Масло - смяна

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 31 яну 2008, 20:10

Айде да съживя една отдавна забравена тема...като гледам, съм писал последно аз, преди.....2 години.

Колеги, въпроса е следният: бях споменал в една друга тема, че Фокусчето си хапва здраво масaлцето 5W-30 Форд, (и с Тexaco 5w30 съм карал - същата работа), като ми гори над 600гр/1000км, само искам да подчертая че колата изобщо не се jaли, всяка седмица съм на гонки, а и без гонки, аз и стъпвам здраво на врата, и много често сработва прекъсвача...всички казват че при яки ръчки всички коли горят масло, аз се надявам, не да спре да го гори, ама поне да падне наполовина разхода на масло от сегашния ми.

За целта мисля да мина на пълна синтетика 5W40, като първоначално се бях спрял на Приста Ултра 5W40, обаче като отидох пообиколих днес в центровете на Приста Oil в БС, се отказах...ебаси цените...4Л туба - 63 Лв, ми тва е една идея по-евтино от Тексако 5W40, и дори по-скъпо от стария модел масло на ОМВ...синт oil, или нещо такова, само че е произведено преди 2-3 години.
Знам че на бензиностанциите(Лyкoил) се продават някакви масла които са внесени от Лукоил, и според шефа на бензиностанцията (на Метро), освен че са по-евтини, били и по-добри от на Приста...айде не очаквам да са по-добри, ама ако са поне толкова добри ще е супер, щото 4Л. туба от най-доброто им масло 5W40 Синтетик е само 45 кинта. Според същия този човек, маслата Лукоил били РУСКИ
И аз си взех една туба.
Може да си помислите, кво са циганя за 15-20 лева, и що не си взема старото ОМВ или пък Тексако, или дори Приста, обаче при мен го има фактора че си гори стабилно масaлце, така че взимам под внимание и цената на 1Л които, АКО не намали горенето на масло са си допълнителни разходи, и аз ги отчитам.
Предния път сложих Tексако, на цена почти 20Лв литъра...повече такива грешки няма да правя...много удря в кръста доливането.
Та един вид мисля да експериментирам с Лукоила, и ако почнат да тракат клапани, или забележа някакви странични ефекти от тва масло просто ще го източа и ще го сипя в Ориона...и без тва е за смяна вече неговото масло, така че няма да се набутам, ако Лукоилското не бива.
Интересното е, че като ходих в центровете на Приста Oil, ги питах и за синтетиката на Лукоил, и за мое най-голямо учудване, не започнаха да го плюят като разбраха че няма да купя от тях масло, а просто момчетата ми казаха че нямат отзиви за него, и просто трябва да го пробвам, за да разбера струва ли.

Интересува ме някои ако е карал със синтетиката 5W40(в златиста туба) na Лукоил, или дори полусинтетиката също 5W40 :shock: , да сподели добри ли са тея масла :?:

И още едно въпросче, моя двигател е 1.6/16v zetec-se разработен в сътрудничество с ямаха, той с хидравлични повдигачи на клапаните ли e, или не :?:
Последна промяна от JoroM на 31 яну 2008, 20:40, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 31 яну 2008, 20:17

И ще помоля без съвети да си сменя гумичките на клапаните и да карам с 5W30, тва 5W30 за мен вече е минало :!: ще пробвам с 5W40, ако трябва дори и със 5W50, и ако и със по-дебелите масла отново гори масло, чак тогава ще сменям гумички, компресията ми е 13-14бара, лятото я мерих.

Според етикета на Синтетика, той oтговаря на изискванията на:
МБ норма 229.1 и 229.3
Фв норма 502.00 и 505.00
и Порше 982/99-100

интересното е че полусинтетиката им 5W40, отговаря на същите норми, на МБ и Фв, но го няма Поршето....а още по-учудващото е че Приста Ултра 5W40, отговаря на същите норми на които отговаря полусинтетиката 5W-40 на Лукоил(няма Порше), и тук изниква въпроса: 5W40 на Приста, ПЪЛНА СИНТЕТИКА ЛИ Е, ИЛИ Е ПОЛУСИНТЕТИКА, щом отговаря на абсолютно същите норми като полусинтетиката на Лукоил :?:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 31 яну 2008, 21:39

JoroM написа:И ще помоля без съвети да си сменя гумичките на клапаните и да карам с 5W30, тва 5W30 за мен вече е минало :!: ще пробвам с 5W40, ако трябва дори и със 5W50, и ако и със по-дебелите масла отново гори масло, чак тогава ще сменям гумички, компресията ми е 13-14бара, лятото я мерих.

Според етикета на Синтетика, той oтговаря на изискванията на:
МБ норма 229.1 и 229.3
Фв норма 502.00 и 505.00
и Порше 982/99-100

интересното е че полусинтетиката им 5W40, отговаря на същите норми, на МБ и Фв, но го няма Поршето....а още по-учудващото е че Приста Ултра 5W40, отговаря на същите норми на които отговаря полусинтетиката 5W-40 на Лукоил(няма Порше), и тук изниква въпроса: 5W40 на Приста, ПЪЛНА СИНТЕТИКА ЛИ Е, ИЛИ Е ПОЛУСИНТЕТИКА, щом отговаря на абсолютно същите норми като полусинтетиката на Лукоил :?:
И защо смяташ, че като компресията ти е голяма, гумичките ти са наред? Напротив, голямата компресия и този разход на масло, говорят единствено за повредени гумички (или износени водачи и стебла на клапаните, тогава и с нови гумички ефекта е същия, но първо се сменят гумичките, щот са най-евтини)
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 31 яну 2008, 21:57

А, не мога да съм сигурен че всичко ми е наред по клапаните и гумичките, НО докато не пробвам 5W40 и евентуално и друга пълна синтетика, няма да се захващам със гумичките.

А нещо за въпросното масло няма ли да кажеш?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 31 яну 2008, 22:04

Аз карам с 15W40 или по-нисък клас, така че не мога да ти кажа нищо. Ама ако гумичките са отишли и грес да сложиш все тая.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от camaro » 31 яну 2008, 22:10

уф то двигател явно обича да си похапва маслото :P моя е същата работа :wink: аз доливам редовно 5w40 на лукоил и да ти кажа няма никаква промяна :roll: нито в работата на двг-то нито в горенето :idea: сега ми изпадна една туба мобил 1 5w50 и мисля да пробвам с него :idea: ако е пак същата работа ще сменям гумичките :wink:

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 31 яну 2008, 22:17

колега, твойто масло от Лукоил 5W40 със златиста туба ли е, или с обикновена? клапаните потракват ли, или както казваш, няма никаква разлика от 5W30? Ти често ли го ръчкаш твоя, на какви километри си?

В един сайт за тунинг на Фокус, бях прочел, доколко съм разбрал правилно, не знам, но аз го разбрах така:
препоръчваха да се премине към 0W40 или дори 5W50, с две думи по-дебели масла.
A very relaxed view among drivers is the use of oil MOTORCRAFT during the first two or three revisions and switching to a synthetic oil from a known brand with a higher SAE (0w40, 5w50, etc..)
Не знам, правилно ли си го превеждам, кажете ако греша...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 31 яну 2008, 22:29

А на мен ми е чудно как я изкопа тази тема при условие че съм ви направил една да си лафите там за маслото и съм я сложил в списъка във СЪОБЩЕНИЕТО в началото на раздела?

Сеа влизаш, копаш за мнение за маслото и онази тема заебана ...
Ко прайм? Ще ти е полезен ли форума?
Пускаш нова тема!
Дам ма мен вече ме мързи и няма да пиша за 1000001234973250987 път едно и също нещо и си седиш без отговор
Съжалявам :(
Заключвам темата!
Премести си питането в темата за маслото

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта