Ангренажен ремък и ролка(и)
- eekset
- потребител
- Мнения: 168
- Регистриран: 02 май 2007, 11:56
- Модел на автомобила: три две нула
- Местоположение: big city lights
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
за 1.8 дизел:
ремъци GOODYEAR, като ролките бяха в същата кутия.
На един друг ескорт сложихме същите, кара вече 30 000км с тях, мойте са отскоро(5 000).
цена: 180 лв (януари т.г.)
ремъци GOODYEAR, като ролките бяха в същата кутия.
На един друг ескорт сложихме същите, кара вече 30 000км с тях, мойте са отскоро(5 000).
цена: 180 лв (януари т.г.)
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Аз съм с ремъци DAYCO (2 бр.-ангренажен и за помпата) и 3 бр. ролки INA. Цената на комплекта беше 200 лева. За смяна май дадох 50 лв. На колегата от Асеновград мога да кажа, че просто не са му центровали ремъка като хората и има разминаване с 1-2 зъба на ремъка на помпата на-вероятно.
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re:
99.9% си попаднал на калпави и пишман майстори. Просто не са ти зацепили както трябва ремъка на помпата и затова трака повече колата. Най-вероятно това е от малкия ремък на помпата. Отиди при някои кадърен и знаещ човек да ти оправи колцата. На старата ми фиеста така не беше зацепен правилно ремъка и като отидох да я взема тракаше като трактор, но майстора три пъти слага и маха ремъка на помпата докато заработи като часовник. Успех. Аман от некадърници!!!gicho_fiesta написа:Моите два ангренажни ремъка са FLENOR - 58лв. общо и
ролки за тях ИНА - 33+42+43 лв.
смяна - 35лв.
След смяната, двигателя стана по шумен:
Нещо вие - можело да са ментета ролките или предполагат че водната помпа била се натегнала от смяната на ремъка и виела?! Та сега отново трябва да се свалят всички ремъци и да сменям и помпа.
Пистов ремък докато намеря такъв размер - голям зор - има само на Гейц 5PK1545 - 27лв. + 10лв за смяна, обаче след смяната му:
сутрин-задължително или ако пусна фарове, ако пусна климатик или въртя волана /сервото/, или ако е изстинала през деня отначало просвирва на интервали и пука силно за около 5 минути - все едно излиза от пистите и пак се връща, а е стегнат добре. Казаха ми да покарам така и можело да се оправи.
И така 250лв. дотук и като добавя още 100 за водна помпа и смяна = 350лв. за обслужване на предвателния механизъм! Смяната е правена в сервиза на СБА в Асеновград.
И си представете комбинацията от шума на мотора + виене на водна помпа или ролка менте + свирене и пукане, като от строшен лагер![]()
А като я купих преди месец жена ми ме пита "Сигурен ли си, че е дизел...?!?!", а сега "Каква е тая фуражомелка?!?!
Помагайте ако имате идеи!
- eekset
- потребител
- Мнения: 168
- Регистриран: 02 май 2007, 11:56
- Модел на автомобила: три две нула
- Местоположение: big city lights
- Status: Извън линия
Re:
gicho_fiesta написа:Моите два ангренажни ремъка са FLENOR - 58лв. общо и
ролки за тях ИНА - 33+42+43 лв.
смяна - 35лв.
След смяната, двигателя стана по шумен:
Нещо вие - можело да са ментета ролките или предполагат че водната помпа била се натегнала от смяната на ремъка и виела?! Та сега отново трябва да се свалят всички ремъци и да сменям и помпа.
Пистов ремък докато намеря такъв размер - голям зор - има само на Гейц 5PK1545 - 27лв. + 10лв за смяна, обаче след смяната му:
сутрин-задължително или ако пусна фарове, ако пусна климатик или въртя волана /сервото/, или ако е изстинала през деня отначало просвирва на интервали и пука силно за около 5 минути - все едно излиза от пистите и пак се връща, а е стегнат добре. Казаха ми да покарам така и можело да се оправи.
И така 250лв. дотук и като добавя още 100 за водна помпа и смяна = 350лв. за обслужване на предвателния механизъм! Смяната е правена в сервиза на СБА в Асеновград.
И си представете комбинацията от шума на мотора + виене на водна помпа или ролка менте + свирене и пукане, като от строшен лагер![]()
А като я купих преди месец жена ми ме пита "Сигурен ли си, че е дизел...?!?!", а сега "Каква е тая фуражомелка?!?!
Помагайте ако имате идеи!
по въпроса със смяната на ролките и водната помпа: ако имате пари сменяйте си и помпата с ангренажа(освен ако не е сменяна преждевременно), защото натоварването на лагера на водната помпа по нищо не се различава от това на лагерите на ролките. Пример: ескорт 1.4 - смяна на ангренаж, като поради липса на средства не се сменя леко стържещата водна помпа. 2000-3000км по-късно тотален срив на помпата, довел до прескачане на ремъка... и пак ремонт. В крайна сметка всеки сам си решава.
По отношение на самооправящия се ремък...хммм, звучи странно. Ако на някой му се е случвало колата сама да му се оправи - нека каже
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 20 сеп 2008, 18:43
- Модел на автомобила: Мондео
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Хайде да допълня и аз нещо. Първо колегата с ролки "Бреда"- боклуци, както оптимал и темподобни. Най- добрите марки- СКФ и Ина /японските няма да ги споменаваме тука/. Но вече съм виждал и оригинална китайска ина- качеството и ще проличи след време. Няма да изреждам многото "метро" марки със съмнителен произход, както и ментетата. Ремъци- аз лично ползвам Гейтс, защото го вземам от вносителя и съм сигурен за поризхода. Цената на всички ремъци е близка, но ако попаднете на менте си е за Ваша сметка...
Иначе има доста добри марки- производството на такъв ремък не е голяма философия, но трябва да е от качествени материали. А относно смяна на ролките- как се познавали...
Е, колеги, като Ви ги сменя майстор- никак! Но сериозно- карате колата си на някакъв сервиз, искате и някаква гаранция? Тогава е редно да се съобразите с това което Ви казва майстора, за да имате и съответните основателни претенции после за качествен ремонт! Дали са били за смяна или не- преценява човека извършващ ремонта! При различните коли ролките имат различен пробег съобразно колко са натоварени. Установява се от опит- говорим за максималния пробег. Но повече от два ремъка с едни ролки не е препоръчително /говорим само за истински ролки от посочените от мене марки- за бреди, оптимали, испански разни това не важи- ако доживеят до смяна на ремъка за тях е добре...
/.И въпреки това при самята смяна се проверява всяка ролка и се преценява- може да се наложи смяна и при първия ремък. Производителите на коли препоръчват прекалено дълъг интервал за смяна на ремъка, като съответно се презапасяват със смяна на ролките к-т..Но само при нов двигател важи това!
За стари коли максимума е 60- 80 000 км. и то ако ремъка не е омаслен! Омаслен ремък се сменя веднага. Нищо, че се води устойчив на масло якостта му пада много и се разтяга! За това е много важно да се сменят навреме семерингите откъм ремъка и то с качествени. Аз ако са минали 150 000 км дори и да не текат ги сменям профилактично, ако е свален ремъка. За счупената водна помпа- е, колега, защо сте я оставили, като сте видели, че е разбита? Това обикновенно се получава от каране с вода- иначе оригинална помпа, ако се кара с антифриз издържа много! И не е вярно, че е натоварена колкото обтяжните ролки- обикновенно се слага така, че не е натоварена много. Пък и лагера и е двуредов и доста здрав- виж, ако има вода в уравнението, резултата е ясен. Но и тя естествено се преглежда при смяна на ремъка, а и нормално е преди да се разбие тотално доста време преди това да почне да сълзи, после протича и... Явно не и е обърнато внимание на време. Всичко казано до тука важи за коли с ясна история и пробег. Ако се сдобиете с нова такава последна употреба желателно е при първа възможност да смените ремъка и поне обстойно да прегледате всичко. За да не съжалявате после- при дизела няма вариант да се скъса ремък без много тежки последици за двигателя. Дано съм бил полезен на хората които не са на ти с материята. Тези които се занимават с това си знаят, а и е редно да носят някаква отговорност за решенията и преценките си при даден ремонт.
Това е колеги, безаварийно и весело посрещане на новогодишните празници!



За стари коли максимума е 60- 80 000 км. и то ако ремъка не е омаслен! Омаслен ремък се сменя веднага. Нищо, че се води устойчив на масло якостта му пада много и се разтяга! За това е много важно да се сменят навреме семерингите откъм ремъка и то с качествени. Аз ако са минали 150 000 км дори и да не текат ги сменям профилактично, ако е свален ремъка. За счупената водна помпа- е, колега, защо сте я оставили, като сте видели, че е разбита? Това обикновенно се получава от каране с вода- иначе оригинална помпа, ако се кара с антифриз издържа много! И не е вярно, че е натоварена колкото обтяжните ролки- обикновенно се слага така, че не е натоварена много. Пък и лагера и е двуредов и доста здрав- виж, ако има вода в уравнението, резултата е ясен. Но и тя естествено се преглежда при смяна на ремъка, а и нормално е преди да се разбие тотално доста време преди това да почне да сълзи, после протича и... Явно не и е обърнато внимание на време. Всичко казано до тука важи за коли с ясна история и пробег. Ако се сдобиете с нова такава последна употреба желателно е при първа възможност да смените ремъка и поне обстойно да прегледате всичко. За да не съжалявате после- при дизела няма вариант да се скъса ремък без много тежки последици за двигателя. Дано съм бил полезен на хората които не са на ти с материята. Тези които се занимават с това си знаят, а и е редно да носят някаква отговорност за решенията и преценките си при даден ремонт.

Това е колеги, безаварийно и весело посрещане на новогодишните празници!
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Много благодаря за подробното разяснение. Помогна ми да си изясня един въпрос, по повод колата на старо дето си купих - а именно : Дали да рискувам да карам колата дори на малки разстояния преди да и сменя ремъците и ролките. Е ще почакам седмица, две (и повече ако се наложи) - да мина през сервиза и после ще карам.BaiLamarin написа: ...Ако се сдобиете с нова такава последна употреба желателно е при първа възможност да смените ремъка и поне обстойно да прегледате всичко. За да не съжалявате после- при дизела няма вариант да се скъса ремък без много тежки последици за двигателя. Дано съм бил полезен на хората които не са на ти с материята. Тези които се занимават с това си знаят, а и е редно да носят някаква отговорност за решенията и преценките си при даден ремонт.![]()
Това е колеги, безаварийно и весело посрещане на новогодишните празници!
Безаварийно и весело посрещане на празниците и от мен

-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Е, за 1-2 седмици и кратки растояния може да си я караш разбира се. Но все пак и за твое собствено успокоение - колкото по-скоро и смениш ремъка толкова по-добре.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
В неделя ще ходя до ОМВ Люлин (дано има там някой от клуба ) там ако мога нещо повече да науча. иначе остава варианта в понеделник се обаждам в "Питстоп" и си записвам час за когато може и така. Таман да ми е мирна главата.orlinm написа:Е, за 1-2 седмици и кратки растояния може да си я караш разбира се. Но все пак и за твое собствено успокоение - колкото по-скоро и смениш ремъка толкова по-добре.
п.п. да ма прощавате че съм пълен лаик по въпроса но едва от два месеца се интересувам от коли. Но един приятел ме запали като ми показа снимките на един Фокус и ми обясни малко за колата и така съм се запалил вече, че искам да науча колкото мога повече. А от тоя форум по-добро място в нета нема

07.12.09
Смених си (в петък) и маслата и филтрите и ангренажния комплект в МП. Верно ме изръсиха ама поне колата вече е готова за път

засега само в София но от догодина като си зема винетката - и на други места (живи и здрави да сме)

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 13 сеп 2010, 22:01
- Модел на автомобила: ford puma 1.4 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Здравейте
Карам форд пума 1.4 16 винтилка края на 99г.,купих я преди 1 седмица ,казаха ми ,че окачването е от форд мондео!Колата е на 139 000 км и не е сменен ангренажният ремък,в един сервиз ми казаха ,че може да се смени при 160 000 км,но аз се притеснявам да не сескъса и да ми направи ядския проблем после!Не е скъпа смяната и покупката,просто не знам какво да правя сега ли да го сменя или да изчакам поне колата да мине 150 000 км??????????
Карам форд пума 1.4 16 винтилка края на 99г.,купих я преди 1 седмица ,казаха ми ,че окачването е от форд мондео!Колата е на 139 000 км и не е сменен ангренажният ремък,в един сервиз ми казаха ,че може да се смени при 160 000 км,но аз се притеснявам да не сескъса и да ми направи ядския проблем после!Не е скъпа смяната и покупката,просто не знам какво да правя сега ли да го сменя или да изчакам поне колата да мине 150 000 км??????????
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Колега, сменяй го веднага, за да не ти белее после косата. Смени ремъка заедно с ролките. Аз ползвам комплект на DAYKO и съм доволен.
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
- Модел на автомобила: escort TD
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
днес питах за смяна на ангр. ремък и ролки за ескорт тд 98 - 240 лв за двата ремъка и 3-те ролки /Гейтс/ + 80 лв труд
Нормално ли е като цена?
Нормално ли е като цена?
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Ами нормално е,но може да ти чупят 20 лева от труда.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 21 юли 2008, 21:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1800 115 к.с
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Добър вечер бихте ли ми казали колко са паразитните ролки на Форд Мондео 1800 115 16 V бензин.Колегите от Варна също ако могат да препоръчат грамотен сервиз за смяна на ремъци и ролки.Мерси предварително.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Бензиновите двигатели , имат горивна камера , и късането на ангренажен ремък не носи тежки последствия , като при дизеловите двигатели , които нямат горивна камера , а предкамерно запалване ! >:D<:
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Колеги , май никой не спомена "Motorcraft". Има ли въобще ремъци и ролки на тази фирма ?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Моторкрафт е официалният дистрибутор на оригинални Форд и Линкълн частииво г. иванов написа:Колеги , май никой не спомена "Motorcraft". Има ли въобще ремъци и ролки на тази фирма ?

- supernatural
- потребител
- Мнения: 150
- Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
- Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
- Местоположение: vraca
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
здравейте колега да се включа и аз!
имам ескорт 1.8тд, колата като дойде от австрия по документи ремъците бяха за смяна след 5000км на нея бяха дайко като 2ролки бяха ина а едната кнс нещо такова, та още преди да ги сменя колата работеше перфектно мн добре мъркаше, поедно време на обороти след като загрее започна да вие нещо като на вакуум, купих нови ремъци единя флейнор и гейц за помпата понеже продавача неме намери еднакви, ролките бяха бреда, още като ги взех имаха лек лувт, отивам да ги връщам продавача ме уверява че тва е напълно нормално и ми дава гаранция за тях, при монтажа проверих водната помпа нямаше луфт, монтирах ремъците, колата си работи но пак вие нещо, мин зима поради замръзнала нафта теглих колата и ремъка на помпата прескочи с 2 заба ремъка беше гейц, добре че беше тя наместих си го вс е ок, вече 30000хил карам така, а си ми вие отпред или ролките са причината или нещо др незнам, но мисля че се минах с тези ролки, дано ме изкарат поне още 20000, забелязвал сам тва виене и при др фордове дизел, случайно някои ако знае от какво е точно ше сам му благодарен да сподели, поздрави, иначе ремъци и ролки ми излезнаха 160лв като аз си ги смених
имам ескорт 1.8тд, колата като дойде от австрия по документи ремъците бяха за смяна след 5000км на нея бяха дайко като 2ролки бяха ина а едната кнс нещо такова, та още преди да ги сменя колата работеше перфектно мн добре мъркаше, поедно време на обороти след като загрее започна да вие нещо като на вакуум, купих нови ремъци единя флейнор и гейц за помпата понеже продавача неме намери еднакви, ролките бяха бреда, още като ги взех имаха лек лувт, отивам да ги връщам продавача ме уверява че тва е напълно нормално и ми дава гаранция за тях, при монтажа проверих водната помпа нямаше луфт, монтирах ремъците, колата си работи но пак вие нещо, мин зима поради замръзнала нафта теглих колата и ремъка на помпата прескочи с 2 заба ремъка беше гейц, добре че беше тя наместих си го вс е ок, вече 30000хил карам така, а си ми вие отпред или ролките са причината или нещо др незнам, но мисля че се минах с тези ролки, дано ме изкарат поне още 20000, забелязвал сам тва виене и при др фордове дизел, случайно някои ако знае от какво е точно ше сам му благодарен да сподели, поздрави, иначе ремъци и ролки ми излезнаха 160лв като аз си ги смених
- GAZ66
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
- Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
как се наемате сами да сменяте ремъци.аз не рискувам с тези белези даваш помпата на 12 часа после връщаш на 11 часа слагаш разни щифтове (аз свредла).може ли някои да го обясни целия процес при смяна на ангренажен ремък и помпа на фиеста 1.8 дизел.подробно и по разбираемо (като за тъпаци)
Няма утре,всичко е днес.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренажен ремък и ролка(и)
Ами рисковано е , ако объркаш нещо, или не се получи, пак се навеждаш при майстор, и той ти дере кожата при това, без гаранция ! Ако ремъците не са ти скъсани, слагаш щифтовете,- / обикновенно бургии- 6 мм. /, сваляш стария ремък, слагаш новия, като гледаш да е опънат, а там където е обтегача-хлабав, и освобождаваш обтегача, да го опъне. Ако всичко ти изглежда наред, превърташ коляновия вал на 360 градуса- цял оборот,- на РЪКА, трябва да се превърти без затруднение, задържа ли, значи някой клапан опира в бутало,-объркал си нещо ! И ако всичко е минало гладко,- палиш, и ако запали,- майстор си си ! Щифтовете мисля бяха -3 бр.,-вал-колянов, вал-разпределителен, ГНП . Процедурата хич не е лесна, ако ти е за първи,- втори път, при факта, че нищо не се вижда нормално, в предвид напречно разположения двигател !
Дерзай, и успех .
Дерзай, и успех .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта