Проблем с работата на двигателя след кофти НАФТА!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с работата на двигателя след кофти НАФТА!

Мнение от terminatoro » 06 яну 2008, 22:15

Здравейте колеги и за много години!
Имам много досаден проблем с единият ми форд след като изхвърлих цял резервоар нафта :( колата е ескорт 1.8 д 1993г. и пали винаги дори и при -15 градуса,с нови свещи, абе поддържана.
След като напълних резервоара и паднаха температурите започна да гасне след като мина сутрин 500-800м и след това няма палене9не стигаше гориво до двигателя.след като свалих онзи ден горивния филтър видях старшна гадост вътре(мръсотия,нещо илгави и какво ли не още само не и нафта) ...а и много ВОДА!
Източих резервоара а вътре нещо средно между боза,замръзнала мастика и още нещо и пак ни следа от нафта.
Сега след като изхвърлих тая гадост,прочистих и резервоара и тръбите колата пали мн трудно и след като и дам газ гасне.имате ли идеа какво може да е станало и и дали има нещо друго ,което да проверя или направя.Мисля си дали не се е задръстила ГНП, но незнам дали има начин за прочистването и.
Ще се радвам на някой добър съвет,който ме насочи.
Благодаря и никога не сипвайте гориво в малките бензиностанциики.
ZETEC POWER!!!!!

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 07 яну 2008, 10:17

слагай хубава нафта + добавка (препоръчвам Кастрол) или бензин до 10% от нафтата и яко и продължително каране за да се прочисти всичко.
Успех!

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 07 яну 2008, 12:08

Проблема ти е бил горивният филтър а за резервуара винаги зимата трябва да е пълен догоре да може по трудно да се пресече нафтата(отделянето на парафина)
Аз винаки като чуя студ и го пълня го гърлото и нямам ядове вече 2-ра година без значение каквиса температурите

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от terminatoro » 07 яну 2008, 20:05

колеги благодаря ви,но въпроса ми е какво да я правя сега колата!?
МНОГО трудно пали и като запали при подаване на повече газ и отпускане на педала понякога гасне(все едно не и стига горивото).
Дайте съвет какво да я права че колата много ми трябва и зада запали трябва да я паля на всеки няколко часа.
Ако не можете да помогнете поне ме насочете към майстор или сервиз за дизели.
ZETEC POWER!!!!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 08 яну 2008, 08:06

Ако си изхвърлил нафта си се минал. Просто е била за по-топло, съвсем нормална.
После си намерил кристализирал парафин. Водата как я позна? Ако е имало, просто не си я източил. Тя не е пречела - стои си на дъното на филтъра и това е. То затова онова място се казва утайник и трябва да се почиства понякога.
Колата не ти върви, защото ако си бутал гумени съединения, уплътнения, връзки и скоби при -10, си ги разместил и са се скапали и сега отнякъде ти смуче въздух за световно. Симптомите, които имаш са такива. Може и филтърът ти да се е запушил с парафин отново. Трябва да провериш каквото си бутал, вдървено от студ. Може и сами да си улегнат, когато покараш.

Решението е да си наливаш зимна нафта, каквато зареждат след като застудее. За аварийните ситуации може да вземеш 20-40 литра вряла вода и да облееш бавно филтъра, горивопроводите, помпата и дюзите. Ако има незимна нафта, налей малко бензин, до 5% от нея и допълни със зимна (според мен).
Парафинът е нормална и желателна съставка в нафтата, но замръзва при +4 градуса. До едно време се разтваря в нафтата като захар във вода, но под -1, -2 започва да се събира "мастика". Него си намерил.
Аз ей сега писах за него в кафенето - в темата за добавки http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=15729

