Страница 1 от 2

ще купувам мондео дайте съвет

Публикувано: 12 дек 2007, 17:25
от chano
досега съм имал сиера,сега имам мондео мк2 93г,много съм доволен от него 1.8 115.,но сега съм решил да го сменя с по новото,изобщо съм фен на форд особено на мондео,та въпросът ми е какво да си взема,предлагат ми едно 2000г.10месец производство,регистриран 2001,маи се води 2001 ,кожен салон и тн,няма подгряване на седалките,двигателят му е 2000 ТДДИ не ТДЦИ какво ще кажете за тази кола,особенно за двигателя,ако има някои които да разбира да сподели мнение,до сега не съм карал дизел,като го покарах малко-ами то върви като самолет ,дават ми го за 11000,.
ако някои знае за разход и тн.нека да сподели.

Публикувано: 12 дек 2007, 17:52
от doctordre
еми нормално е да върви като самолет :D а двигателя от това което съм чувал е добър, за разлика от комън рейла не е толкова претенциозен и мисля че поддрръжката му е по-евтина :oops:

Публикувано: 12 дек 2007, 18:05
от chano
doctordre написа:еми нормално е да върви като самолет :D а двигателя от това което съм чувал е добър, за разлика от комън рейла не е толкова претенциозен и мисля че поддрръжката му е по-евтина :oops:


а харчене и тн. ще го карам само в софия в задръстванията,сега тази ми дава 20 газ,карам го 4км.от нас до работата и само в задръствания по канала.та истината е че се надявам да харчи по малко и да излезе по евтино.сега съм на газ но на 20 разход.

Публикувано: 12 дек 2007, 19:22
от aaleks
chano написа: а харчене и тн. ще го карам само в софия в задръстванията,сега тази ми дава 20 газ,карам го 4км.от нас до работата и само в задръствания по канала.та истината е че се надявам да харчи по малко и да излезе по евтино.сега съм на газ но на 20 разход.
От споменатите по-горе експлоатационни условия очаквания разход /зимата, че и другите два сезона/ не се очаква да е много под 10л = 20л газ = 20-22лв. преблизително, и закапак ще си без парно.
При по-големи разстояния нещата изглеждат по различно. А и разликата 115к.с. към 90к.с. не е за пренебрегване при условие, че кончетата пропорционално са се разбягали от 2 двигателя /ако негреша, че 1.8tddi и през 2000г. е 90 к.с./.

Дизела /tddi/ според мен е най-изгоден/удобен при навиване на повечко километри.

Публикувано: 12 дек 2007, 19:37
от isoiso
Дизела след нова година ще гони 2,50/л не знам кой си купува дизели още. Едно време беше левче еех 8-|:

Публикувано: 12 дек 2007, 20:28
от mitakinen
Аз имам такова Мондео и съм много доволен от него. До сега бях карал само бензинови коли и първоначално малко ме смути тракането, но много върви. DI мотора е разработка на някаква английска фирма и същия мотор се слага на Ягуар Х-туре. Слагай му хубава нафта и нямаш да имаш проблеми

Публикувано: 13 дек 2007, 09:29
от chano
aaleks написа:
chano написа: а харчене и тн. ще го карам само в софия в задръстванията,сега тази ми дава 20 газ,карам го 4км.от нас до работата и само в задръствания по канала.та истината е че се надявам да харчи по малко и да излезе по евтино.сега съм на газ но на 20 разход.
От споменатите по-горе експлоатационни условия очаквания разход /зимата, че и другите два сезона/ не се очаква да е много под 10л = 20л газ = 20-22лв. преблизително, и закапак ще си без парно.
При по-големи разстояния нещата изглеждат по различно. А и разликата 115к.с. към 90к.с. не е за пренебрегване при условие, че кончетата пропорционално са се разбягали от 2 двигателя /ако негреша, че 1.8tddi и през 2000г. е 90 к.с./.

