Страница 1 от 3

Трудно палещ дизел?????Ето възможната причина!!!!!

Публикувано: 16 яну 2008, 21:05
от owen
И на мен ми се случи като на доста притежатели на Ford 1,8D една студена утрин да откаже да запали.И се тръгна по мъките-та цяла седмица.Проверих горивото,смених филтрите и монтирах допълнителен възвратен клапан преди нафтовата помпа.И нищо.Колата си палеше с дърпане или чрез продължително въртене с чужда помощ(допълнително подаване на ток)Измерих с мултицет напрежението на подгряващите свещи.Проверих и тях една по една-грееха.Когато проверих всичко се отчаях и започнах отново.И какво открих???При замерване на напрежението към подгряващите свещи видях че 12V има само?!?! на свеща със захранващия кабел,а на останалите 0V,въпреки че са свързани с мост(стабилен проводник)Тогава ми се изясни ситуацията.
ТОКЪТ ПОДАВАН ОТ РЕЛЕТО ДА ПОДГРЯВАНЕ Е МНОГО СЛАБ(малък ампераж),който се поглъща само от едната свещ.Следва сваляне на релето,изчистих силикона отдолу и го отворих.КОНТАКТИТЕ НА РЕЛЕТО БЯХА НАГОРЕЛИ,но то си работеше и електрониката му беше в изправност.Успях да почистя контактите и сега работи без проблем и Форда пали от раз независимо от температурата навън.Ако някой се съмнява в подобна неизправност на релето,може да опита подгряване с кабел директно от + на акумулатора и на свещите.Тук са нужни двама души-един да подгрее и един да върти на контактния ключ.Втория начин-измерване на напрежението на ВСЯКА СВЕЩ докато релето е включило(при подгряване)Трябва на всяка свещ да е около 11V.Възможна причина за нагара на релето-дефектирала свещ,и отдалечения предпазител(бушон) 50А до акумулатора.Ако е монтиран близо до релето може да изгори и да предпази релето,както е при VW.Ето и снимки от разглобеното реле.Съжалявам за качеството.

Публикувано: 16 яну 2008, 21:36
от форд мк2
Браво колега много полезна тема! И аз трябва да видя ефекта на директен мост от плюса на акумулатора макар и сравнително лесно да паля 8)

Публикувано: 17 яну 2008, 01:40
от JoroM
Браво

Публикувано: 17 яну 2008, 09:18
от Sound`of`GB
оо и аз ще проверя че тази зима нещо се мъчи досега си е палил и отвън като побъркан явно това ще да е и ако има някой замина свещ яснооо 8)

Re: Трудно палещ дизел?????Ето възможната причина!!!!!

Публикувано: 17 яну 2008, 09:31
от Атанас
owen написа:При замерване на напрежението към подгряващите свещи видях че 12V има само?!?! на свеща със захранващия кабел,а на останалите 0V,въпреки че са свързани с мост(стабилен проводник)Тогава ми се изясни ситуацията.
ТОКЪТ ПОДАВАН ОТ РЕЛЕТО ДА ПОДГРЯВАНЕ Е МНОГО СЛАБ(малък ампераж),който се поглъща само от едната свещ.
Браво колега, браво.
Един ден ще те споменават заедно с Георг Ом и Густав Кирхоф *00935* =)):

Публикувано: 17 яну 2008, 17:44
от owen
Горния ЧЛЕН :?: ,поне си направи труда да прочетеш кво съм написал.КОНТАКТИТЕ на релето имаха жесток нагар,но то работи.Заради нагара ТОКА Е СЛАБ И Е НЕДОСТАТЪЧЕН ЗА ПОДГРЯВАНЕ.След секунди изключва и релето с електрониката не може да изгори.Който иска нека дава 40лв за ново реле.Аз моето си го поправих.Аман от злобари.

Публикувано: 17 яну 2008, 19:07
от georgi
owen Много Благодаря за идеята. Не се бях сетил за това. Ще си купя мултицет за случая и без това отдавна се каня.
Полезен е форумът когато си помагаме! *00106*

Публикувано: 18 яну 2008, 23:03
от Атанас
Колега owen, потребител, това, което си направил заслужава адмирации. Точно това е правилния път. Няма смисъл да се изхвърля нещо, което може да бъде възстановено срещу 10 минути труд. Не оставай с впечатление, че се подигравам на труда ти. Не съм такъв човек. Уважавам труда и усилията на хората. Ако си се почувствал обиден, моля да ме извиниш, но... просто си нямаш на идея какви бисери си написал :P . Явно ел. техниката не ти е силна страна, но не можем да знаем всичко.
Жив и здрав бъди! Това, че си описал това, което си правил и си приложил снимки е много хубаво. Бъди сигурен, че по този начин помагаш на колегите.

