Страница 1 от 1

Въпрос във връзка с покупка на Форд Фокус

Публикувано: 26 фев 2008, 10:48
от peeev
Разбрах от приятел, който уж е по-запознат с марката Форд, че двигателите на Фокуса до 2001 г. са произведство на Форд, а след 2002 г. се използват тези произведени от Мазда, която си е тяхна придобивка де. Което пък според него означава, че като цяло нивото на колата доста се е вдигнало.
Неговия съвет е да не купувам Фокус преди 2002 г. заради недостатъчно добрите двигатели дотогава.
До каква степен тези твърдения са верни, щото от известно време преосмислих предпочитанията си и съм се насочил много сериозно към Фокус.
P.S. Хич ме няма по автомобилите, така, че ще бъда повече благодарен на отговори като за жена.

Публикувано: 26 фев 2008, 10:51
от cenzor
http://clubford.org/portal/index.php?op ... &Itemid=54" onclick="window.open(this.href);return false;


Виж това, а ако пуснеш в търсачката Focus или Фокус - има над десет теми с въпроси като твоя. :wink:

Публикувано: 26 фев 2008, 11:17
от peeev
Благодаря cenzor, изчел съм сигурно всички теми, които визираш (около 15-20 теми общо), но отговор на конкретния ми въпрос не видях никъде.

Публикувано: 26 фев 2008, 12:00
от cenzor
peeev написа:Благодаря cenzor, изчел съм сигурно всички теми, които визираш (около 15-20 теми общо), но отговор на конкретния ми въпрос не видях никъде.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 44&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Виж и това все пак, точно за връзката между Форд и Мазда.

Публикувано: 27 фев 2008, 13:10
от JoroM
Значи, имам един комшия, които има Фокус седан 2004 година, и е със същия мотор като моя: 1.6/16v.
Накарах го да отвори капака, и ми направиха впечатление две неща:

1. че на празен ход е МНОГО по-тих от моя(но все пак моя е на поне 160к, а неговия е на 30-40k)
2. Има разлика във капака на главата, пластмасата, мисля че дори и самия алуминиев капак е различен, но не съм сигурен на 100%

Дори и да имат разлика, едва ли ще имаш проблеми с мотор като моя(отпреди фейслифта 2002), освен евентуално да ти се падне бройка 1.6/16v дето гори повече масло от нормалното...като моя например.

Но пък аз май му намерих решението: пълна синтетика 5W-40, но за съжаление съм минал само 200 км. откакто го сложих, и въпреки че няколко пъти го вкарах в прекъсвач, нямам спадане на нивото на маслото.
Но все пак 200 км. са малко, тряя да мина поне 1000 за да мога да се похваля официално, че Фокуса ми вече не гори масло.

PS: Моя 3 месеца беше всяка събота на гонки, поне по 5 старта на вечер, яко ръчкане до прекъсвач, а отделно че дори да не съм на гонки, аз му стъпвам яко на врата, откакто съм го взел лятото имам над 9к км....и нито един проблем, с изключение на тва че ми изгоря централното на вратите, но тва е дреболия. просто е железен Фокуса.

Единствения ми сериозен конкурент в класа ми на гонките с Меgан 1.6/16в - 107коня, сега го продава...въпреки че рендето е само на 90к, карано от някaв дядка в Германия, и за тея три месеца гонки имаше по-малко, и по-леки стартове от мен...имаше проблеми с карета, скорости, тампони на двигателя...абе щом го продава (а нямаше такова намерение :wink: ), сами можете да си напраите изводите колко държи на ръчкане реното, а Фокуса не е мръднал. :idea: