Проблем с работата на двигателя след кофти НАФТА!
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблем с работата на двигателя след кофти НАФТА!
Здравейте колеги и за много години!
Имам много досаден проблем с единият ми форд след като изхвърлих цял резервоар нафта
колата е ескорт 1.8 д 1993г. и пали винаги дори и при -15 градуса,с нови свещи, абе поддържана.
След като напълних резервоара и паднаха температурите започна да гасне след като мина сутрин 500-800м и след това няма палене9не стигаше гориво до двигателя.след като свалих онзи ден горивния филтър видях старшна гадост вътре(мръсотия,нещо илгави и какво ли не още само не и нафта) ...а и много ВОДА!
Източих резервоара а вътре нещо средно между боза,замръзнала мастика и още нещо и пак ни следа от нафта.
Сега след като изхвърлих тая гадост,прочистих и резервоара и тръбите колата пали мн трудно и след като и дам газ гасне.имате ли идеа какво може да е станало и и дали има нещо друго ,което да проверя или направя.Мисля си дали не се е задръстила ГНП, но незнам дали има начин за прочистването и.
Ще се радвам на някой добър съвет,който ме насочи.
Благодаря и никога не сипвайте гориво в малките бензиностанциики.
Имам много досаден проблем с единият ми форд след като изхвърлих цял резервоар нафта

След като напълних резервоара и паднаха температурите започна да гасне след като мина сутрин 500-800м и след това няма палене9не стигаше гориво до двигателя.след като свалих онзи ден горивния филтър видях старшна гадост вътре(мръсотия,нещо илгави и какво ли не още само не и нафта) ...а и много ВОДА!
Източих резервоара а вътре нещо средно между боза,замръзнала мастика и още нещо и пак ни следа от нафта.
Сега след като изхвърлих тая гадост,прочистих и резервоара и тръбите колата пали мн трудно и след като и дам газ гасне.имате ли идеа какво може да е станало и и дали има нещо друго ,което да проверя или направя.Мисля си дали не се е задръстила ГНП, но незнам дали има начин за прочистването и.
Ще се радвам на някой добър съвет,който ме насочи.
Благодаря и никога не сипвайте гориво в малките бензиностанциики.
ZETEC POWER!!!!!
-
- Status: Извън линия
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
колеги благодаря ви,но въпроса ми е какво да я правя сега колата!?
МНОГО трудно пали и като запали при подаване на повече газ и отпускане на педала понякога гасне(все едно не и стига горивото).
Дайте съвет какво да я права че колата много ми трябва и зада запали трябва да я паля на всеки няколко часа.
Ако не можете да помогнете поне ме насочете към майстор или сервиз за дизели.
МНОГО трудно пали и като запали при подаване на повече газ и отпускане на педала понякога гасне(все едно не и стига горивото).
Дайте съвет какво да я права че колата много ми трябва и зада запали трябва да я паля на всеки няколко часа.
Ако не можете да помогнете поне ме насочете към майстор или сервиз за дизели.
ZETEC POWER!!!!!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако си изхвърлил нафта си се минал. Просто е била за по-топло, съвсем нормална.
После си намерил кристализирал парафин. Водата как я позна? Ако е имало, просто не си я източил. Тя не е пречела - стои си на дъното на филтъра и това е. То затова онова място се казва утайник и трябва да се почиства понякога.
Колата не ти върви, защото ако си бутал гумени съединения, уплътнения, връзки и скоби при -10, си ги разместил и са се скапали и сега отнякъде ти смуче въздух за световно. Симптомите, които имаш са такива. Може и филтърът ти да се е запушил с парафин отново. Трябва да провериш каквото си бутал, вдървено от студ. Може и сами да си улегнат, когато покараш.
Решението е да си наливаш зимна нафта, каквато зареждат след като застудее. За аварийните ситуации може да вземеш 20-40 литра вряла вода и да облееш бавно филтъра, горивопроводите, помпата и дюзите. Ако има незимна нафта, налей малко бензин, до 5% от нея и допълни със зимна (според мен).
Парафинът е нормална и желателна съставка в нафтата, но замръзва при +4 градуса. До едно време се разтваря в нафтата като захар във вода, но под -1, -2 започва да се събира "мастика". Него си намерил.
Аз ей сега писах за него в кафенето - в темата за добавки http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=15729
После си намерил кристализирал парафин. Водата как я позна? Ако е имало, просто не си я източил. Тя не е пречела - стои си на дъното на филтъра и това е. То затова онова място се казва утайник и трябва да се почиства понякога.
Колата не ти върви, защото ако си бутал гумени съединения, уплътнения, връзки и скоби при -10, си ги разместил и са се скапали и сега отнякъде ти смуче въздух за световно. Симптомите, които имаш са такива. Може и филтърът ти да се е запушил с парафин отново. Трябва да провериш каквото си бутал, вдървено от студ. Може и сами да си улегнат, когато покараш.
Решението е да си наливаш зимна нафта, каквато зареждат след като застудее. За аварийните ситуации може да вземеш 20-40 литра вряла вода и да облееш бавно филтъра, горивопроводите, помпата и дюзите. Ако има незимна нафта, налей малко бензин, до 5% от нея и допълни със зимна (според мен).
Парафинът е нормална и желателна съставка в нафтата, но замръзва при +4 градуса. До едно време се разтваря в нафтата като захар във вода, но под -1, -2 започва да се събира "мастика". Него си намерил.
Аз ей сега писах за него в кафенето - в темата за добавки http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=15729
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
описанието е полезно
добре де колега, аз като карам дъртата фиеста със спринт дизел, без да съм сипвал бензин или светилна газ как запали при -8 вътре в купето???? все пак спринт дизел.......същия дето го ползвам и лятото?? верно че не запали лесно, но само след 1 мин. работа двигателя пееше.
сега пък да не се окаже че нафтата на ОМВ е перфектна??!!!???
сега пък да не се окаже че нафтата на ОМВ е перфектна??!!!???
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега много добре знам къде се събира водата във филтъра,нали от там жидях че има много вода.Целия филтър беше пълен с чиста водица.Източи и промих резервоара и тъбите,смених филтъра.Нищо не съм бутал че да смуче въздух.diesel1.6 написа:Ако си изхвърлил нафта си се минал. Просто е била за по-топло, съвсем нормална.
После си намерил кристализирал парафин. Водата как я позна? Ако е имало, просто не си я източил. Тя не е пречела - стои си на дъното на филтъра и това е. То затова онова място се казва утайник и трябва да се почиства понякога.
Колата не ти върви, защото ако си бутал гумени съединения, уплътнения, връзки и скоби при -10, си ги разместил и са се скапали и сега отнякъде ти смуче въздух за световно. Симптомите, които имаш са такива. Може и филтърът ти да се е запушил с парафин отново. Трябва да провериш каквото си бутал, вдървено от студ. Може и сами да си улегнат, когато покараш.
Решението е да си наливаш зимна нафта, каквато зареждат след като застудее. За аварийните ситуации може да вземеш 20-40 литра вряла вода и да облееш бавно филтъра, горивопроводите, помпата и дюзите. Ако има незимна нафта, налей малко бензин, до 5% от нея и допълни със зимна (според мен).
Парафинът е нормална и желателна съставка в нафтата, но замръзва при +4 градуса. До едно време се разтваря в нафтата като захар във вода, но под -1, -2 започва да се събира "мастика". Него си намерил.
Аз ей сега писах за него в кафенето - в темата за добавки http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=15729
Проблема ми е сега какво да правя!!!
ZETEC POWER!!!!!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Симптомите ти са като да смуче въздух. Ако наистина е бил пълен филтърът с вода, може да е повредена и пластинчатат помпа на входа на ГНП. Би могъл да провериш смуче ли въздух като сложиш прозрачен дълъг маркуч на тръбичката за обратната нафта към резервоара и гледаш като караш има ли мехури. Може да провериш преди това уплътнението на филтъра.terminatoro написа:
Колега много добре знам къде се събира водата във филтъра,нали от там жидях че има много вода.Целия филтър беше пълен с чиста водица.Източи и промих резервоара и тъбите,смених филтъра.Нищо не съм бутал че да смуче въздух.
