Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 24 ное 2007, 08:19

На ОМV маслата преди ги правеха в Приста ойл и бяха масла, а сега са бъркочи, не знам откъде ги влачат ама колко хора изгоряха не е истина :!: :o

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 24 ное 2007, 22:56

Колеги я препорачаите някакво масло,че утре др. ден ще трябва да сменям. Форд Ескорт - 1.8 98г EFI ZETEC 115коня. Колата е на 166хил км.
Гледам че по книгата на форд за benzinowi zetec двигатели с работен обем 1.6 и 1.8 се препоръчва SAE 10W30

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 25 ное 2007, 01:04

G2233 написа:Колеги я препорачаите някакво масло,че утре др. ден ще трябва да сменям. Форд Ескорт - 1.8 98г EFI ZETEC 115коня. Колата е на 166хил км.
Колега незнам дали някой може да ти отговори правилно на този въпрос, защото това си зависи най вече от самия двигател.
По принцип сипваш тва което ти е дадено по книга.
Марката на маслото няма значение важното е да е правилния вискозитет и разбира се да не е някакво менте де.
Не казваш кво ти е предишното масло и как работи двигателя с него, колко изразходва и т.н., ако всичко е наред пък някой ти препоръча друго?

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 25 ное 2007, 01:29

Ами колата е купена преди 2 седмици.Незнам с какво масло е карана преди това.На студен двигател като я паля е по-шумна и поддържа към 1100-1200 оборота на празен ход,като загрее на празен ход си държи 900 оборота. По мои наблюдения до като загрее е по-шумна от колкото след като загрее. Все още незнам дали ми харчи масло.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 25 ное 2007, 09:20

Това е нормално - докато загрее да е по-шумна и да поддържа по-високи обороти /и при чисто новите коли е така/! :wink:

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 25 ное 2007, 13:58

Да и при мен е така тва си е нормално, за маслото сипи тва което е по книга пък ако има некви проблеми с него после ще го смениш по рано и тва е. И аз като си взех колата не бях сложил правилното масло и имаше повече шум и просто го смених по рано т.е. сложи тва покарай няколко месеца и виж как ще се държи двигателя и си направи съответните изводи, нищо няма да му стане важното е да има ново масло.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 25 ное 2007, 18:57

Чудя се дали да сложа на "Шел хеликс плюс" в сините опаковки 10в40. Нищо че по книга го дават 10в30.Невярвам да е голяма чак толкова разликата. Някой карал ли е с такова масло на Шел и какви са отзивите.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 25 ное 2007, 21:04

Слагай бързо докато не са те качили на кладата -за ерес.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 25 ное 2007, 22:16

Хахаха. Да имаш право НАСКО. Сега току що изчетох цялата тема и повечето са за 5в30 и то от МП. Сагласих се и аз да сложа такова,защото до като е студена колата се чуват повдигачите.После, като позагрее изчезва шума от тях. Но тъй като съм все още в Швецията тук нямат МП. Масла има по бензиностанциите.Ще пообиколя да вида какво предлагат от 5в30 и ще споделя за марката. Че от представителствата за Форд ми казаха ще ми излезне солено пак и трябва да ходя до Готеборг - там ми е най-близо магазина на Форд пък е на 90км.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 25 ное 2007, 23:14

Чудя се дали да не е на Liquy Moly или там както е само че 5в40 пълна синтетика.Ако не изчезне тракането на клапаните при студен двигател,като се прибера в Бг ще го сменя с 10в40. Според вас дали че има проблем ако маслото не е подходящо да се минат 3000км. :) Мисля че ще се справи фордака

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 25 ное 2007, 23:42

Нали си чел темата, да не се повтарям?.......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 26 ное 2007, 19:50