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

описанието е полезно

Мнение от naftova pechka » 08 яну 2008, 10:38

добре де колега, аз като карам дъртата фиеста със спринт дизел, без да съм сипвал бензин или светилна газ как запали при -8 вътре в купето???? все пак спринт дизел.......същия дето го ползвам и лятото?? верно че не запали лесно, но само след 1 мин. работа двигателя пееше.
сега пък да не се окаже че нафтата на ОМВ е перфектна??!!!???
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от terminatoro » 08 яну 2008, 17:22

diesel1.6 написа:Ако си изхвърлил нафта си се минал. Просто е била за по-топло, съвсем нормална.
После си намерил кристализирал парафин. Водата как я позна? Ако е имало, просто не си я източил. Тя не е пречела - стои си на дъното на филтъра и това е. То затова онова място се казва утайник и трябва да се почиства понякога.
Колата не ти върви, защото ако си бутал гумени съединения, уплътнения, връзки и скоби при -10, си ги разместил и са се скапали и сега отнякъде ти смуче въздух за световно. Симптомите, които имаш са такива. Може и филтърът ти да се е запушил с парафин отново. Трябва да провериш каквото си бутал, вдървено от студ. Може и сами да си улегнат, когато покараш.

Решението е да си наливаш зимна нафта, каквато зареждат след като застудее. За аварийните ситуации може да вземеш 20-40 литра вряла вода и да облееш бавно филтъра, горивопроводите, помпата и дюзите. Ако има незимна нафта, налей малко бензин, до 5% от нея и допълни със зимна (според мен).
Парафинът е нормална и желателна съставка в нафтата, но замръзва при +4 градуса. До едно време се разтваря в нафтата като захар във вода, но под -1, -2 започва да се събира "мастика". Него си намерил.
Аз ей сега писах за него в кафенето - в темата за добавки http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=15729
Колега много добре знам къде се събира водата във филтъра,нали от там жидях че има много вода.Целия филтър беше пълен с чиста водица.Източи и промих резервоара и тъбите,смених филтъра.Нищо не съм бутал че да смуче въздух.
Проблема ми е сега какво да правя!!!
ZETEC POWER!!!!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 09 яну 2008, 07:51

terminatoro написа:
Колега много добре знам къде се събира водата във филтъра,нали от там жидях че има много вода.Целия филтър беше пълен с чиста водица.Източи и промих резервоара и тъбите,смених филтъра.Нищо не съм бутал че да смуче въздух.
Проблема ми е сега какво да правя!!!
Симптомите ти са като да смуче въздух. Ако наистина е бил пълен филтърът с вода, може да е повредена и пластинчатат помпа на входа на ГНП. Би могъл да провериш смуче ли въздух като сложиш прозрачен дълъг маркуч на тръбичката за обратната нафта към резервоара и гледаш като караш има ли мехури. Може да провериш преди това уплътнението на филтъра.
Ако не е от въздуха и не се оправи след малко каране решението е в сервиз за горивна апаратура - тест на помпата и т.н.

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от terminatoro » 09 яну 2008, 09:24

diesel1.6 написа:
terminatoro написа:
Колега много добре знам къде се събира водата във филтъра,нали от там жидях че има много вода.Целия филтър беше пълен с чиста водица.Източи и промих резервоара и тъбите,смених филтъра.Нищо не съм бутал че да смуче въздух.
Проблема ми е сега какво да правя!!!
Симптомите ти са като да смуче въздух. Ако наистина е бил пълен филтърът с вода, може да е повредена и пластинчатат помпа на входа на ГНП. Би могъл да провериш смуче ли въздух като сложиш прозрачен дълъг маркуч на тръбичката за обратната нафта към резервоара и гледаш като караш има ли мехури. Може да провериш преди това уплътнението на филтъра.
Ако не е от въздуха и не се оправи след малко каране решението е в сервиз за горивна апаратура - тест на помпата и т.н.
мерси колега,и други ми казаха да видя за въздух.само трябва да се поосвободя малко и да я видя.
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 09 яну 2008, 23:25

Колега, аз имам същия проблем! :evil: При това нафтата е от ЛукОйл. Паля минавам 1 км и гасне! За първи път от 15г е това! Сипах си от добавката на Кастрол и си казах, че в топлите дни ще се оправят нещата, но днес като падна под нулата пак същото! :evil: Като загрее моторът, топли и филтъра и не гасне, но дотогава не се кара!
Искам да те питам има ли пробка някъде на резервоара, за да го източа, защото просто няма как да се кара така!
Утре заливам филтъра и дюзите с гореща вода, за да запаля и да я добутам до някъде където мога да източа тая гняз от резервоара!
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от terminatoro » 10 яну 2008, 17:19

divinity написа:Колега, аз имам същия проблем! :evil: При това нафтата е от ЛукОйл. Паля минавам 1 км и гасне! За първи път от 15г е това! Сипах си от добавката на Кастрол и си казах, че в топлите дни ще се оправят нещата, но днес като падна под нулата пак същото! :evil: Като загрее моторът, топли и филтъра и не гасне, но дотогава не се кара!
Искам да те питам има ли пробка някъде на резервоара, за да го източа, защото просто няма как да се кара така!
Утре заливам филтъра и дюзите с гореща вода, за да запаля и да я добутам до някъде където мога да източа тая гняз от резервоара!
Колега пробка мисля че няма, аз я изрочвах с маркуч(трябва да тънък и дълъг,че да влезе до долу),после си играх с помпичката за обезвъздушаване над горивния филтър.Сипвах по 2л. нафта,клатушках колата да измя гняста от резервоара и така!
Бе гадна работа,но нали сме в "ЕВРОПЕЙСКА" България и горивото ни е европейско.........
Но да ти кажа мойта още не се е оправила и след тия манипулации.
Вдигни и малко оборотите с винчето на помпата че поне да не ти гасне,аз така карам!
УСПЕХ!!!!
ZETEC POWER!!!!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 11 яну 2008, 14:48

divinity написа: Искам да те питам има ли пробка някъде на резервоара, за да го източа, защото просто няма как да се кара така!
Утре заливам филтъра и дюзите с гореща вода, за да запаля и да я добутам до някъде където мога да източа тая гняз от резервоара!
Това, че ви замръзва нафтата не означава, че е лоша - по-добра е дори като гориво, просто замръзва. Затова има зимна, с която не върви така добре колата, но не замръзва на същата температура.

Резервоарът няма пробка, защото няма как да се събере утайка - тръбичката за горивото е на дъното. Ако искаш да източиш всичко, просто сложи маркуч на тръбата от резервоара и го пусни да се източи в някоя туба, по-ниско от колата.
По-лесно е да се налее 5% бензин от останалата проблемна нафта и да се допълни с зимна.

tonitoniton
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от tonitoniton » 14 яну 2008, 19:49

СТИГА С ТАЯ ЗИМНА,ЛЯТНА НАФТА.СИПВАЙ НА ОМВ.А ДА ИЗЧИСТИШ РЕЗЕРВОАРА И ДА СМАЖЕШ ГНП,КАТО СИПЕШ 50 ЛИТРА НАФТА,РАЗБЪРКАЙ2-3 ЛИТРА ДВИГАТЕЛО МАСЛО С 5 Л БЕНЗИН .МОЖЕ ДА СЛОЖИШ И СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ.ТОЗИ МИКС ПОЧИСТВА И СМАЗВА СИСТЕМАТА.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 14 яну 2008, 20:13

tonitoniton написа:СТИГА С ТАЯ ЗИМНА,ЛЯТНА НАФТА.СИПВАЙ НА ОМВ.А ДА ИЗЧИСТИШ РЕЗЕРВОАРА И ДА СМАЖЕШ ГНП,КАТО СИПЕШ 50 ЛИТРА НАФТА,РАЗБЪРКАЙ2-3 ЛИТРА ДВИГАТЕЛО МАСЛО С 5 Л БЕНЗИН .МОЖЕ ДА СЛОЖИШ И СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ.ТОЗИ МИКС ПОЧИСТВА И СМАЗВА СИСТЕМАТА.
Я стига глупости - спирачна течност, масла... това масло значеш ли колко пепел има и колко добавки? Естествено, еднократни нищо няма да се повреди, но просто е вредно и напълно безмислено. Горивната апаратура се маже с нафта и винаги се е мазала с това.
А за зимната нафта - купи 1 кило нафта лятото, и я прибери в мазето и назима погледни в шишето.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 14 яну 2008, 21:22

