Масло за двигателя
- batista
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
- Status: Извън линия
Колега незнам дали някой може да ти отговори правилно на този въпрос, защото това си зависи най вече от самия двигател.G2233 написа:Колеги я препорачаите някакво масло,че утре др. ден ще трябва да сменям. Форд Ескорт - 1.8 98г EFI ZETEC 115коня. Колата е на 166хил км.
По принцип сипваш тва което ти е дадено по книга.
Марката на маслото няма значение важното е да е правилния вискозитет и разбира се да не е някакво менте де.
Не казваш кво ти е предишното масло и как работи двигателя с него, колко изразходва и т.н., ако всичко е наред пък някой ти препоръча друго?
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Ами колата е купена преди 2 седмици.Незнам с какво масло е карана преди това.На студен двигател като я паля е по-шумна и поддържа към 1100-1200 оборота на празен ход,като загрее на празен ход си държи 900 оборота. По мои наблюдения до като загрее е по-шумна от колкото след като загрее. Все още незнам дали ми харчи масло.
- batista
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
- Status: Извън линия
Да и при мен е така тва си е нормално, за маслото сипи тва което е по книга пък ако има некви проблеми с него после ще го смениш по рано и тва е. И аз като си взех колата не бях сложил правилното масло и имаше повече шум и просто го смених по рано т.е. сложи тва покарай няколко месеца и виж как ще се държи двигателя и си направи съответните изводи, нищо няма да му стане важното е да има ново масло.
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Хахаха. Да имаш право НАСКО. Сега току що изчетох цялата тема и повечето са за 5в30 и то от МП. Сагласих се и аз да сложа такова,защото до като е студена колата се чуват повдигачите.После, като позагрее изчезва шума от тях. Но тъй като съм все още в Швецията тук нямат МП. Масла има по бензиностанциите.Ще пообиколя да вида какво предлагат от 5в30 и ще споделя за марката. Че от представителствата за Форд ми казаха ще ми излезне солено пак и трябва да ходя до Готеборг - там ми е най-близо магазина на Форд пък е на 90км.
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Изчетох темата от 1-ва до 14-та страница.
Мога да споделя следното:
Като купихме автомобила (Фиеста 1996г. с двигател 1.3 Endura-E J4C) сменихме консумативите. Автомобилчето е внос от Италия и явно там масло не се сменя, защото в сервиза като отвориха пробката да източат старото масло изтече маслото с много мръсотия в него. Промиха двигателя с промивно масло и понеже колата била на 150000км ми наляха Валволин 15W40 (наливно). След смяната новото масло почти веднага почерня - явно имаше още мизерии и майсторите ми казаха, че е добре да го сменя по рано (максимум на 3000км) и пак да промият двигателя.
В момента съм минал около 600км с това масло и съм му долял горе долу 600мл т.е. гори като за световно. Смятам да напълня цилиндрите с газ за осветление, за да се оправят ако може спечени сегменти (първо ще опитам така, а накрая ще отварям двигателя). Другото, което забелязах е, че около капачката на маслото се е образувала бяла пяна с цвят на маргарин - пресечено масло само около капачката. Погледнах си маслото в картера - наред е. Просто от капачката тече някакъв конденз и се пресича на входа.
Мисълта ми е, че най-вероятно този наливен Валволин не е за този двигател и оттам е горенето и образуването на конденз по капачката, съответно после да се пресича.
Аз много добре зная с какво масло да карам, но в сервиза казаха, че с минерално е по-добре.
След някоя друга седмица ще сменя маслото с такова каквото трябва и ще пиша как е положението.
Искам да допълня и още нещо:
Много неща са се изписали за това кое е най-доброто масло - ами най-доброто е това, което пише в документацията на автомобила.
И още нещо относно колко скъпи масла да си купуваме - помислете колко рафинерии за масла има в света (май бяха 4 или 5) и едната е в БГ (Приста) - останалите фирми за масла само бутилират пъхайки маладжите купени от тези рафинерии (ако се лъжа нека някой да ме поправи - все пак това не ми е специалност).
Ще сипя родно масло Приста (или 5W30 или 10W40 - според документацията на автомобилчето) и ще пиша как е
.
Мога да споделя следното:
Като купихме автомобила (Фиеста 1996г. с двигател 1.3 Endura-E J4C) сменихме консумативите. Автомобилчето е внос от Италия и явно там масло не се сменя, защото в сервиза като отвориха пробката да източат старото масло изтече маслото с много мръсотия в него. Промиха двигателя с промивно масло и понеже колата била на 150000км ми наляха Валволин 15W40 (наливно). След смяната новото масло почти веднага почерня - явно имаше още мизерии и майсторите ми казаха, че е добре да го сменя по рано (максимум на 3000км) и пак да промият двигателя.
В момента съм минал около 600км с това масло и съм му долял горе долу 600мл т.е. гори като за световно. Смятам да напълня цилиндрите с газ за осветление, за да се оправят ако може спечени сегменти (първо ще опитам така, а накрая ще отварям двигателя). Другото, което забелязах е, че около капачката на маслото се е образувала бяла пяна с цвят на маргарин - пресечено масло само около капачката. Погледнах си маслото в картера - наред е. Просто от капачката тече някакъв конденз и се пресича на входа.
Мисълта ми е, че най-вероятно този наливен Валволин не е за този двигател и оттам е горенето и образуването на конденз по капачката, съответно после да се пресича.
Аз много добре зная с какво масло да карам, но в сервиза казаха, че с минерално е по-добре.
След някоя друга седмица ще сменя маслото с такова каквото трябва и ще пиша как е положението.
Искам да допълня и още нещо:
Много неща са се изписали за това кое е най-доброто масло - ами най-доброто е това, което пише в документацията на автомобила.
И още нещо относно колко скъпи масла да си купуваме - помислете колко рафинерии за масла има в света (май бяха 4 или 5) и едната е в БГ (Приста) - останалите фирми за масла само бутилират пъхайки маладжите купени от тези рафинерии (ако се лъжа нека някой да ме поправи - все пак това не ми е специалност).
Ще сипя родно масло Приста (или 5W30 или 10W40 - според документацията на автомобилчето) и ще пиша как е

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това, че си решил за себе си какво масло да използваш е добре, но това ти е най-малкият проблем. С тоя разход на масло и тая майонеза по капачката, май имаш по-неотложни проблеми за решаване.
Това с рафинериите...сори, ама е несериозно
Това с рафинериите...сори, ама е несериозно

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Майонезата не ме притеснява - като сменя маслото и ще се оправи. От разхода на масло само се смущавам, но един приятел имаше подобен проблем (със също такъв голям разход, но с Опел) и като го смени се оправи.cocoff написа:Това, че си решил за себе си какво масло да използваш е добре, но това ти е най-малкият проблем. С тоя разход на масло и тая майонеза по капачката, май имаш по-неотложни проблеми за решаване.
Това с рафинериите...сори, ама е несериозно
А колко ли рафинерии има по света наистина? Например Тотал имат 29 рафинерии (16 техни и в останалите са акционери), но аз го броя за една - на Тотал и така стигнах до извода, че има 4-5 рафинерии и всичко за маслата се прави там (не вярвам да греша много).
- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Доста почетох, та реших и аз да споделя впечетленията от моето масло.
Като я купих колата миналата година й налях наливно Мobil 1- 10W40. И след него вече 4 пъти слагам наливно I.G.A.T. Formula GT 10W40 (минерално от лицензиран вносител-5 лв/л). Разлика между двете масла не можах да направя и за това си наливам от по-евтиното. И при двата вида масло двигателя си похапва по 1,5 л на 8000 км или 2л на 10000 км. Доволен съм от него и не мисля скоро да го сменям.
Като я купих колата миналата година й налях наливно Мobil 1- 10W40. И след него вече 4 пъти слагам наливно I.G.A.T. Formula GT 10W40 (минерално от лицензиран вносител-5 лв/л). Разлика между двете масла не можах да направя и за това си наливам от по-евтиното. И при двата вида масло двигателя си похапва по 1,5 л на 8000 км или 2л на 10000 км. Доволен съм от него и не мисля скоро да го сменям.

-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Имам едни стари масла 5W40 Elf, които се чудя мога ли да налея на Фиестата да ги изгори докато се стопли времето когато смятам да ремонтирам двигателя. Сега карам с минерално 15W40 наливно на Валволин, но имам 1-2 литра останало масло от другата ми кола, която не гори изобщо, но събира повече от 4 литра и затова винаги ми остават по 500-600 мл при всяка смяна.
Много има писано из нета за смесване на маслата, но мен ме интересува тук някой има ли опит (по принцип не ми е проблем да сменя всичкото масло, но защо да изхвърлям Елф-а, който имам).
Какво ще кажете по въпроса. Някой досега смесвал ли е минерално и синтетично ама наистина, не от опит из форума (Фиестата наистина гори много масло 1.2 л/1000 км)?
Много има писано из нета за смесване на маслата, но мен ме интересува тук някой има ли опит (по принцип не ми е проблем да сменя всичкото масло, но защо да изхвърлям Елф-а, който имам).
Какво ще кажете по въпроса. Някой досега смесвал ли е минерално и синтетично ама наистина, не от опит из форума (Фиестата наистина гори много масло 1.2 л/1000 км)?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта