Страница 1 от 1

Нещо не е наред, но кое?!?

Публикувано: 16 юли 2007, 16:55
от darkart
Здравейте,
имам Ескорт 1993 година, 1,6 16V комби.
Преди малко повече от месец му смених ангренажен ремък+ролки, горивен и въздушен филтър, свещи (в Мото Пфое). Преди това много трудно вдигаше над 3000 оборота, а след ремонта нещата се подобриха за около месец:(
След това оборотите почнаха много да падат като спра на кръстовище или пък да се качат до 1200 и да си седят така.
Отидох в АвтоЛукс (в Сухата река) за диагностика и там ми казаха, че кабелите на свещите били за смяна. На 3 или 4 цилиндър не подавали коректно ток и от там изключвал и друг цилиндър от време на време. ОК смениха ги. Тръгна много добре - 4000 оборота без проблем. Но само за една седмица:( На диагностиката се появиха следните грешки - нещо за деботмерът, бедна смес и късно впръскване, но за тези неща нищо не ми казаха.
И ето го проблема. Вчера пътувах от Пловдив за София. 2 човека в колата с малко багаж. На равното 3500 оборота без никакви проблеми, но дойде ли малко баир с натиснат до долу педал на газта на 5 предавка с включен климатик оборотите падат до около и малко под 3000. Пробвах да сваля на 4 предавка но и там никакво ускорение и едвам стига 4000 и умира:( Пробвах за малко с изключен климатик, но без особен ефект.
И тази сутрин много трудно потегляне и нестабилно държане на двигателя. След 5 мин като позагря нещата се по нормализираха малко. Но отново с голям зор минава границата от 3000 оборота!

Да имате някаква идея на какво може да се дължат тези проблеми?

П.С. Карам го само на бензин.

Публикувано: 16 юли 2007, 19:11
от ARR_
Относно дебитомера(MAF) може да погледнеш тази тема.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=1363

Публикувано: 16 юли 2007, 19:16
от dimbatami
Колега може да е за смяна ламбдасондата а имашли катализатор виж си и стъпковото моторчено както казваш че ти мени оборотите пробваи да изключиш ламбда сондата от буксата и виж как върви

Публикувано: 16 юли 2007, 19:21
от V_A_N_K_A_T_A
Ами да,много вероятно да е от запушен катализатор,но не е лошо,да си погледнеш и почистиш МАF-а,пише как,в темата,която колегата е дал.Щом си сменял кабели и свещи...това ми хрумва :roll:

Публикувано: 16 юли 2007, 19:42
от darkart
Мерси за съветите. Утре ще видя какво мога да направя. Би трябвало да имам катализатор. Нещо което забравих да спомена е, че май имам някакви пробойни по генерацията но нямам време да ги оправям:(

Публикувано: 16 юли 2007, 21:55
от kEFi
Не мисля, че генерацията ще ти направи чак такъв проблем. Притеснителни са данните от диагностиката. Пробвай на първо време с почистване - МАФ-а със спрей, дюзите с конска доза добавка STP (1 тубичка, полята с 15-20 кила бензин) и каране на високи обороти (което не значи с превишена скорост) и по възможност на дълго. Добре ще е да се смени горивния филтър преди това. Ако е възможно да се провери какво налягане прави горивната помпа.

Публикувано: 17 юли 2007, 16:10
от darkart
От къде мога да си купя контактен спрей или някакъв друг спрей за да си продухам MAF-a?

Публикувано: 18 юли 2007, 09:16
от kEFi
...има ги в железариите, по бензиностанции, хипермаркети....

Публикувано: 19 юли 2007, 12:23
от Трол
Ако съветите на колегата не помогнат отиваш на варянти:
1. Прескочил зъб на ремъка...случва се понякога :)
2. Повредено ECU. (Моето на Форда беше от друг Форд...и аз обиколих сумати "майстори", никой не го видя)

междувременно може да минаваш пак на диагностика в различни сервизи...

или да продадеш колата :)