Страница 1 от 1
Работа на 3 цилиндъра =? разпред. вал?
Публикувано: 10 сеп 2007, 22:01
от PA0700AP
Оставих Фиестата в сервиз да я погледнат, че работи на 3 цилиндъра. Майстора се изказа, че най-вероятно има нужда от смяна на разпред вал.
Проблема е следния:
един ден колата при палене заработи на 3 цилиндъра. Чуваше се фучене (свистене) по ауспусните тръби, наподобяващо звука на EVО и WRX при отпускане на газта.
Свещи не съм сменявал поне от 40'000 км., кабелите са сменени скоро. Възможно ли е да има проблемна свещ, която да откаже изведнъж да даде искра? Наистина ли може да има общо работата на 3 цилиндъра с разпред. вал.? Къде да търся проблема?
Фиеста, 230'000 км, '93, 1.1 карбуратор, АГУ.
Публикувано: 10 сеп 2007, 22:08
от traqn_savov
възможно, слабота място на тея двигатели е раз. вал
Но може и да е от клапан..
Публикувано: 10 сеп 2007, 22:24
от Zi
Виж си все пак и свещите. На мен вчера същата работа. Паля колата сутринта фучи и тресе зверски , като предишната вечер я бях карал и нямаше проблем. Веднага проверих свещите, щото и преди съм го имал тоя проблем и ми беше избила свещ на втори цилиндър. Най-лесно се проверя като дърпаш кабелите един по един и там където няма промяна по работата на двигателя, значи свеща не е вред. Успех, дано съм бил полезен.
Публикувано: 10 сеп 2007, 22:25
от pifivo1
traqn_savov написа:възможно, слабота място на тея двигатели е раз. вал
Но може и да е от клапан..
Подкрепям Траян, аз също съм имал такъв случай на старата ми фиеста 1.1 ic - отведнъж умреха 13 коня.Искра имаше преди да измеря компресия мислех че е комутатор, но като премерих и видях, че няма никой ми стана ясно.Щом си на газ и имаш някой по притегнат клапан след време прегаря. Ремонта не е много скъп, но си зависи от майстора.Успех!
Re: Работа на 3 цилиндъра =? разпред. вал?
Публикувано: 11 сеп 2007, 01:42
от bigmurzi
PA0700AP написа:..Чуваше се фучене (свистене) по ауспусните тръби, наподобяващо звука на EVО и WRX при отпускане на газта.
..
и при мен се чува свистене отпред, ама не мога да определя дали е като това, щото не знам какъв е звука на ЕVO и WRX ама си е съскане..
Re: Работа на 3 цилиндъра =? разпред. вал?
Публикувано: 11 сеп 2007, 08:02
от cocoff
PA0700AP написа:...
Според мен гърбиците се износват постепенно и за такъв внезапен отказ причината е другаде..., но къде???

Мери компресия и тоци та да се ориентираш.
Публикувано: 12 сеп 2007, 07:27
от traqn_savov
прав си че гърбиците се износват постепенно...
стъпка едно мери компресия на цилиндъра, ако има компресия, не работи свещ или смуче от уплатнението на всмукателните колектори много въздух..
Ако няма компресия към 3-4 атмосфери имаш: натегнати клапани, издухан клапан, заял повдигач в блока, повредени клапанни легла, счупени сигменти.
Публикувано: 12 сеп 2007, 21:31
от kocef
и аз да дам мнение траянІсавов точно ти е обяснил от какво е проблема по стапки аз го имах сащия проблем преди месец не го познах че работи на три цилиндара ходих на елком маистора ми демонстрира че работи на три цилиндара кат ми махна проблемния кабел като работеше двигателя и не показваше никаква промяна че е изваден кабела гледа струва тоз маистор и каза че са пренатегнати клапаните охлаби ги пак никаква разлика в работата на ДВГто маистора каза ще шлаифаш клапани последно преди тва пробва и като смени свеща прибрах се аз отворих капака запалих ослушвах се доста пипах тук там и осетих че при горивопроводите дарпа ваздух особено около четварто бутало притегнах болтобете на горивопроводите и запя друга песен таз кола веднага смени звука двигателя спря да тресе и си заработи нормално порачах си нова гарнитура на тез горивопроводи източих антифриза и за половин час си е смених сам затегнах запалих работи като нова и всичко тва за 5 лева за гарнитурата и мои труд ако бях послушал тоз маистор до ся да бях хварлил 200 лева за шлаифане гарнитури и другите му там парво си разрови ти колата виж хварля ли ти ток кабела хубава искра смени свеща с друга и пробваи ако не е от тва пробваи претегни леко гарнитура и ша си покаже ослушаи се дали ти дарпа ваздух аз са забравих с тва писане че и роман написах лека и дано ти помогне тва писане с нещо
Публикувано: 24 сеп 2007, 00:42
от PA0700AP
Възможно ли е от похабени свещи да поддържа непостоянни обороти на газ? Не иска да държи много ниски обороти, на каквито работеше преди и не се чуваше на място. Сега тези обороти са непостоянни и дори гасне.
Публикувано: 24 сеп 2007, 01:12
от impresa
Ами ма

лко странно звучи ма мен като ми работеше на 3 цилиндъра се оказа, че сервото на спирачките изпуска и блокира единия цилиндър. То се чуваше по-скоро като мяукане при мен де

Публикувано: 24 сеп 2007, 07:42
от traqn_savov
Публикувано: 24 сеп 2007, 16:44
от Трол
определено може да е от свещи.
1. не си ги сменял поне 40 000км
2. случвало ми се е да се прецака свещ изведнъж
3. свещи с високо топлинно число не са подходящи за газ(твоите може да са такива)
4. сравнително евтино е да започнеш търсенето на проблема с едни свещички.