tonitoniton написа:СТИГА С ТАЯ ЗИМНА,ЛЯТНА НАФТА.СИПВАЙ НА ОМВ.А ДА ИЗЧИСТИШ РЕЗЕРВОАРА И ДА СМАЖЕШ ГНП,КАТО СИПЕШ 50 ЛИТРА НАФТА,РАЗБЪРКАЙ2-3 ЛИТРА ДВИГАТЕЛО МАСЛО С 5 Л БЕНЗИН .МОЖЕ ДА СЛОЖИШ И СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ.ТОЗИ МИКС ПОЧИСТВА И СМАЗВА СИСТЕМАТА.
Колега, на 50 литра нафта 5 литра бензин са твърде много, а като се добавят 2-3 литра масло + спирачна течност ще стане такова мазало, че не ми се мисли! Лично не бих го направил на моята кола!

А това за нафтата на ОМВ или където и да е, че е 100% супер е огромен блъф! На всяка една бензиностанция "управителите" кръщават горивата, които са с неизвестен произход! Друг е въпросът кой колко си слага главата в торбата. Те са с фрайчайзингови договори и самите фирми (ОМВ, ШЕЛ и тн) нямат нищо общо с горивото!
Нямаш гаранция, където и да сипваш! Един комшия е със същия проблем от нафта, заредена на ОМВ-Панчарево!
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

tonitoniton
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от tonitoniton » 15 яну 2008, 19:17

ТАКА КОЛЕГИ,ОБЯСНАВАМ ТОВА КОЕТО СЪМ ГО ПРАВИЛ НИ ЕДИ ПЪТ 1 БЕНЗИНА СЕ СИПВА ЗА ДА РАЗТВОРИ ПАРАФИНА,КОЙТО ЗИМАТА ЗАДРЪСТВА ФИЛТЪРА. 2 МЕСЛОТО СМАЗВА ДОПЪЛНИТЕЛНО ПОМПАТА,МАЛКО ПУШИ ПОВЕЧЕ,НО НЯМА ПРОБЛЕМ.3 АКО НЯКОГА СИ ВИЖДАЛ Г Н П ОТВЪТРЕ КОЛКО РЪЖДА ИМА ЩЕ СЕ СЕТИШ ЗА КАКВО Е СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ. СЛУЖЕБНИЯТ ГОЛФ НИКОГА НЕ МЕ ОСТАВЯЛ ЗИМАТА,ПАЛИ ПРИ ВСЯКВИ ТЕМПЕРАТУРИ С ТОЯ МИКС.НАФТАТА НИ Е СКАПАНА И Е ПОВЕЧЕ ПАРАФИНА.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 15 яну 2008, 20:14

*00141*
tonitoniton написа:...
И малко грес за гумените сУединения *00935* *00140*

tonitoniton
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от tonitoniton » 16 яну 2008, 01:27

и още малко ВЪЗЕЛИН за ауспуха,и200грама йожички да се стегне така хлабовото ГУМНО СУЕДИНЕНИЕ

tonitoniton
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от tonitoniton » 16 яну 2008, 01:28

и още малко ВЪЗЕЛИН за ауспуха,и200грама йожички да се стегне така хлабовото ГУМНО СУЕДИНЕНИЕ

Потребителски аватар
Sound`of`GB
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от Sound`of`GB » 16 яну 2008, 09:08

tonitoniton написа:и още малко ВЪЗЕЛИН за ауспуха,и200грама йожички да се стегне така хлабовото ГУМНО СУЕДИНЕНИЕ
И ся тука се побъркахте от офтопик и как тей много уверено казваш сипвай от ОМВ ами да ама примерно ако сипе дизел в Габрово от ОМВ и няма да дойде в тоя град веднъж си сипиах такова "ако" алпин дизел пффффф баси дизела няма палене! ЛукОйл е добър вариант също
''Gabrovo Audio Team"

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта