Масло за двигателя
- cjbolland2
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 04 мар 2009, 15:51
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK4(97),Endura-E-75H.P.
- Местоположение: гр.Раковски
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
ами значи на студен двигател като я запаля и около 1 мин. е шумът и после намалява значително.Абе незнам може и аз да си вкарвам някакви филми.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
А аз помислих, че е шумна като е топла - защото тогава е важно какво е маслото. Щом е само при паленето, не се занимавай много-много. Или някой хидравличен повдигач ти изпуска, или нещо центровка - пълнене и подобни не са перфектни на студено.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Преди около месец налях на Сиерата Mannol 15w40...(а може и 10/40 да беше..трябва да видя стикера..).Предишния собственик беше налял Приста пълна синтетика.Резултат от смяната има,осезаем.Температурата на мотора падна чувствително сега в жегите.Преди стрелката стоеше след средата на скалата,сега се заковава на средата и не мърда от там.
За разход на масло е рано да се говори,ако изобщо е възможно...изпуска един семеринг...отпред,ама точно сега няма да седна да се занимавам с него...ремъка ще е за смяна някъде есента и тогава ще го боря.
За разход на масло е рано да се говори,ако изобщо е възможно...изпуска един семеринг...отпред,ама точно сега няма да седна да се занимавам с него...ремъка ще е за смяна някъде есента и тогава ще го боря.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
S_C написа:Преди около месец налях на Сиерата Mannol 15w40...(а може и 10/40 да беше..трябва да видя стикера..).Предишния собственик беше налял Приста пълна синтетика.Резултат от смяната има,осезаем.Температурата на мотора падна чувствително сега в жегите.Преди стрелката стоеше след средата на скалата,сега се заковава на средата и не мърда от там.



- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ооо...влияе и още как...Много хора си мислят,че няма значение,ама има.Няколко градуса са вероятно,но има значение.90% градско ми е карането...общо взето в кофти условия-софийски задръствания.Старото масло е карано една година точно и около 5-6 хил км.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Доколото разбирам ти си доволен, че си отчел намалено загряване на колата. Съответно определяш "студеното" масло като по-добро.
Специално градското е особен режим и не е лесно да се анализира. Синтетично или хидрокрекинг масла са си задължителни за динамично градско каране.
Но от какво се предполага да е разликата и "подобрението" - от намалено триене в лагерите и буталата или от намален/увеличен вискозитет? Аз всъщност имам идея от какво ти е раликата в грееенето. Едното е неизправна охладителна система, другото е от маслото. На място ли ти грее много - в задръствания и резки ускорявания? Моята теория важи за такива условия, после ще я обясня.
Специално градското е особен режим и не е лесно да се анализира. Синтетично или хидрокрекинг масла са си задължителни за динамично градско каране.
Но от какво се предполага да е разликата и "подобрението" - от намалено триене в лагерите и буталата или от намален/увеличен вискозитет? Аз всъщност имам идея от какво ти е раликата в грееенето. Едното е неизправна охладителна система, другото е от маслото. На място ли ти грее много - в задръствания и резки ускорявания? Моята теория важи за такива условия, после ще я обясня.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Вискозитета даже тук е по-голям.Синтетичната приста е като чайче.Явно има влияние триенето,както и самите свойства на маслото да бъде топлоносител.Тая кола няма маслено охлаждане все пак.Разчита се на обдухването на картера.Колкото по-лесно маслото поема топлина,толкова по-бързо ще я отдаде после.Там ще да е ключа от бараката.За режимм нямам наблюдения...уреди нямам навика да гледам и това ми направи впечатление-къде беше стрелката преди смяната,къде отиде след това.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Режима ти би могъл да е градско спокойно - тръгваш лекинко и караш с 50-60, градско нормално - тръгваш спираш спокойно, и софийско - стоиш на място 10 минути, газ до ламарината до 80, пак стоиш 10 мин, газ до 150, пак стоиш.. 
В софийския режим колата грее доста.
Нещото, което не казах преди малко е, че пристата е много гъсто. При 100 градуса си е колкото трябва за SAE40, но над тази температура остава същата, докато обикновените масла стават на чорба. Това може да обясно известно загряване от малко по-големи механични загуби заради гъстото масло - но само ако колата ти грее много поради начина на каране. Всъщност с минерално или друго "размекващо" се масло се получава, че вссе едно си си купил енергоспестяващото и лагероизносващото (понякога) SAE30.
Твоят двигател не е ли за SAE30? (10W30 5W30 0W30)?
По-рядкото масло се плиска повече, а в някои двигатели си е конструирано да цвърка повече под буталата - и така охлажда повече. Зетек затова са претенциозни към вискозитета и искат SAE30. Мисля, че това е причината за разлика в греенето - понижен вискозитет на новото ти масло при високи температури и намалени механични (хидравлични и триене) загуби от една страна, и недоохлаждане на буталата и с това прегряване на челото им и близо-до-детонации горене в други яслучай с гъстото синтетично.
Дали не е добре да си ревизираш охладителната система? Нов термостат на правилна температура и отварящ по-рязко и т.н.
Този въпрос с нестабилният вискозитет на минералните и полусинтетични масла в сравнение с синтетичните е интересен - всъщност рядкото масло когато си караш бързичко по магистралата е голям плюс.