Ако имаш желание можем да развием заедно темата за тестване на релето и подгревните свещи. Това го казвам сериозно

Още веднж, жив и здрав, и не се връзвай толкова :drink:

Публикувано: 18 яну 2008, 23:37
от zagor13
Атанас написа:Колега owen, потребител, това, което си направил заслужава адмирации. Точно това е правилния път. Няма смисъл да се изхвърля нещо, което може да бъде възстановено срещу 10 минути труд. Не оставай с впечатление, че се подигравам на труда ти. Не съм такъв човек. Уважавам труда и усилията на хората. Ако си се почувствал обиден, моля да ме извиниш, но... просто си нямаш на идея какви бисери си написал :P . Явно ел. техниката не ти е силна страна, но не можем да знаем всичко.
Жив и здрав бъди! Това, че си описал това, което си правил и си приложил снимки е много хубаво. Бъди сигурен, че по този начин помагаш на колегите.

Ако имаш желание можем да развием заедно темата за тестване на релето и подгревните свещи. Това го казвам сериозно



Още веднж, жив и здрав, и не се връзвай толкова :drink:



Добре , де - Обясни Ти - Да не правим напразни експерименти - Кое е Вярно и Кое - Не ! Нали в спора се ражда Истината !

Публикувано: 19 яну 2008, 13:24
от efico
Колегата Атанас се смее на това, че според законите на електротехниката няма как, ако има добра ел. връзка към всички свещи напрежение да има само върху едната и това не зависи от ст-стта на подаваното напрежение. По-скоро колегата owen e имал и може би все още има хлабава връзка или окисление, което след като е почистил релето с вдигането макар и малко на напрежението се е самопочистила засега или просто я е размърдал и сега дава по-добър контакт. На пръв поглед може моста (обикновено е кабел) към свещите да е добре, но може да има окисление или нагар, което при ниски напрежения е проблем.

Публикувано: 19 яну 2008, 16:41
от owen
Атанасе,извинен си :lol: Само че:от техническа гледна точка е глупаво описано,но реших че така ще бъда по-добре разбран от колегите.Целта ми бе да помогна на форумците,а не да развивам дипломна работа.С риск да се повторя ще ти обясня как открих проблема. При включено подгряване на свеща на която и свързан захранващия проводник волтмера отчита 11,4V, но но другите 3 свещи 0(НУЛА) V,въпреки че са свързани със стабилен мост. В първия момент си помислих че мостовия проводник е ПРЕКЪСНАТ.Когато отворих релето и видях нагорялото реле ми стана ясно. Високо съпротивление по веригата(нагар),първия резистор с относително ниско съпротивление(подгряваща свещ) и резултат нататък по веригата (към другите свещи)напрежението е =0V
Ха сега ми го обясни тех.грамотно,щото аз от електрика не разбирам
:cry: ,само имам взимане-даване около 20 години с дизели.

efico,така си беше както го описвам.И аз се чудих десет минути.После си го обясних.Представи си износини втулки на стартер и слаб акумулатор.КОГАТО ВЪРТИШ ТАКЪВ СТАРТЕР,ТОЙ КОНСУМИРА ЦЕЛИЯ ТОК И ЛАМПИТЕ ПО ТАБЛОТО ГАСНАТ.Ако някой в тоя момент мери напрежение какво ще покаже,въпреки че са във веригата??????Силата на тока е правопропорционална на напрежението и ОБРАТНОпропорционарна на съпротивлението.Това си спомням от закона на ОМ.Ако не е претърпял изменение. :lol:

Публикувано: 21 яну 2008, 10:01
от Атанас
То малко *00118* става, но дано медоераторите не ни се карат :)
Хубаво е, че си решил проблема. Дали е било от нагара по контактите или от това, че си разкачал кабели няма значение, важното е, че вече всичко работи. Няма смисъл да влизаме в подробности кое как и защо. Ако тръгнем да анализираме може да се окаже, че проблема изобщо не е бил в релето. 11.4V в никакъв случай не е ниско напрежение върху свещите. Съпротивлението на една свещ е от порядъка на 0.6 Ома (на моята го дават толкова, при теб положението ще е подобно), което означава, че първоначалние ток (при 11V) е към 18А. Свещите се нагряват , следователно съпротивлението се увеличава и тока намалява. С колко не знам, но ако е за идеята може да се провери. Четири свещи, по 18А ток през всяка прави обща консумация от 72А или 0.15 Ома съпротивление. Това е "доста сериозен" ток и мнооого малко съпротивление на товара. Ако имаш нагорели контакти на релето, при това малко съпротивление на веригата, върху контактите щеше да има много голям пад на напрежение и съответно напрежението върху свещите нямаше да е 11V, а много по-малко.
По-скоро при теб положението е такова, каквото го описва колегата efico Най-вероятно след първата свещ (на куплунга) е имало лош контакт, който си възстановил като си се занимавал с релето.

:drink:


п.п.
Лампите гаснат, когато се е скапал стартера, защото тогава същият (стартера) е в режим на късо съединение. Същия ефект може да се наблюдава като дадем накъсо акумулатора.

Публикувано: 21 яну 2008, 14:20
от efico
Съгласен съм с колегата Атанас. В една друга тема, мисля че беше проблем със стартер, познах за недобрите връзки, продължавам да твърдя, че проблема и тук e подобен, в случая връзките на свещите. Просто при ниски напрежения дори и леко замърсяване или лош контакт е проблем, при по-високи напрежения е малко по различно.

Публикувано: 21 яну 2008, 17:32
от owen
Повече не искам да споря.При мен проблема беше и го ОТСТРАНИХ-нагорели контакти на релето.Следствие:високо съпротивление към веригата на свещите,Недостатъчен по СИЛА ток(примерно 15-20А)Необходим ток за нормално подгряване около 50А.Една свещ консумира 12А за да загрее нормално.Ако е необходим 48А а се подаде 10-20А имаме късо като при стартиране с износени втулки на стартер.Дано останалите от форума са ме разбрали!!!!!
Който не вярва нека монтира резистор с 2-3 килоома и 100-200W мощност последователно във веригата на подгряване и да проба да запали *00117* при студ.При мен се е получило нещо такова по обясненията на уважаван от мен ел.техник.
п.п.
  • Ако тръгнем да анализираме може да се окаже, че проблема изобщо не е бил в релето.
На това се посмях малко!!! :D

Публикувано: 21 яну 2008, 19:52
от Атанас
*00134* *00140* При теб явно физичните закони работят малко по-различно.
И аз няма да споря, няма смисъл

п.п.
Резистор 2 КОм=2000 Ом
I=U/R
U=12V
R=2000Om
=>I=12/2000=0.006A=6mA 6 МИЛИ АМПЕРА
P=U*I=I^2*R=U^2/R както душа сака
P=12*0.006=0.072W=72mW= 72 МИЛИ ВАТА
:?: Защо резисторите трябва да са по 100-200W?
по обясненията на уважаван от мен ел.техник
=)):

Публикувано: 21 яну 2008, 20:57
от traqn_savov
Може би нагара по контакта е увеличил съпротивлението на контактите, което реално трябва да клони към безкрайно малко..

Публикувано: 22 яну 2008, 10:12
от owen
trayan_savov здравей.И аз се опитвам да обясня същото на колегата,но уви.Бих се радвал да дадат мнение и други специалисти.

п.п.Отворих темата след като реших проблема и се КОНСУЛТИРАХ за причината с колеги и автомонтьори.Не искам да подвеждам форумците.

Публикувано: 22 яну 2008, 10:47
от Атанас
traqn_savov написа:Може би нагара по контакта е увеличил съпротивлението на контактите, което реално трябва да клони към безкрайно малко..
... и какъв е резултата? Имаме 12V на първата свещ, а на останалите 0. То токът е като вода в маркуч - първата свещ я е изпила щото е първа и е била по-жадна от останалите.

Май някой е бягал от часовете по физика, или това са нови разработки на ПАН (Пернишката Академия на Науките) *00147*

Този път наистина спирам.
Тържествено обещавам, че няма повече.
*0030*

Публикувано: 22 яну 2008, 12:26
от owen
И добре ще направиш!!!!Защото по-горе си противоречиш ЯКО:Първо отхвърляш тезата ми и после със изчисленията си я ЗАЩИТИ :P С две думи си ПРОТИВОРЕЧИШ!!!!!
Еми като сметна че един резистор с еди какво съпротивление намалява силата на тока,защо не кажеш тоя ток после колко ще СТИГНЕ да подгрее 4бр свещи консумиращи 48А НЕОБХОДИМ ТОК.Ти изкарваш 6 мили ампера при 2 килоома.И отгоре питаш що 100-200W *00117*???Питай някои ел.техник защо.Тия 6мили ампера КОЛКО ще загреят свещите и колко ще ти покаже волтмера при греенето.Ще покаже 0V и ако не вярваш -пробвай.
Сега по обратен ред сметни при ток9-10А какво е било съпротивлението на НАГОРЕЛИТЕ ми контакти и картинката ще ти се изясни ОКОНЧАТЕЛНО.
Моля да се включат и други разбиращи колеги за да потвърдят или отхвърлят тезата ми.

Публикувано: 22 яну 2008, 12:30
от madboy
Захранването на тия свещи не беше ли паралелно?