Страница 1 от 2

Клапаните ми тракат

Публикувано: 21 дек 2007, 02:29
от Mr.Scorpion
Здравейте колеги
От една седмица насам звука на мотора на Скорпиона ми хич не ми харесва :? .Чува се и то доста силно чукане на клапаните някой има ли представа как мога да го премахна.Преди пак ми се е случвло но като капна малко масло и спираха :?
Ако някои може да ми помогне ще съм ви много благодарен

Публикувано: 21 дек 2007, 09:51
от venom4o
Здравей .. защо не напишеш с какъв двигател е скорпиона и коя година? Защото за да ти тракат предполагам си със хидравлични повдигачи което значи DOHC .. а за да ти тракат повдигачите или са заминали или ти е много рядко маслото.. Ако си ОНС обаче работата е друга.. Има една тръбичка над разпределителния вал която като се затлачи и не смазва гърбиците на вала и кобилиците тракат.. трябва да я свалиш и със една игла да прочистиш дупките .... Успех дано съм бил полезен..

тракащи повдигачи

Публикувано: 21 дек 2007, 10:35
от tata1971
пробвай с това ``HYDRAULIC LIFTER ADDITIVE``на лики моли е.
и е в Сливен http://avtomivkasonax.hit.bg/lm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Клапаните ми тракат

Публикувано: 21 дек 2007, 10:44
от schrack
Mr.Scorpion написа:Здравейте колеги
От една седмица насам звука на мотора на Скорпиона ми хич не ми харесва :? .Чува се и то доста силно чукане на клапаните някой има ли представа как мога да го премахна.Преди пак ми се е случвло но като капна малко масло и спираха :?
Ако някои може да ми помогне ще съм ви много благодарен
Може и маслито ти да е за смяна....аз сложих чисто нови на форделата и цъкат та си еб.........май......... и сега не сега а напролет ще сложа старите .
Ако ти падне вискозитета на маслото също цъкат :wink:

Публикувано: 21 дек 2007, 11:37
от doctordre
venom4o написа:Здравей .. защо не напишеш с какъв двигател е скорпиона и коя година? Защото за да ти тракат предполагам си със хидравлични повдигачи което значи DOHC .. а за да ти тракат повдигачите или са заминали или ти е много рядко маслото.. Ако си ОНС обаче работата е друга.. Има една тръбичка над разпределителния вал която като се затлачи и не смазва гърбиците на вала и кобилиците тракат.. трябва да я свалиш и със една игла да прочистиш дупките .... Успех дано съм бил полезен..
моторите с хидравлични повдигачи са CVH 8)

Публикувано: 21 дек 2007, 17:27
от Mr.Scorpion
Сетих че точно това не съм написал :oops:
един от тези двата и аз не занм точно много е странен моя OHC е
2.0 LC->NRC->OHC->10/85-4/89г.->100к.с.->EFI
2.0 HC EFI->NRA->OHC->4/85-4/89г.->115к.с.->EFI
Мисля че този който е 115 к.с. но не съм сигурен

Публикувано: 21 дек 2007, 17:35
от doctordre
Mr.Scorpion написа:Сетих че точно това не съм написал :oops:
един от тези двата и аз не занм точно много е странен моя OHC е
2.0 LC->NRC->OHC->10/85-4/89г.->100к.с.->EFI
2.0 HC EFI->NRA->OHC->4/85-4/89г.->115к.с.->EFI
Мисля че този който е 115 к.с. но не съм сигурен
трябва да погледнеш кода на мотора за да си сигурен :wink: ако е като на сиера, значи се намира на едно ухо от задната страна на двигателя, от лявата страна като си с лице към мотора

Публикувано: 21 дек 2007, 17:59
от venom4o
не го карай така... Ще прецакаш вала.. Прав си за CVH ,но и DOHC са със хидравлични повдигачи ако не се лъжа.. А Иначе махай капака на клапаните и продухай тая тръбичка ,че вала мамата ше му е...еш

Публикувано: 21 дек 2007, 21:15
от jojo
и асз имам такъв проблем,чука и на бензин не ще да пали ,днес даже преди 3 часа сменях гарнитура на капака на дв и после долях над 2л масло и се май се оправи,но не мога да кажа защото само я палнах за 5 мин на бн и събрах инструментите и не съм се занимавал повече.
venom4o ако може ще ми дадеш ли повече инфо за(...Има една тръбичка над разпределителния вал която като се затлачи и не смазва гърбиците на вала и кобилиците тракат.. ),че да не би и аз да съм с такъв проблем,че сутринта на пръчката нямаше грам масло,може ли да е от това.




колега съжелявам,че и аз се възползвам от тема ти,но предполаагам ще ме разбереш :D

Публикувано: 22 дек 2007, 19:13
от Mr.Scorpion
Няма проблем за темата така или ина4е сме с подобни проблеми :)
Аз утре или в понеделник ще махна капака ще почисте тази тръбичка ще си сменя маслото и ще сложа една добавка за наслояване дано това да помогне

Публикувано: 23 дек 2007, 09:36
от venom4o
такааа нямате ядове... Маслото неможе да ти пада нивото от тръбичката.. ако ти тропат клапаните то се познава по звука дали са всичките или са 2-3 примерно... Защото при мене няма поломин мм от гърбиците на разпределителния вал заради тая тръбичка... снимки ето държи се на 3 болта 6мм


Изображение


Изображение

Изображение


надявам се да съм бил полезен...

Публикувано: 23 дек 2007, 11:37
от jojo
да мерси,оня ден сменях гарнитура точно там ,но явно на поглед не може да се разбере,и с какво казваш,че е най-добре да се работи

Публикувано: 23 дек 2007, 14:41
от venom4o
значи със карфица ги пробиваш ,но внимаваш да не ги разшириш и го продухваш или на компресор или на помпа във краен случай на уста ,но няма да ти е много вкусно :P .След като го сложиш,забърши вала от маслото и сложи капака отгоре и го притегни със 2 болта.Запали колата да работи 2-3 секунди и я изгаси махни пак капака и вид дали всички гърбици са смазани..А ако така и така ще я отваряте.. направо ги регулирайте тия клапани може просто да са за реглаж.. изпускателните са на 0.25мм всмукателните на 0.20мм.. Ще останете доста доволни според мен! Успех в начинанието и ако има въпроси питайте...

Публикувано: 23 дек 2007, 15:18
от jojo
мерси,но при мен проблемите накланят към друга страна към ел. исталация ,а не ми трака вече или поне за сега след смяната на маслото,ама днес по обед сложих на едим комши неговия нов 80 амперов акомулатор и даже покарах малко,и не мах ядове.възможно от това да ми се получава прекъсването и колата запали от втория път явно се е задавила,но докато въртеше нищо не тракна,а преди намаляше тока и почваше едно тракане. въобще луда работа

Публикувано: 23 дек 2007, 21:38
от Mr.Scorpion
Мерси много на колегата venom4o двигателя ми е едно към едно с твоя :)
И доста ме улесни утре ще отворя капака и ще го направя но дано да не ми се е прецакал разпределителния вал че тогава незнам какво ще правя :?
Отново мерси много на колегата :wink:

Публикувано: 24 дек 2007, 00:35
от venom4o
ядове няма.. ако се е поизял не го мисли.. не е страшно стига да няма 1мм и повече вече де..Кажи дали е от това..

Публикувано: 24 дек 2007, 12:48
от Peet
Здравейте! Да попитам и аз за подобен проблем-сутрин, при първо палене, клапаните тракат за около 2-3сек., след което затихват напълно, без да подавам допълнително газ-двигателя работи на 1000об./мин. Забелязах,че при по-студено време тракат по-силно.Ако е топло времето-притракват за много кратко. Двигателя е DOCH, маслото-10W40-Тексако.

Публикувано: 24 дек 2007, 13:34
от Conan_1
Е ама как да не тракат сутрин особенно за 2-3 секунди както казваш?Ами нали трябва двигателя да подкачи масло до горе! :idea: Ако тракането е за 2-3 секунди само пак било то и силно мисля че не е проблем!

Публикувано: 29 дек 2007, 19:20
от Mr.Scorpion
На 2 ще отварям двигателя и ще напиша от какво дано са се размина само с регулиране на клапаните и почистване на въпросната тръбичка

Публикувано: 01 яну 2008, 14:08
от venom4o
ами дано да нямаш проблеми... Мотора е исключително прост като модел защото е и изключително ста .. И не е нищо трудно един такъв ремонт