В софийския режим колата грее доста.
Нещото, което не казах преди малко е, че пристата е много гъсто. При 100 градуса си е колкото трябва за SAE40, но над тази температура остава същата, докато обикновените масла стават на чорба. Това може да обясно известно загряване от малко по-големи механични загуби заради гъстото масло - но само ако колата ти грее много поради начина на каране. Всъщност с минерално или друго "размекващо" се масло се получава, че вссе едно си си купил енергоспестяващото и лагероизносващото (понякога) SAE30.
Твоят двигател не е ли за SAE30? (10W30 5W30 0W30)?
По-рядкото масло се плиска повече, а в някои двигатели си е конструирано да цвърка повече под буталата - и така охлажда повече. Зетек затова са претенциозни към вискозитета и искат SAE30. Мисля, че това е причината за разлика в греенето - понижен вискозитет на новото ти масло при високи температури и намалени механични (хидравлични и триене) загуби от една страна, и недоохлаждане на буталата и с това прегряване на челото им и близо-до-детонации горене в други яслучай с гъстото синтетично.
Дали не е добре да си ревизираш охладителната система? Нов термостат на правилна температура и отварящ по-рязко и т.н.
Този въпрос с нестабилният вискозитет на минералните и полусинтетични масла в сравнение с синтетичните е интересен - всъщност рядкото масло когато си караш бързичко по магистралата е голям плюс.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Заводските изисквания за масло са останали някъде в миналото,когато е правен ремонта на мотора.Нищо оригинално няма.Ризите са поръчвани някъде си,буталата и пръстени от забравих какво беше,лагери..и там някакъв сбирщайн.По охлаждането е горе-долу същата работа.Слагали са ги с мерене-което стане от наличните в склада.Странен начин да правиш основен ремонт,но работи вече бая километри...получило се е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Продължение от тази тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 7&start=40
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 7&start=40
Според твоите разбирания какво е нормален двигател? И как разбра , че моя е в прединфарктно състояние?diesel1.6 написа:Прав си колега, но това е вярно за изтормозени мотори в прединфарктно състояние. Не подвеждай хората с нормални двигатели.bateto_toshko написа:И един съвет от мене към хората с този мотор.Не я карайте с прехваленото 5в30 на мото пфое.Освен че разхода ми на масло се вдигна двойно , а и колата стана толкова шумна след изминати 5 хил.км ,
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Прединфаркно е състоянието, при което се чуват механични шумове от двигателя. На тези двигатели няма разлика в шумът с масло SAE 30 - то си е оригинал, а ти сам се оплака, че твоят се е разтракал. Дали са биелни лагери или повдигачи, все не е нещо добро.
Ама ти не се притеснявай. Ако не пътуваш обичайно с над 110-120, през следващите стотина хиляди няма да усетиш влошаване.
Не ти се подигравах по-горе, не си мисли това
Ама ти не се притеснявай. Ако не пътуваш обичайно с над 110-120, през следващите стотина хиляди няма да усетиш влошаване.
Не ти се подигравах по-горе, не си мисли това

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
дори да му остават сто хиляди км , което няма как да се разбере , тя сега колата е на малко под 200 хил според мене.Значи на 300 к ще правя основен ремонт.Ами то според статистиката това е горе долу средния живот на тези двигатели.След като се консултирах със мои приятели инженери по транспортна техника , които са учили ДВГ доста подробно, както и на преподаватели , монтьори , шофьори и не на последно място подкрепени от моя кратък личен опит, достигам до извода , че е безумие на мотор като моя преминал 100 хил.км , неотварян до сега да му слагам масло 5w30 тъй като то не може да смазва така добре движещи се части с големи луфтове между тях.Мисля , че повечето мотори на моя модел автомобил са над 100 хил.км , така , че не виждам кой подвеждам
говорим за 10-15 годишни коли все пак.....а другия мит(легенда)който се разпространяваше е , че 10 w 40 едвам стига до разпределителните валове.Ела да ти отворя капачката на маслото да видиш как хубаво се къпят в него 


сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
разликата между SAE 30 и SAE 40 за този двигател е в количеството масло за охлаждане на челото на буталото, и за горивна икономия. Добави към сметките си по-горе едни 100 или 200000 км, и са верни.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
за охлаждането не споря , макар че ,стрелката на температурата при загрял мотор и при двете масла си стои на едно и също място.А дори пълната синтетика да охлажда по добре с няколко градуса , аз рядко си карам колата в екстремални условия така , че едва ли оказва влияние.Горивната икономия ако я има , е в някакви хилядни от процента поне при мене.Разхода ми извън града и с двете масла е един и същ.Освен това компресията ми с 5 w 30 е по малка от тази със сегашното ми масло.В момента с 10 w 40 мога да пусна на равно колата на 2 предавка и на около 900-1000 оборота върви без да натискам газта а ако натисна хвърчи.Това го нямаше с 5 w30.diesel1.6 написа:разликата между SAE 30 и SAE 40 за този двигател е в количеството масло за охлаждане на челото на буталото, и за горивна икономия. Добави към сметките си по-горе едни 100 или 200000 км, и са верни.
Друг пример.Автомобил фоксваген на един мой приятел.Каран е през почти цялото си съществуване с минерално масло 15 в 40 както в бг така и в германия.Има сервизна книжка.В момента е на повече от 200 хил.км и все още не гори масло и има завидна тяга спрямо много свои събратя по възраст.Относно смазването май бяхме дотука с митовете , че минералното нищо не върши и е за коли пред основен ремонт , а пълната синтетика е рай.Лично аз нямам намерение да си довърша мотора с 5 w30.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 03 фев 2009, 21:47
- Модел на автомобила: Ford fiesta mk3 1.4 avtomatik 90g.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Аз пук го карам фордЧето с м16д на приста 10w 40 веЧе 5000 км и всиЧко е супер.
Най-добрият "ФОРД" е продаденият.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Чудесно. 5в30 никой не е казвал, че е синтетично.
Температурата на охлаждащата течност или на главата няма пряка връзка с тази на буталата. Колата ти със сигурност ще върви много километри и с двете масла.
Митът за минералното лошо масло се поддържа от разни загубени продавачи на масла. Вида масло зависи от условията на употреба на двигателя, и ако е счупен, може да има някакви съображения още за едното или другото. На тебе като ти хлопа мотора, най-добре си сложи синтетика, но SAE40. Но ми се струва, че не можеш да проследиш точно какво се случва с колата ти, тъй че карай си както е.
Температурата на охлаждащата течност или на главата няма пряка връзка с тази на буталата. Колата ти със сигурност ще върви много километри и с двете масла.
Митът за минералното лошо масло се поддържа от разни загубени продавачи на масла. Вида масло зависи от условията на употреба на двигателя, и ако е счупен, може да има някакви съображения още за едното или другото. На тебе като ти хлопа мотора, най-добре си сложи синтетика, но SAE40. Но ми се струва, че не можеш да проследиш точно какво се случва с колата ти, тъй че карай си както е.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 01 авг 2009, 17:58
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.1 mi 1990
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
наскоро си взех фиеста 1.1 mi 1990 г от един колега монтъор каза да у сменя маслото и в сервиза в който работя си работя с елф има и други масла но знаех славата на този тракащ двигател и вместо да му сложа мобил или мотул или нещо по марково му сложих елф 15 в40 за 1000км ми е изгорило около 300,350 мл въпроса ми е ако сложа някакво по марково масло (препоръчайте какво) дали ще намалее този разход или да отварям мотора за сегменти?
- peshaka
- потребител
- Мнения: 454
- Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
- Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
ако ти се занимава да правиш сигменти го отваряй, с по добро масло разхода ще е същия при мен разхода падна до около 100,150гр на 1000 км благодарение на една италянска добавка за масло с тефлон, ако си следиш нивото на маслото и си доливаш няма страшно ,те тия мотори са си масларки 



- Mobydick
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 01 ное 2008, 16:03
- Модел на автомобила: 96' Escort 1.8TD, 90hp
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колата е Ескорт'96 1.8TDI, досега съм я карал с масло ESSO 15w40.
Поради проблеми с паленето зимата, минах през сервиз днес и майстора каза че причините вероятно са комплексни и че решението е масло 5w30.
Има ли някой преминал от 15w40 на 5w30 и усетил ли е подобрение в запалването през зимата.
Поради проблеми с паленето зимата, минах през сервиз днес и майстора каза че причините вероятно са комплексни и че решението е масло 5w30.
Има ли някой преминал от 15w40 на 5w30 и усетил ли е подобрение в запалването през зимата.
Жена и ръжда като тръгнат, няма как да ги спреш;-)))
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
само първата цифра има значение при запалването.Ако ти харчи масло с 15в40 , имай предвид , че с 5 на 30 , ще го хапва в промишлени количества.Mobydick написа:Колата е Ескорт'96 1.8TDI, досега съм я карал с масло ESSO 15w40.
Поради проблеми с паленето зимата, минах през сервиз днес и майстора каза че причините вероятно са комплексни и че решението е масло 5w30.
Има ли някой преминал от 15w40 на 5w30 и усетил ли е подобрение в запалването през зимата.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта