Страница 1 от 2

VSS - Vehicle Speed Sensor

Публикувано: 02 сеп 2007, 13:32
от shibing
Възможно ли е заради този датчик http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6235" onclick="window.open(this.href);return false; колата ми да дава по висок разход в града от нормалното,и да върви без да давам газ.Едната жичка на въпросният датчик е откачена....

Публикувано: 02 сеп 2007, 15:08
от stan64
не,не е възможно.

Публикувано: 02 сеп 2007, 15:31
от traqn_savov
С тея компютри всичко е възможно. :oops: :oops: :oops:

а и от VSS датчика взима информация за режима на принудителен празен ход :)

Публикувано: 02 сеп 2007, 18:51
от dimbatami
това с принудителния празен ход ми се струва безмислено ако имаш некви по убедителни доводи сподели но на мен ми е :lol: томоже да караш и с 10км и двигателя да е натоварен а според теб то да дава празен ход некаде се губи логиката

Публикувано: 02 сеп 2007, 19:24
от Vaklin
1. Масовият автомобил не знае на коя предавка си.
2. Масовият автомобил не знае дали си натиснал съединителя.
3. Масовият автомобил разпознава тези факти по косвени признаци. Обороти на двигателя, скорост на движение (може и без тази величина ако в завода не са я заложили) и вакуум или разход на въздух. Зависи какво има в наличност.
4. При спускане на включена скорост без газ двигателя трябва да знае този факт. В противен случай настъпва пререгулиране (опитва се да спре въздуха и горивото за да докара оборотите до минимални) и поради спецификата на бързодействието на регулиращите механизми при последващо натискане на съединителя колата просто гасне. Ако обаче вижда, че скоростта не е нула по табличка смята колко гориво да подава за да не се получи заглъхване на двигателя при натискане на съединителя.

Така са го измислили за да могат да разграничат принудителния празен ход колко празен да бъде.

При условие, че управлението на колата твърдо знае, че няма сигнал от този датчик (откачената жица) е нормално да мине в авариен режим и да поддържа по-високи обороти от номиналните. Ако обаче, всички жици са си на място, а просто няма сигнал, колата ще се държи неустойчиво.

Публикувано: 03 сеп 2007, 12:15
от stan64
хм,при дефектен VSS нямах нито повишен разход,нито нестабилни обороти на празен ход.единственото бе че не ми работеше скоростомера на колата.авт. е форд фокус 1.8 115к.с. 1999г.

Публикувано: 03 сеп 2007, 12:46
от Vaklin
Просто не си я вкарал в такъв режим на работа за да угасне. Страшно зависи от стила на каране.

Публикувано: 10 сеп 2007, 21:55
от shibing
в крайна сметка може ли от него да ми седат оборотите високи при студен двигател или не ?????

Публикувано: 10 сеп 2007, 22:54
от beos
Има вариант да не работи добре температурния датчик на колата, защото данните от останалите датчици започват да се отчитат от ЕКУ, чак единсвено след като двигателя е в оптимална температура.

Публикувано: 11 сеп 2007, 19:13
от petkoff_pl
shibing написа:в крайна сметка може ли от него да ми седат оборотите високи при студен двигател или не ?????
НЕ оборотите са ти високи при студен двигател от така нареченият автоматичен смукач. VSS датчика е между скоростната кутия и жилото на километража и въобще не измерва температура.

Публикувано: 11 сеп 2007, 22:06
от beos
petkoff_pl написа:
shibing написа:в крайна сметка може ли от него да ми седат оборотите високи при студен двигател или не ?????
НЕ оборотите са ти високи при студен двигател от така нареченият автоматичен смукач. VSS датчика е между скоростната кутия и жилото на километража и въобще не измерва температура.
Не казвам, че измерва температурата този датчик .. а че е възможно температурния датчик да прави проблема ..

Автоматичен смукач - е глупост на някой "гаражен майстор" само те говорят с такива думи. VSS датчика е за скороста и подава сигнал към ЕКУ че автомобила е в покой .. а той от своя страна управлява моторачето за празех ход .. при проблемен такъв трябва да има колата неравномерна работа на празен ход при загрят двигател в оптимална температура!
Температурният датчик от своя страна подава информация към ЕКУ, че мотора е студен и съответно има по високи обороти като се запали колата .. но след като загрее двигателя - изпраща информация, че двигателя е в оптимална температура и ЕКУ започва да се съобразява с работата на други датчици, като ламбда сонда .. датчик за скороста и т.н!

Re: VSS - Vehicle Speed Sensor

Публикувано: 11 сеп 2007, 23:48
от cocoff
Основното питане беше:
shibing написа:Възможно ли е заради този датчик (VSS) колата ми да дава по висок разход в града от нормалното,и да върви без да давам газ.....
, а то накъде се изметна приказката....
Отговорът беше даден...НЕ Без да натискаш газта колата може да върви при запецваща дроселова клапа или датчик за нейното положение...или не ти се връща педала на газта :)

Публикувано: 11 сеп 2007, 23:59
от debug
VSS може да има отношение към работата на двигателя, но влошаване ще се наблюдава когато този датчик не работи - т.е. не ви работи и показанието за скоростта и километража на таблото. Ако те си работят нормално, то проблемът с лошата работа на двигателя е някъде другаде...

@Vaklin - масовите автомобили от последните 6-7 години, да не кажа 10 години имат датчици, т.е. ключета на педалите и знаят кога си натиснал съединител, спирачка и прочие. :wink: Фокусът е масов автомобил, нали?

Публикувано: 12 сеп 2007, 00:14
от venom4o
Имам въпрос. И аз имам такъв датчик на сиерата на жилото и се чудех за какво е.... Проблема при него е ,че прекъсва жилото и фактически имам две жила..Самоче от едната страна датчика е износен и превърта и ми играе километража под 60 км.Това може ле да ми прави проблеми тъй като колата има извесно колебание на оборотите от вр. на вр.

Публикувано: 12 сеп 2007, 00:41
от nikolovvd
В много автомобили има такъв датчик. На по-старите от него излиза жилото на километража, а жиците (те са три) отиват в компютъра за управление на ДВГ. На Опел кадет и Деу Рейсър съм вземал сигнала от куплунга на компютъра за да го подам към таксиметровия апарат.
На по-новите няма жило и сигнала от датчика се ползва и за километража.
На най-новите този сигнал се взема от ABS-а, но пак зависи от модела.
Наскоро се сблъсках с друга система. Сигнала от ABS-а отива в компа, обработва се и към кимометража постъпва готов цифров сигнал. На практика километраж няма, а само дисплей за индикация. *072*

Публикувано: 12 сеп 2007, 07:22
от traqn_savov
Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"

Публикувано: 12 сеп 2007, 07:48
от Vaklin
debug написа:VSS може да има отношение към работата на двигателя, но влошаване ще се наблюдава когато този датчик не работи - т.е. не ви работи и показанието за скоростта и километража на таблото. Ако те си работят нормално, то проблемът с лошата работа на двигателя е някъде другаде...

@Vaklin - масовите автомобили от последните 6-7 години, да не кажа 10 години имат датчици, т.е. ключета на педалите и знаят кога си натиснал съединител, спирачка и прочие. :wink: Фокусът е масов автомобил, нали?
Чакай ... дай точно кой модел фокус има датчик на съединителя.

Видях кой. Ми не ми се струва тези двигатели да се водят масови, но нейсе. Просто споделих как е разработено управлението при липса на такива датчици. Далеч не навсякъде са монтирани. Даже на Ескорт 1.8 двувалка където двигателят е подобен го няма. Да не говорим, че това си е малко фордова измишльотина. Той не познава дали съединителят е отлепил, а дали педалът е натиснат. И т.н. Абе с една дума ... Форд :)

Публикувано: 12 сеп 2007, 07:57
от Vaklin
traqn_savov написа:Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"
Наистина на по-новите коли информация за скоростта се взима от ABS'а. За да ти покаже километража нещо трябва да се въртят 2 или и 4'те колела с разлика в оборотите на всяко от тях по-малко от зададеното за съответната скорост и чак тогава километражът ще покаже нещо.

Публикувано: 12 сеп 2007, 09:01
от cocoff
Да де, но ABS-a работи на базата на данните от VSS... Мисълта ми е, че всичко е взаимосвързано

Публикувано: 12 сеп 2007, 10:26
от nikolovvd
traqn_savov написа:Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"
Още по-лошо. По два кабела плюс маса - I 2 c. Немога да ти го напиша както трябва, но си го чета кото Ии КВАДРАТ ЦЕ .

Едната жица пренася информацията, а другата синхро имрулси.