Страница 1 от 2
Проблем със скоростна кутия и/или съединител ?
Публикувано: 14 ное 2007, 21:47
от Invader
Привет колеги!
Доста четох из форума, но не можах да си отговоря на въпрсите.
Миналия ноември (2006) сменях скоростна кутия. Наляха ми масло Motul HD 80W90. Още тогава разбрах, че е гъсто за моята скоростна кутия, но така и не го смених...сам съм си виновен

От отгава съм минал около 27-28000 км.
Миналия месец педала на съединителя ми потъна и не можа да се върне. Карах около 20-30 м докато отбия, но вече миришеше яко на феродо. Както и да е, дръпнах си педала с ръка нагоре и се оправи. НО от тогава аксиалния лагер яко ми свири при натиснат педал и на полусъединител, сигурно са се прецакали и двата диска

Чакам да събера малко кинти и ще я закарам на сервиз да видим дали има останало нещо здраво от съединителя.
Притесненията ми обаче са от днес. Цял ден шофирах в София и следобяд тръгнах да се прибирам към Асеновград. Всичко беше ОК, до влизането ми в Асеновград. Скоростите започнаха да влизат изключително трудно, и задната включително.
Та сега се чудя какво и е на фиестата? Скоростната плаче за ново масълце (75W90-полусинтетично) или съединителя започва устремително си заминава? Или и двете

Предварително благодаря за отзивите!
Публикувано: 15 ное 2007, 07:41
от dimbatami
колега със тези работи дето сподели според мен ти е отишъл съединителя на кутията едва ли нещо и е станало но е хубаво да сипеш някое по рядко масло но чак синтетика за твоя автомобил

Публикувано: 15 ное 2007, 10:30
от madboy
Съмнявам се маслото да е виновно за цялата работа. Ако е гъсто ще прави проблем зимата докато се загрее примерно, но чак пък да скапе скоростите....
Примерно старите италиански автомобили са имали вечен проблем с течащи скоростни кутии и затова за ги пълнели с грес- загрявали са я да се втечни и са я наливали в кутиите. Но това не им е скапвало нищо по скоростите.
Публикувано: 15 ное 2007, 17:55
от isoiso
По това, което си написал проблема е в съединителя, маслото няма нищо общо

Скоростите не ти влизат защото съединителя не отделя както трябва.
Публикувано: 15 ное 2007, 21:35
от Invader
Мерси колеги, и аз така си мислех. Само чакам да преведат заплатата и ще го отварям тоз пусти съединител, но и маслото ще сменя. А това за полусинтетичното 75W80 го видях в аутодатата на един сервиз. Моля някой, който има инсталирана Аутодата (не мога да я инсталирам нещо

) или друга подобна програмка, да провери какво масло трябва да налея в скоростната (5-степенна за фиеста 1.1 моно инжекция).
Благодаря!
Публикувано: 15 ное 2007, 22:20
от Invader
Не търсете колеги. Току що си свалих Аутодата 2004 и я инсталнах

Не знам защо 2005 не искаше да тръгне, а уж се регнах. Както и да е.
Ето го маслото:
Публикувано: 17 ное 2007, 00:14
от HACKO
Съвета ми е карай си със гъстото и си оправи съединителя. Със рядкото масло и 91г на производство ще питаш защо тропа (има тема за тропането не отваряй нова).
Публикувано: 19 ное 2007, 10:42
от Invader
Мерси Наско !
Публикувано: 19 ное 2007, 17:11
от darmadan
При мен има много 80W90 на Volvo и Quicksilver даже с някакви тефлонови добавки , което слагам в редукторите на извънбордови двигатели и Z-колонките . Мислил съм да слагам в скоростната кутия на колата , но сервизния механик на Yamaha ме посъветва да не го правя тъй като работят в различни температурни режими.
Публикувано: 20 ное 2007, 02:30
от Sticky
Най-вероятно е от феродовия диск ..но за всеки случай виж си и притискателния

Публикувано: 20 ное 2007, 09:00
от Invader
Вчера я оставих в сервиз. Днес, най-късно утре ще разбера какво й е и ще пиша. Готвя се за цял комплект + труд = около 200 лв

Публикувано: 20 ное 2007, 09:19
от venom4o
добре е.. на мен ми взеха 300
Публикувано: 22 ное 2007, 17:05
от Invader
Привет колеги!
Току що си взех колата от сервиза. Притискателния диск бил счупен, лагера също.
Смениха ми всичко. Лагерът е "BREDA LORETT" (14 лв.), а дисковете - феродов (42 лв.) и притискателен (52 лв.) са на фирмата "MECARM".
Цените ми се струват малко ниски, но незнам...

Ако някой има впечетление от тези марки, моля да сподели.
Имам възможност да снимам само старите чаркове, ако някой пожелае няма проблем.
Блягодаря на всички
Приятна вечер.
Публикувано: 22 ное 2007, 18:54
от HACKO
Стават, вече втора година карам със такъв. Не е перфектен но при цена от 100лв комплекта. Проблема е че, понякога ми се налага първо да включа 2 и след това 1, инак други проблеми няма. Пробега е около 15000 предимно градско.
Публикувано: 22 ное 2007, 21:24
от Invader
Вижте какво е станало с притискателния диск

Какъв зор е видял незнам

Публикувано: 23 ное 2007, 14:53
от HACKO
Нормално, палците са счупени в контактната повърхност с лагера,вследствие износване. Имай предвид че това сигурно е оригиналния съединител.
Публикувано: 23 ное 2007, 16:07
от Invader

Ако е оригиналният, значи е заминална 200 или 300 хиляди, не знам колко са, защото километража на таблото ми е с 5 цифри, но като гледам салона колко е запазен ми се струва, че са 200 К, което хич не е малко де. Тогава "Люк" ще да са добра фирма

Публикувано: 23 ное 2007, 16:21
от HACKO
Да хубави са но не струват 52лв. Вероятноста да купиш притискател Люк произведен в някоя работилница у комшиите на цена като за германски е 99,9%.
Публикувано: 23 ное 2007, 16:25
от Invader
Така е. Абе да ме изкара 40-50000 км ще съм доволен. Пък и смятам след година да завещавам фиестата на сестра ми.
Благодарско Наско и приятна вечер

Публикувано: 26 ное 2007, 20:27
от Invader
Колеги, абе да ви питам пак нещо за тоз пусти съединител
Хубаво ми го смениха в четвъртък, ама от тогава чак днес я покарах повечко. И какво забелязах... на моменти при тръгване на полусъединител нещо изсвирва за секунди със същия звук, както свиреше стария лагер. На два пъти ми се случи да изсвири и на 2 предавка на полусъдинител
Дали не са забравили да затегнат нещо, или да си върнат маслото за скоростите обратно? Или си иска време да се разработи, което ми се струва абсурдно

Ще трябва да я закарам пак в сервиза да я погледнат, но в следващите дни няма да мога, та за това отново се допитвам до вашите знания и опит. Благодаря !