Страница 1 от 2
Плаче ли за ремонт....?
Публикувано: 15 яну 2008, 19:18
от ravenman
Здравейте, колеги
Искам да ви попитам нещо. Виждам, че тук има много хора, които разбират,а и са си патили доста...
Проблема е следният (не е само един, но това е друга тема):
В колата мирише много на бензин.Спрях да видя дали има пукнат маркуч за да го сменя, но ...няма.Наведох се към въздушният филтър, или по-точно към маркуча, който идва от главата и влиза там,извадих го и познайте - щях да се задуша от миризмата.Освен миризмата беше и напоен с бензин.Споделих с познат,а той ми вика: - "За основен ремонт си" Това възможно ли е, или толкова разбира?
Саждите си се върнаха на познатото място,гори като някоя ГАЗ-ка,а и може да е повече.Взех да се отчайвам

Много проблеми му се събраха тая зима. Карам го вече година,а досега не е имал проблем с двигателя. НАСКО, обръщам се и към теб, защото си един от малкото , които разбират от моя модел карбуратори.Между другото на него има емблема на любимата ми марка - FORD. Не ми се продава! Кажете, къде може да е проблема? 8л. бензин ги изгаря за 30-тина километра. Не съм милионер за да я тъпча постоянно. Искам и аз да съм спокоен с колата си. Надявам се, че и този път ще ми помогнете.
Моля ви, който не е много в час с проблема - да не спами темата. На всеки може да му се случи същото и докато стигне до отговора трябва да прочете 20-тина поста.
Помогнете ми!!!
Публикувано: 15 яну 2008, 19:59
от g.taskov
Провери иглата и поплавака на карборатора.
Публикувано: 15 яну 2008, 20:47
от AllieN
възможно ли е да влиза бензин в маслото?
-провери на какво мирише като отвориш капачката на маслото
-виж дали свещите не се черни и мазни
-разгледай уплътненията, въпреки че е малко вероятно те да са проблем
Публикувано: 15 яну 2008, 20:51
от ravenman
AllieN написа:възможно ли е да влиза бензин в маслото?
-провери на какво мирише като отвориш капачката на маслото
-виж дали свещите не се черни и мазни
-разгледай уплътненията, въпреки че е малко вероятно те да са проблем
1.Предполагам,че отговорът е, да
2.Щом мирише от маркуча, който излиза от капака на клапаните на бензин, значи и под капачката ще мирише на същото
3.Свещите са добре - предполагам,защото си има тяга
4.За кои уплътнения става дума?
Публикувано: 15 яну 2008, 20:57
от HACKO
Така както го описваш най-вероятно имаш проблем със бензиновата помпа. Виж нивото на маслото дали се е вдигнало. Ако е така помпата е за сменяне. Също така и маслото, защото е пълно с Бензин.
Не знам какво си правил на карбуратора, но ако не си сменял платната те съветвам да ги смениш, има ремонтни комплекти. Особено внимание обърни на ускорителната помпа и както каза Тасков иглата.
Забрави глупостите за основен ремонт. Ако все пак искаш да си сигурен премери компресията, трябва да е над 8атм. имай предвид че ниска компресия може да има и от прегорял клапан. При двигател който е за основен ремонт освен ниска компресия разхода на масло е над 1л/1000км (забелязваш ли че никъде не говоря за картерните газове).
Публикувано: 15 яну 2008, 21:33
от ravenman
Извинявам се за въпроса,ама къде са тея платна и въпросната игла,а и къде да отида да измерят компресията? - На диагностик ли?
И какво ще рече "картерни газове"?
Може да изглеждам смешно в очите ви, но т'ва е положението - не зная нищо ...
Публикувано: 15 яну 2008, 21:56
от jojo
не може да знаем всичко,аз мога да ти кажа за компресията:мери с манометър,може би нямаш,но питай някой комши,сваляш свещите (първо на 1-ви цилиндър,вкарваш манометъра(трябва ти и партнъор),този вътре пали и натиска педала на газта,до край,колата няма да запали,смо ще пърпори,(така да се каже),после слагаш свещта на първи цилиндър,и развиваш за 2-ри и същата процедура.компресията при различни кубатури е различна,но НАСКО тти е дал компетентно мнение за ескорт.(за пример ще ти кажа на русначетата ,щото имам повечко опит с тях,мотор 1.3-11-12,;1.6-14-14.4;))
а иначе как е маслото,гори ли го?гъсто ли е?
Публикувано: 15 яну 2008, 22:07
от ravenman
Разбрах за компресията как се измера,а що се отнася до НАСКО - не се и съмнявам, че е дал компетентно мнение.
Маслото е така, както съм го сложил - цвят и гъстота.Е, цвета му е леко потъмнял, но това е нормално.Сега не мога да проверя дали се е качило нивото.Утре като се прибера от бач ще го гледам,затова искам да науча повече за да ми е по-лесно
Не зная какъв ми е карбуратора,каква марка е.Както писах по-горе - има емблема на форд.
Потърсих го в микрокат-а и намерих една картинка, която май отговаря на моя.Някой зне ли какъв е?
Сложил съм снимки
тук но не съм сигурен дали е същият
Публикувано: 15 яну 2008, 23:57
от HACKO
Карбуратора от снимката и този от схемата са коренно различни. Разгледай това което ти пратих то е само за твоя карбуратор. Карбуратора ти се управлява изцяло със вакум и има няколко мембрани които като се спукат става проблем. Та тези платна, гарнитурите и мисля че и иглата на спирателния клапан, ги има като ремонтен комплект за карбуратора, който се води FORD W.
Картерни газове са газовете които неминуемо преминават покрай буталото и влизат в картера. За отнемането им служи системата за картерна вентилация. За да не влизат газове в купето а и от екологични съображения се вкарват във всмукателния тракт, посредством маркуч, който ти си извадил. Със износване на д-ля количеството на картерните газове се увеличава. Това може да служи за ориентировъчна преценка на състоянието но не и за диагностика.
Преценка на това дали е за ремонт става по описания от мен начин, като цифрите важат за всички бензинови д-ли. Манометъра е специално приспособление и изисква специфични умения за мерене.
Публикувано: 16 яну 2008, 10:48
от The seven
Наско общо взето ти е казал всичко. Аз ще наблегна на бензиновата помпа. Двигателя ти е CVH , почти съм сигурен че платното и е спукано и от там влиза в картера бензин. На старото ескортче се появи почти веднага след покупката. По спомен помпата не се разглобява и взех втора ръка. Сега може да си провериш за нова, мисля че цените са съвсем поносими. Ако преположението ми е вярно, трябва да се вдига нивото на маслото и да е по рядко. Освен това и да мирише малко или много на бензин като извадиш щеката.
Публикувано: 16 яну 2008, 12:12
от diesel1.6
jojo написа:нкомпресията при различни кубатури е различна,но НАСКО тти е дал компетентно мнение за ескорт.(за пример ще ти кажа на русначетата ,щото имам повечко опит с тях,мотор 1.3-11-12,;1.6-14-14.4;))
а иначе как е маслото,гори ли го?гъсто ли е?
Колко ли е на караваната ми? 2.8 литра... или комбайна - 13.5 литра...

поне 100
А на тико излиза, че трябва да е 2,5 -2,8 с мотора 0.8л
Публикувано: 18 яну 2008, 21:33
от fireblade
аз знам че на този двигател компресията му като нов е 9.5 демек ся ако е 8 си е пушка

Публикувано: 18 яну 2008, 21:40
от ravenman
Благодаря на всички за отговорите, но не мисля, че ще се справя сам. Нивото на маслото си е същото, само дето мирише на бензин. Преди малко като си идвах от работа сякаш се давеше.Имах чувството, че не работи някой цилиндър, но пък после се оправи. Колкото и да сте изчерпателни,аз като не разбирам няма да вдяна за к'во ми говорите,затова съм решил утре сутринта да проверя свещите и да я закарам на диагностика, с надеждата да открият проблема и съответно оправят.Утре ще пиша къде е била причината за тоя тормоз, който ми нанася форда тея дни.
НАСКО, изчетох литературата, която ми прати и взех да се съмнявам, че може да е от "горивен клапан", горивен жигльор","иглен клапан" , или не знам как се казваше. Онова нещо ,което е с една пружинка и гумичка.Та четох,че, ако остане отворено "нещото" разхода на гориво бил голям.
Утре ще видя (надявам се на "елкон-а") от какво е точно.
Публикувано: 18 яну 2008, 21:57
от HACKO
fireblade написа:аз знам че на този двигател компресията му като нов е 9.5 демек ся ако е 8 си е пушка

Бъркаш компресия и степен на сгъстяване.
Компресия е максималното налягане (в атмосфери), което двигателя създава при въртене на стартер във загрято състояние и свалени свещи. Компресията намаля със износване на двигателя и затова се използва като единствен критерий за състоянието на д-ля (без разглобяване).
Степента на сгъстяване е отношението между пълния и ходовия обем на двигателя стойността е число което е константа и не зависи от износването или друго състояние на д-ля. Задава се конструктивно и характеризира специфичната мощност на мотора. Д-лите със по-ниска степен на сгъстяване имат по-ниска специфична мощност но за сметка на това се характеризират със по-висока деклинационна стабилност и може да работи с ниско октанов бензин. Д-лите със висока степен на сгъстяване имат по-висока специфична мощност обаче работят само с високо октанов бензин.
Публикувано: 18 яну 2008, 23:11
от fireblade
аха ясну разбрах мерси грешката е моя
ама аз знам принципно знам че компресия се мере когато двигателя е студен защото нали като е загрял ще деде по висока компресия

Публикувано: 18 яну 2008, 23:49
от HACKO
Така се смята, обаче навсякъде в литературата се препоръчва на топъл, приемам го за вярно.
П.П. Като се замисля д-ля затяга като прегрее а не като се преохлади.
Публикувано: 19 яну 2008, 09:00
от cocoff
Миризма на бензин и прекъсване...преобогатена смес...ремонт/реглаж на карбуратора от човек, който знае какво прави.
Публикувано: 19 яну 2008, 19:23
от ravenman
cocoff,предположенията ти май са вярни, но никъде не намерих "майстор", който да му се занимава с тоя тип карбуратори.
Днес ходих на диагностика, като реших, че проблема ми ще се оправи, но....От два сервиза ме върнаха, защото "майсторите" не се занимавали с карбуратори. По обяд, като беше позагряла колата извадих щеката на маслото и познайте - ауспуха ми ряпа да яде.Пуши като нафтова печка (това става при работещ двигател) Ходих в Ем-Комплект 33 на "Сливница" и там ми казаха, че можели да го оправят "на слух" .Не ми трябват такива майстори.после отидох при един "майстор", който бил се занимавал с карбуратори основно.Намира се в улицата на "Кенар",нагоре.Срещу затвора.Предполагам се ориентирахте за къде говоря.Та тоя "майстор" ми вика, че тоя вид карбуратори били най-ш****и. Явно разбира от карбуратори, щото ми каза същите неща, както и някои от вас, като например, че бил с нещо вакуумно (не го запомних) и когато мотора е за ремонт - карба си налива с кофата бензин.Искаше да ми "изолира" смукача и още нещо дребно беше за .....120лв.
Може би не случайно съм "кръстил" така темата -"Плаче ли за ремонт" и май отговорът е "Поощрително - ДА"
Мамка му!!!!
Прав ли е бил тоя, че е за ремонт? Карба самонастройва ли се според състоянието на двигателя? (така ми каза тоя)
Ще съм благодарен на всяко едно мнение.
Публикувано: 19 яну 2008, 20:20
от cocoff
Най-обичам да давам акъл отстрани

На твое място бих се концентрирал не върху търсене на проблема, което от разстояние е почти невъзможно(още повече щом авторемонтите не са най-силната ти страна), а към ттърсене на доказан карбураторджия. Успех!
Публикувано: 19 яну 2008, 20:27
от ravenman
Къде да го диря тоя карбураторджия?! То има ли изобщо човек, който разбира от тея неща?!