Дизела /tddi/ според мен е най-изгоден/удобен при навиване на повечко километри.
не е 1.8, 2000 кубика е 115 коня,мк3 се води ако не греша.тия по новичките.едните са до 2000г. а другите са от 2000 нагоре,аз съм на вторите.
а за парното какво казваш,защото е проблем това, колата е с климатроник и тн.мислиш ли ченяма да има топло зимата.
mitakinen написа:Аз имам такова Мондео и съм много доволен от него. До сега бях карал само бензинови коли и първоначално малко ме смути тракането, но много върви. DI мотора е разработка на някаква английска фирма и същия мотор се слага на Ягуар Х-туре. Слагай му хубава нафта и нямаш да имаш проблеми
а знае ли се каде е хубавата нафта на коя бензиностанция??

Публикувано: 13 дек 2007, 10:19
от escorttd
Това за парното и аз не го разбрах.
Нафтата е най-добра на Лукойл, след това е Омв.

Публикувано: 13 дек 2007, 10:22
от chano
escorttd написа:Това за парното и аз не го разбрах.
Нафтата е най-добра на Лукойл, след това е Омв.
а за тази гръцката бензиностанция какво ще кажете,чувал съм че гърците имат хубаванафта.ОПЕТ маи беше.
escorttd написа:Това за парното и аз не го разбрах.
Нафтата е най-добра на Лукойл, след това е Омв.
и аз съм чел някаде че дизелите нямат парно но не знам,не съм карал още дизел,по бавно згрява ли какво???

Публикувано: 13 дек 2007, 11:00
от isoiso
chano написа: а за парното какво казваш,защото е проблем това, колата е с климатроник и тн.мислиш ли ченяма да има топло зимата.
Е той климатроника какво е през зимата? Автоматично парно :lol: То да не е печка.

Публикувано: 13 дек 2007, 11:01
от ofeto
това за парното е пълна глупост!аз имам дизелово мондео и мога да ви кажа,че след 5/пет/ минути работа вече духа топло!

Публикувано: 13 дек 2007, 11:21
от chano
ofeto написа:това за парното е пълна глупост!аз имам дизелово мондео и мога да ви кажа,че след 5/пет/ минути работа вече духа топло!

ти ме поуспокои малко,защото маи няма логика да си купиш кола за 40 000 и да ти е студено вътре.Дано е така де.

като гледам и преценявам,май ще ме откажете от дизела,за мен колата е поваче да върши работа а не аз да върша неината и да вкарвам пари в нея.нека да кажат спициалистите какво мислят.

Публикувано: 13 дек 2007, 12:37
от escorttd
това за парното са глупости! след петата минута тръгва да топли, а на десетата вече девойките си хвърлят дрехите от жега :wink:
А относно дизела: карал съм всякакви коли, но съм бил собственик само на дизели и смятам да е така и в бъдеще. Надявам се спекулантите (разбирай държавата) да не направят нафтата 2 пъти по-скъпа от бензина, защото тогава вече ще се замисля. Всеки на който му е залепвал гърба към облегалката при 2000rpm ще разбере за какво говоря.

Публикувано: 13 дек 2007, 12:43
от chano
escorttd написа:това за парното са глупости! след петата минута тръгва да топли, а на десетата вече девойките си хвърлят дрехите от жега :wink:
А относно дизела: карал съм всякакви коли, но съм бил собственик само на дизели и смятам да е така и в бъдеще. Надявам се спекулантите (разбирай държавата) да не направят нафтата 2 пъти по-скъпа от бензина, защото тогава вече ще се замисля. Всеки на който му е залепвал гърба към облегалката при 2000rpm ще разбере за какво говоря.
това за девоиките е добро,за ускорението също онзи ден му направих едно кръгчена монди и това върви поваче от бензина бре.,даите да мислим за тази нафта нещо.Пуснал съм тема.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 223#115223" onclick="window.open(this.href);return false;
escorttd написа:Това за парното и аз не го разбрах.
Нафтата е най-добра на Лукойл, след това е Омв.
и аз съм чел някаде че дизелите нямат парно но не знам,не съм карал още дизел,по бавно згрява ли какво???

Публикувано: 13 дек 2007, 18:21
от aaleks
Както вече по-горе писах "От споменатите по-горе експлоатационни услови" а те са
chano написа:..................карам го 4км.от нас до работата и само в задръствания по канала...........
Е как да загре е парното за 4 км, а общо прието е, че дизела бавно загрявана място/задръствания. Новите дизели /TDCi/ имат "печки" поне фордовете "Канект" тия като на бТК-то за другите незнам.

escorttd - На кой километър ще си на 5-6минута, то духа топло ама на теб още ти е студено. А до десетата минута пича ще паркирва.

Публикувано: 13 дек 2007, 18:53
от chano
aaleks написа:Както вече по-горе писах "От споменатите по-горе експлоатационни услови" а те са
chano написа:..................карам го 4км.от нас до работата и само в задръствания по канала...........
Е как да загре е парното за 4 км, а общо прието е, че дизела бавно загрявана място/задръствания. Новите дизели /TDCi/ имат "печки" поне фордовете "Канект" тия като на бТК-то за другите незнам.

escorttd - На кой километър ще си на 5-6минута, то духа топло ама на теб още ти е студено. А до десетата минута пича ще паркирва.[/quoteабе общо взето 4км. ги взимам за около 20/25мин.бензина ми загрява още на 5тата минута,при дизела как е.

Публикувано: 13 дек 2007, 23:40
от nhk
Ето един съвет и от мен:
Щом колата ти харесва купувай я.

Публикувано: 14 дек 2007, 00:26
от chains
Ако не си карал турбодизел до сега, то ще останеш приятно изненадан - просто турбо дизела е много по-приятен за каране от бензиновия двг. /мощността се развива плавно, още от много ниски обороти, теглителната сила е много голяма и се чувстваш уверен при тръгването от гадно кръстовище или при изпреварване/. Ако те качат на кола турбодизел, след средата на 90 - въобще няма да познаеш, че се возиш на "печка" - колата е много пъргава, в купето е тихо, няма вибрации и отзад не пуши!

Правилно си се насочил към дизелов Форд /двг. са им отлични - не слушай какво казват другите, те в 99% дори даже не са се качвали на Форд...../!

Колкото до разхода при сегашното убийствено положение в София, предполагам, че ще достигнеш 10л. на 100км., въпреки, че като цяло дизела е вного по-икономичен в задръстванията - просто на час дизеловите двг. харчат 2-3 по-малко от бензиновите, а разхода се вдига когато се кара на "турбина" /просто този прилив на мощност се заплаща/!

На извънградско ще харчи между 5 - 7л. на 100км. /с около 100-110км./ч. разхода е около 5л., но нагоре постепенно се увеличава/!

Но въпреки тези данни това е съвсем приемлив разход, защото се возиш в голяма, мощна и комфортна кола, а реално като пари ти струва колкото доста по-малка и дървена кола. Особено на дълго си е направо удоволствие, базата е голяма, купето е стабилно, окачването е комфортно и колата с лекота прави дълги преходи, като двг. е достатъчно мощен, с голям резерв и изпреварванията са сигурни и безопастни!

Колкото до парното - имам отлично парно. Истината е, че дизел не трябва да се оставя да подгрява на място /така ще му трябва половин час да загрее/, а 10-15 секунди /все пак да се развърти маслото/ трябва да се тръгне плавно без много газ и първите минута две да се кара по-плавно и предавките да се сменят на по-ниски обороти /до 2000обр./мин./; това, че на място не грее има друг положителен ефект - лятото не грее в задръстванията!

Колкото до нафтата - за София само ОМВ - разликата е много голяма като заредя от друга бензиностанция буквално имам чувството, че поне 10 коня умират и в последствие като пак си заредя от ОМВ колата става ок. /като пробвай и двата дизела, но мое мнение е, че колата върви по-добре със "Спринт Дизел", тоест по-евтиния/ !

Публикувано: 14 дек 2007, 08:22
от maxpoint
Напълно съм съгласен с колегата chains повече от година го карам моето мондю и не бих го сменил за сега с нищо друго... на петата минута вътре е баня...разход 9-10 градско 5-6 извънгр. да добавя че е типтроник а за него казват че разхода бил 1-2 литра нагоре...всичко зависи от начина на каране ...купувай го ако си заслужава като интериор и екстериор автомобила е супер :D

Публикувано: 14 дек 2007, 09:48
от chano
chains написа:Ако не си карал турбодизел до сега, то ще останеш приятно изненадан - просто турбо дизела е много по-приятен за каране от бензиновия двг. /мощността се развива плавно, още от много ниски обороти, теглителната сила е много голяма и се чувстваш уверен при тръгването от гадно кръстовище или при изпреварване/. Ако те качат на кола турбодизел, след средата на 90 - въобще няма да познаеш, че се возиш на "печка" - колата е много пъргава, в купето е тихо, няма вибрации и отзад не пуши!

Правилно си се насочил към дизелов Форд /двг. са им отлични - не слушай какво казват другите, те в 99% дори даже не са се качвали на Форд...../!

Колкото до разхода при сегашното убийствено положение в София, предполагам, че ще достигнеш 10л. на 100км., въпреки, че като цяло дизела е вного по-икономичен в задръстванията - просто на час дизеловите двг. харчат 2-3 по-малко от бензиновите, а разхода се вдига когато се кара на "турбина" /просто този прилив на мощност се заплаща/!

На извънградско ще харчи между 5 - 7л. на 100км. /с около 100-110км./ч. разхода е около 5л., но нагоре постепенно се увеличава/!

Но въпреки тези данни това е съвсем приемлив разход, защото се возиш в голяма, мощна и комфортна кола, а реално като пари ти струва колкото доста по-малка и дървена кола. Особено на дълго си е направо удоволствие, базата е голяма, купето е стабилно, окачването е комфортно и колата с лекота прави дълги преходи, като двг. е достатъчно мощен, с голям резерв и изпреварванията са сигурни и безопастни!

Колкото до парното - имам отлично парно. Истината е, че дизел не трябва да се оставя да подгрява на място /така ще му трябва половин час да загрее/, а 10-15 секунди /все пак да се развърти маслото/ трябва да се тръгне плавно без много газ и първите минута две да се кара по-плавно и предавките да се сменят на по-ниски обороти /до 2000обр./мин./; това, че на място не грее има друг положителен ефект - лятото не грее в задръстванията!

Колкото до нафтата - за София само ОМВ - разликата е много голяма като заредя от друга бензиностанция буквално имам чувството, че поне 10 коня умират и в последствие като пак си заредя от ОМВ колата става ок. /като пробвай и двата дизела, но мое мнение е, че колата върви по-добре със "Спринт Дизел", тоест по-евтиния/ !
Благодаря за изчерпателният одговор,доста ми помогна при избора,притеснявам се малко за парното защото тази е с кожен салон без подгряване на седалките,и сигурно ще се мръзне зимата яко.
maxpoint написа:Напълно съм съгласен с колегата chains повече от година го карам моето мондю и не бих го сменил за сега с нищо друго... на петата минута вътре е баня...разход 9-10 градско 5-6 извънгр. да добавя че е типтроник а за него казват че разхода бил 1-2 литра нагоре...всичко зависи от начина на каране ...купувай го ако си заслужава като интериор и екстериор автомобила е супер :D
аббе аз направо съм си влюбен в това мондео,изобщо форд са много готини коли на поносими цени,особено на тозимного му се кефя,е има и по скъпи фордове но не мога да си ги позволя,а пък и мисля че за софия не трябва толкова скъпа и лъскава кола,иначе трябва да спиш при застрахователите.А това за около 10/12000 не е кои знае колко скъпо с тези екстри каде ги има особено ако си го намериш и на изплащане за некои друг месец.

незнам дали няма нещо като метанова уредба за дизелите,нафтата хич нее евтина и ще поскъпва а пък няма алтернатива като бензина-газ-метани и тн.сега заредих газ за 20лв. сипах 18литра, а дизел ако заредя за 20лв.ще сипя по малко от 10л.Е и това е голям проблем.Хубаво е като инвенстираш в такава кола поне да ти пази париците после и да ти ги избива,е поне това е моето мнение.Какво ще кажете по този въпрос.