Страница 1 от 2

Странен дефект на клапаните на мондео.

Публикувано: 29 сеп 2007, 22:36
от g.taskov
Здравейте,
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?

Ето и снимките:

На тази снимка се вижда много ясно от долната страна на клапана как е изяден. Това не е пукнатина ами е прояден.
:arrow: http://store.picbg.net/pubpic/27/0E/892 ... 6e270e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ето и други снимки на клапаните. Това са възможно най-ясните които можах да направя.
:arrow: http://store.picbg.net/pubpic/16/7D/0f8 ... a9167d.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

:arrow: http://store.picbg.net/pubpic/DB/6B/012 ... acdb6b.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 30 сеп 2007, 09:23
от cocoff
Ами, май си прав. При положение, че изпускателните работят в много по-агресивна среда и се нагряват до червено, а всмукателните непрекъснато се охлаждат, единствената логична причина остава въздействието на пропан-бутана. Може би клапаните са сменявани вече и са куче марка... :-?:
За статистиката :) : на колко хиляди е ДВГ и заради клапаните ли е на основен ремонт?

Публикувано: 30 сеп 2007, 09:50
от AlexP
До колкото съм чувал Зетеците след Август 1997-ма година май са с по-слаби клапани, които прегарят при каране на газ. Аз за това си купих по-старо Мондео, а и не само за това - МК1 изглежда по-добре от МК2, поне според мен.

Публикувано: 30 сеп 2007, 10:02
от cocoff
Дааа...като се поразрових из мрежата стигам до извода, че просто повърхностната обработка на клапаните не е устойчива срещу "газова корозия". Вероятно по света газифицирането не е толкова разпространено както у нас :)

Публикувано: 30 сеп 2007, 10:14
от g.taskov
Колеги,
и аз се съмнявам че това може да е от газта ,но други автомобили
минават хиляди на газ.Колата е на 160000 км. аз я карам вече 2 год.
и съм минал на газ 15000-км. На обзорския баир колата загря до малко над 3/4 от температурната скала (не е влизала в червената зона), почна да духа. Прибрах се в София и когато премерих компресията и 1ви и 4ти бяха на 11атм. а 2ри и 3ти бяха на 6амт. Наложи се да се отвори двигателя и се останови че буталата са спукани и дори между сегментите се бяха отчупили парченца. Беше надран и блока и за това се наложи да направя основен ремонт.

Публикувано: 01 окт 2007, 10:21
от cocoff
Да де, ама не знаеш на какво дередже са били като си я купил:) То вече какво ли значение има щом правиш осн. ремонт...

Публикувано: 01 окт 2007, 10:40
от HACKO
Това е най често срещаното поражение, което газта нанася на двигателя. Тези все още са много добре, многократно съм виждал клапани на таксита, които изглеждат все едно че мишки са ги гризали.

Публикувано: 02 окт 2007, 12:15
от kEFi
....а би ли казал каква е причината за спукването на двата цилиндъра?

Публикувано: 02 окт 2007, 15:25
от gorskiq
Моето няма газова уредба и в момента е на 156 000 км., но на 145 000 км сменях комплект изпускателни клапани и сегменти. На 3 цилиндър в единия изпускателен клапан имаше дупка, а сегментите ги смених щото гореше по 1 л. масло на 1000 км.. Явно това им е слабо място. Сега всичко е ок и маслото не го пипа.

Публикувано: 02 окт 2007, 17:35
от AX!S
gorskiq написа:Моето няма газова уредба и в момента е на 156 000 км., но на 145 000 км сменях комплект изпускателни клапани и сегменти. На 3 цилиндър в единия изпускателен клапан имаше дупка, а сегментите ги смених щото гореше по 1 л. масло на 1000 км.. Явно това им е слабо място. Сега всичко е ок и маслото не го пипа.
Явно колата ти не е на 1хх ххх, а на 2хх ххх км :idea:

Публикувано: 02 окт 2007, 18:27
от isoiso
AlexP написа:До колкото съм чувал Зетеците след Август 1997-ма година май са с по-слаби клапани, които прегарят при каране на газ. Аз за това си купих по-старо Мондео, а и не само за това - МК1 изглежда по-добре от МК2, поне според мен.
Това е вярно, моето е от последните със здравите клапани. Газаджиите изрично ме питаха коя година е ZETEC-а, слагаш си едни клапани и 100% ще са по-добри от оригиналните :)

Публикувано: 07 окт 2007, 22:22
от noface
Хммм,май тия клапани са кухи,до колкото си спомням и по-високата температура от изгарянето на газ-та води до тия деформации :?

Публикувано: 28 окт 2007, 15:14
от Димитар
Колеги информираите се за своиствата на различните горива и тогава пишете.Бензина има темп.на горене около 850гр.Газта -около650-700град.причината за по-високия разход и намалената мощност при каране на газ,е в това ,че газта отделя по-малко енергия при изгаряне.Бензина постъпва в целиндрите във вид на малки капчици,отмива маслото от целиндрите,а газта постъва в изцяло в газообразно състояние.При каране само на газ цвета на маслото почти несе променя.Двигателикоито се карат на газ издържат почти двапъти по-голям пробег.Бензина има своиството да изгаря с детонация,газта-не.пригарянето на клапаните при колегата наи-вероятно е от натпупване на много нагар по клапаните,пак своитво на некачествен бензин и разход на масло.Но клапаните първо са почистини и тогава са снимани.

Re: Странен дефект на клапаните на мондео.

Публикувано: 28 окт 2007, 19:43
от diesel1.6
Ако това са смукателни клапани, се сещам за вариант колата да е карана дълги години на кратки разстояния и това да е резултат от конденз.

Аз съм виждал язви по глави, бутала и клапани само след проблеми с гарнитурата, и то малки - толкова, колкото да си смуква водица като паркираш и изстива двигателя. После причинява корозийка вътре.
Може и ти да си имал деформирана глава, разхлабени болтове или пропускаща гарнитура, или да караш по 10 мин?
Смукателните клапани са най-студеното нещо в двигателя и събират всичките водни пари и разни газове.

Публикувано: 31 окт 2007, 17:54
от schrack
Пуснато на: Съб 29 Сеп, 2007 22:36 Заглавие: Странен дефект на клапаните на мондео.

--------------------------------------------------------------------------------
Здравейте,
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?


Аз имам въпрос към g.taskov ....!! Колко хиляди е карана на газ за да стане до това положение ????

Публикувано: 01 ное 2007, 18:32
от Димитар
категорично не е от газта

Публикувано: 01 ное 2007, 21:43
от Атанас
Не го казврвм за първи път - предлагат се оригинални клапани специално за LPG, при това всмукателни.

Публикувано: 02 ное 2007, 18:05
от g.taskov
Не знам точно.Аз я купих на 157000 и съм я карал 15000 на газ.
Но преди мене жабара не знам колко я е карал и как.

Публикувано: 04 ное 2007, 12:44
от Aicken
Имам въпрос в времето при бензина износва ли се по същия начин или не е така ? :roll:

Публикувано: 15 ное 2007, 20:34
от djudjko
Сладури, аз също си отварях колата преди няма и 1000 км. защото до морето и обратно за събота и неделя (минах 930 км.), колата ми лапна 4 литра масло... оказа се че всичко е идеално, освен маслените сегменти, които бяха пред разпад!!! Смених доста неща отвътре, но всмукателните ми клапани бяха добри. На язви бяха обаче изпускателите! А колегата, който твърди, че двигателите на газ се отварят два пъти по-рядко отколкото работилите на бензин за това ли кара дизел? Хора, газта има по-голямо октаново число от бензина, но количеството пускано в цил. е много по-малко, затова колата харчи по-малко, а пък се спъва!!!