Проблема ми е сега какво да правя!!!
Ако не е от въздуха и не се оправи след малко каране решението е в сервиз за горивна апаратура - тест на помпата и т.н.
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
мерси колега,и други ми казаха да видя за въздух.само трябва да се поосвободя малко и да я видя.diesel1.6 написа:Симптомите ти са като да смуче въздух. Ако наистина е бил пълен филтърът с вода, може да е повредена и пластинчатат помпа на входа на ГНП. Би могъл да провериш смуче ли въздух като сложиш прозрачен дълъг маркуч на тръбичката за обратната нафта към резервоара и гледаш като караш има ли мехури. Може да провериш преди това уплътнението на филтъра.terminatoro написа:
Колега много добре знам къде се събира водата във филтъра,нали от там жидях че има много вода.Целия филтър беше пълен с чиста водица.Източи и промих резервоара и тъбите,смених филтъра.Нищо не съм бутал че да смуче въздух.
Проблема ми е сега какво да правя!!!
Ако не е от въздуха и не се оправи след малко каране решението е в сервиз за горивна апаратура - тест на помпата и т.н.
ZETEC POWER!!!!!
- divinity
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8 D
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Колега, аз имам същия проблем!
При това нафтата е от ЛукОйл. Паля минавам 1 км и гасне! За първи път от 15г е това! Сипах си от добавката на Кастрол и си казах, че в топлите дни ще се оправят нещата, но днес като падна под нулата пак същото!
Като загрее моторът, топли и филтъра и не гасне, но дотогава не се кара!
Искам да те питам има ли пробка някъде на резервоара, за да го източа, защото просто няма как да се кара така!
Утре заливам филтъра и дюзите с гореща вода, за да запаля и да я добутам до някъде където мога да източа тая гняз от резервоара!


Искам да те питам има ли пробка някъде на резервоара, за да го източа, защото просто няма как да се кара така!
Утре заливам филтъра и дюзите с гореща вода, за да запаля и да я добутам до някъде където мога да източа тая гняз от резервоара!
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега пробка мисля че няма, аз я изрочвах с маркуч(трябва да тънък и дълъг,че да влезе до долу),после си играх с помпичката за обезвъздушаване над горивния филтър.Сипвах по 2л. нафта,клатушках колата да измя гняста от резервоара и така!divinity написа:Колега, аз имам същия проблем!При това нафтата е от ЛукОйл. Паля минавам 1 км и гасне! За първи път от 15г е това! Сипах си от добавката на Кастрол и си казах, че в топлите дни ще се оправят нещата, но днес като падна под нулата пак същото!
Като загрее моторът, топли и филтъра и не гасне, но дотогава не се кара!
Искам да те питам има ли пробка някъде на резервоара, за да го източа, защото просто няма как да се кара така!
Утре заливам филтъра и дюзите с гореща вода, за да запаля и да я добутам до някъде където мога да източа тая гняз от резервоара!
Бе гадна работа,но нали сме в "ЕВРОПЕЙСКА" България и горивото ни е европейско.........
Но да ти кажа мойта още не се е оправила и след тия манипулации.
Вдигни и малко оборотите с винчето на помпата че поне да не ти гасне,аз така карам!
УСПЕХ!!!!
ZETEC POWER!!!!!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това, че ви замръзва нафтата не означава, че е лоша - по-добра е дори като гориво, просто замръзва. Затова има зимна, с която не върви така добре колата, но не замръзва на същата температура.divinity написа: Искам да те питам има ли пробка някъде на резервоара, за да го източа, защото просто няма как да се кара така!
Утре заливам филтъра и дюзите с гореща вода, за да запаля и да я добутам до някъде където мога да източа тая гняз от резервоара!
Резервоарът няма пробка, защото няма как да се събере утайка - тръбичката за горивото е на дъното. Ако искаш да източиш всичко, просто сложи маркуч на тръбата от резервоара и го пусни да се източи в някоя туба, по-ниско от колата.
По-лесно е да се налее 5% бензин от останалата проблемна нафта и да се допълни с зимна.
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
- Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Я стига глупости - спирачна течност, масла... това масло значеш ли колко пепел има и колко добавки? Естествено, еднократни нищо няма да се повреди, но просто е вредно и напълно безмислено. Горивната апаратура се маже с нафта и винаги се е мазала с това.tonitoniton написа:СТИГА С ТАЯ ЗИМНА,ЛЯТНА НАФТА.СИПВАЙ НА ОМВ.А ДА ИЗЧИСТИШ РЕЗЕРВОАРА И ДА СМАЖЕШ ГНП,КАТО СИПЕШ 50 ЛИТРА НАФТА,РАЗБЪРКАЙ2-3 ЛИТРА ДВИГАТЕЛО МАСЛО С 5 Л БЕНЗИН .МОЖЕ ДА СЛОЖИШ И СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ.ТОЗИ МИКС ПОЧИСТВА И СМАЗВА СИСТЕМАТА.
А за зимната нафта - купи 1 кило нафта лятото, и я прибери в мазето и назима погледни в шишето.
- divinity
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8 D
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Колега, на 50 литра нафта 5 литра бензин са твърде много, а като се добавят 2-3 литра масло + спирачна течност ще стане такова мазало, че не ми се мисли! Лично не бих го направил на моята кола!tonitoniton написа:СТИГА С ТАЯ ЗИМНА,ЛЯТНА НАФТА.СИПВАЙ НА ОМВ.А ДА ИЗЧИСТИШ РЕЗЕРВОАРА И ДА СМАЖЕШ ГНП,КАТО СИПЕШ 50 ЛИТРА НАФТА,РАЗБЪРКАЙ2-3 ЛИТРА ДВИГАТЕЛО МАСЛО С 5 Л БЕНЗИН .МОЖЕ ДА СЛОЖИШ И СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ.ТОЗИ МИКС ПОЧИСТВА И СМАЗВА СИСТЕМАТА.
А това за нафтата на ОМВ или където и да е, че е 100% супер е огромен блъф! На всяка една бензиностанция "управителите" кръщават горивата, които са с неизвестен произход! Друг е въпросът кой колко си слага главата в торбата. Те са с фрайчайзингови договори и самите фирми (ОМВ, ШЕЛ и тн) нямат нищо общо с горивото!
Нямаш гаранция, където и да сипваш! Един комшия е със същия проблем от нафта, заредена на ОМВ-Панчарево!
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
- Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
ТАКА КОЛЕГИ,ОБЯСНАВАМ ТОВА КОЕТО СЪМ ГО ПРАВИЛ НИ ЕДИ ПЪТ 1 БЕНЗИНА СЕ СИПВА ЗА ДА РАЗТВОРИ ПАРАФИНА,КОЙТО ЗИМАТА ЗАДРЪСТВА ФИЛТЪРА. 2 МЕСЛОТО СМАЗВА ДОПЪЛНИТЕЛНО ПОМПАТА,МАЛКО ПУШИ ПОВЕЧЕ,НО НЯМА ПРОБЛЕМ.3 АКО НЯКОГА СИ ВИЖДАЛ Г Н П ОТВЪТРЕ КОЛКО РЪЖДА ИМА ЩЕ СЕ СЕТИШ ЗА КАКВО Е СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ. СЛУЖЕБНИЯТ ГОЛФ НИКОГА НЕ МЕ ОСТАВЯЛ ЗИМАТА,ПАЛИ ПРИ ВСЯКВИ ТЕМПЕРАТУРИ С ТОЯ МИКС.НАФТАТА НИ Е СКАПАНА И Е ПОВЕЧЕ ПАРАФИНА.
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
- Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
- Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
- Sound`of`GB
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
- Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
И ся тука се побъркахте от офтопик и как тей много уверено казваш сипвай от ОМВ ами да ама примерно ако сипе дизел в Габрово от ОМВ и няма да дойде в тоя град веднъж си сипиах такова "ако" алпин дизел пффффф баси дизела няма палене! ЛукОйл е добър вариант същоtonitoniton написа:и още малко ВЪЗЕЛИН за ауспуха,и200грама йожички да се стегне така хлабовото ГУМНО СУЕДИНЕНИЕ
''Gabrovo Audio Team"
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта