Страница 1 от 2
СКОРОСТИ
Публикувано: 08 юни 2005, 16:12
от tr@jan
Здравейте, имал ли е някой проблем със скоростната кутия. Питам защото
аз от година и половина карам мондео 1.8.16v 95г. без никакви грижи и ненадейно по време на извънградско пътуване 3-та почна да включва без синхронизация. Питах в МП и се оказа, че ремонта излиза кам 600лв.
Направих консултация с някви майстори , които ми разправят, че дефекта по пронцип бил фабричен, защото синхронизартора на трета бил от три елемента и се износвал лесно. Освен това се продавал комплект със зъбното колело, и излизал 320лв в магазина. Като сложиш и труда и то си става като в МП. За втора употреба риска да налетиш на същия дефект бил към 80%. Ако някой е имал подобни проблеми със скоростите моля да пише как се е спасявал.
Публикувано: 09 юни 2005, 21:09
от Любо
И аз имам същия проблем

Само че го имам от около година, в МП ми казаха цената, която са казали и на теб. А си казаха и че е фабричен дефект и се проявява след 150 хил.км. но точно колко след това не се знае. И аз съм обмислял варианта със скоростна кутия втора ръка, обаче да дам поне 200 кинта и вероятно да е напразно - не съм толкова богат

Така че карам с едно на ум и като се потроши всичко тогава... или като ударя джакпота (ма нема кой да пуска фишове

).
Така ако нанмеря евтин и сигурен вариант ще се похваля, но засега цъ...
Публикувано: 10 юни 2005, 10:19
от tr@jan
МОЙТЕ СКОРОСТИТЕ СА СВАЛЕНИ И ВИДЯХ ЛИЧНО КЪДЕ Е ПРОБЛЕМА.
НАМЕРИХ МАЙСТОР КОЙТО МИ НАПРАВИ ЕДНА НОВА ВТУЛКА И КУТИЯТА Я СЪБРАХА. ДНЕС МИСЛЯ ДА Я КАЧВАМ И ЩЕ ПИША КАКЪВ Е РЕЗУЛТАТА.
Публикувано: 15 юни 2005, 10:03
от tr@jan
Сега работят перфектно .
Публикувано: 15 юни 2005, 10:12
от Любо
Как да намеря този майстор и колко ти струва ремонта?
Публикувано: 08 юли 2005, 14:15
от tr@jan
Извинявай за късниа отговор но тия седмици бях много в движение.
Значи майстора дето разглоби, установи проблема и ги сглоби се намира на ул Хан Кардам в квартал Левски - това е близо до автогарата дето тръгват автобусте за Бусманци, Кремиковци и т.н. Там си платих 100лв.
Втулката дето беше износена ми я направи майстор, който познавам от години, но проблема е че той е прекалено зает с други работи и до края на лятото отказва всякакви ангажименти- иначе като за добър познат там останаха 40лв. Ако имаш някой познат стругар и фрезист мога да пусна снимка на старата ми втулка за и да прецени може ли да ти я направи.
смятай още 25-30лв за масло /задължително ATF / и свалянето и качването на скоростите със собствени сили. Това е равносметката.
Между другото имаш алтернатива ако още не е продадена.
В горубляне карайки към центъра отдясно има голяма жълта табела авточасти втора употреба завиваш в уличката и в тоя магазин има една скоростна кутия, която ми я предложиха за 250лв заедно с лагер- помпата. Цената е много изгодна, но си остава риска дереджето и да е като на твойта!
Още веднъж съжалявам за късния отговор - успех!!!
Публикувано: 11 юли 2005, 09:44
от Любо
Вуйчо ми е стругар. И мисля, че няма да има проблем да ноправи втулка. Само че освен снимката те помоля и за точните размери, ако имаш възможност до ги дадеш.
Публикувано: 11 юли 2005, 10:02
от tr@jan
Това е хубаво и си прав, че само със снимка няма да стане. Единия вариант е да ти дам моята стара за модел, а другия както действах аз - дадох ги да ги разглобят и след това си взех втулката направиха ми новата и им я занесох.
Публикувано: 11 юли 2005, 10:09
от Любо
Ако не ти е проблем на мен ми е по удобно да взема твойта стара втулка, защото колта постоянно е в движение, а за тая операция ще ми трябва време. (Вуйчо ми не е в София, а и не съм сигурен, че веднага ще я направи, защото може да има някаква поръчка, а заради мен едва ли ще пренастройва машината).
Ако си навит да ми я дадеш, на мен ми удобно края на седмицата или през седмицата по обяд (стига да си някъде около Пирогов, Руски паметник... тоя район)
Публикувано: 11 юли 2005, 17:58
от mag
Значи е истина за тази 95 год.Един познат си взема 95год от МП ново Мондео.Когато направи 90000км се прецака 3-та скорост.От МП му казаха че 95год модел са се опитали да модернизират ск.кутия но неуспяли явно.После взели да слагат стария модел и т.н.Така че повредата си е чисто фабрична.93-94год кутиите нямат проблем.
Публикувано: 12 юли 2005, 18:59
от greek
mag написа:.93-94год кутиите нямат проблем.
От твойта уста в божите уши

Здравейте
Публикувано: 12 юли 2005, 20:09
от камино
Аз пък съм чул, че точно тези години 93,94 имат проблем в скоростите моето е 93 септември, така че дано ти да си прав

Публикувано: 12 юли 2005, 20:47
от mag
моето беше 09.1993.и нямах никакви грижи.продадох го на приятел и тои нищо не е правил сериозно.абе мондеото е мн.здрава кола.

Публикувано: 25 юли 2005, 11:58
от tr@jan
ЛЮБО, ПИСАХ ТИ Л.С. ЗА ВТУЛКАТА. АКО НЕ СИ ГО ПОЛУЧИЛ ПИШИ ИЛИ ПЪК СИ СЕ ОТКАЗАЛ ЗАСЕГА ОТ РЕМОНТИ.
Публикувано: 25 юли 2005, 21:46
от muko
Карам същото Мондео от март м.г. /според кодовете на големия номер на рамата е произведено август 94 иначе първата регистрация е февруари 95/ и ме предупредиха още като го взех да си сменям "редовно" маслото в скоростната кутия, защото се прецаквала. Аз го спених с такова за автоматична скоростна кутия, защото такова излезе в каталога на Шел за този модел. От тогава съм минал 40 хил. км. , без проблем и сега съм на 195 хил. но се безпокоя по две причини - още тогава ми се видя, че маслото е евтино /мисля около 8 лв./л./ и е рядко и сега по жегите ми се струва, че шума от кутията е увеличен след като загрее - но нали така е в каталога! Сега като прочетох вашите патила отново се замислих - накратко - какво масло е подходящо и на колко км. да се сменя?

Публикувано: 26 юли 2005, 01:25
от demiro
То
muko
Колега грешка голяма си направил,дано не е фатална.
Първо: Всички скоросни кутии на Форд Мондео са заредени с масло което смазва добре детайлите през целия живот на автомобила,за това не е необходимо да се сменя,друг е въпроса ако имаш теч трябва доливане.Ако искаш да го смениш не е проблем разбира се.
Второ: При скоростни кутии МТХ-75 /ръчни скорости/- Форд препоръчва
трансмисионно масло по спецификацията:Форд ESDM-2C186A
Трето: Хидравлично масло се използва при автомобили с автоматична скоростна кутия по спецификацията: Форд ESP-M2C166-H
Разликата между двете масла,ако използваме като сравнение двигателното масло е - Трансмисионното масло е по гъсто от двигателното и мирише на чесън,а хидравличното е по-рядко от двигателното и не знам на какво мирише
Ако си с механика сменяй го бързо,лично аз не съм сменял моето,колата ми е на двеста хиляди и скоростите влизат като у тях си

Механичната скоростна кутия събира - 2,6 литра.
Дано съм ти бил полезен!
Публикувано: 26 юли 2005, 01:39
от demiro
Забравих да споделя,че и аз съм чувал,че проблема е от синхронизатора на трета скорост при моделите от първите години на производство/детска болест/.Така че дали ще сменяш маслото на определени километри няма значение,въпроса опира до начин на каране от предния собственик/щото ние всички сме професионалисти в БГ/ и не малка доза късмет,ако не е сглобявана в петък например

Публикувано: 26 юли 2005, 14:31
от muko
Благодаря ти,
demiro! Мисля да си взема от Мото Пфое 3л. с тази спецификация и да го сменя. Причината за първата смяна не беше теч, а това че при смяна на лагер-помпата на съединителя и източването се загуби количество и не смеех да долея, а и чистота му след това вече ми е съмнителна.

Публикувано: 26 юли 2005, 17:01
от Любо
muko написа: Причината за първата смяна не беше теч, а това че при смяна на лагер-помпата на съединителя и източването се загуби количество и не смеех да долея, а и чистота му след това вече ми е съмнителна.

Ако не е тайна колко ти излезе смяната на тая лагер-помпа?
П.П. Питам от любопитство, защото съм чувал, че не е много ефтино

Публикувано: 26 юли 2005, 17:36
от tr@jan
цената на маслото /българското/ беше някъде там, а вносното 15-18лв.
Не смятам че вносното е много по- добро но може и да греша. За смяната - в следващите 150 хиляди не смятам да го сменям а след това нова кола.