Страница 1 от 1
Губи антифриз - Гарнитура?!
Публикувано: 04 ное 2007, 18:35
от msotiroff
Като купих мондеото(TD) губеше антифриз от водната помпа. Смених я заедно с ангренажния и ролките...
обаче забелязвам, че продължава да губи охлаждащата течност, по - малко, но пак значително - около 100-150ml на 1000км. Огледах за течове от маркучите и радиатора - няма. Съмнява ме да няма прец@кана гарнитура...
Стартирах ДВГ, отворих капачката на разширителния съд, подадох газ до към 2000 - 2500 об./мин. -> балончета не излизат...
Видях в една тема това:
Димитар написа:...За по сигорно направи тест за въглероден двуокис на казанчето за антифриз.Правят го по сервизите,за около 5мин.
Този тест може ли да покаже със сигурност дали има издухана гарнитура?
Ако не - как да разбера със сигурност?
Благодаря.
Публикувано: 04 ное 2007, 20:18
от cocoff
При навлизане на антифриз в цилиндрите би трябвало да пушиш в бяло.
Публикувано: 04 ное 2007, 21:04
от valdesbg
Освен това :
Ще палиш меко казано "трудно"
маркучите ще са дървени ( не можеш ги натисна )
няма да имаш парно
ще прегрява
Какво още ....
Та , виж си антифриза колега ..... ако водата е в повечко ... а знаем че водата се изпарява нали ?

А , за последно .. ами ще отказва някой цилиндър също . Тъй като не чух гореизброени проблеми мисля че не е гарнитура на глава !
Карай и си пей

Публикувано: 04 ное 2007, 22:18
от msotiroff
Дано да сте прави, аз все мисля най - лошото...
cocoff написа:При навлизане на антифриз в цилиндрите би трябвало да пушиш в бяло.
Не мога да преценя как пуши... май никак

При много високи обороти 3000+ пуши черничко първите няколко секунди, бял дим не съм видял. А дали димът трябва да има специфичен мирис, ако влиза антифриз в ДВГ?!
valdesbg написа:Освен това :
Ще палиш меко казано "трудно"
маркучите ще са дървени ( не можеш ги натисна )
няма да имаш парно
ще прегрява
Какво още ....
Та , виж си антифриза колега ..... ако водата е в повечко ... а знаем че водата се изпарява нали ?

А , за последно .. ами ще отказва някой цилиндър също . Тъй като не чух гореизброени проблеми мисля че не е гарнитура на глава !
Карай и си пей

Първото палене, когато е студено или ако не съм я палил 2-3 дни наистина е трудно - въртя около 4-5 секунди, някои път и повече...

Иначе после, като загрее е пушка.
Маркучите не са дървени, но не знам от колко време е проблема - купих колата преди месец и половина.
Колкото до антифриза - сменях го, при смяната на водната помпа и ремъците. 5 литра антифриз и около 4л. вода, която не си обяснявам откъде ще се изпари - нали уж системата е затворена...
Публикувано: 05 ное 2007, 08:59
от schrack
Със толкова малко антифриз не може да пуши отзад
Моя съвет е да си притегниш главата защото може да и е правено ремонт и тогава ако пак губи значи

гарнитурка....!
Публикувано: 05 ное 2007, 10:08
от Dundee
Огледай хубаво маркучите и скобите, които ги стягат. Може да капе при някоя от връзките ако скобата е разхлабена.
Публикувано: 05 ное 2007, 12:05
от diesel1.6
Случва се да се изпарява водата от неплътна капачка на казанчето - провери дали клапана и държи - той е затворен обикновено, и се отваря при някакво налягане, май към 0.8 атм.
Ако ти губи толкова малко вода, не може да с еоткрие лесно проблем с глава/гарнитура/блок. Често и при ремонта пропускат да намерят точното място и проблемът се намалява, но остава - много тъжен вариант.
тествай с налягане - с специален накрайник се пълни цилинндъра с въздъх под налягане, до 20 атм и се гледа няколко минути дали се мени нивото на водата или има мехурчета. Може да се направи същия тест с някакъв маркиращ газ, за лесно откриване, или с хелий/водород за много малки пропуски. Незнам кой тества така в Бг... но има, разпитай. Не е и скъпо, а е ефективно.
Публикувано: 05 ное 2007, 18:31
от msotiroff
diesel1.6 написа:Случва се да се изпарява водата от неплътна капачка на казанчето - провери дали клапана и държи - той е затворен обикновено, и се отваря при някакво налягане...
Капачката е чисто нова, на един месец.
Dundee написа:Огледай хубаво маркучите и скобите, които ги стягат. Може да капе при някоя от връзките ако скобата е разхлабена.
Абсолютно никъде не капе или тече от маркучите и скобите, проверил съм отдавна.
Иначе ще питам по сервизите за такъв тест.
BTW Като изкарам щеката на маслото след като е работил ДВГ има някакви ситни въздушни мехурчета по маслото. Дали може да има нещо общо?!
Публикувано: 13 ное 2007, 17:03
от Mugen
От колко време ти е така колата?
Абе направо сменяй гарнитурата няма кво да умуваш.Всички признаци които имаш водят към нея или искаш да ти прегрее колата без да разбереш и хоп спукахме главата. А това за белия дим - ако вече е видим с просто око работата става дебела.
Публикувано: 13 ное 2007, 18:43
от SBobi
аз защо си мисля че ако отидеш на една диагностика ще могат да ти кажат дали имаш антифриз в цилиндрите
Публикувано: 13 ное 2007, 18:48
от ewgeny
schrack написа:
Моя съвет е да си притегниш главата ....!
Абе как ще кажеш на човека такова нещо бе. Наиш ква беля може да си докара на главата. Ако ще е така, направо да я смени гарнитурата - 20-на лева за нея, 20-лева за шлайф, ако се налага и 20-на лева за майстор, отколкото да изкриви главата. Хората използват спициални динамометрични ключове, и се затяга по строго определени правила, включително дозатягане, изчакване и т.н.
Публикувано: 13 ное 2007, 18:58
от venom4o
главата се затяга на 7-8 килограма първоначално ,като се започва от двата болта в средата.. след това се стяга 1 по 1 най далечните болтове от съседния ред болтове.. и таке .. след което се чака 15 минути и се стягаше на 90 градуса със инструмента.. ако не се лъжа нека някой да ме поправи..
Публикувано: 13 ное 2007, 21:44
от msotiroff
Споко, народееее. Оказа се, че ми е спукан радиатора...

...от там губи антифриза.
Публикувано: 13 ное 2007, 23:10
от ewgeny
venom4o написа:главата се затяга на 7-8 килограма първоначално ,като се започва от двата болта в средата.. след това се стяга 1 по 1 най далечните болтове от съседния ред болтове.. и таке .. след което се чака 15 минути и се стягаше на 90 градуса със инструмента.. ако не се лъжа нека някой да ме поправи..
Ами разбира се че ще те поправя.
1. Не може нещо да се затяга, и да измерваш в килограми, първо защото ако рамото ти е дълго 4 метра и 40 см разликата е огромна, а мерната единица е Nm (нютон-метра), може и килограми, но по някаква дължина, като имаш предвид че 10 нютона са около 1 кг. Това се казва момент
2. Същността е че, повечето се затягат до определен въртящ момент примерно 100 Nm, след това по още 90 градуса на затягане, изчакват се 5 мин, и после още 45 градуса, и това наистина става по точно определен ред на затягане на болтовете, грубо казано от средните към външните, както ти каза.
3. За най-лесно, на гърба на опаковките на повечето гарнитури е описано затягането, но все пак казвам че не става с подръчни средства, така че:
Не правете това вкъщи
Публикувано: 13 ное 2007, 23:25
от orlinm
ewgeny
Колега нека не извисяваме смяната на гарнитура на двигател до такива божествени висоти. Сякаш преди 10 години всите са имали ключове с нютонметър айде айде..... Пък специално за коли кат мойта над 12 годишни кво да говоря? Купувам, сменям, затягам колкото на мен ми се струва добре (не съм слабак все пак

) и си карам.
Не че нещо, ама лично на мен ми е поомръзнало да гасим техническия ентусиазъм на колеги, дето могат сами ама другите ги разубеждават. И става така, че всеки се пари от майстори, които и да искат няма да го направят така, както човека може да си го направи сам. И после що имало сервизи дето взимат по 10 лева за смяна на една (на една) свещ.
Най-хубавото нещо на старата кола е, че сам можеш да се научиш да си я оправяш без да изгубиш много пари ако сгрешиш.

Публикувано: 14 ное 2007, 09:22
от DTM
orlinm написа:ewgeny
Колега нека не извисяваме смяната на гарнитура на двигател до такива божествени висоти. Сякаш преди 10 години всите са имали ключове с нютонметър айде айде.....
Колега, това наистина ли го мислиш? Затягаш колкото ти дойде отвътре

, жалко ако е така. Дори преди повече от 10 години са се използвали и по-сложни инструменти от динамометричен ключ.
Съжалявам за офтопика!
Публикувано: 14 ное 2007, 09:57
от ewgeny
Все едно орлине да кажеш, че няма значение как да затягаме гайките на гумите. И децата знаят, че се затягат на кръст, за да легне равномерно джантата. И ако това кажеш че са пак големи технологии, направо си подавам оставката.