Страница 1 от 1
Чукане от двг на фиеста 1,8Д
Публикувано: 30 дек 2007, 01:18
от W123
Здравейте колеги...
Сега се регистрирах във вашия форум.
Да си кажа че от Форд нищо не рабирам и май че съм се возил един път
Изчетох една камара мнения по всякакви теми,пробвах с търсачката но така и не се ориентирах къде е писано по проблема ми.
Като първо се пробвах по VIN-а на колата да й хвана мотора но определено за нея не работи декодера коректно,или поне тези VIN-декодери които ползвате.Гледам че на много хора във форума не им изкарват пълна информация.
Значи проблема е следния.
На тъста Фиеста-та 1,8 нафтова печка,издава много гаден тракащ звук като желязо в желязо.Естествено звука е на празен ход.Като се подаде газ изчезва.На мен лично ми прилича на повдигач.Ама като не й знам модела на мотора мога ли да го хвана да речем в Аутодата-та дали е с хидравлични или с нормални повдигачи...
Аз лично не съм я чувал сутрин като запали дали издава този звук когато е с гъсто масло така че немога да дам повече информация.
Може ли да помоля някой да провери по VIN-а дали мотора е с хидравлични повдигачи за да започнем да търсим къде е проблема.Като първо ще сменим маслото и ако няма ефект тогава ще отворя кпака на клапаните да видим за какво става дума.
Някакви "майстори" го наплашили че този мотор ядяли разпределителни валове което не ми се струва много вероятно.Има ли нещо такова или правилно съм се ориентирал на пръв поглед към повдигачите.
Айде стига с въпросите че ставам много нахален-от вратата за караката...
ВИН-а на колата е WFOBXXGAFBLG85097
Публикувано: 30 дек 2007, 08:27
от traqn_savov
мен лично ми прилича на пикаеща дюза.....
Публикувано: 30 дек 2007, 09:11
от W123
И това е вариянт,но тогава ще има неравномерна работа на мотора.Или по-точно на малки обороти малко ще претриса поне.А той си спи като млада булка.
От ауспуха няма грам припушване,не мирише на неизгоряла нафта,пали си отлично...
Няма симптоми за дори и лек проблем по горивната уредба.
Не го изключвам и това да е дюза,но е малко вероятно.
Колеги аз малко ще забегна за няколко дена и няма да мога да отговоря на някой въпрос ако се наложи да доуточним нещо.Ще съм си пак тук на 02.01.08.
Весели празници от мен за сега...

Публикувано: 30 дек 2007, 22:18
от форд мк2
Моя змей и тои така прави. Шума доста силен когато е студен мотора след това намалява и става по глух. Много пъти съм се опитвал да го хвана ама нъцки... Каза ми един познат по дизелджия от мен, че ми пикаела дюза ама дали е от това все още не съм установил. Моля те колега драсни тука или на лс ако сте намерили някакво решение на проблема. Иначе моята вече 20 хил. км я карам така и няма проблем.
Публикувано: 01 яну 2008, 14:05
от venom4o
колега пробвай да натиснеш леко съединителя .. При мен чука лагера на съединителя и се чува като клапани.. Като го докосна педала на съединителя млъква.. Бях тръгнал да и отварям капака на клапаните ,но се оказа ,чее от лагерчето..
Публикувано: 02 яну 2008, 20:48
от W123
Ще пробвам номера със съединителя.А това да е дюза...Хм...абе ако трябва ще ги сваляме да се почистят и да се сменят разпръсквачи ако трябва,ама баш сега в тоя сняг хич не ми се занимава.
Публикувано: 24 яну 2008, 23:01
от W123
Малко късно но все пак да споделя.
Тракането на мотора го хванах от къде е.
Не е дюза,а още повече пък мнението на "майсторите" че е заминал рзпределителния вал.
Просто трябваше да я запаля студена и да следя за шумовете на мотора.На студен мотор няма проблеми,когато загрее се започва злощастното метално чукане.По пътя на логиката нарочих някой повдигач.
Ново масло 10w40 и филтър и колата заспа.Мотора си мърка като котка.Студен,топъл,загрял,леден няма значение...всичко си е ОК!!!
В последствие разбрах какво масло му е сипано и се хванах за главата.
Ама айде да не подхвщам баналната масларска тема...
Публикувано: 25 яну 2008, 10:44
от diesel1.6
W123 написа:Малко късно но все пак да споделя.
Просто трябваше да я запаля студена и да следя за шумовете на мотора.На студен мотор няма проблеми,когато загрее се започва злощастното метално чукане.По пътя на логиката нарочих някой повдигач.
Ново масло 10w40 и филтър и колата заспа.Мотора си мърка като котка.Студен,топъл,загрял,леден няма значение...всичко си е ОК!!!
В последствие разбрах какво масло му е сипано и се хванах за главата.
Ама айде да не подхвщам баналната масларска тема...
трансформаторно? м1од (SAE30)? хидравлично? с нафта?

металното чукане може да е от заминал биелен лагер вследствие на маслото. с лошото масло явно се е усещало повече.
Публикувано: 26 яну 2008, 11:36
от форд мк2
Айде да не отварям нова тема за мойто чукане в мотора което не успях да го хвана за разлика от колегата
Много прилича на това което w123 е описал. Само че при мен чука "на метал" когато е студен, една две минути след като е запали мотора се започва. Като дигне на половина стрелката на водата се маха .
Пробвах както колегата venom4o по - горе писа с леко пипане на съединителя не става. Единствено когато подавам леко газ /държа в нисички обороти/ или натисна съединителя напълно изчезва.
Маслото е 15х40 минерално. Решил съм обаче твърдо да мина на по тънко 10х40. Колата е с мотор 1.6 дизел
Познат ми каза че е възможно да е дюза. Дайте някоя друга идея ако ви идва на акъла?
Re: Чукане от двг на фиеста 1,8Д
Публикувано: 26 яну 2008, 12:46
от HACKO
W123 написа:.....
На тъста Фиеста-та 1,8 нафтова печка,издава много гаден тракащ звук като желязо в желязо.Естествено звука е на празен ход.Като се подаде газ изчезва.На мен лично ми прилича на повдигач.Ама като не й знам модела на мотора мога ли да го хвана да речем в Аутодата-та дали е с хидравлични или с нормални повдигачи...
.......
1.8 Дизела на Форд е един за всички модели и е с механични повдигачи.
След като след смяна на масло всичко е наред, може би му няма нищо.
Публикувано: 02 фев 2008, 21:15
от Димитар
Центровката не е наред , предварението е по голямо.
Публикувано: 02 фев 2008, 23:20
от W123
Няма логика колега след смяна на масло да спре чукането а проблема да е в центровката.
Re: Чукане от двг на фиеста 1,8Д
Публикувано: 03 ное 2013, 13:02
от kserx76
Колеги слагаите от маслото на Лъки Моли 10w40 с молибден

като мехлем е за старите двигатели,а и шима от повдигачите намаля при мен значително,двигателя е zetec 2.0 136ks