Изчетох темата от 1-ва до 14-та страница.
Мога да споделя следното:
Като купихме автомобила (Фиеста 1996г. с двигател 1.3 Endura-E J4C) сменихме консумативите. Автомобилчето е внос от Италия и явно там масло не се сменя, защото в сервиза като отвориха пробката да източат старото масло изтече маслото с много мръсотия в него. Промиха двигателя с промивно масло и понеже колата била на 150000км ми наляха Валволин 15W40 (наливно). След смяната новото масло почти веднага почерня - явно имаше още мизерии и майсторите ми казаха, че е добре да го сменя по рано (максимум на 3000км) и пак да промият двигателя.
В момента съм минал около 600км с това масло и съм му долял горе долу 600мл т.е. гори като за световно. Смятам да напълня цилиндрите с газ за осветление, за да се оправят ако може спечени сегменти (първо ще опитам така, а накрая ще отварям двигателя). Другото, което забелязах е, че около капачката на маслото се е образувала бяла пяна с цвят на маргарин - пресечено масло само около капачката. Погледнах си маслото в картера - наред е. Просто от капачката тече някакъв конденз и се пресича на входа.
Мисълта ми е, че най-вероятно този наливен Валволин не е за този двигател и оттам е горенето и образуването на конденз по капачката, съответно после да се пресича.
Аз много добре зная с какво масло да карам, но в сервиза казаха, че с минерално е по-добре.
След някоя друга седмица ще сменя маслото с такова каквото трябва и ще пиша как е положението.
Искам да допълня и още нещо:
Много неща са се изписали за това кое е най-доброто масло - ами най-доброто е това, което пише в документацията на автомобила.
И още нещо относно колко скъпи масла да си купуваме - помислете колко рафинерии за масла има в света (май бяха 4 или 5) и едната е в БГ (Приста) - останалите фирми за масла само бутилират пъхайки маладжите купени от тези рафинерии (ако се лъжа нека някой да ме поправи - все пак това не ми е специалност).
Ще сипя родно масло Приста (или 5W30 или 10W40 - според документацията на автомобилчето) и ще пиша как е :).

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 26 ное 2007, 20:04

Това, че си решил за себе си какво масло да използваш е добре, но това ти е най-малкият проблем. С тоя разход на масло и тая майонеза по капачката, май имаш по-неотложни проблеми за решаване.
Това с рафинериите...сори, ама е несериозно :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 26 ное 2007, 20:17

nhk написа: Ще сипя родно масло Приста (или 5W30 или 10W40 - според документацията на автомобилчето) и ще пиша как е :).
Колко по-евтино е това от маслото на Форд?
Защото фордовското 5W30 е около 50-60лв за 5литра ....
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 26 ное 2007, 20:42

cocoff написа:Това, че си решил за себе си какво масло да използваш е добре, но това ти е най-малкият проблем. С тоя разход на масло и тая майонеза по капачката, май имаш по-неотложни проблеми за решаване.
Това с рафинериите...сори, ама е несериозно :)
Майонезата не ме притеснява - като сменя маслото и ще се оправи. От разхода на масло само се смущавам, но един приятел имаше подобен проблем (със също такъв голям разход, но с Опел) и като го смени се оправи.
А колко ли рафинерии има по света наистина? Например Тотал имат 29 рафинерии (16 техни и в останалите са акционери), но аз го броя за една - на Тотал и така стигнах до извода, че има 4-5 рафинерии и всичко за маслата се прави там (не вярвам да греша много).

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 26 ное 2007, 21:16

Доста почетох, та реших и аз да споделя впечетленията от моето масло.
Като я купих колата миналата година й налях наливно Мobil 1- 10W40. И след него вече 4 пъти слагам наливно I.G.A.T. Formula GT 10W40 (минерално от лицензиран вносител-5 лв/л). Разлика между двете масла не можах да направя и за това си наливам от по-евтиното. И при двата вида масло двигателя си похапва по 1,5 л на 8000 км или 2л на 10000 км. Доволен съм от него и не мисля скоро да го сменям.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 ное 2007, 21:18

Плама беше рафинерия, за Приста не съм убеден.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
hose11
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 14 май 2007, 11:43
Модел на автомобила: ford focus mk3 1.6 tdci 105hp econetic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от hose11 » 08 дек 2007, 23:49

днес си смених маслото в мото пфое, за моето мондео 93г ми предложиха 5в30.за сега разлика във работата на двигателя с предишното ми масло 10в40 ненамирам....

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 09 дек 2007, 14:15

Имам едни стари масла 5W40 Elf, които се чудя мога ли да налея на Фиестата да ги изгори докато се стопли времето когато смятам да ремонтирам двигателя. Сега карам с минерално 15W40 наливно на Валволин, но имам 1-2 литра останало масло от другата ми кола, която не гори изобщо, но събира повече от 4 литра и затова винаги ми остават по 500-600 мл при всяка смяна.
Много има писано из нета за смесване на маслата, но мен ме интересува тук някой има ли опит (по принцип не ми е проблем да сменя всичкото масло, но защо да изхвърлям Елф-а, който имам).
Какво ще кажете по въпроса. Някой досега смесвал ли е минерално и синтетично ама наистина, не от опит из форума (Фиестата наистина гори много масло 1.2 л/1000 км)?

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 09 дек 2007, 19:02

Присадките в минералните масла са синтетични, значи за смесването мисля че ти отговорих :) А Елфа трябва да има някъде дата на производсто ако е до 5годишен ок.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта