак с "екологична" цел). Предназначението на системата е следното:

Когато двигателя е студен, ламбда сондата е студена, ECU-тo все още не е във "closed loop" режим (при този режим ECU-тo взема под внимание показанията на ламбда сондата за да регулира количеството на впръсканото гориво. При WOT (Wide Open Throtle) closed loop не се ползва за да не обеднее сместа), заради което е налично МНОГО по-голямо от нормалното количество неизгорял бензин във отработените газове, което от своя страна неминуемо и скоропостижно води до "умъртвяване" на катализатора. За да не се случи това се ползва горната система - докато загрее двигателя и заработи всичко нормално се подава свеж въздух в изпускателните колектори с цел да се предостави на двигателя по-лесно "смилаеми" изгорели газове. След като ECU-тo влезне във "closed loop" режим клапана на системата се затваря и така до следващият студен старт.

За любознателните - четиво на английски:

http://free.data.bg/tco/ford/Haynes%20m ... 737-05.PDF



kefi се бърка с тръбите които има на Zetec двигателя, това е съвсем друга система - EGR (Exhaust Gaz Recirculation). Там начина на работа е що годе като описания от kefi. Brock - на твоят двигател сигурно не си я видял (тръбите се намират под метлният щит над изпускателните колектори) или някой е отстранил всичко преди колата да попадне при теб (Форд продават EGR Removal kit - четири тапи който се завиват на мястото на дупките в изпускателните колектори - партиден номер - 1008597).

Малко снимки (с лошо качество) за онагледяване на Zetec EGR системата (и начина на отстраняванвето й :) ):

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Публикувано: 06 сеп 2005, 13:16
от cossy
A тази истема не влияе ли и на "пъргавината" на двигателя докато загрее и ако катализатора е махнат, има ли нужда от тази гадост?

Публикувано: 07 сеп 2005, 13:21
от disc
Доста хора махат тази система на Zetec. Каква е реалната полза нямам представа...

Публикувано: 07 сеп 2005, 14:29
от cossy
Доста хора-англичаните? *0027*

Публикувано: 07 сеп 2005, 19:54
от jordj
A бе братя аз я нямам тази щуротия в Моята фиеста,но на други по стари модели съм я виждал.,а при Зетек не би трябвало да я има.Той е по съвършен Мотор.

Публикувано: 07 сеп 2005, 20:15
от cossy
Има я :idea: Дори на фиестата на Asj съм я виждал, дето е още по-нова... (като твоята).

Публикувано: 08 сеп 2005, 20:02
от jordj
Може ,не твърдя противното

за Фиестата

Публикувано: 30 сеп 2005, 09:28
от ru2sf
Аз имам отскоро Фиеста със същия двигател като на petkoff_pl.Интересуваме къде се долива масло за двигателя и до къде трябва да бъде нивото му на пръчката.

Публикувано: 30 сеп 2005, 09:50
от petkoff_pl
Пръчката за маслото в края си има две пъпчици едната е минимум а другата максимум маслото трябва да по-средата. Точно 1 литър се събира между минимума и максимума, а иначе в двигателя се събират 3,5 литра масло. На снимката се вижда капачката която се издърпва ( не се развива) и наливаш маслото.

Публикувано: 30 сеп 2005, 12:17
от ru2sf
БЛАГОДАРЯ!