Страница 1 от 2
Не пали форделата
Публикувано: 15 дек 2007, 15:45
от borko 30
Може ли от прекалено гъсто масло което налях преди 3 дена сега да не ще да пали -мисълта мие може ли нещо да не ми затварят добре клапаните от това масло и да няма компресия примерно!От два дена вали сняг и не пали и това си е всичко проверих ама на не пали!4 пъти дозареждах акумулатора и като сляза трудно върти и след минути спира да върти -става дума за масло м16д,налях го по съвет на познат да не ми пускало от гарнитурата на капака ама дали не съм направил голяма грешка -предишното ми беше 10в40 за 45лв!
Публикувано: 15 дек 2007, 15:51
от nhk
Не е ли по-добре да смениш гарнитурата на капака и да караш с хубаво масло? По евтино ще ти излезе - тези гарнитури са много евтини, а ремонта на двигателя е много (100 пъти) по-скъп и доста по-труден от смяната на гарнитурата.
Публикувано: 15 дек 2007, 16:00
от borko 30
То това ясно ама може ли от маслото да не пали по някаква причина освен че бавно върти ама тя като е наред преди и с по0бавно въртене е палила
Публикувано: 15 дек 2007, 16:11
от nhk
Ако ти е наред стартера и имаш ток в акумулатора би трябвало да превърти не ми се вярва едно масло толкова да затормозява стартера.
Публикувано: 15 дек 2007, 16:14
от jordj
borko 30,
Зимно време се слага по рядко масло.А като гледам твоя двигател е с долен разпределителен вал та за теб е нормално да си с 10w40 през цялата година.
Както ти писа колегата по лесно е да смениш гарнитурата отколкото да пречакваш двигателя.
Публикувано: 15 дек 2007, 16:23
от borko 30
Пак питам прекалено гъстото масло може ли да пречи на работата на хидравличните повдигачи на клапаните и примерно да не затварят добре и да няма компресия и за това да не пали
Публикувано: 15 дек 2007, 16:34
от jordj
Да маслото е проблем.Я виж с кой вид двигател си защото се съмнявам чеси със хидравлични повдигачи
Публикувано: 15 дек 2007, 16:40
от borko 30
CVH,да ама аз съм сигурен че е с такива
Публикувано: 15 дек 2007, 21:24
от AlexP
Аз си го обяснявам с това, че маслото е гъсто и двигателя се върти трудно и стартера се мъчи. Тоест целият ток от акумулатора отива към стартера и за бубината не остава достатъчно ток за достатъчно силна искра. Пробвай да палиш на бутане или с по-силен акумулатор.
Публикувано: 15 дек 2007, 23:07
от borko 30
Акумулатора е 60ач на няколко месеца и то го зареждам напълно!Като върти стартера сякаш пилиш с някоя голяма пила по мотора

Зимата майстор му прави профилактика плюс смяна на четки!Иначе като не е студено си върти нормално даже доста е оборотен.Как може от толкова опити поне да не припалва -направо се побърках!Наливах даже бенз директно в камерата ама няма!За да не припалва хич си мисля че може от маслото нещо клапаните да се ебават и да няма компресия плюс студеното време и затова да не ще да припали даже

Публикувано: 16 дек 2007, 07:27
от AlexP
За да не припалва значи най-вероятно няма силна искра (щом си му сипвал бензин директно през карбуратора). А щом стартера върти бавно значи се мъчи и има голям спад на напрежение и не достига ток за бубината. Пробвай на бутане, но с предварително зареден акумулатор.
Re: Не пали форделата
Публикувано: 03 яну 2009, 19:40
от cotaca
абе хора имам следния проблем тръгвам да паля и няма никои,стартера варти има токове по свешти кабели и има и бензинец да се одавиш и не пали при условие че на стартера дето е запалителя ми е хлабав +са и реших даго натегна ама ми се сцепи капа4ката та можели оттам да не ми дава хубав контакт и за тва да не пали или не е тва 4е се побърквам вече без кола
става дума за Ford eskort 1981god 1.3l karburator
Re: Не пали форделата
Публикувано: 03 яну 2009, 21:18
от diesel1.6
A на бутане и дърпане как е? Да не е от студа... на газ ли е? Много е вероятно да е от карбуратора, ако не е поправен добре в сегашния век
Останахме само трима с тези коли, май.
Re: Не пали форделата
Публикувано: 03 яну 2009, 23:19
от cotaca
миии набутане несъмго пробвал че после немога си гоприбера ако не запали и при тва го карам само на бензин че като стане по студено че ми замръзва гастъ и става интересно после много бутане много нешто.Попринцип сичко си е както трябва само дет стартера ми варти малко по бавно и не иска да запали,мойе ли да е тва де ми варти по бавно стартера??? Тва е единственото нередно от пръф поглед и че е хлабав плуса да е вързан
Re: Не пали форделата
Публикувано: 04 яну 2009, 00:59
от pav4o
Колега първо си смени гарнитурата на капака, сложи 10w40 масло.
Казваш стартера върти бавно, а акумолатора заредн на max.до тук добре ами замервал ли си гъстотата на акумолатора.Може би иска доливане на електролит или дестилирана вода.Много от проблемите по запалитлната система са свеждат до главния источник на електричество.Най-лесно, а и нищо няма загубиш ако помолиш някой съсед да ти подаде ток.Ако пак върти слабо, сваляй стартера и започвай да го разглобяваш.Погледни четките в какво състояние са, ако има някоя износена неравномерно, сменяй всички.Също така обърни и внимание на втулките на ротора, виж за луфт, ако има сменяй ги не са скъпи (0,86 ст. мисля, че бяха).От мен това, дано съм бил полезен
Поздрави

Re: Не пали форделата
Публикувано: 04 яну 2009, 01:22
от diesel1.6
pav4o написа:Колега първо си смени гарнитурата на капака, сложи 10w40 масло.
Казваш стартера върти бавно, а акумолатора заредн на max.до тук добре ами замервал ли си гъстотата на акумолатора.Може би иска
Опа, онзи с гъстото масло си оправи проблема, а после продаде и колата. Този с хлабавия кабел е нов

Re: Не пали форделата
Публикувано: 04 яну 2009, 09:31
от cotaca
за нов да ама акумолатора е от магазина направо зет на има няма и две сдмици та ша вида да свала стартера па ако немога направо маи ша я праштам на маистор дъртата кошница.Ама па масло 10w40 малко редичко ми се струва за двигател на 27годинки се пак досега е карана с 15w40 без проблеми при тва се пак много благодарч на всички

Re: Не пали форделата
Публикувано: 04 яну 2009, 10:11
от paci
cotaca написа:за нов да ама акумолатора е от магазина направо зет на има няма и две сдмици та ша вида да свала стартера па ако немога направо маи ша я праштам на маистор дъртата кошница.Ама па масло 10w40 малко редичко ми се струва за двигател на 27годинки се пак досега е карана с 15w40 без проблеми при тва се пак много благодарч на всички

Може да е нов акумУлатора обаче ако не ти е наред заряда ще го умориш за кратко време.
За стартера вече си се ориентирал да го свалиш и ревизираш.
10W40 е по-редичко при минусови температури и на двигателя му е по лесно да стартира и бачка докъто лекинко позагрее. От там на татък му е все тази 15 ли е 10 ли е 5 ли е
А относно годинките абсолютно нищо не ми говорят за състояние на мотора.
Re: Не пали форделата
Публикувано: 04 яну 2009, 11:32
от cocoff
cotaca написа: ... че е хлабав плуса...
К'ви масла, к'ви алтернатори.... На човека му лабав плюса...
Re: Не пали форделата
Публикувано: 05 яну 2009, 11:04
от peterdi_bg
Дойде ми и на мене реда!
Днеска сутринта закъсвация насред една бензиностанция, появи ми се оня гаден проблем с мощността - тоя път без смукач. 15 минути не мога да запаля като хората, стартера върти добре, като дам газ пали ама не държи обороти изобщо. Направо си изтощих акумулатора от въртене. Като изчаках малко и завъртя и запали, и се оправи, кой знае защо

. Отивам на сервиз и ще ги накарам да ми прегледат всичко и каквото трябва ще се сменя, не мога така да я карам тая машина. За маслото - и аз съм с малко по-гъсто (15W40), ама ако беше от него не мисля че щях на тръгване да паля веднага а после като ми падне мощността да не може и 300 оборота да качи. Ще ги накарам да ми проверят всичко - свещи, кабеляци, карбуратор - настройки, филтър, стартер и прочие. После ще пиша какво е станало.