Страница 1 от 1

Моля за мнение за евентуален проблем с охладителната система

Публикувано: 20 яну 2008, 19:52
от Emow
Колеги,предварително ви благодаря за търпението отново да отговорите на въпрос,сигурно задаван многократно от новодошлите.
Значи,през декември си купих Ескорт 1998 г. 1.8 бензин,внос от Италия.Още веднага ми направи впечатление,че стрелката за температурата никога не напуска бялата зона/нали са три зони-бяла, НОРМАЛ и червена/.Усъмних се в термостата,но майсторът ми каза да не пипам нищо,било нормално за Форд да поддържа по-ниска температура.Имал съм проблем след профилактична смяна на термостат и затова го послушах с удоволствие.Тези дни имах път към София и там в задръстванията за първи път видях стрелката да се кротва в средата на НОРМАЛ.
Не е да не ползвах търсачката.Зачетох и за италиански термостати, които отваряли по-рано.
Все пак искам за попитам и да чуя още мнения дали имам проблем.Най-лесното е да я разбъзикам.Благодаря на отзовалите се.

Публикувано: 20 яну 2008, 19:55
от BACHEV
смени си термостата

Публикувано: 20 яну 2008, 20:03
от pepy1
парното кога усещаш че работи след 3-4 мин от запалването или 30-40 ако си в задръстване
мисля си че при теб случая е както беше при мен -запекъл термостат в отворено положение ,тогава върти 2 кръга и трудно се отделя стрелката от белия сектор
нов термостат -неоригинален закупен не от МП струва 10 лв. и се сменя за 10-15 мин

Публикувано: 20 яну 2008, 20:09
от Emow
Благодаря много за бързата реакция.Подсетихте ме да допълня,че имам парно-паля колата,завъртам на пълно червено и на трета степен на вентилатора и след 4-5 мин. имам топло.

Публикувано: 20 яну 2008, 22:55
от msotiroff
...ми това мирише на темперетурен датчик... все пак можеш да провериш и термостата: След 5-6 минути работа на ДВГ пипни долния и горния маркучи, влизащи в охладителния радиатор. Долния трябва да е топъл, а горния - студен. Ако се затоплят еднакво си за термостат.

Публикувано: 20 яну 2008, 23:26
от Emow
Този температурен датчик-къде точно се намира и как да го опиша в магазина,че да стане ясно какво съм имал предвид.

Публикувано: 20 яну 2008, 23:40
от dodi
датчика за температурата мисля се намира отдолу на термостатното легло (черна пласмаса с няколко мъркуча на нея,един датчик отгоре за инфо към компютъра за стъпковият мотор а точно под него на същата кутия мисля е датчика ,гледано с/у колата от дясно горе на главата до комутара с кабелите за запалване) в магазина им кажи датчика за стрелката на температурата препоръчвам ти FAE по скъп е но е хубав цена 15-18лв :)

Публикувано: 21 яну 2008, 00:03
от Emow
Сърдечно благодаря на всички отзовали се.Помолих един приятел да се разходи до МП за термостат.Ще взема и датчика,вече ще зависи от цените дали ще е оригинален или Бер/Фае.
Използвам и това да попитам-къде трябва да си пипне,за да се източи максимално количество антифриз?
Като част от първоначалното обслужване си купих антифриз концентрат и дестилирана вода/от Шел/.Майсторите обаче нещо ги размързя и се задоволиха само да развъртят пробката на радиатора.А не изтече много-не повече от 4 л.,доколкото знам обемът е 8 л..А след това в Ауто Плюс видях концентрат на Форд и то на същата цена/8-9 лв. литъра/.Така,че ще използвам пак да се сменя течността,като този път-по-внимателно.
Ползвах търсачката и от прочетеното останах с впечатление,че източването само от тази пробка е достатъчно и е нормално да източиш само около 4 л..Но все пак... :)

Публикувано: 21 яну 2008, 22:07
от dodi
долу на радиатора има пробка отвии я и ще изтече антифриза

Публикувано: 21 яну 2008, 22:26
от Emow
Благодаря. :)

Публикувано: 22 яну 2008, 20:44
от forzi
Колега Emow и аз имах същия проблем ,когато купих колата.Смених италианския термостат (88 градуса) с нов от МП (92 градуса),но проблема си остана,и понеже колата си загряваше в деиствителност нормално я оставих така.Ако сменяш темп. датчик напиши от къде и за колко си го взел,ако това ти реши проблема ще взема и аз да го сменя.Успех.

Публикувано: 22 яну 2008, 21:04
от Emow
Днес взех термостат от МП-33 лв. + гумен пръстен за 4 лв.. Вече цената на датчика ми дойде множко-40 и няколко лв..Проверих и за неоригинални-в Ауто+ искат да им покажа стария,така нищо не можели да кажат.В Косер предлагат някаква неизвестна марка и не искам да рискувам.
Междудругото,и на мен ми направи впечатление,че на новият пише 92 градуса.
В тази връзка,искам да попитам-ако термостатите са различни/отварящи на различни градуси/,и датчиците ли следва да са различни?
Чудя се също дали да не взема датчик втора употреба,не заради цената,а на принципа по-добро от оригиналното няма.Мисля,че датчикът не се износва,или се разваля или работи,не е ли така?!

Публикувано: 22 яну 2008, 21:14
от HACKO
Температурните датчици имат пластмасова изолация, която е с различен цвят. Много е важно цвета на новия да съответства със стария. Цената в нормални магазини е около 10лв.

Публикувано: 23 яну 2008, 00:35
от paci
HACKO написа:Температурните датчици имат пластмасова изолация, която е с различен цвят. Много е важно цвета на новия да съответства със стария. Цената в нормални магазини е около 10лв.
Ма тука си се омешал или са ти остарели знанията или аз съм в грешка.
Понеже и моя датчик за уреда в купето май го мързи, съм зяпал там.
Няма никви краски като при стария Ескорт и цената му е към 70 кинта според не проверена информация.

Публикувано: 23 яну 2008, 12:11
от Emow
Мисля,че проблемът ми се реши.Сменихме термостата и стрелката си отиде в НОРМАЛ.Изтествахме и перките-включват.
Старият термостат беше за 88 градуса,новият-за 92. Явно и аз съм се сблъскал със същия проблем,като другите колеги,чиито коли са внос от Италия.
За всеки случай,ще си запазя стария термостат,да не почна да се оплаквам лятото,че стрелката не мърда пък от червената зона.
А,това ми направи впечатление-стрелката си остава там,където я завари изключването на двигателя.Това нормално ли е?!
Благодаря на всички писали.

Публикувано: 23 яну 2008, 19:32
от msotiroff
Emow написа:Това нормално ли е?!
Да.